Ärsyttävää kun tarjolla työvuoro huomiselle aamupäivälle, mut tauot 2x10 min
Siis aamusta alkaen 7h päivä, tuntuu, että ei kerkee syömään noilla tauoilla niin että jaksais koko päivän.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi hitossa suostutte tuommoiseen orjailuun ettei edes syödä kerkeä??
Töitä minä olen tullut tekemään, enkä lounastamaan. Kyllä noilla tauoilla pärjää, ota vaikka omena.
Hyödyllinen i**ootti.
Vierailija kirjoitti:
No, saisit kuitenkin syödä rauhassa. Ja olisi vielä toinenkin tauko!
T. Varhaiskasvattaja joka syö ryhmässä, n.10-15min kaikkinensa ja sinäkin aikana hyppää antamaan lisäannoksia, kaataa juomia, voitelee näkkäreitä, pyyhkii peräsimiä jne.
Ja taukoja on se 1kpl/10min, ihan kvtessin mukaan.
Sulla ei varmaan ole ruokatauko palkaton? Meillä päiväkodin keittiöhenkilökunnalla on, vaikka käytännössä sitä ei ikinä saa pidettyä rauhassa. Sinä aikana hypätään antamaan maitoa, leipää, salaattia, lämpimiä ruokia, papereita mitä nyt varhaiskasvattaja just sillä hetkellä haluaa. Vaikka ruoat laittaisi valmiiksi kärryille ja lähtisi taukohuoneeseen syömään niin joka ikinen päivä teillä iskee akuutti hätä sen ruokatauon aikana. Joten pliis, ota itse se maitopurkki kaapista tai hae paperia toisesta vessasta sillä aikaa, kun työntekijä pitää _palkatonta_ taukoa.
Syöt hyvän aamiaisen ja tauolla hedelmää tms. Joten illallinen sitten kunnpääset kotiin
Hyvin menee
Voi, otan osaa!
Sellaiseen päivään vinkki, ehkä vaikka:
1. Eines, jonka mikrossa lämmittää heti tultuaan keittiöön, syö banaanin ja vaikka ison kreikkalaisen jogurtin päälle.
2. Toisella tauollla vaikka toinen eines ja soijajogurtti/ kaksi kasvipohjaista jogurttia. Saa proteinia ja voimaa. Iso vesilasi molemmilla kerroilla.
Pyri rauhoittumaan heti, kun saat ruuan lautasellesi. Maistele, makustele ja rentoudu.
Koita viettää ' tyhjä hetki' , joka tuntuisi pitemmältä.
Minusta sinulle kuuluu kyllä 1 20 min tauko tuohon ja sitten 1 tai 2 10 min pituista. Katsothan alasi lakisääteiset tauot vielä tarkasti:)
Paljon hyviä voimia + tsemppiä sulle huomiseen päivääsi:)
Kaupan alalla 2x12min kun työpäivä 7 t, mutta meillä voi yhdistää tuon yhdeksi tauoksi halutessa niin hidas syömärikin ehtii.
Itse juon kahvia eväsleivillä ja hyvin ehtii kun laittaa kahvin tippuun ennen taukoa, kotona vasta kunnon lämminruoka.
Alkaa väsyttään suotta jos vetää kunnon ruuat kesken työpäivän ja painokin pysyy kuosissa.
Minulla huomenna töitä klo07-14.39, syön lapsiryhmässä keskeyttäen ruokailuni monta kertaa vaikkapa kakkapyllyjä pyyhmisen vuoksi, yksi 10min tauko.