Voisitko olla polyamorisessa suhteessa?
Siis suhteessa, jossa voi olla monta ihmistä. Itseäni tällainen kiinnostaa. Olisi hienoa, jos olisi sellainen vapaus rakastua, jos oikeita ihmisiä tulee vastaan. Ei olisi mustasukkaisuutta, jos kaikkia kunnioitetaan ja kuunnellaan. Kahden ihmisen välinen suhde voisi ajan mittaan muuttaa muotoaan, eikä esim. seksuaalisen vetovoiman katoaminen tarkoittaisi sitä, että rakkaasta ihmisestä täytyy luopua, kun kaikkien tarpeiden tyydyttäminen ei ole yhden ihmisen varassa. Mielestäni useampaa ihmistä voi rakastaa samaan aikaan. Perheen perustaminenkaan ei olisi yhdestä ihmisestä kiinni. Itse en halua omia biologisia lapsia, mutta mulle olisi ok ja hienoa, jos mahdollinen kumppanini ja rakastamani ihminen voisi perustaa perheen jonkun toisen kanssa ja saada haluamansa. Uskon, että pystyisin hyvin rakastamaan niitä lapsia ja auttamaan kaikenlaisessa.
Ei varmaan toimisi kaikkien kanssa. Uskon, että itse voisin olla tuossa aika tyytyväinen, jos kommunikaatio toimii ja kaikki osapuolet kunnioittavat toisiaan.
Olen muuten ilmeisesti se pahamaineinen biseksuaali, joka ei halua tyytyä yhteen. ;D Koskaan en muuten ole pettänyt ketään. Rehellisyys on tärkeä asia.
Kommentit (28)
Periaatteessa voisin omalta osaltani olla sinut asian kanssa, mutta en missään nimessä usko että mieheni pystyisi siihen - varsinkaan jos minulla olisi toinenkin mies. Miehelle olisi enemmän ok jos kyseessä olisi kolmiosuhde jossa on kaksi naista, mutta silloinkin olisi vaarana että joku olisi ylitsepääsemättömän mustasukkainen. Olen bi-seksuaali, joten miehellä olisi joka tapaukseesa "oikeus" pelätä että rakastaisin toista naista enemmän kuin häntä.
Ajatus on yleisesti ottaen hämmentävä, ainakin minä alunperin mietin että minun ja mieheni keskinäiseen parisuhteeseen tulisi kolmas osapuoli ja tämä saattaisi hyvinkin sotkea pakkaa huomattavasti. Asia tosin voisikin olla eri, jos alunperinkin alettaisiin rakentaa suhdetta useamman kuin kahden henkilön kesken, silloin jutussa voisi olla jotain toivoa.
Olisiko se muuten helpompaa tulla "kolmanneksi" jonkun pariskunnan elämään? Jos se menisi niin, että olisi vaikka ihan heteropari ja mies löytäisi toisen naisen. Sitten se menisi niin, että kaikkien mielestä järjestely olisi ok ja niin voitaisiin jatkaa vaikka hautaan asti.
ap
Yhdessäkin naisessa on riittämistä
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 20:25"]
Olisiko se muuten helpompaa tulla "kolmanneksi" jonkun pariskunnan elämään? Jos se menisi niin, että olisi vaikka ihan heteropari ja mies löytäisi toisen naisen. Sitten se menisi niin, että kaikkien mielestä järjestely olisi ok ja niin voitaisiin jatkaa vaikka hautaan asti.
En usko että onnistuisi. Jossain vaiheessa syntyisi kilpailua ja mustasukkaisuutta.
ap
[/quote]
Kyllä jos saisin kaksi elämäni miestä lämpenemään ajatukselle :D
eli mieheni ja sen toisen, johon olin ihastunut. En ole kyllä enää, kun hän ei minuun. Mutta voisin lämmetä hänelle uudestaan jos hän sanoisi mulle kyllä...
Veikkaan, että kolmannen pyörän ottaminen suhteeseen pidemmän päälle olisi aika haastavaa, mutta mikäli suhde rakennettaisiin alunperinkin polyamoriseksi, niin sillä olisi paremmat mahdollisuudet. Tämä tosin tarvitsisi poikkeukselliset ihmiset.
Tuttuni oli jonkin aikaa suhteessa, jossa hän seurusteli miehen kanssa joka seurusteli samaan aikaan naisen kanssa. Eihän siitä mitään tullut, naiset vihasivat toisiaan (tunsivat toisensa jo ennen tätä mielenkiintoista suhdetta).
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 19:38"]
En , en halua asua edes mieheni kanssa, saati että pitäis katsella sen böönaakin lisäksi nurkissa.
[/quote]
Et halua asua miehesi kanssa? Mitä hemmettiä olet ihmisen kanssa jonka kanssa et halua elää?
Kaunis ajatus, mutta käytännössä tuskin toimisi. Sujuakseen vaatisi kaikilta "perheen jäseniltä" täyden hyväksynnän ja kypsyyden tunnetasolla. Siitä huolimatta mahdollisilta konflikteilta tuskin vältyttäisiin.