Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Enskattaret Maanantaina***

11.09.2006 |

Tässä vielä linkki eilisen päivän turinoihin:http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8313379&p=2&tmode=1&smode…

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=FF00FF]Olipahan vapaapäivä eilen! Oli koko päivän ihan kurja olo, en jaksanut edes pukeutua, vaan pyjamassa hilluin koko päivän. Sitten iltapäivällä alkoi ihan hillitön oksentaminen joka jatkui iltaan asti, kasin aikaan oli pakko soittaa töihin, etten tule tänään aamuun. Eli saikku päivää vietän, voimat on ihan loppu, nyt aamulla söin vähän puuroa ja se on vielä toistaseksi pysynyt sisällä, vaikka mahassa kyllä kiertää aika lahjakkaasti:( Eilen illalla tuli sitten ensimmäiset ihan varmat supistukset, koko alamassu oli aivan kivi kova, ainakin kolme supparia tuli.. kai ne suppareita oli, en ainakaan muuta keksi??

Noh, nyt saa onneksi lepäillä kotona koko päivän.. kaippa tämä taas tästä.

Se siitä sairas-kertomuksesta.. oli kyllä enskoilla vähän hiljainen viikonloppu, joten ei oikeen ole edes mitään kommentoitavaa.

Onneksi tiiti on alkanut potkuttelemaan niin, että tunnen jo liikeitä, tietää ainakin, että siellä on kaikki hyvin. Neuvolakin on vasta 21 päivä, muistaakseni.. saan silloin ne kelan paperit ja ekaa kertaa otetaan se sf-mitta=)

Noh, ehkä lähden tästä vielä hetkeksi huilaamaan, kun ei mitään järkevää juttua tunnu tulevan;)

t.siru ja titi 21+6[/color]

Vierailija
2/31 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään taas ei-niin-mukavan herätyksen noilta meitin kattoremppamiehiltä. Toivottavasti remppa valmistuisi ennen vauvan syntymää :)

En sitten eilen enää jaksanutkaan pinoutua ja unohdin kaikki kommentitkin jo. Illalla nimittäin tutut supistelut palasivat ja ilta meni sohvalla maatessa, kauratyynyä välillä lämmittäen. Selkää nimittäin poltteli välillä aikas lailla. Supistukset ja selän polttelu kyllä loppuivat, kun mies hieroi alaselkää ja jalkapohjia :) Kyllä tuo jalkojen hieronta on niin ihanaa :)

Minusta on muuten aivan ihanaa kun quiero, niamey sun muut kumppanit käyvät välillä kertomassa kuulumisia mm. imetyksen onnistumisesta sun muusta kaikesta kivasta :) Paljonkos Niameyllä oikein painoa tuli raskauden aikana, jos nyt jo olet miinuksilla??

Tänään on taas neuvola, eipä siellä varmaan mitään kummalista... Tulen sitten kertomaan kuulumiset...

MiaMik rv 37+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kurjuus sanon minä.....yöllä supisteli monta tuntia toosii napakasti,välit oli noin 5-15min.......nytkii jullittaa vähä välii.Ja voi hel.....tin hel..tti sain sit flunssan,kurkku o tulehtunu ja nenä tukossa,pahoinvointi on aivan mahtavaa,en taia enää kotona pystyä olemaan,soitan kohta polille ku paineet vetelee niin korkeella.Äske oli 156/101...mmiteköhä tässä olossa pystyy jossai vaiheessa synnyttää,kyllä harmittaa ku on nii heikos hapes........

Eli jos ei tätä enska mammaa näy niin oon varmaa osastolla sitte.

Hyvää alkavaa viikkoa!

-Pepsi ja Villipylly rv40+1

Vierailija
4/31 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=DarkGreen]Täällä sumussakulkija on kerrankin herännyt todella aikaisin. Toki ei ilman syytä, vaan kävin viemässä miehen auton maalarille, kun pari klohmua pitää maalata ennen talven maantiesuolakelejä. Nyt tässä odottelen kahvin tippumista, Elämä käsissä alkamista ja sitten pitäis käydä hoitelemassa vielä muutama juttu laina-asioiden eteenpäin viemiseksi. Alkaa jännittää: tässä on tosiaan muutto edessä lähiaikoina. Hui!

