Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittämätön kylläisyyden tunne

Vierailija
21.11.2021 |

Olisikohan tuohon mitään vippaskonstia kun tuntuu, että kylläisyyden tunne ei tule kovin herkästi vaan on oikeasti syötävä itsensä ihan täyteen?
En tiedä syönkö normaalia suurempia määriä, mutta jos vertaan itseäni aviomieheeni niin hän taas syö kerralla paljon pienempiä määriä, koska tulee täyteen helposti. Toisaalta hän taas syö oikeaa ruokaa useamman kerran päivän aikana, kuin minä. Tämän tavan koen jotenkin normaalimmaksi, kuin omani.

Ongelma ehkä tässä on se, että kun en tule kylläiseksi helposti vaan on syötävä vielä lisää, jotta jaksaa. Jos en syö kerralla täyteen, niin tuntuu että ei saa ruokaa ja mielitekoja pois mielestä eikä päivä suju vajaalla mahalla.

Sitten kun taas on niin täynnä, niin nälkä ei taas tule sitten pitkään aikaan ja ruokarytmi venyy. Syön ihan oikeaa ja täyttävää ruokaa, en kompensoi kylläisyyttä millään sokerisilla ja hiilaripitoisilla hötöillä. Eikä tapana ole napostella laisinkaan.

Mulle riittää siis ihan hyvin muutama hyvin täyttävä ruokailukerta päivässä, kun nälkä ei sitten iltaan mennessä taas kerkeä tulemaan takaisin. Se, että onko tämä terveellinen tapa niin en tiedä?
Pienikokoinen nainen vielä olen lisäksi ja monesti tulee miehen kanssa naureskeltua, että mihin tuota ruokaa oikeasti mulla mahtuu.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kyllä heittelisi verensokeri jos ruokailuvälit venyis noin paljon.

Vierailija
2/9 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos olet terve eikä painoa kerry niin miksi tuo olisi huono juttu? Jokaisella on omanlaisensa ruokarytmi ja sinulla se on syödä pari kertaa tuhdisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitä ruokaa menee kerta-annoksena paljon juuri sen takia, kun ruokailuvälit on liian pitkiä ja niitä on liian vähän! Kai siihen voisi tottua, että söisi pienempiä määriä, mutta useammin? Toisaalta, oletko varma että syöt tarpeeksi kulutukseesi nähden? Eikö aina kannattaisi syödä itsensä sopivan täyteen, toki tehden fiksuja valintoja eikä vetää leipää mahan täydeltä.

Vierailija
4/9 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä lieneen se, että energiaa saa hyvästä ruoasta tarpeeksi eikä mene säästöliekille. Söi sitten pieniä annoksia viidesti päivässä tai kaksi kertaa isompia annoksia? Ei kaikille varmaan sovi se yksi ja sama tapa.

Vierailija
5/9 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla olen syönyt aina sen kaksi tai kolme kertaa päivässä ja hengissä säilynyt

Vierailija
6/9 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi syödä vain kevyt aamupala, sitten lounaalla varsinainen ruoka ja lopuksi hieman vatsan narrauttamiseksi ennen nukkumaanmenoa. Tässä on hyvä kun tule 3kpl yli 4 tunnin taukoja ilman ruokaa jolloin elimistö ehtii vähän alkaa käyttämään rasvaakin.

(eri asia ketoosissa jolloin elimistö kykenee käyttämään sitä koko ajan)

Vierailija
7/9 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että nämä ovat yksilöllisiä asioita. Itse olen kokenut lähes aina, että syön ”enemmän kuin miehet” enkä tule helposti kylläiseksi. Siinä missä mies ottaa kolme perunaa, minä vedän vaivatta kuusi. Ylipaino-ongelmia ei ole, mutta kovat on ruokahalut. Mielummin yleensä kaksi kuin yksi lautasellista ruokaa ☺️ Ja viisi kertaa päivässä syön, aterian skippaaminen kostautuu iltaisin. Huomaan myös että mitään ylitsepääsemättömiä herkkuhimoja ei yksinkertaisesti tule kun annan itseni syödä kunnolla.

Vierailija
8/9 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaisille on opetettu ruokailukulttuuri johon kuuluu jatkuva puputtaminen, mikä ei mielestäni ole millään tapaa terveellinen tai viisaskaan vaihtoehto monestakaan näkökulmasta katsottuna, kuten purukalustoon liittyvien asioiden ja painonhallinnan kannalta.

en tarkoita että ruokailua tulisi rajoittaa, mutta syökää mieluummin kerralla kunnolla niin ei tule mussutettua ylimääräisiä. siinä olet ap onnistunut.

Vierailija
9/9 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäpä syön kerran päivässä .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan