***3-kuumeilijat***- Viikko 37
Kommentit (79)
Ovista metsästämässä....Testasin eilen aamulla haalean viivan ja tänä aamuna samanlaisen kuin testi viivan...eli luultavammin 24-36h kuluessa ovulaatio sitten tapahtuu. (jee jee =)) Meillä vaan kun tuo jälkikasvu tuppaa häiritsemään. Kyllä on otettu koko luova mielikuvitus käyttöön ;) Mieskin totesi että vallanhan tässä tulee " nuoruus" mieleen.
Lähdempä tässä " ruokatunnille"
JB72 kp 14/32
Ihan uutena astun palstalle... Olen kyllä parin vuoden ajan silloin tällöin lueskellut näitä ja muitakin Vauva.fi:n keskusteluketjuja.
Päivitin tietoni tuohon esittelyketjuun, saas nähdä, menikö edes oikein, kun ihan ummikkona laitoin.
Joo, pikkukakkonen syntyi huhtikuussa ja siitä lähtien on ollut armoton vauvakuume. Nyt jopa mieskin suostui (vaikka en edes suostutellut!) elokuun alussa jättämään ehkäisyn pois ja nyt olin ihan varma, että oli tärpännyt heti (kuten kahden ekankin lapsen kohdalla), mutta ei...
Mulla on ollut kuusi viikkoa synnytyksestä aina kahden viikon välein sellasta omituista tuhruvuotoa aina muutaman päivän ajan ja luulin niitä menkoiksi, kunnes ne oikeat menkat sitten alkoivat viime perjantaina. Luulin jo, että kiertoni on muuttunut niin lyhyeksi ja menkat vain tuhruiksi, mutta ei... No nyt ainakin päästään sitten kahden seuraavan viikon sisällä kokeilemaan onneamme. Pikkukolmonen olisi enemmän kuin toivottu!
Mutta seurailen teidän muiden piinailua ja plussailua ja pitelen peukkuja!
T: kettuemo82
Tervetuloa!
Omaa napaa: Ei vieläkään oireita raskaudesta tai menkoista. Ei ole kyllä kovin " raskautunut" olo. Edellisten kohdalla olin tässä vaiheessa pää vessanpytyssä... Odottelen uusien testien tipahtamista postilaatikkoon, jolloin asiaan saa toivottavasti varmistusta (suuntaan tai toiseen).
kp 32/?? (oviksesta 19pv?? Herkällä 10mIU/ml testillä haamu perjantaina)
En ole tällä hetkellä töissä, vaan opiskelen (viimeistä vuotta, toivottavasti!). Viime kevään oli töissä.
Asun Oulussa, joten se niistä treffeistä...
Ovisviikkoa täälläkin vietellään. Pupuiltu ollaan joka toinen päivä ja tikutellutkin olen. Onneksi töissä on niin kiirettä, ettei kerkee liikaa miettimään vauvantekojuttuja. Ihmetyttää vaan, miksi ovistesti näyttää joka päivä kahta viivaa, ei tietysti vielä kertaakaan tarpeeksi vahvaa, mutta tosi lähellä ollut jo ainakin kolmena (ei peräkkäisenä) päivänä. Tänään päivällä alkoi pienet nippailut alavatsassa, et toiveet testiplussaan on korkealla. Lämpöjäkin aloin mittaileen, ihan mielenkiinnosta, et pitääkö ne paikkansa.
Kuinkas moni piinailee tällä viikolla? Onnellinen Mamma ainaskin, ihmeen kauan olet jaksanut odottaa uutta testaamista. Mä en olis kyenny... Plussatuulia naiset!!
vuma yk 2, kp 12/33
Kirjoittelen kahteen viestiketjuun, tuohon toukotuhisijoihin sekä tähän, ja nyt copy-pastean tuon kirjoittamani tännekin.
Mä oon melko varma siitä että olen raskaana. Testit ovat näyttäneet negaa tai jos oikein haluaa uskoa ja toivoa niin on voinut nähdä pikkupikkuhaalean vaaleanpunaisen luirukan siinä viivanpaikalla... Tai sit ei. Mutta tuntuu kyllä siltä että tämä on just sitä itteään. Eri asia sit et kestääkö... Eikö 2-3pv ennen menkkojen oletettua alkamista jos on raskaana, keskenmenoriski on jotain 50% tms... :-(
Mä en oo ovislämpöasiantuntija mutta mulla on lämmöt tosi koholla. Asteen verran koholla siitä mitä yleensä. Onko sillä jotain tekemistä raskauden kanssa??
Omaaaaa napaaaaaaaa...........
Oireista, tähän mennessä havaittua.......
-Paha maku suussa senkun pahenee.
-Rinnatkin tuntuvat toisinaan helliltä (mulla ei oo rinnat reagoineet juuri mitenkään aikaisemmissa raskauksissa, eivät kasvamalla, eivät kipeytymällä, eivät maitoa heruttamalla...)