Siru oli saanut vatsataudin. Voimia ja parempaa oloa sinne! Kyllä ne vatasan kovettumiset niitä suppareita on. Jos ne ei tunnu pahalta, niin ovat harjoitussellaisia, eikä niistä pitäis olla vaaraa. Mulla alkoi ne juuri noilla viikoilla. Kiva kuitenkin, että tiiti jaksaa potkutella ja pitää mielialaa korkealla! =)

Ja kylläpäs jaksaa olla inhottavia nuo MiaMikin supparit. Tekisivät nyt tehtävänsä, jos kerran niitä on koko ajan tullakseen! Ihana mies sulla, kun jaksaa hieroa ja helpottaa oloasi! =)

Mitäpäs muuta? No ei oikeestaan tule muuta nyt mieleen. Jaa niin sen verran täytyy sanoa, että oli ihana, kun aamu oli sen verran raikas, että saatoin laittaa päälle uuden petrolin värisen ponchoni (kirjoitetaankos se noin?) - kyllä nää aurinkoiset syyspäivät on ihania. Nyt vaan odotellaan niitä upeita kirjavia lehtiä, joita voi sitten potkia kasoista lentoon. ;o) Palailen taas jossain vaiheessa... Hyviä vointeja kaikille!

-Amy ja EkaVekara, rv 33+4[/color]

Vierailija
5/31 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#0000CD]Kylläpäs on tytöt aikaisin liikkeellä! Niin kai se maanantaina pitääkin..=)

Sienimetsässä oli tosi rauhoittavaa! Nauvon puolelta ei löydetty yhtään mitään, mutta täällä Turussa oli sentään vähän parempi maasto. Sieniä ei kyllä oikein ollu..Saatiin muutama kanttarelli, pari haperoa ja yksi herkkutatti..Tein niistä sitten illalla kivan kiusauksen. Suppilovahveroita odotellessa nyt siis =)

Kandilla on tänä aamuna se sokerirasitus..Kerrothan kaikki ällöttävät yksityiskohdat kun se on mullakin aikanaan edessä? =)

Laralei: onpa kiva kun harjoittelet ruoanlaittoa, se on muutenkin niin mukavaa! Sieniä saa torilta mun mielestä halvimmillaan..Kohta on suppikset sieläkin ja ne maksaa täällä Turussa ainakin jotain 1-2e/litra halvimmillaan ja niitä saa vielä pakkasillakin..=)

Hyvä, että Burde oli jaksanu reissulla! Toivottavasti säryt hellittää pian =)

Sirulle jaksuja pahan olon kanssa!

Pepsille voimia flunssan kourissa taisteluun! Keräähän nyt voimia suureen koitokseen!!

Munki pitäis lähteä tästä tunnin kuluttua radiolle eli kipasen suihkuun ja alan kalppimaan..

Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille!!

t. poppis ja räpätti rv20+5

Vierailija
6/31 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se viikonloppu taas meni, tosin saatiin tosi paljon aikaiseksi ulkona(lue mies sai) terassin kaiteita asenneltiin ja pihaa siivottiin. On se meidän piha kyllä vielä sellaisen rakennustyömaan näköinen että...

Poppis oli ollut sienessä, saalis tais jäädä aika pieneksi mutta sait sentään pienen muhennoksen tehtyä, kanttarelleja nyt sitten odottaessa eikö vain:=)

Niamey, muakin tosiaan kiinnostaa että paljonko sulle tuli kiloja koko aikana jos nyt jo oot miinuksella? Taitaa toi imetys tosiaan olla paras lääke noihin kiloihin. Ihana kuulla, alkaa toivo heräämään että ehkä itselläkin sit käy noin.

Siruko siellä oli oksennustaudissa ja sit vielä pukkas supparitkin päälle, koitahan jaksaa ja lepäillä kunnolla!

Pepsis, vai tuli flunssakin ja paineet näytti sulla aika korkeilta, toivottavasti nyt saat jäädä jo sisään ja nyytti on kainalossa tällä viikolla=) Tsemiä!

Mites ainakin icepiparkakku ja ull-maj?? Imoittautumisia!

Omassa voinnissa ei kummoistakaan, paitsi että nyt alkaa naaman kukkiminen helpottaa. Uusia näppylöitä ei ole tullut reiluun viikkoon ja vanhatkin alkaa kuivumaan jo pois:)) Eli kohta se sileä normaali nassu sieltä esiin tulee... JES! Housut ei tahdo mennä enää jalkaan, olen jo viikon ollut töissä ylänappi auki, mut vähän hankalaa tääkin. En vaan viitsis mitään mammahousuja laittaa, kun ne taas on vielä isoja masun kohdalta. Vaikea vaihe nyt:( Enkä viitsisi ostaa isompia housujakaan kun tää niin väliaikaista.. Miten olette pärjänneet, kikkoja otetaan vastaan?? Voiskos masutuubilla tai muulla jotenkin kikkailla ton pukeutumisen suhteen?

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Aurora rv 16+2

Vierailija
7/31 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukavaa uutta viikkoa kaikille!

Voi, se taitaa pepsiksellä kyllä olla menoa nyt, tsemppiä lähettelen sulle! Toivottavasti se villipylly tykkäisi jo syntyä, niin ei sun olo ainakaan pahenisi. Harmi vaan sairaana synnyttää.

Sirullekkin oli sitten flunssa/mahatauti tms iskenyt päälle, eipä ole kivaa sekän! Voimia sulle, koitahan parantua!

Taitaa nuo MiaMikin supparit myös jo enteillä tulevaa, eihän sulla enää pitkä matka edessä olekaan. :)

Amykin oli jo reippaillut aamusta asti, sellaiset päivät on kyllä kivoja kun saa aikaiseksi paljon, mahtavaa! Ja kohta muuttopuuhatkin, kivaa! meinaattekos remppailla siellä talossa vai onko se ihan muuttokuntoinen sellaisenaan?

Poppiksen sienisaalis ja kiusaus kuulostaa hyvältä, pitänee itsekin torille suunnistaa jossain vaiheessa, taitaa meikäläisen sienisato parhaiten löytyä sieltä, koska en ole mikään tottunut sienestäjä niin en kyllä yhtään tietäisi mistä etsiä. Noin muuten voisi kyllä mennä metsään kuljeskelemaan, se on syksyllä mukavaa.

meillä oli tänä aamuna rakenneultra.

vauvalla on kaikki hyvin ja kasvaa mukavasti ja sopivaa vauhtia. Paino tällähetkellä 344g ja vastasi melkein viikkoja. Viikot siis tänään 20+5 ja vastasi paria päivää pienempää, mutta ei siis muutettu mitenkään noita viikkoja. Kovasti se siellä potkutteli ja heilutteli, toisella kädellä raapi päätänsä ja töisella teki käsimerkkejä, siinä kädessä oli ainakin ne viisi sormeakin näkyvillä. Istukka olikin takaseinämässä vaikka edellisessä ultrasa sanoivat että etu, mutta eipä sillä nyt väliä ole missä on kunhan toimii ja kaikki ok.

Ei edes kysytty että näyttääkö se jommaltakummalta sukupuolelta kun se lääkäritäti oli muutenkin niin kärttyinen (vähän oma vika, kun olin iha n viimetipassa paikalla ja mies vähän myöhässä kun ei parkkipaikkaa löytynyt millään).

no mutta kaikki on kuitenkin hyvin!

voikaa hyvin!

-iisa rv 20+5

Vierailija
8/31 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eilen illalla oli koko ajan sellainen olo, että voi hitto kun pitää aamulla nousta töihin, kunnes tajusin, että eipäs tarttekaan!! Nyt vaan pitäis jaksaa lähteä liikkeelle, ettei jäis kaunis syyspäivä taas ikkunalasien takaa tarkasteltavaksi. Illalla oli kyllä voimat ihan loppu ja simahdin jo ennen kymmentä. Nyt on sitten selkä jumissa pitkien yöunien jälkeen, mutta ei pitäis väsyttää enää. Eiköhän se siitä kävellen vetreydy.

Supistuksia tuntuu olleen useammalla enskalla viikonloppuna. sirulle lepoa nyt, ettei ruoat enää tule ulos! Ja MiaMikillä nuo supistukset vois kyllä tosiaan kohta jo enteillä synnytystä, muuten ne on aika ikäviä. Ja pepsille nyt vaan kunnon supistuksia että pääset synnyttämään. Ehkä tuossa tilassa olis jo ihan hyvä jäädä sinne osastolle, vaikkei siellä mitään huippua olekaan.

amylla ja poppikslla oli muuten vaan aikainen (?) herätys. Minä muuten nautin kans ihan täysillä tästä syksykelistä, ikkunasta tuleva auringonpaistekin on jotenkin ihan erilaista tunnelmaltaan kuin kesällä. Saati sitten ulkona oleva raikas ilma... minunkin tekis mieli sienimetsään, mutta aika turhaa taitais olla tällä mahalla yrittää kumarrella, tulee vaan paha olo. Paitsi jos sitä laittais miehen keräämään ja keskittyis itse vaan bongailemaan sieniä. :)

Santeri on nyt intoutunut potkimaan kylkiluihin, tai johonkin sinne suunnalle. Ei tartte epäillä, et ollaanko siellä hereillä vai ei. Viime yönä näin ihanaa unta, jossa mulla oli pieni vauva. HArmi vaan, että aina unhodin sen jonnekin itsekseen, vähän kuin nuken, ja kävin sitten vaan muistaessa vaihtamassa sille vaatteita ja vähän hellimässä ja yritin imettää. Pääasiassa se tais kyllä elää keitetyllä riisillä, vastasyntynyt. Ja miestä ei tietenkään ollut mailla halmeillakaan... Näköjään mun alitajunta ei vieläkään usko, että mä olisin valmis hoitamaan. Kovasti kuitenkin rakastin sitä vauvaa, että siinä ollaan jo edistytty... :)

Nyt taidan vaihtaa vihdoin vaatteet ja lähteä ulos. Hauskaa maanantaita kaikille!!

-Osse ja Santeri rv 31+5

Vierailija
9/31 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ei uskois kyllä viime yön jälkeen... Olipa semmoinen yö etten toista moista kyllä halua enää kokea..

