Miksi monet naiset vertaavat synnyttämistä...
ja varusmiespalvelusta? Jos nainen jättää synnyttämättä hän ei joudu vankilaan. Jos mies kieltäytyy sotilas/siviilipalveluksesta eikä saa terveydellisistä syistä vapautusta hän joutuu vankilaan. Siis tämä suomessa. Melkein kaikissa muissa maissa ollaan luovuttu pakollisesta sotilaspalveluksesta eikä niissö maissa kukaan nainen ole niin typerä kuin suomilehmät että urputtaisivat että kun minä synnytän tarvii sinun (mies) värväytyä armeijaan.
Kommentit (29)
Onko siis naisten vika, että miehet joutuvat armeijaan? Vai mikä oli tekstisi pointti?
Mites minä, kun meinasin mennä ihan vapaaehtoisesti armeijaan, eikä minua haittaa, vaikka poikaystävä sai vapautuksen? :) Muutama lapsi meinattiin hankkia sitten joskus vanhempana, eikä minua haittaa se, että hoidan sekä armeijan, että raskauden + synnyttämisen.
t. 17v
Ei armeija niiin paha paikka ole. Sinne pitäisi lähettää jokainen nykyistä pullamössö-sukupolvea edustava henkilö vähän kasvamaan.
Kävisin mielelläni armeijan, jos mies hoitaisi raskauden ja synnyttämisen mun puolesta. Siinäpä nauttis 9kk mahdollisesti +20kg painon noususta, peräpukamista, kylmistä ja kuumista aalloista, aamu(,- päivä,- ilta,- ja yö)pahoinvoinnista, raskausarvista rinnoissa, reisissä, pepussa, alapäässä yms, kohonneesta riskistä saada aivoveritulppa, raskausdiabetes ja raskausmyrkytys, yms. Plus kaikki verikokeet ja tutkimukset. Ehkä paras on se, että synnytys _sattuu_, ja saatat revetä peräsuoleen asti! :)
Todella mielelläni vaihtaisin tuon armeijan käymiseen :D Ja me ollaan vielä suunniteltu kahta, tai kolmea lasta, joten mahdollisesti tuo kaikki x3.
Kannattaisiko vaikka lähteä ajamaan tuota armeija-asiaa ja yrittää saada siihen muutoksia, jos se kerran niin ärsyttää? Sinä voit oikeita asioita tekemällä saada aikaiseksi jotakin, täällä valittamalla et. Ja jos armeija kerran on sinulle niin kova paikka, niin varmasti olisit saanut sairaan paperit helpostikin... Sinunlaisia kakaroita löytyy Suomesta valitettavasti aika paljon, mammanpoikia, jotka syyttävät muita omista päänsisäisistä ongelmistaan. Tässä on vaalit tulossa, tee asialle jotakin, lopeta turha valittaminen.
Rumasti kirjoitit, mutta olen suunnilleen samaa mieltä. Aina ihmetellyt samaa.
eli tulevaisuudessa miehet saavat synnyttää rintamalla? Sitäkö tahdot sanoa, ap?
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 06:55"]
Onko siis naisten vika, että miehet joutuvat armeijaan? Vai mikä oli tekstisi pointti?
[/quote]
On. Koko ihmiskunnan historian ajan miestä on motivoinut vain halu tehdä vaikutus naiseen, jopa niinkin paljon että ryhdytään sotaan. Ilman sotia ei olisi armeijaa, joten kaikki on naisen vikaa.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 07:11"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 06:55"]Onko siis naisten vika, että miehet joutuvat armeijaan? Vai mikä oli tekstisi pointti?
[/quote]
On. Koko ihmiskunnan historian ajan miestä on motivoinut vain halu tehdä vaikutus naiseen, jopa niinkin paljon että ryhdytään sotaan. Ilman sotia ei olisi armeijaa, joten kaikki on naisen vikaa.[/quote]
Miten se lassukka on näin aikaisin hereillä?
Synnyttämisen ja armeijan rinnastaminen edes leikillään on ajattelun köyhyyttä. Valtaosa niistä jotka perustelevat "naisten täytyy synnyttää" eivät ole käyneet armeijaa. Molemmat läpikäyneenä huomauttaisin, että valtaosalle raskaus on vapaaehtoinen valinta ja vaikkei synnyttäminen mitään euforista ilotulista omalla kohdallani ollutkaan, niin 20 tuntia intensiivistä kipua oli huomattavasti vähemmän stressaavaa kuin vuoden paskamyrsky.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 07:07"]Kävisin mielelläni armeijan, jos mies hoitaisi raskauden ja synnyttämisen mun puolesta. Siinäpä nauttis 9kk mahdollisesti +20kg painon noususta, peräpukamista, kylmistä ja kuumista aalloista, aamu(,- päivä,- ilta,- ja yö)pahoinvoinnista, raskausarvista rinnoissa, reisissä, pepussa, alapäässä yms, kohonneesta riskistä saada aivoveritulppa, raskausdiabetes ja raskausmyrkytys, yms. Plus kaikki verikokeet ja tutkimukset. Ehkä paras on se, että synnytys _sattuu_, ja saatat revetä peräsuoleen asti! :)
Todella mielelläni vaihtaisin tuon armeijan käymiseen :D Ja me ollaan vielä suunniteltu kahta, tai kolmea lasta, joten mahdollisesti tuo kaikki x3.
