Muistatteko "Bertin päiväkirjat"? Löysin muutaman kirppikseltä ja olin unohtanutkin miten ihanan sekopäisiä nämä ovat
Kommentit (52)
Jännä että runkkaamisesta ei (muistaakseni) ollut kirjoissa halaistua sanaa. Eihän se päässyt seksiäkään harrastamaan yhdenkään tyttöystävänsä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Bertin tyylistä mutta vähän nuoremmille ovat Lasse-kirjat (ruotsiksi Sune). Oma poika tykkää kovasti.
Aikuinen Lasse olisi luultavasti jänn ämies.
Muistan kun kirjaston Bert-kirjojen sisäkansiin ja sivuille oli kirjoitettu viestejä chättityylisesti toisille lukijoille :D
Muistan että Bertillä oli bändi joka treenasi liian lujaa kerrostalon kellarissa.
Muistan kun se ihmetteli pippeliään :D
Joo, muistan hyvin 😄
Kiitti hei nyt riitti sei
Kiitos ja heijaa, maksapasteijaa
Vierailija kirjoitti:
Muistan että Bertillä oli bändi joka treenasi liian lujaa kerrostalon kellarissa.
Ja saivat lähtöpassit kellarista suorassa radiolähetyksessä kun Åke oli jotain hakkeroinut.
Oli teinipojalle hyvää luettavaa kun itselläkin oli mielessä ihan samat jutut kuin Bertillä nissä.
Mikäs se kolmas oli? Pikku-Erik? mun suosikki oli se Åke kun se oli niin kummallinen 🙈
Vierailija kirjoitti:
Mikäs se kolmas oli? Pikku-Erik? mun suosikki oli se Åke kun se oli niin kummallinen 🙈
Pikku-Erik joo. Yllättäen menetti niistä ekana poikuutensa.
Lasten kirjoja? En lukenut niitä. Olin aikuinen silloin.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt pikkulasten vaan n. yläasteikäisille sopivia kun päähenkilökin oli oli kirjojen aikajanalla 12-16-vuotias.
Muistan. Luin niitä joskus vitos, kutosluokkaisena ainakin. Ne oli aika pervoja :'D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja saivat lähtöpassit kellarista suorassa radiolähetyksessä kun Åke oli jotain hakkeroinut.
Mitäs nimiä sillä bändillä olikaan? Heman Hunters, Population Station Groovy WY, 13 lehmää ja ämpäri :D
Oliko niissä se Nadja hulluine veljineen? .D
Vierailija kirjoitti:
Oliko niissä se Nadja hulluine veljineen? .D
Raggariveljet jotka yrittivät opettaa Bertistäkin sellaisen.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen Hadrianus Mole-sukupolvea.
Samoin. Norjan nahkateollisuus.
Myöhemmin olen lukenut uudestaan alkukielellä ja tajunnut, kuinka paljon niissä on sellaista brittihuumoria, jota suomentaja ei ole voinut eri syistä suomentaa vaikka olisi halunnutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt pikkulasten vaan n. yläasteikäisille sopivia kun päähenkilökin oli oli kirjojen aikajanalla 12-16-vuotias.
Ok
Minä taas olen Hadrianus Mole-sukupolvea.