Illalla en meinannu saada unta kun asennon löytäminen on niin työlästä ja närästyksestä on tullu jotain aivan kauheaa! Siis koko ajan tuntuu niin kamala polte jossain tuolla syvällä et hyvä kun maate uskaltaa laittaa....

Yöllä sitten heräsin semmoiseen suonenvetoon jalassa et oksat pois... Meinasin jo miehelleki alkaa huutaan et heräis auttamaan, en sit kumminkaan raaskinu toisen yöunia häiritä :) Mutta mikään ei tuntunu tehoavan, ja sitten kun vähän hellitti ja sain huokasta helpotuksesta niin johan se alko uudestaan :(

Eikä riittäny se että kärvistelin sen kanssa.. Supistelemaanki alko ja useamman kerran lyhyillä välillä.. Ei mitenkään kauhean tuskalllisia ollu mutta nyt jo kyllä tunsi et auts. JA vauva innostu juuri tietenki silloin potkimaan niin maan pirusti...

Kuulostaa ihanalta :) Aloin jo miettimään et jos seuraavat 11 viikkoa on pelkästään tätä niin en tiiä miten jaksan. HUH.

Pinot on kyllä viikonlopulta jääny lukematta mutta palailen tässä vielä kertaamaan kun saan tuon jalan vähän pois tönkistä...

Että kunnon valitusvirsi tällä kertaa ilman sen kummempia kommentteja.. :)

Mikä muuten on tehokkain apu välttää/ehkästä suonenvetoa???

Fio rv 29+0

Vierailija
10/31 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi vaan pää on ihan höyryinen olen nimittäin hirvittävässä flunssassa, alkoi kurkkukivulla, pääkivulla, lihaskivuilla ja lämmöllä ja jatkuu kauheella hevosnuhalla, onneks kuume ei ole noussut yli 37,5 mutta toodella väsähtänyt on tää ja kun ei uskalla ottaa mitään droppiakaan, kävin kyllä apteekissa ja ostin panadolia mutta vieläkin kaikuu nt ultrassa mainittu kannattaa välttää ainakin viikkoon 14 kaikkia lääkkeitä, joten kärvistelen jos kuume ei nouse enempää. Eli sairaslomalla olen töistä. Flunssa alkoi jo perjantai iltana eikä loppua näy. Millonkahan pitäisi mennä verikokeisiin tarkistaa tulehdustilannetta? Onkohan tästä kauheesti haittaa vauvalle???

Yritän kuitenkín hieman kommentoida eli Sippuliini hurjasti onnea!

Pepsiksellä jännät paikat, kovasti täältä hyviä toivotuksia onnistuneeseen synnytykseen ja olikos se fiorella jolla oli ollut kaamee yö, jaksuja! Oli muitakin lähellä jakautumista:D jaksuja ja suppareita!Poppis oli ollut sienessä, edelleen ihmettelen sun energiaasi :) Neallakos se oli se suloinen ultra kuva:) täällä on kans tiirailtu vielä torstain ultra kuvia ja sielä oli joukossa yksi 4 d kuvakin jossa näkyy ihan kasvot, toki oli vaan 5 cm pääperämitta eli aika pientä kaikki vielä:) Viipulille ja kaikille muillekin vilkutuksia:)

Kesis kyseli ultrasta eli kävin tosiaan Femedassa yksityisellä Bruno Cacciatorella ja sielä tarjottiin tätä jo varhaisultrassa hyvänä tutkimuksena eli omasta tahdosta nuo verikokeet sun muut nyt otettiin niskaturvotuksen lisäksi, sitten kuullaan suositellaanko jatkotutkimuksia vai ei, kyllä jännittää. Minulta siis otettiin nt (0,8-1,1) ja verikoe ja muita tietoja kuten pituus paino mahdolliset sairaudet ikä 33v.? yms., joiden perusteella lasketaan kokonaisriski, jonka pitäisi kertoa 85 % todennäköisyydellä riskistä, on markkinoiden luotettavin vastaava tutkimus. Bruno kertoi että rakenneultrasta viikolla 21-22 näkee vielä tarkemmin eli jännitys vaan jatkuu...Olen pääkaupunkiseudulta ja meillä kuuluu kaksi ultraa poliklinikkamaksulla joista toinen olisi ollut tämä nt ultra julkisella, mutta päädyin Brunoon ja Femedaan sen asiantuntemuksen vuoksi, vaikka eihän julkisessakaan mitään vikaa varmaan ole, yksityisellä vaan on usein tarkemmat laitteet (ainakin tässä paikassa jossa olin) ja itse olen niin usein saanut huonoa palvelua julkisella että alkaa olla ihan trauma.

Kovasti pohdituttaa edelleen synnärinkin valinta pitänee mennä katsomaan paikanpäälle valitsen NKL tai kättärin väliltä.

