Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinnittävätkö kerrostalossanne "talonvanhimmat" tai kenties muut huomiota taloon muuttaviin uusiin asukkaisiin? Syynäävätkö heitä?

Vierailija
21.11.2021 |

Minusta tuntuu, että meidän taloomme muuttavat ovat vähän suurennuslasin alla. Miten teillä, tai oletko itse ollut suurennuslasin alla muutettuasi johonkin taloon?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tuollaista. Hallituksen jäsen pysäyttelee pihalla "Kuuleppas, tulepas tänne. Mulla on asiaa". Sitten kun käyttäytyy hyvin niin saa häneltä "pisteitä".

Mitä asiaa hänellä sitten on? Kuulostaa pelottavalta.

Viimeksi uhkaili joskus heinäkuussa, että elokuun pihajuhlissa on syytä olla paikalla.

Vierailija
22/27 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus, jos joku on samaan aikaan ulko-ovella, kysyn asuuko hän tässä talossa. En halua päästää porraskäytävään luuhaajia, jotka pahimmassa tapauksessa sotkevat paikkoja. Jos on menossa jonkun asukkaan luo, voi soittaa ovisummeria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noissa kerrostalokommuuneissa asuminen on ikävää, kyylääjiä riittää. Itse asin viimeksi kerrostalossa vuosina 2006-2009 kun tiesin asuvani kyseisessä kaupungissa vain tuon kolme vuotta kunnes vaimoni saisi yliopistollisen tutkintonsa valmiiksi. Otin muutaman vuoden vanhan kerrostalokolmion talon toiseksi ylimmästä kerroksesta työsuhdeasunnoksi, minulla oli kaksi autoa, mutta asuntoon kuului vain yksi oma autopaikka. Pidin sitten toista autoani taloyhtiön tyhjällä vieraspaikalla välillä, tästäkös haloo syntyi ja katutason asunnon parvekkeelta piippua poltteleva papparainen viittilöi paikalle kun olin menossa sisälle taloon jätettyäni autoni tyhjänä olleelle vieraspaikalle kysellen ”mihinkäs asuntoon olet menossa vierailemaan?” Sitten kun toinen autoni oli avomersu, jota pidin omalla autopaikallani, niin mennessäni hissiin sattui alemman kerroksen naapuri samaan hissiin kysellen ”onko tuo avomersu sinun autosi?” ja kun vastasin, että ”on” niin sama vanhempi mies kysyi ”mistäs tuollaisen olet saanut?” ihan kuin niitä ”saisi” jostakin, vastasin, että ”ostin Tuusulasta autokaupasta”, olin 26-vuotias ja tuo autoni herätti jonkinlaista närkästystä taloyhtiön joissain asukkaissa. Vaimoni saatua lisensiaatintutkintonsa valmiiksi ostimme sitten ensiasunnoksemme pari vuotta vanhan uudenkarhean omakotitalon kaupungin parhaalta pientaloalueelta ja luovuin tuosta työsuhdeasuntona toimineesta kerrostalokolmiosta eikä ole taloyhtiöpaskaa tarvinnut sittemmin sietää, naapurit nykyisessä talossa ovat todella mukavia, sivistyneitä ja koulutettuja suunnilleen saman ikäisiä kuin mekin eikä AMG-avomersuni ja toisena autona käytössä oleva T8-lataushybridi -Volvo herätä kateutta tai närkästystä, naapurin Porsche-miehen kanssa voi jutella mukavia jos sattuu näkemään häntä tms., jos on ollut kauemmin pois kotoa on joku naapuri monesti tehnyt lumityöt meidänkin talon osalta talvella pyytämättä jne.

Vierailija
24/27 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tuollaista. Hallituksen jäsen pysäyttelee pihalla "Kuuleppas, tulepas tänne. Mulla on asiaa". Sitten kun käyttäytyy hyvin niin saa häneltä "pisteitä".

Mitä asiaa hänellä sitten on? Kuulostaa pelottavalta.

Viimeksi uhkaili joskus heinäkuussa, että elokuun pihajuhlissa on syytä olla paikalla.

Eihän tuo ole mitään vapaata asumista.

Vierailija
25/27 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun stadin kämpässä vanhuksena,tulossa 69v. Ei aikaa kytätä ei kyläätä ihmisiä.Todella en edes tiedä kaikkia asukaita, kuka missäkin tämä rappu asuu? Kuka vieras,kuka asukas ?Ei kiinnosta. Vastaantulijalle rappuussa kohteliaasti sanon moi!Mutta 2 kerrostalon pihalla kun yhteinen roskakatos.Saataa huomattavasti minua vanhempia naisia notkuu siellä,jos antaa tilaa heille puhua.Voi taivas mikä paasaus,minulle vientovieraiden ihmisten asiat.Ei pätkääkään kiinnosta. Alkuiltaa kun Tv-saippua oopperat tulee , tie vapaa ja vien roskani roskakatos.

Vierailija
26/27 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ikäluokkaa, sukupuolta ja alaa (työ/koulutus) kyseiset syynäilijät edustavat? Tietää sitten varoa vastaavia taloja, jos joskus muuttaa.

Käytin avauksessa sanaa talonvanhimmat, eli eläkeläiset, naisia. ap

Ok, se on totta, että harvemmin nuorilla on viitseliäisyyttä tai aikaakaan muiden kyyläämiseen. Mikä lie syynä, kun vanhemmat naiset jaksavat tuollaiseen uhrata energiaansa?

Minulla, olen iäkäs, on semmoinen kokemuksen tuoma käsitys, että nuoret eivät ota lainkaan huomioon muita asukkaita.

Biletetään yökausia, juostaan ulkona/parvekkeella tupakalla, natsat paiskotaan maahan jne.

Vierailija
27/27 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kajamon talossa ensin kysytään demari jäsen maksun hoitaminen et todella ole toveri jos et mafia maksua ole maksanut. politrukit ilmoittaa isännöitsijälle ja ajojahti ja häätö toimet alkavat. tönöt ara rahalla tehty nyt suunnittelevat PURKUAKIN VALTION ELI MEIDÄN PIIKKIIN.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi