***KOTILOT***- Viikko 37
Kommentit (33)
[color=seagreen]Teppis:[/color][color=peru] Mulla on saman ikäiset lapset, kun sulla tosin molemmat poikia!
Eli nuorempi eskarissa ja vanhempi tokalla!
Sulla muutenkin aika sama tilanne, kun mulla, eli mies toppuutteli aikansa kolmannen yrityksen aloittamista, kunnes kolmonen jo ilmoitti tulostaan!
Nyt mies on innolla mukana odotuksessa..[/color]
[color=tan]Kyllä odottavan aika on pitkä ja vielä, kun joutuu odottamaan epätietoisuudessa, niin se aika on TODELLA pitkä![/color]
Eli täällä edelleen odotellaan lapsivesipunktion tuloksia..!
Voi kun ne tulis tänään!!!!
nyt huilimaan
mammutti ja Vilppu rv17+6/18+3
kone tekee tiettyihin värikomentoihin itekseen välilyönnin?!
Ottaa päähän kun ei ikinä onnistu tuo värien kanssa kikkailu kunnolla!
Pomelo muistaakseni joskus valaisi, että kone tekee noita omia välejä joskus, ja siksi kannattaakin laittaa se komennon lopetus vasta seuraavan sanan alkuun, eikä heti siihen perään, mihin sen haluaa.
Tämä oli ainaskin sellanen, mihin kone kans laittaa väkisin välin aina, koska on ilmeisesti niin pitkä litania.. eli
[color=blue]=[/color][color=red])[/color]
Ja nyt sit varmaan näkyy punaisena, vaikka ihan yhteen pistin. [/color]Sit testaan samaa niin, (en tiedä onnistuuko niinkään, mut yritän nyt kuitenkin), että laitan ennen viimeisen komennon lopetusta välilyönnin.
[color=blue]=[/color][color=red]) [/color]
Tää on tätä kikkailua, johon tulee _aina_ jotain ei toivottua - jos ei omista mokista, niin sit kone tekee ne sun puolesta.
[color=pink3]Multa on tainnu mennä tollanen ohje kokonaan ohi, mutta yritetäänpä ensi kerroilla!
Kiitos Minni! [/color]
Tuntuu, että alussa oli joka päivä jotain uutta kerrottavaa näihin jutusteluihin täällä odotus -palstalla, mutta nyt on ollut jo useampi viikko sellasta, et ei mitään uutta.. No, pitää olla ihan tyytyväinen, että ei ainakaan siis mitään murheita ole kohdalle osunut (*koputtaa puuta*). Olo on nyt hyvä. Liikkeitä kovasti odottelen tuntevani, vielä ei ole kuin ihan satunnaisesti ollut pari muljahdusta. Tosin olen kyllä jo ajatellut, että en nyt liikkeistä huoli, koska kohta ne kuitenkin alkaa tuntua, ja sitten niistä ei eroon pääsekään ennen helmikuuta - eli ehtiihän sitä. =)
Olin tänään muksujen kanssa ekaa kertaa missään " äiti-lapsi-jutussa" . Eli seurakunnan perhepiirissä. Oli ihan kiva nähdä muitakin äitejä, ja muksut sai leikkiä uusien kavereiden kanssa (poikamme siis 3,5v ja tyttömme 2v). Huomenna olis pojan kolmas naperokerho. Saan varmasti taas istua itekin siellä sen 2h, mut aion nyt sit kuitenkin sitä jatkaa, on siellä pojalle joka tapauksessa oman ikäistä seuraa, ja pyrin olemaan mahdollisimman paljon viereisessä huoneessa, jos vaikka joku kerta pääsis sit kauemmaskin käymään.
Tällaista tälläkertaa.
Minni [color=teal]&Mulperi [/color]17+3
Eli lähinnä [color=green]Peetu-Lotalle[/color] mutta tietty myös muille:
Mua todellakin ahdistaa se että, varsinkin mun sukulaiset on sitä mieltä, että pitäis olla vakkarityö alla ennen lasten tekoa. Meidän toinen lapsi jo oli kauhistus isälle, kun " eihän sulla oo ees työtä mihin palata" (mulla loppu määräaikanen just äippäloman alkuun). Ja nyt oon sit aatellu, etten varmaan uskalla tästä vauvelista ihan heti kertoakkaan...
