Kasvomaskia käytetään väärin
Jos kasvomaskiin koskee, kädet pitää pestä sen jälkeen vedellä ja saippualla.
Käsidesi ei tehoa kaikkiin viruksiin ja bakteeri-itiöihin.
Suurin osa ihmisistä on oireettomia tartunnan kantajia. Heidän nenänielussaan kasvaa esim. RS-, rino- ja koronaviruksia; aivokalvontulehdus-, keuhkokuume- ja verenmyrkytysbakteereita.
Märässä ja lämpimässä kasvomaskissa virukset ja bakteerit lisääntyvät eksponentiaalisesti.
Jos esim. bussissa korjaat maskia sormilla ja sen jälkeen kosket bussin tankoihin, ovenripoihin; seuraava joka koskee ovenripaan, saa sinun bakteerisi sormiinsa. Näin nuori äiti voi viedä bakteerit vauvaansa, vain koskemalla oven ripaan. Minun tuttavani perusterve vauva kuoli aivokalvontulehdukseen.
Estetään virusten ja bakteereiden leviäminen käyttämällä kasvomaskia vastuullisesti. Et varmaan halua levittää nenäsi eritteitä ovenkahvoihin!
Kasvomaski riisutaan pois paikassa, jossa voit pestä kätesi välittömästi vedellä ja saippualla!
Kommentit (25)
Ja vieläkin näkee niitä, joilla suu on maskin alla mutta nenä paljaana.
Kannattaa pestä kädet vedellä ja saippualla ennen kuin koskee vauvaan, jos on sitä ennen koskenut pintoja joihin monet muut ihmiset ovat koskeneet. Lisäksi pienen vauvan kanssa kuuluu välttää väkijoukkoja. Nämä on jokaisen vanhemman/vauvan kanssa liikkuvan helpointa toteuttaa itse.
Joo joo, on käytetty tarvittaessa työpaikalla aikaisemmin.
Kato mä kuljen omalla autolla, en julkisilla. Käytän maskia miten haluan.
Jos mä kosken omaan maskiini, ei ole minun syy, jos joku viereisessä kaupungissa sairastuu. Ehkä hän on itse toiminut väärin.
Mites sit puhelimet. Räplätään maskia ja sen jälkeen puhelinta. Sit pestään kädet, otetaan kuva vauvasta puhelimella ja otetaan vauva syliin "puhtailla" käsillä. Puhelimet on pahoja tautipesiä.
En ole käyttänyt väärin, koska en ole käyttänyt kertaakaan. Joskus remontin aikana käytin kun oli pölyistä viisi vuotta sitten.
Tykkään pitää housuissa sitä jos tulee kova kakki hätä, mutta en ymmärrä miksei sitä voi näin käyttää.
Juuri tämän takia niitä maskeja ei pidetä, koska ne nostavat todennäköisyyttä saada pöpöjä ja viruksia.
Tämän totesi myös STM:n maskitutkimus. Enemmän haittaa kuin hyötyä, uskon STM:n tutkimusta, etkö sinä tieteenvastainen ihminen usko?
Vierailija kirjoitti:
Ja niitä, jotka riisuvat maskin joka kerta puhuakseen joko toiselle ihmiselle tai puhelimeen.
Vierailija kirjoitti:
Mites sit puhelimet. Räplätään maskia ja sen jälkeen puhelinta. Sit pestään kädet, otetaan kuva vauvasta puhelimella ja otetaan vauva syliin "puhtailla" käsillä. Puhelimet on pahoja tautipesiä.
Tuon vuoksi suositellaan puhelimen pyyhkimistä Neo-Amiseptilla tai vaikka yksittäispakatulla haavapyyhkeellä. Toivottavasti kukaan ei käytä enää puhelintaan ostoslistanaan kauppareissuilla.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään pitää housuissa sitä jos tulee kova kakki hätä, mutta en ymmärrä miksei sitä voi näin käyttää.
Kyllä taas lapsettaa…
Helpompi siis jättää vain käyttämättä koko maskia. Niin olen itsekin tehnyt ja hyvin toimii :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja niitä, jotka riisuvat maskin joka kerta puhuakseen joko toiselle ihmiselle tai puhelimeen.
Ei ole mennyt ohje ”artikuloikaa selkeästi” kaikille perille. Osalle on ja harvemmin enää törmää kovalla äänellä epäselvästi artikuloiviin ihmisiin. Heiltä ei ilkeä kysyä jos ei saa jostain selvää ja lopulta antaa vain toisen puhua kun ei jaksa koko aikaa pinnistellä saadakseen selvää.
Homma vaikuttaa toimivan, paitsi, että ei.
Vierailija kirjoitti:
Helpompi siis jättää vain käyttämättä koko maskia. Niin olen itsekin tehnyt ja hyvin toimii :)
Maskin käyttö on helppoa kun laittaa korvalenkit kiinni takaraivolle. Maski asettuu paikoilleen siten, ettei sitä tarvi liikkumisen vuoksi koskea. Sen lisäksi HUSin Eeva Ruotsalaisen neuvo oman käsidesipullon mukanapidpsta ja käsien välittömästä desinfioinnista jos koskee vahingossa maskiin on vieläkin 100% pätevä.
Vierailija kirjoitti:
Homma vaikuttaa toimivan, paitsi, että ei.
Samoin menee osalla ihan kodin siivoaminenkin. Ei hyödynnetä liinojen värejä eri paikkojen siivoamisessa, vaikka asiaa on käytetty vuosikymmeniä ammattisiivouksessa. Kaiken huipuksi värikoodauksen noudattaminen on vieläpä ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Tämä nykyinen puhelinkulttuuri on kyllä ihan vihoviimeistä touhua. Käsiä pestään ja desinfioidaan, mutta harva pyyhkii puhelimen näyttöä samanlaisella säännöllisyydellä. Jos sitä puhelinta näpelöidään kaupassa, vessassa, buffetissa, hississä, roskakatokseen roskia viedessä jne. niin hyvänen aika, mikä määrä elämää sen mukana kulkee.
POISTA KETJU, POISTA KETJU, POISTA KETJU, POISTA KETJU---
täysin tuha aloitus
viruksia ei oo olemassa