Mitä jos saa rokotteesta allergisen reaktion eikä voi ottaa toista?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Siitä saa sitten lääkärintodistuksen. Kuten myös muissakin tapauksissa kun ei voi terveydellisistä syistä ottaa yhtään rokotetta. Ei ole mitään rakettitiedettä. Se että pitää ottaa kaksi rokotetta koskee vain niitä jotka voivat sen ottaa ilman mitään estettä. Tyhmyys ei ole tarpeeksi hyvä este.
Jos nämä oireet alkoi kotona, niin uskooko lääkäri?
Useimmiten voi silloin ottaa toiseksi rokotteeksi toista valmistetta. Minäkin sain ekan yhtä ja tokan toista.
Siihen koronapassiin käy myös koronatestin negatiivinen tulos.
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten voi silloin ottaa toiseksi rokotteeksi toista valmistetta. Minäkin sain ekan yhtä ja tokan toista.
Olen tosi herkkä lääke aineilla. minulle tuli allarginen reaktio nukutuksessa ja meinasin tukehtua ja antibiiotit aiheuttaa myös nokkosihottuman koko kehoon.
Allergisen reaktion saaneet voidaan rokottaa tarvittaessa lääkärin valvonnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tosi herkkä lääke aineilla. minulle tuli allarginen reaktio nukutuksessa ja meinasin tukehtua ja antibiiotit aiheuttaa myös nokkosihottuman koko kehoon.
Paha reaktio tulee heti. Siksihän sinne rokotuspaikalle jäädään 15 min tarkkailuun.
Kysy lääkäriltä. Vaikuttaa varmaan myös kuinka paha reaktio sinulle tuli. Mulle tuli viivästyneenä ihoreaktio (tutkimuskirjallisuuden mukaan tod.näk. rokotteen apuainealllergia) ekasta, mutta toisesta pari pilkkua eli ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paha reaktio tulee heti. Siksihän sinne rokotuspaikalle jäädään 15 min tarkkailuun.
Väärin. Vakava allerginen reaktio voi tulla myös viiveellä.
Vierailija kirjoitti:
Siitä saa sitten lääkärintodistuksen. Kuten myös muissakin tapauksissa kun ei voi terveydellisistä syistä ottaa yhtään rokotetta. Ei ole mitään rakettitiedettä. Se että pitää ottaa kaksi rokotetta koskee vain niitä jotka voivat sen ottaa ilman mitään estettä. Tyhmyys ei ole tarpeeksi hyvä este.
Mutta ei millään lääkärintodistuksella pääse kyllä matkustamaan tai baariin. EU-todistus on ainoa mikä kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä myös, olen saanut 2 eri antibiootista ja yhdestä kipulääkkeestä ihottumaa ja kipulääkkeestä myös hengenahdistusta. Mutta se toka rokote meni silti ihan hyvin, olin siellä seurannassa varmuuden vuoksi tunnin.