Meillä myös isomman asunnon osto edessä ja se vie kanssa energiaa, löytyisi nyt ihana koti tässä keskivaiheilla:)

nuhainen nauku painuu pehkuihin

rv 12+3

11/31 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollu tässä vähä taukoo palstailussa, ku olin siskolla pääkaupunkiseudulla lomailemassa viime viikon. Oli pakko keksiä jotain tekemistä, ku aika tuntuu matelevan. Ja kylläpäs se viikko menikin nopeesti siellä täyshoidossa :) Nyt taas tylsyys iskee.

Mutta, ekaks haluan nyt onnitella kaikkia jakaantuneita enskoja, joita en oo vielä onnitellu!! Kamalasti tsemppiä vauva-arkeen! Ja käykäähän täällä aina välillä kertomassa kuinka kulkee.

Ja kaikille, joiden h-hetki on ihan käsillä, lähetän kamalasti suppareita! Pepsikselle soisin kyllä jo lähdön tulevan, kun olo on noin kakka.

Tampereen treffit oli teillä menny hyvin, hienoo kuulla! Harmittaa kun en mukaan päässy, mutta kun oli ne hautajaiset...

ON: Olin tosiaan siellä systerillä lomailemassa maanantaista perjantaihin. Mies oli aivan höpsö. Se soitti mulle sinne joka päivä vähintään kaks kertaa. Meitä meinas siskon kans vähä naurattaa. No, sit ku kotiiin tulin, niin se oli ku joku palvelija. Antoi mulle periks joka asiassa ja koko ajan oli pussailemassa ja halailemassa. Kyl oli leppoisaa minun oloni :D Sain vaan maata sohvalla ja kaikki mitä halusin, tapahtui. No joo, mutta nyt se kyllä on jo vähä rauhoittunu...

Vauvalle ei uutta. Hikkaa kamalasti ja eilen säikähdin tosissaan, kun tunsin hikan kylkiluitteni alla (yleensä tuntuu ihan tuolla alhaalla). Ajattelin, että nyt se on kääntyny perätilaan. Mutta onneks illalla nykiminen tuntui taas alhaalla. Liikkeet on vähentyny jonkin verran, mutta se kai on normaalia.

Perjantaina on viimein se kauan odotettu viimeinen ultra ja synnytystapa-arvio. Jippiiiiii! Kiva nähdä taas miten meidän vauveli voi. Ja tietenkin mua edelleen kiinnostaa kumpaa sukupuolta meidän kullannuppu edustaa. Aluks olin ihan varma, että poika. Sit tulikin semmonen tunne, että tyttö se on ihan varmasti. Ja nyt ei oo enää mitään hajua. Melkein kaikki odottaa meille poikaa. Paitsi anoppi. Se vaan höpöttää koko ajan miten ihanaa ois, jos tulis tyttö. Mua rupee välillä jo ahistaan, ku tuntuu ettei se oo onnellinen jos tulee poika.

No mutta, minun täytynee tästä lähteä pesemään pyykkiä. Iloista maanantaita kaikille!

-Larsku 35+1 (viis viiiiiikkkkooo!!!! toivottavasti ei ainakaan enempää)

Vierailija
12/31 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on mitattu minulta ihan nt:t...siis vaaviltahan se nt mitattiin eikä minulta :D

Vierailija
13/31 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas aktiivinen aamu enskoilla! Kauheasti kuulumisia jo tähän aikaan...

Pepsille edelleen jaksamista suppareiden kanssa, toivottavasti kohta pääset tositoimiin! Ja onhan se palkinto sitten kaiken vaivan arvoinen :)

Fio, itse olen luottanut magnesiumiin suonenvetojen kanssa. Eli yritän ottaa sellaisen magnesium -poretabletin aina silloin tällöin, erityisesti jos öisin on ollut suonenvetoja. Tavallisina tabletteina saa myös suurempia annoksia, jos ei tykkää poretableteista. En tiedä tepsiikö oikeasti vai onko osittain lumevaikutus, mutta ainakin kohdallani magnesium on vähentänyt suonenvetoja.

Tsemppiä kipeinä kotona viruville! Lepoa ja unta vaan kaaliin, niin eiköhän se olo parane... Hitaasti mutta varmasti.

Poppis kyseli sokerirasituksesta: vaikeinta siinä oli se 12h paastoaminen, koska en tajunnut illalla mennä ajoissa nukkumaan, ja puolenyön aikaan vatsa kurni jo... Mutta siis, itse rasituksessa otettiin kolme verikoetta: lähtöarvo pikatestillä (oli normaali), tunti litkun juomisesta, ja kaksi tuntia litkun juomisesta. Se paljon puhuttu glukoosiliuos ei ollut niin pahaa kuin sanotaan, se oli vaan siis sokerin makuista vettä. Siihen janoon ja nälkään ihan mikä vaan kelpasi! Huvitti kyllä kun sain sitä lasillisen, vetäisin saman tien, ja sanoin että " no eihän tää edes tehnyt tiukkaa" . Saman tien sain toisen lasillisen nenän eteen, ja täytyy myöntää että se alkoi jo vähän tökkimään ;) Mutta kaiken kaikkiaan, ei ollut paha kokemus. Sain odotellessa neulottua puolikkaan vauvan villatakin hihan, mitä tietysti vieressä odottava mummo hiplasi innoissaan :) Ja tulokset tulee jo huomenna, eli pitää soitella neuvolaan.