Mun mielipide vaan on, et haluisin keskeneräset opinnot päätökseen (vaikka yks inssikoulutus jo alla onkin) ennen ku edes haen sitä " loppuelämäni työpaikkaa" . Sitä on ehtiny koluta jo niin monta firmaa, et jotenkin sitä vaan haluis löytää heti sen eläkeikään asti pysyvän homman - kivan, mukavan ja hyvä palkkasen. Onkohan tollasia olemassa ;o)!
Niin ja jos nyt hoitais ensin lapset (meidän lapsiluku on täynnä tän kolmannen jälkeen) sit koulun ja sit vasta työpaikan, olispahan ainakin työhaastattelussakin se valttina, et " meille ei tuu enää lapsia" . Ja sehän vasta näyttääkin olevan tällä mies valtasella alalla kova sana... surullista kyllä!
Ja sitten asiasta lentokoneeseen...
[color=red]Sellanen kyssäri teille kaikille, että onkos jollain pikkukeskosena syntyneitä lapsia ennestään?[/color]
Meidän esikoinen on syntynyt rv27+5 ja painoi 800g, syynä äidin toksemia (kirjottelen tästä enemmän myöhemmin, jos jotain kiinnostaa). Kuopus syntyi kuitenkin ihan täysaikasena, kaikki meni hyvin. Mutta tietysti sitä pelkää ja stressaa jo nyt tänkin raskauden kanssa. Olis mukava, jos täältä löytyis joku sielunkumppani jakamaan näitä pelkoja ja yleensäkin juttelemaan niistä.
Siinäpä tais olla mun tän päiväset aatokset...
T: ThirdBird
Elikkäs omaan olotilaan ei paljon mitään muutoksia, ei nyt niin hirveän huono olo ole enää kuin ennen, mutta kauhea nälkä ja armoton väsymys kylläkin vielä kiusana.
Ens maanantaina olis sitten se np-ultra klo 11. Vähän jo alkaa jänskättämään et mitä sieltä tällä kertaa löytyy ja sekin vielä et se lääkäri joka sen tekee on meiän " naapurista" eli meillä on muutama talo väliä meiän talojen välillä. Että repikää siitä sitten... No muita vaihtoehtoja ei ole jos ei halua mennä yksityiselle, mutta ei nyt ole varaa siihen kun kävin jo siinä alkuraskauden ultrassa. Että näin meillä...
ThirdBird: Mulla oli kanssa ekassa raskaudessa lievä toksemia, mutta poika kuitenkin syntyi käynnistettynä vasta vk 39+0 eli ei siinä mielessä ihan sama tilanne kun sulla, mutta silti mua pelottaa älyttömästi miten tällä kertaa käy. Toisen kohdalla pelkäsin myös ja siinäkin oli lievää verenpaineen nousua ja jouduin lepäilemään viimeiset kuukaudet ja yritettiin kerran myös käynnistää mut ei käynnistynyt ja syntyi spontaanisti 40+4. Mutta siis pointti oli se, että tälläkin kertaa pelottaa ja joka kerta kun mitataan verenpainetta niin se on korkeempi kuin yleensä juuri siksi, että jännitän. Esikoisesta kun viimeisen kerran jouduin sairaalaan samalla kertaa kun sitten synnytys käynnistyikin niin mun verenpaineet oli 179/126 eli aikamoiset lukemat!
LapaLepa rv 12+0
Heti ekaksi: Mammutti80 ja Teppis! Mulla kans sama juttu lasten kanssa, tokaluokkalainen ja eskarilainen löytyy ja molemmat tyttöjä. Meillä kolmannen lapsen suunnittelu on mennyt vaiheittain...Ensin molemmat oltiin sitä mieltä, kun tytöt oli 4v. ja 2v. että lapset on tässä. Sitten vuoden, parin jälkeen mies oli vauvakuumeen kourissa, mutta minä opiskelin, enkä muutenkaan lämmennyt ajatukselle. Mielessä painoivat vielä nuoremman sairastelukierteet valvomisineen...
Kunnes...tänä keväänä huomasin vauvakuumeen hiipivän pikkuhiljaa päälle. No nyt taas mies oli sitä mieltä, että tulee liian suuri ikä-ero lapsille! Muutaman kuukauden pehmittelin, ja päästiinhän asiassa yhteisymmärrykseen, yritys alkoi ja tuotti heti toukokuussa tulosta. Harmillista vain, että päättyi keskenmenoon rv. 6.
Uusi yritys muutaman kuukauden päästä ja nyt ollaan tod.näk. rv. 6+5. Toivottavasti raskaus etenee suotuisasti. Tytöt toivovat vauvaa paljon, mutta emme ole vielä odotusta heille paljastaneet! Odotamme rv 12 ja ultraan asti.
Eilen kävin siinä kunnan tarjoamassa alkuraskauden ultrassa ja kaikki oli hyvin, oikein vilkas kaveri oli. Laskettuaika siirtyi taas muutamalla päivällä eteenpäin. Kävin silloin viikolla 8+6 yksityisellä varmistaa et kaikki on ok. Sen mukaan olis olis nyt viikkoja 11+1, mut eilisen ultran mukaan 10+ 5. No neuvolakorttiin nyt laitettiin se eilisen mukaan ja la olis 7.4.2007. Olen kyllä varannut yksit. np-ultran, et saa nähdä miten sit viikot menee. Mulla oksentelu on helpottanut, mut kuvottaa kyllä ja armoton väsy on koko ajan. Olen hoitoalalla ja teen vuorotyötä, joka verottaa voimia vielä lisäksi. Töissä en ole vielä kertonut kenellekään, mut ihme jos eivät ole arvanneet, kun olen niin väsynyt ja varmaan ihan krapulaisen näköinenkin! Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
-NAKSU- rv 10+5
Oiskohan tuota jo niin positiivinen, että uskaltaisin tänne pinoutua. Rv kasassa hurjat 3+5 :) Ja toivottavasti ne siitä pikkuhiljaa lisääntyy...
Terkut kaikille masun kasvattajille!
AIHA
Oiskohan tuota jo niin positiivinen, että uskaltaisin tänne pinoutua. Rv kasassa hurjat 3+5 :) Ja toivottavasti ne siitä pikkuhiljaa lisääntyy...
Terkut kaikille masun kasvattajille!
AIHA
[color=pink2]Eiköhän se todellakin ole sinunkin vuorosi jo tällepuolelle päästä, kun kuitenkin tätä pinoakin pidät yllä!!
[/color][color=darkyellow]Varovaiset onnittelut ja sitkeetä vauvaliimaa!! [/color]T: mammutti
Eli kolmatta siis odottelen (kukaan ei varmaan olisi osannut arvata ;) ). Esikoinen on tokaluokkalainen ja nuorempi eskarilainen. Tyttöjä kummatkin.
Hieman tulee suurempi ikäero toisen ja kolmannen välillä kuin mitä suunniteltiin, tai siis minä suunnittelin =). Mies alkoi tossa jossain vaiheessa pelaamaan sellaista juu-ei-peliä, kun vanhemmat olivat jo kasvaneet sen verran isoiksi että mukavuudenhalu iski. No, tämä uusin tulokas oli vaan sen verran sinnikäs, että ihan sattumalta ilmoitti tulostansa ja eipä tuo ukkeli ole kovin paljoa asiasta valittanut, vaan onnellisesti odottelee uutta tulokasta. Ei taida edes muistaa että on koskaan ollutkaan epävarma kolmannen lapsen yrityksestä.
Olen kirjoitellut enimmäkseen tuonne Jouluntähtien-pinoihin, la 23.12., mutta mukavaa tulla lukemaan näitäkin viestejä kun teidät nyt löysin.
Teppis ja Juniori 25+5