Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teillä on väärä käsitys minusta.t.ammattivalittaja

Vierailija
12.02.2015 |

En asu täällä ilmaiseksi enkä odota kenenkään perintöä. Vanhemmiltani jää 0€ perinnöksi. Turhaan syytätte mua rahanahneudesta.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:46"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:45"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:27"]En asu täällä ilmaiseksi enkä odota kenenkään perintöä. Vanhemmiltani jää 0€ perinnöksi. Turhaan syytätte mua rahanahneudesta. [/quote]Joko te olette perustaneet sen hoitokodin jonka piti tuottaa teille miljoonia kunhan ukkos on ensin käynyt jonkun koulun? Joko ukko on koulutettu? [/quote]Muakin alkoi kiinnostaa. Voiskos rouva ammattivalittaja vastata?

[/quote]

Mies lähtee syksyllä opiskelemaan.ap
[/quote]Sehän hyvä. Sitten olette keväällä jo miljonäärejä vai miten se meni?

Vierailija
22/67 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:38"]

Vaikka olen tuloton niin mummono perinnöstä/säästöistäni olen sen 300€/kk maksanut ei tulottomuus ole syy elää ilmaiseksi.ap

[/quote]

Kun et koskaan ole ollut töissä etkä saanut palkkaa (etkä myöskään eläkettä), mitä tuloja olet sitten saanut että olet pystynyt niistä vielä säästöjä keräämään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:46"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:45"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:27"]En asu täällä ilmaiseksi enkä odota kenenkään perintöä. Vanhemmiltani jää 0€ perinnöksi. Turhaan syytätte mua rahanahneudesta. [/quote]Joko te olette perustaneet sen hoitokodin jonka piti tuottaa teille miljoonia kunhan ukkos on ensin käynyt jonkun koulun? Joko ukko on koulutettu? [/quote]Muakin alkoi kiinnostaa. Voiskos rouva ammattivalittaja vastata?

[/quote]

[/quote]

Mutta yliopistojen pääsykokeethan ovat vasta edessä päin, kuinka voit olla niin varma, että hän onnistuu niissä? Sosiaalialalle on todella vaikea päästä.

Vierailija
24/67 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:50"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 10:38"]

Vaikka olen tuloton niin mummono perinnöstä/säästöistäni olen sen 300€/kk maksanut ei tulottomuus ole syy elää ilmaiseksi.ap

[/quote]

Kun et koskaan ole ollut töissä etkä saanut palkkaa (etkä myöskään eläkettä), mitä tuloja olet sitten saanut että olet pystynyt niistä vielä säästöjä keräämään?

[/quote]

Säästin silloin kun edellinen mieheni eli. Hän sai pientä työeläkettä ja minä omaishoidontukea niistä pystyin säästämään.ap

Vierailija
25/67 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:52"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:46"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 12:45"]

[/quote]

[/quote]

Mutta yliopistojen pääsykokeethan ovat vasta edessä päin, kuinka voit olla niin varma, että hän onnistuu niissä? Sosiaalialalle on todella vaikea päästä.

[/quote]

Ammatikorkeaan hakee ja on hän jo yhden ammattikorkeatutkinnon suorittanut niin siksi uskon että pääsee.ap

Vierailija
26/67 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmasti pääsee. Se on sitten vain neljän vuoden tiukka rutistus mieheltä ja pääsette panemaan hoitokodin pystyyn. Onnea!

Vierailija
27/67 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:02"]

No varmasti pääsee. Se on sitten vain neljän vuoden tiukka rutistus mieheltä ja pääsette panemaan hoitokodin pystyyn. Onnea!

[/quote]

Juu tiedän että se muutaman vuoden vie.ap

Vierailija
28/67 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ootte suunnitelleet taloutenne miehen opintojen ajaksi? Ne on niin pitkiä päiviä ja läsnäolopakko, ettei hän pysty opiskelun ohessa niitä nuohoojan hommiaan tekemään. Opintorahan tietysti saa, mutta se on vain se muutaman sata euroa kuussa. Aikooko hän muuten käydä joka päivä kotoa käsin vai asua viikot opiskelupaikkakunnalla?

Vierailija
29/67 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:09"]

Mites ootte suunnitelleet taloutenne miehen opintojen ajaksi? Ne on niin pitkiä päiviä ja läsnäolopakko, ettei hän pysty opiskelun ohessa niitä nuohoojan hommiaan tekemään. Opintorahan tietysti saa, mutta se on vain se muutaman sata euroa kuussa. Aikooko hän muuten käydä joka päivä kotoa käsin vai asua viikot opiskelupaikkakunnalla?

[/quote]

Kyllä me pärjätään.ap

Vierailija
30/67 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksiä ammattivalittajalle:
1. Sukupuoli?
2. Ikä?
3. Miksi kaikki vihaavat sinua?

Vierailija
31/67 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:19"]

Kysymyksiä ammattivalittajalle: 1. Sukupuoli? 2. Ikä? 3. Miksi kaikki vihaavat sinua?

[/quote]

Nainen, syksyllä täytän 42v, palstalaiset varmaan osaavat kertoa miksi vihaavat mua.ap

Vierailija
32/67 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän se sun mies sanoisi jos näkisi nämä sun faabelit...

Vierailija
33/67 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tänne yksi tuollainenkin hyvin mahtuu. Et vaikuta tekstiesi perusteella ilkeältä ihmiseltä. Vähän rasittavia tilityksiä, mutta myös hupaisaa luettavaa.