Illalla uudestaan, nyt pitää päästä pötköttelemään. Mulle tuli postissa se Vaukirjan paketti, eli voisinkin syventyä synnytysoppaaseen...

Kandi & muhku 24+4

Vierailija
14/31 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauku siellä flunssan kanssa painiskelee, taitaa olla sitä nyt aika paljon liikkeellä. Työkaveri oli flunssassa viime viikolla ja nyt mies on kotona flunssan ja korvakivun kourissa. Saa luvan mennä lääkäriin pian, ettei vaan korvatulehdun tule/pahene kun ois lento edessä 1½ viikon päästä kun lähdetään sinne reissuun. Sillä olis jut puolisen vuotta sit tosi paha korvatulehdus, märki korva. Lääkärikin ihmetteli että miten aikuisella voi olla tollanen paha " lasten korvatulehdus" .

Kesis kyseli ultrasta. Mä kävin Felicitaksessa np-ultrassa ja nyt ois siellä ens viikolla rakenneultra edessä kanssa. Tyytyväinen olen ollut, ja valistin yksityisen tien sen takia että kammoksun noita lääkärejä ja kaikkia toimenpiteitä mm. sisätutkimuksia, niin helpottaa kun sama ihminen tekee ne.

Mulla ois tosiaan se rakenneultra ens viikolla rv 17+4. Onko kukaan käynyt jo tässä vaiheessa ultrassa, kun halusin sen ennen lomamatkaa sukupuolen selviämisen ja senkin takia ettei sit mene kauhean myöhäiseksi se. Eli millä rv tarkalleen olette käyneet ja näkyikö jo kaikki rakenteet hyvin, entäpä sukupuoli teillä ketkä sen kysyitte?

Ja neuvolassa sanottiin että lääkäri ois rv 24-26, sen varasin nyt sitten rv 26+3 tuonne Felicitakseen. Tekee tutkimuksen ja sit samalla sen 4D:n, kiva kun saa kaikki sit samalla kertaa:=) Ei tartte rampata lääkärissä koko ajan.

Nyt syömään, masu jo murisee....

Vierailija
15/31 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kylläpäs Pepsistä nyt koetellaan! Aivan valtavia suppareita sinne suuntaan, että alkais jo jotain tapahtua!

Sippuliinille ja JJ31:lle lämpimät onnittelut lapsukaisista! Eikös meillä ollut JJ31:n kanssa vaan päivä eroa lasketuissa ajoissa? Ja kuitenkin vauvoille tuli melkein kuukausi ikäeroa, on se vaan jännää... Mutta lopputuloshan on meillä kaikilla mitä parhain, eli oma suloinen vauveli!

Niameyn kiloja olitte täällä päivitelleet. Ihmettelen kyllä itsekin, miten olet jo miinuksen puolelle ehtinyt! No, mulle ehti tulla raskauden aikana 14 kg ja nyt on enää 3 kg jäljellä. Oon siihen kyllä tosi tyytyväinen, eihän synnytyksestä oo vasta kun kuukausi! Kaikki omat tiukat housut ei vielä tietenkään mahdu jalkaan, mutta paidat menee jo ihan niin kuin ennenkin. Mulla on enää sellainen pieni alavatsapömppö jäljellä, muuten olen entiselläni. :)

Mutta kyllä mulla on jo masua ikävä! Just naureskeltiin tuolla vauvapuolen Enskojen kanssa, että mihin sitä sitten joutuukaan, kun alkaa virallisesti kuumeilla pikkukakkosta. Joutuuko heti ikuisiksi ajoiksi pois Enskapinoista?! :D

Mukavaa päivää toverit!

-Q- ja poitsu

Vierailija
16/31 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ennen neuvolaa siskolla kylässä. Pikkusen menin puhelimessa aamulla hiljaiseksi kun sisko soitti ja sanoi että nyt lähdetään sienimetsään :D Vitsiä se sit lopulta onneksi heitti :) Enhän mä edes tunnista mitään muutakuin punakärpässienen... Mutta Poppis, jos saat lisää sieniä niin heitähän muutama tänne Tampereelle päin :)

Täällä on flunssaa monella. Ei oo kivaa ei! Minullakin tuli eilen kurkku kipeeksi ja yöllä valvoinkin tunnin verran kun oli niin tukkoinen olo. Nyt ei taas mitään! Mulla oli kesäkuussa viimeksi flunssa ja silloinhan apteekissakin sanottiin että juo vaan Panadol hotia, ei pitäisi olla haittaa vauvalle! Naukuko oli huolissaan onko siitä vauvalle haittaa, mutta ei kuulemma ole :) Muistat vain levätä ja ihan hyvä kun olet saikulla!

Vai että Ossen Santeri se saa ensiravinnokseen keitettyä riisiä ;)

Pepsis: Kyllä tuolla olotilalla on kyllä jo pakko alkaa käynnistellä! Jos ei kerta tupla-annoskaan verenpaineita laske! Mitä pidemmälle sitä siirrellään, sitä vähemmän sulla on kohta voimia koko synnytykseen!!

Iisallakin oli rakenneultra! Oli varmaan hienoa nähdä oma pikkuinen temppuilemassa masussa :) Toivottavasti ei sentään käsimerkkeihin kuulunut keskarin näyttäminen ;)

Fiollako niitä suonenvetoja oli? Minulla auttaa ennaltaehkäisy eli iltaisin joko sauna tai mies saa hieroa pohkeita ja jalkapohjia! Ja nyt pystyy jo laittamaan sukatkin yöksi jalkaan! Semmoiset venyvät polvisukat on ihan hyvä :) Ja runsas juominen auttaa myös minulla!

Neuvolakuulumiset:

- RR 101/77

- Painoa tullut 1000g/vko (yht. 8,2kg)

- Sf-mitta sama kuin viimeksi 31,5cm

- Vauvan syke 145

- Vauva raivotarjonnassa edelleen

MiaMik rv 37+5

Vierailija
17/31 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=104E8B] Kaunis syksyinen ilma ulkona. Lenkille voisi tänään kyllä yrittää suunnata. On jäänyt nyt lenkkeilyt/ulkoilut jostain syystä (ehkä väsymyksestä johtuen tms) aika vähille tässä viimeaikoina... Jospa sitä nyt tässä pian alkaisi alkuraskauden väsymys/saamattomuus hellittää ja ulkoilu alkaisi taas maistumaan:) [/color]

[color=BF3EFF] Eilen istuttiin iltaa opiskelukavereiden kanssa ja oli kyllä mukava vaihtaa kuulumisia ja tuskailla kaikkea sitä, mitä tulevat opinnot tuovat tullessaan! Ollaan kaikki jo siinä vaiheessa opintoja, että pitäisi alkaa gradua vääntämään ja ei enää opiskeluissamme nähdä toisiamme niin usein kuin aiemmin. Meidän opiskeluryhmä on kyllä niin mukava, että on ihan harmi kun kaikki lähtevät pian omille teilleen:( [/color]

[color=104E8B] Voih Pepsis...olotilasi tällä hetkellä ei kuulosta mitenkään kovin mukavalta:( Toivottavasti Villipylly nyt pian syntyisi! [/color]

[color=BF3EFF] Iisalla oli mukavia ultrakuulumisia! Pitäisi itsekin varmaan alkaa varailemaan pikkuhiljaa yksityiseltä rakenneultra-aikaa. Ovatko muut jyväskyläläiset (keskisuomalaiset) Enskat varailleet/käyneet yksityisellä rakenneultrassa? Jos olette, niin onko jotain paikka, jota suosittelisitte? Itse olen ajatellut In-Tiimia tai Mehiläistä... [/color]

[color=104E8B] Fiorellan viime yö kuulosti kyllä aikas tuskaiselta:( Suonenvedot on inhottavia! Toivotaan, että seuraava yö sujuu paremmin! [/color]

[color=BF3EFF] Moikka Nauku!!! Sullekin on iskenyt flunssa...hö:( Mulla oli kanssa flunssa tässä jotain..öö...viikko sitten. Ilkeitä pöpöjä on nyt paljon liikenteessä! Pikaista paranemista! Toivottavasti löytäisitte pian uuden, mukavan asunnon! [/color]

[color=104E8B] Oma napa: Eipä mitään sen kummempia. Tänään taas oksu lensi heti (kerkisin kyllä vessaan), kun haistoin jauhelihakastikkeen ja spagetin, joita meinasin lämmittää mikrossa ruuaksi...yök! Muuten olo on hyvä:) [/color]

[color=BF3EFF] Jaksamisia ja huiskutuksia kaikille Enskoille!!! [/color]

[color=104E8B] ~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu, rv 13+0 (JEEEE!) ~ ♥ ~ [/color]

Vierailija
18/31 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miauulle ja Sirulle voimia taudin nujertamiseen.

Pepsi: Toivotaan, ettei sun tarvitsisi enää kovinkaan kauaa kärsiä.

Amy: mun mielestä syksy on kanssa aivan ihanaa aikaa. Pimenevät illat ja kynttilät ja raikas ilma.... Niitä odoteltaessa...