-Bussissa rupesin voimaan erittäin pahoin ja kun jäätiin pois ja mentiin kauppaan, olin oksennuksen ja pyörtymisen rajamailla, oli pakko ostaa pillimehua ja keksiä että pysyi tolpillaan... Ei normaalia
-Olen tosi ärtyisä ilman syytä
-Mahassa outoa oloa ja selkä kipeä
Nämä kaikki voisivat varmaan olla myös menkkaoireita... Toivottavasti ei... En kyllä enää ikinä usko naisen- / äidinvaistoon tai mihinkään oman kehon tuntemusaistimuksiin jos en nyt olekaan raskaana!!!
että tilasin 50kpl raskaustestejä Australiasta, herkkyys 10 ja näitä on siis liikaa mulle. Jos joku haluaa ostaa euron kappale niin ilmoittakaa :-)
Saapuvat mulle tällä viikolla todennäköisimmin.
Plussia meille kaikille!!
Nega tuli taas tänä aamuna. Pöh. Dpo 12. En heitä kirvestä kaivoon, varsinkin kun on hyvin " raskas" olo :-) eli siis olen melko varma raskaudesta.
Tsemppiä meille kaikille :-)
Liipe muuten, missä päin tarkalleen asustelette? Me Tuomarilassa.
Plussasäteitä kaikille.............. Ja hauskaa tiistaita!
Odottelen josko ne 10-testit tänään tulisivat, riennän heti testaamaan...
Minä voisin muutaman testin sulta ostaa, jos viittit niitä postittaa... Laita mailia : aippa_83@yahoo.com niin katotaan tarkemmin
Kisu
Sintagmalla jännittävät päivät menossa! ;)
Itselläni on vieläkin kp:t selvittämättä, en tiedä yhtään mitä kehossani tapahtuu.Oikeista menkoista laskettuna kp olisi 30 mutta pillereiden jälkeisestä vuodosta laskettuna kp 15.(Jätin siis pillerit kesken kierron pois, kp 12)Mistä te muut olette laskeneet?Mulla on ollut jo vajaan viikon ajan kummallisia kipuja ja tuntemuksia.Aivan kuin olisin raskaana, vaikkei se periaatteessa ole mahdollista, kun en ole tuntenut ovista.Testasinkin sunnuntaina Aconilla ja nega se oli..Mutta lääkäriin on kyllä kohta mentävä näiden kipujen takia..Kohtu on todella herkkä, esimerkiksi istahtaessa käy melkoisesti, samoin muut tärähtelyt käyvät.Pupuilutkin meinasivat tyssätä alavatsakipuun (ei ole ennen ollut sellaista tunnetta)Olen todella väsynyt ja muutamana päivänä on huimannut..Ajattelin tarkkailla vielä jonkin aikaa ja menen sitten lääkärille, saa tutkia ettei oo mikään vahva tulehdus tai muu..Alkaa jo huolettaa..
Onko kellään ollut vastaavia, että vois auttaa minua?
Vivian
viime vuonna siis. Pari päivää lopettamisen jälkeen tuli ihan järkyttävät kivut, krampit ja menkat, ja menkkojen seassa jotain kamalia palasia! Siis isoja monen sentin levyisiä palasia, jotka eivät menneet venyttämällä rikki! Vieläkin mysteeri että mitä ne olivat...
Sinuna odottaisin kärsivällisesti seuraaviin menkkoihin (helpommin sanottu kun tehty) ja siitä sitten taas pääsee laskemaan.
Luullakseni ne pillereiden lopetuksen jälkeiset vuodot olivat ihan " menkat" koska olivathan nekin menkat " keinotekoiset" jotka sulla viimeksi olivat, pillereiden avulla siis aikaansaatu. Eli nyt sulla siis tod näk kp 15 ja ehkä kivut johtuvat oviksesta??? :-) Petihommiin!
aika monella. Toivottavasti piinailu päättyy toivomalla tavalla!
OnnellinenMamma joko testasit ultra herkillä?
Omassa kropassa seesteinen tila hävisi ja tilalle tuli haamuoireita, en uskalla edes toivoa niiden olevan muuta. Rinnat on kuin ilmapallot isännän mielestä, huomautteli että olen lihonnut kummasti muutamassa päivässä. Oon niin kiukkunen, että otin se tosi pahasti itteeni, mikä ei ole normaalia. Tänään on ollut pikkasen etova olo. Pari päivää on sattunut jännästi alavatsaan ja lievästi vasemmalle, eilen tuli oikein pistävä kipu. Nyt on 8dpo ja kp27/35(tää kierto kai lyhyempi?). Että semmosta.
Perjantain hailakka haamu vahvistui nyt kunnon plussaksi, ja olen ihan puulla päähän lyöty. Taisin suojella vielä itseäni perjantaina, kun raskaus oli muka ylläri! En vain osannut odotella suuria, koska olo on mulla kerrassaan mainio, ja oireita en löydä edes kaivamalla!! Ehkä väsyttää ja turvottaa tavallista enemmän... Saas nähdä, kylläpä se örkki tännekin taitaa löytää viikon kuluessa...:/
OnnellinenMamma (kp33/??, oviksesta 20pv) eli rv4+5!