Itse sinä kyllä olet antanut täällä muille kuvan itsestäsi, joten ei se kovin väärä voi olla. Jos jatkuvasti käsittelet omia ja sukulaistesi raha-asioita palstalla, kyllä siitä sellaisen kuvan saa että se on sinulle aika olennainen asia.

Vierailija
34/67 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:33"]

Kyllähän tänne yksi tuollainenkin hyvin mahtuu. Et vaikuta tekstiesi perusteella ilkeältä ihmiseltä. Vähän rasittavia tilityksiä, mutta myös hupaisaa luettavaa.

Itse sinä kyllä olet antanut täällä muille kuvan itsestäsi, joten ei se kovin väärä voi olla. Jos jatkuvasti käsittelet omia ja sukulaistesi raha-asioita palstalla, kyllä siitä sellaisen kuvan saa että se on sinulle aika olennainen asia.

[/quote]

Raha on sillä lailla tärkeä juttu kuin muillakin eli on hyvä että sitä on tarpeeksi että saa laskut maksettua ja ruuan ostettua.ap

Vierailija
35/67 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:35"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:33"]

[/quote]

Raha on sillä lailla tärkeä juttu kuin muillakin eli on hyvä että sitä on tarpeeksi että saa laskut maksettua ja ruuan ostettua.ap

[/quote] Sulla vaikuttaa olevan hyvin ristiriitainen suhde rahaan. Sulla on joko aloituksia, joissa uliset miten vähän teillä on rahaa ja olisi kiva tehdä kaikkea ja sitten toisaalta aloituksia, joissa halveksit köyhiä ja olisi kauheaa olla köyhä ja vastaavaa. Vaikka itse olet juuri pari viikkoa valittanut, miten pienituloisia te olette ja taas saa hävetä. Toisaalta jos joku mainitsee tästä aloitat heti hirveän puolustelun, miten te kyllä teette kaikkea, ostatte kaikkea ja matkustelette. Joten ihan itse sinä tämän sekopäisen kuvan olet itsestäsi tänne luonut. Omilla kirjoituksillasi.

Vierailija
36/67 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:09"]

[/quote]

Kyllä me pärjätään.ap
[/quote]

Viime syksystä asti kukaan toista amk-tutkintoaan aloittava opiskelija ei saa opintorahaa. Opinnot täytyy kustantaa itse, tai sius opiskeaikainen eläminen :P

Vierailija
37/67 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:43"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:09"] Mites ootte suunnitelleet taloutenne miehen opintojen ajaksi? Ne on niin pitkiä päiviä ja läsnäolopakko, ettei hän pysty opiskelun ohessa niitä nuohoojan hommiaan tekemään. Opintorahan tietysti saa, mutta se on vain se muutaman sata euroa kuussa. Aikooko hän muuten käydä joka päivä kotoa käsin vai asua viikot opiskelupaikkakunnalla? [/quote] Kyllä me pärjätään.ap [/quote] Viime syksystä asti kukaan toista amk-tutkintoaan aloittava opiskelija ei saa opintorahaa. Opinnot täytyy kustantaa itse, tai sius opiskeaikainen eläminen :P

[/quote] Entä aikuiskoulutustuki? Kysyn ihan tietämättömyyttäni siis. Olen miettinyt alan vaihtoa siis...

Vierailija
38/67 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:43"]

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:09"] Mites ootte suunnitelleet taloutenne miehen opintojen ajaksi? Ne on niin pitkiä päiviä ja läsnäolopakko, ettei hän pysty opiskelun ohessa niitä nuohoojan hommiaan tekemään. Opintorahan tietysti saa, mutta se on vain se muutaman sata euroa kuussa. Aikooko hän muuten käydä joka päivä kotoa käsin vai asua viikot opiskelupaikkakunnalla? [/quote] Kyllä me pärjätään.ap [/quote] Viime syksystä asti kukaan toista amk-tutkintoaan aloittava opiskelija ei saa opintorahaa. Opinnot täytyy kustantaa itse, tai sius opiskeaikainen eläminen :P

[/quote]

Ap:llä riittää perintörahoja, kyllä hän muutaman vuoden voi miehensä ja perheensä elättää yksinkin. Ei kai se mies muutoin suunnittelisi opiskelemaan lähtemistä ja perheenlisäystä. :D

Vierailija
39/67 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:04"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:02"]

[/quote]

Juu tiedän että se muutaman vuoden vie.ap
[/quote]

Eikös sun pitänyt syödä ittes hengiltä, ei kai se voi montaa vuotta viedä?

Vierailija
40/67 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 13:43"]

[/quote] Entä aikuiskoulutustuki? Kysyn ihan tietämättömyyttäni siis. Olen miettinyt alan vaihtoa siis...
[/quote]

Riippuu ilmeisesti tilanteesta ja ties mistä. Kaverille kävi näin: joutui vaihtamaan alaa selkävamman takia ( aiemmin teki siis raskasta ruumiillista työtä). Työkkäristä sanottiin että voit hakea opiskelemaan haluamallesi alalle amkiin. Haki, sai paikan, ja kaiken tämän jälkeen tuki evättiin syystä x :/

Sai kuitenkin omasta jostain vakuutusyhtiöltään päätöksen, että vakuutusyhtiö maksaa opinnot. Hänellä oli siis joku tällainen vakuutus vammautumisen tms varalta joka korvaa sitten uudelleenkouluttautumisenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan