Haluatko kysyä jotain maalle muuttaneelta?
Tulipa vain mieleen, kun täällä aina silloin tällöin näkee pohdintoja maalle muuttamisesta. Jos kiinnostaa, sopii kysyä.
Kommentit (31)
Onko ulkona pihavaloja vai onko kovin pimeää? Miten kaukana on lähin isompi tie ja minne se johtaa?
Kuinka kauan olet maalla asunut? Muutitko ihan outoon paikkaan vai vanhalle kotiseudulle?
Vierailija kirjoitti:
Onko ulkona pihavaloja vai onko kovin pimeää? Miten kaukana on lähin isompi tie ja minne se johtaa?
Meillä on tuossa lähemmän ison tien risteyksessä katuvalot ja yksi tulee melko lähelle meidän pihaa, muttei kuitenkaan valaise täne. Meillä ei ole mitenkään erityisen paljon pihavaloja, pari talossa kiinni oleva ja jouluvalot. Olen varmasti jo tottunut pimeyteen. Iso tie on tässä ihan kivenheiton päässä ja sitä pitkin pääsee mm. keskustaan.
Ap
Miten on mennyt? Plussat ja miinukset?
Miten kyläläiset ovat ottaneet sinut/teidät vastaan? Onko sisäänpäinlämpiävää touhua vai toivotettu tervetulleeksi?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan olet maalla asunut? Muutitko ihan outoon paikkaan vai vanhalle kotiseudulle?
13 vuotta. Ihan outoon paikkaan muutin. Ei tämä kaukana ole mun lapsuuden kotiseudulta, mutta tämä oli ihan outo paikka, en tuntenut täältä kuin yhden ihmisen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten on mennyt? Plussat ja miinukset?
Viihdyn täällä hyvin. Miinuksia on se, ettei kulttuuri- ja ravintolatarjontaa ole lähellä, mutta se oli toki sellainen asia, josta piti päättää luopua, kun päätös muutosta tehtiin.
Plussaa on rauha, luonto, tila.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten kyläläiset ovat ottaneet sinut/teidät vastaan? Onko sisäänpäinlämpiävää touhua vai toivotettu tervetulleeksi?
Hyvin. En ole kokenut, että olisi sisäänpäinlämpiävää. Toki tutustumisessa menee aikaa, ja kyllä mun parhaat ystävät asuu muualla, mutta täälläkin on paljon ihmisiä, joiden kanssa olen tekemisissä
Ap
Mitkä olivat tärkeimmät perusteet tai syyt, miksi muutit juuri sinne, minne muutit?
T. Itsekin maalle muuttoa harkitseva, mutta sopivaa paikkaa vielä etsivä
Kuinka pitkä matka on lähimpään isompaan kaupunkiin?
Vierailija kirjoitti:
Mitkä olivat tärkeimmät perusteet tai syyt, miksi muutit juuri sinne, minne muutit?
T. Itsekin maalle muuttoa harkitseva, mutta sopivaa paikkaa vielä etsivä
No, ei niitä ollut mitenkään valtavasti. Löysimme täältä edullisen talon ja ostimme sen!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mun pitää nyt tarkentaa, että mitä tarkoitat isommalla kaupungilla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin. En ole kokenut, että olisi sisäänpäinlämpiävää. Toki tutustumisessa menee aikaa, ja kyllä mun parhaat ystävät asuu muualla, mutta täälläkin on paljon ihmisiä, joiden kanssa olen tekemisissä
Ap
Itse asiassa, kun asiaa ajattelee, niin ehkä voi sanoa, että ei ollenkaan sisäänpäinlämpiävää, kun ihmiset ovat kuitenkin aktiivisesti tulleet tekemään tuttavuutta ym. Siis ei mitenkään tunkeilevasti, mutta sillä tavalla, että kun muutimme tänne, kylän ihmiset olivat meistä positiivisesti kiinnostuneita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No vaikka sellainen, mistä löytyy vähän isompia kauppoja, ravintoloita ja vaikka elokuvateatteri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No vaikka sellainen, mistä löytyy vähän isompia kauppoja, ravintoloita ja vaikka elokuvateatteri.
No kyllä täällä meidän kotikaupungissakin (jonne on täältä vähän yli 10 km) on elokuvateatteri. Mutta sanotaan nyt sitten, että seuraavan kokoluokan kaupunkiin on 95 km.
Ap
Miten työnsaanti onnistui? Entä lasten koulut ja harrastukset, jos siis on lapsia.
Pääseekö siellä bussilla mihinkään?
Vierailija kirjoitti:
Miten työnsaanti onnistui? Entä lasten koulut ja harrastukset, jos siis on lapsia.
Mä oon tehnyt yrittäjänä ns. etätöitä oikeastaan koko ajan, kun oon asunut täällä. Rinnalle oon ottanut opetustöitä ja hevoshommia (harrastan siis hevosia).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon tehnyt yrittäjänä ns. etätöitä oikeastaan koko ajan, kun oon asunut täällä. Rinnalle oon ottanut opetustöitä ja hevoshommia (harrastan siis hevosia).
Ap
Ai niin, ja lapset menevät bussilla kouluun. Eivät ole kumpikaan kiinnostuneet tällä hetkellä harrastuksista, mutta kun niitä on ollut, on kuskattu niihin autolla.
Ap
En.