Poppis: hyvä,että edes jonkinlaisen kiusauksen sait valmiiksi sienistä :o) Ettei ihan mennyt reissu turhaksi.

ON: vauveli pyörii ja hyörii.. Uusi tuleva äiti välillä kiroilee kun ottaa niin kipeää. päätin just, että teen sunnuntaihin asti töitä ja sitten ensi maanantaina käyn hakemassa sairaslomaa. Nyt alkaa yksinkertaisesti olemaan jo aika tukalaa tämä työnteko kun ei edes kengät mahdu jalkoihin. eli taitaa olla parasta vain vetäytyä takaa alalle. Ja ehkä maailman ihanin uutinen: peräpukamat ovat lähteneet pois :o) IHANAA!!

Illan jatkoja

heidi <3 Tuokka 31+1

Vierailija
19/31 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipas kiva, kun kaveri soitti ja pyysi kaupungille, sekin on lomalla eikä oikein keksi kuulema mitään tekemistä... käytiin kahvilla ja sit shoppailin kylppäriin kauan kaivatun shampoohyllyn ja megapoljinroskiksen vähän niinku vaippoja varten. SAa nähdä, mihin se nyt lopulta päätyy, kun en osaa ajatella, et missä niitä vaippoja lopulta vaihdellaan. Ostin sit vielä pari kerää lankaa, toisesta pitäis tulla äitille sukat ja toisesta vauvalle hattu, jos tässä nyt saan aikaiseksi.

fiolle suosittelisin kyllä kans magnesiumia, mulla se auttaa kaikenlaisiin jalkakipuihin mut etenkin suonenvetoihin.

Ja naukua rauhottelen, että panadolia ei " tartte" ottaa ennen ku kuume nousee reilusti yli 38 asteen, sitten on sikiölle parempi alentaa kuumetta. Mutta mä olen kyllä syönyt muutaman panadolin tähän flunssaan ihan vaan, jotta sain nukuttua. Mulla alko flunssa toissaviikon keskiviikkona ja vieläkin räkä valuu. Eli sitkeetä sorttia on, onneksi korvissa ei enää tunnu niin pahalle eikä yskitäkään (eli saan nukuttua). Sikiölle ei oo haittaa, ja todennäköisesti lääkäri ei voi mitään, jos kyseessä on virustauti (niinku varmaan onkin). Siksi en minäkään oo mennyt lääkäriin. Jos vielä tän viikon lopulla jatkuu tai muuten olo vaan pahenee, niin sit ajattelin mennä...

MiaMik, tuo riisin syöttö tuli varmaan siitä, kun mun veljen thaimaalainen vaimo antoi oikeesti ekana kiinteänä ruokana riisiä. Poika vaan ei tykännyt yhtään... :) Mut siellä se on normaali eka ruoka!

Juups, siinä taas hetkeksi kuulumisia. Nyt raahaudun päikkäreille ennen päivällisen kokkausta.

Vierailija
20/31 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonlopun nettipimento ohi ja tämänkin päivän hullunmylly onneksi loppusuoralla.

Ensiksi onnea jakautuneille, ainakin Sippu ja jj31.

Ja Pepsille suppareita.

tokkopa: mulla juilii ristiselkää, mutta vain oikealta puolelta, ihan selkärangan vierestä. Ja tosiaan kun istuu hieman kauemmin.

Kismet: mukavaa, että kaikki oli kunnossa eikä mikään tuulimuna :-)

Nea: ihana ultrakuva... Vaavi oli jo niin söpö ja ihan vauvan pyöreä. Mulla vielä pitkät 5 viikkoa ultraan :-/

Toivottavasti poppiupaulla selviää asiat miehen suvun kanssa. On kyllä inhottavaa tuollainen, mutta onneksi miehesi puolustaa sinua.

).( Ei ihmeellistä. Piipahdin lauantaina ohimennessä äitiysvaateliikkeessä katsomassa Anitan Baby Beltin hintaa (vaikka pe vannoin, etten astu mihinkään tuollaiseen liikkeeseen ennen kuin maha näkyy ulospäin). Myyjä tuli kysymään voiko auttaa, mutta olin jo ottanut esitteen käteen, joten kiitin kohteliaasti ja sanoin että katselin vain tätä. Myyjä vilkaisi olematonta mahaani, jota ei todellakaan näy varsinkaan takin alta ja sanoi, että sitä suositellaan viikolta 20 lähtien. Minä vain sopersin nolona tyyliin juu kiitos näkemiin, vaikka tiesin etten nyt ihan vielä sitä tarvitse. Taas kerran tein saman päätöksen kuin vaunuliikkeessä, mutta tietenkin kohta olen jossakin hiplaamassa jotakin vauva-/äitiystavaraa :-)

Vielä maksettava muutama lasku ja sitten kotiin :-)

Mukavaa illan jatkoa.

Nektar + Rusina 14+3