[/quote]
Eli sinäkin vertaat synnyttämistä ja varusmiespalvelusta keskenään? Miten ne liittyvät toisiinsa? Joudutko vankilaan jos et synnytä? Ap ps. Olen res. kersantti
Vertaus tulee siitä, että ainakin ennen kyseessä oli suht samanpituinen jakso, jonka aikana et yksin päätä tekemisistäsi ja elämäsi on rajoitetumpaa. Tämähän on sitten jokaisen oma asia, kokeeko nuo tilanteet rajoitteisiksi.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 06:55"]Onko siis naisten vika, että miehet joutuvat armeijaan? Vai mikä oli tekstisi pointti?
[/quote]
Tekstin pointti oli se että elekää verratko noita asioita toisiinsa.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 07:21"]Vertaus tulee siitä, että ainakin ennen kyseessä oli suht samanpituinen jakso, jonka aikana et yksin päätä tekemisistäsi ja elämäsi on rajoitetumpaa. Tämähän on sitten jokaisen oma asia, kokeeko nuo tilanteet rajoitteisiksi.
[/quote] Ja myös siitä, että ennen armeija koski vain miehiä, eli olivat molemmat täysin yhden sukupuolen kokemus, joka kosketti kärjistetysti kaikkia.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 07:21"]Vertaus tulee siitä, että ainakin ennen kyseessä oli suht samanpituinen jakso, jonka aikana et yksin päätä tekemisistäsi ja elämäsi on rajoitetumpaa. Tämähän on sitten jokaisen oma asia, kokeeko nuo tilanteet rajoitteisiksi.
[/quote]
Eihän noita voi mitenkään verrata keskenään. Raskaus on vapaaehtoinen valinta. Siihen ei pakoteta.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 07:15"][quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 07:07"]Kävisin mielelläni armeijan, jos mies hoitaisi raskauden ja synnyttämisen mun puolesta. Siinäpä nauttis 9kk mahdollisesti +20kg painon noususta, peräpukamista, kylmistä ja kuumista aalloista, aamu(,- päivä,- ilta,- ja yö)pahoinvoinnista, raskausarvista rinnoissa, reisissä, pepussa, alapäässä yms, kohonneesta riskistä saada aivoveritulppa, raskausdiabetes ja raskausmyrkytys, yms. Plus kaikki verikokeet ja tutkimukset. Ehkä paras on se, että synnytys _sattuu_, ja saatat revetä peräsuoleen asti! :)
[/quote]
Eli sinäkin vertaat synnyttämistä ja varusmiespalvelusta keskenään? Miten ne liittyvät toisiinsa? Joudutko vankilaan jos et synnytä? Ap ps. Olen res. kersantti
[/quote]
En joudu, mutta voin kuolla synnytykseen ja mitä samoja vaivoja miehille tulee armeijasta, mitä naisille raskaudesta ja synnyttämisestä? :D Miehet vain laihtuvat ja saavat lihaksia armeijassa kiitos kuntoilun, saavat olla raikkaassa ulkoilmassa tietokoneen edessä istumisen ja sipsin mussuttamisen sijaan ja saavat jopa pientä päivärahaa tms armeijasta. Naisilla on tietty äitiyslomat, mutta isillä on isyyslomat ja lapsilisät saa huoltaja(t) :)
Ja yleensä armeijasta on hyötyä työmarkkinoilla - toisinkuin lapsista. Isälle lapset saattavat olla jopa plussaa, mutta yleensä katsotaan, että se on äiti, joka jää sairaan lapsen luokse.
Armeijan tarkoitus on kouluttaa ikäluokkia mahdollista sotatilaa varten. Osa väestä toki tarvitaan kotirintamallakin esim hoitamassa niitä lapsia. Synnyttävä osapuoli lienee luontevampi valinta?
Armeijaa ja synnyttämistä ei todellakaan voi verata. Jos miehet synnytäisi kaikki mahdollinen sen helpottamiseksi olisi tehty jo aikoja sitten. Ketkähän ovat olleet tekemässä päätöksiä armeijan suhteen... miehet ja mistä syystä naiset ovat voineet käydä armeijan vasta kun ovat olleet itsekin päättämässä siitä?
Tuo armeijassa olon ja raskausajan+synnytyksen vertailu nousee usein esille miesten ja naisten välisissä keskusteluissa. Kyse ei ole siitä, että asiasta naiset vain keskenään vertailevat, vaan tähän vertailuun syyllistyy kumpikin osapuoli. Mies hakee oikeutusta armeijan tuottamasta pitkästä tuskasta vertaillessaan sitä naisen raskauteen ja synnytystuskaan, nainen puolestaan hakee oikeutusta synnytystuskiinsa vertaamalla sitä armeijaan. Kumpi on pahempi, armeija vai raskaus+synnytys, sitähän ihmiset on jo aikoja arvuutelleet. Itse jos saisin valita, kävisin armeijan, suuremmalla todennäköisyydellä virtsanpidätyskykyni säilyisi, ei tulisia repeämiä, peräpukamia yms. loppuelämää rajoittavia tekijöitä.
No en ole kyllä itse kuullut tälläistä vertausta. Minulle synnyttäminen on etuoikeus, upea asia mitä mies ei voi koskaan kokea :)