Mukava saada hyviä uutisia tähän viikkoon, nyt jaksaa taas tsempata paremmin:)
Eikö sulla ole tosissaan mitään oireita? Sekö se oli mikä sai epäilemään, että josko olisi tuuri käynyt?
Haamu (tosi hailakka mut kummiskin) tuli :-) 20-testillä 5h rakossa olleesta pissasta. Dpo 12 kp 24.
Olen onnellinen :-) mutten vielä uskalla liikaa riekkua kun on vasta 3+5. Mut niin selkeät raskausoireet on...
Tässä vielä oireita mitä mulla oli:
-Rinnat tuntuivat erilaisilta, olivat kylmälle arat ja rappusia alaspäin juostessa aristi
-Suussa ajoittain omituinen, paha maku joka ei hävinnyt hampaiden pesulla
-Huono olo ja " nälkä-täysi olo" vaihtelua vähän enemmän kun yleensä. -Bussipahoinvointia enemmän kun yleensä ja " nälkäpahoinvointia" .
-Alaselänsärkyä ja vatsan nippailua, painon tunnetta ja aristusta jo joitakin päiviä.
-" Menkat alkaa NYT" -olo eli holahtava. Piti käydä koko ajan tarkistamassa että joko alkkarit punaiset.
Eihän tässä vielä tiedä jos alkio pääsee irti mutta olen raskaana kunnes toisin todistetaan. :-)
Siis tuo " vihdoin" tarkoitti sitä, että olen monta päivää jo ollut aika varma (ja välillä erittäin epävarmakin) ja vihdoin sain sen myös " paperille" sen raskauden eli jotain konkreettista todistetta.
Meillä on kaikki raskaudet alkaneet vaivattomasti ja olen siitä onnellinen ja kiitollinen ja tuntui että tuo " vihdoin" sanan käyttö loukkaisi heitä jotka yrittäneet kauemmin. Mutta siis sitä en halunnut tietenkään!
Kaikille plussatuulia!
Vautsi, kiva lukea taas hienoja plussauutisia, mukavaa masunkasvatusta ja vauvaliimaa molemmille!!
En oo edes taas vahaan aikaan kirjotellu, kun ei oo ollu paljon mitaan raportoitavaa. lukenut oon silti ainakin lahes joka paiva, etta kuinka muut edistyy vauvahankkeessa ja hyvinhan se nayttaa sujuvan =)
Taalla on nyt ovulaation ajat menossa..ehka jo mennytkin. En oo siis mitaan testeja tehnyt, mut limat pongaan kylla joka kierto ja ne on nyt jo kolmatta paivaa ja varmaan sit tanaan illalla tai huomenna alkaa kivut.. jolloin siis luulen etta ovulaatio on juur tapahtunut. En siis oo mikaan asiantuntija, nain vaan oon itte pahkailly.. kuulostaakohan taa oikeelta paatelmalta?
Ollaan tahankin saakka oltu aika tjot-meiningilla, oon tosin laskenu paivia ja yrittany ajottaa touhuja niin. Olin jotenkin ajatellu et oisin tahan mennessa raskautunu, mutta.. nyt ei ois ihan ideaali aika tulla raskaax, ajatellen laskettua aikaa joka menis ens kesaan, jollon meilla on matkustus yms. suunnitelmia... niin oon nyt aatellu et laitan tata asiaa vahan taka-alalle ja katotaan millain kay. Tietty jos hyvin kay, etta raskaudutaan, niin tottahan se on taysin toivottua. Kait ma silti kayn taallakin aina lukemassa ja kyllahan sita aina menkkojen aikaan kuitenkin janskaa ja toivoo =)
yk 4, kp en tiia, mut oviksen aikaa siis mennaan.
Täällä kans kolmannen kuumeilua helmikuusta, menossa kp 25/31 ja tuntumat ihan kuin sintagma(?) kuvaili. Iik! Iltapäivästä tulee kuumeinen olo ja tähän asti ollut 37,0 tänään 37,3!!!
Läpimät onnittelut plussasta!
Juu, minäkin olen aiemmissa kuumeiluissa laskenut kp:t aina " pikkumenkoista" .Mutta nyt alkoivat kivut ja muut oireet jo oikeasti olla niin kovat, että rupesin ihmettelemään ja hiukan pelkäämäänkin.Koskaan pillereiden jättämisen jälkeen ei ole tullut tällaisia kipuja.Kerroit, että sinullakin tuli parin päivän päästä kivut, mutta jatkuivatko ne pidemmälle?Olen aina tuntenut oviksen vahvasti, mutta nämä eivät ole puhtaita oviskipuja..Ennen aina selvemmät oireet.Yksi mahdollinen ovisajankohta oli viime to tai pe,kp10-11.Silloin kovimmat kivut ja sen jälkeen limatkin loppuivat...Mies lähti viikoksi reissuun eli tietenkin se ovis sitten tulee sillä aikaa.. :(
Ei auta muu kuin odotella,en taida vielä tilata sitä lääkäriaikaakaan..
Vivian
Sintagma:
Olis hauska pitää mammatreffit :-)
Hei ootteko muuten töissä? Mä en oo ja sukulaiset varmaan salaa miettii että kohta tulee uusi vauvailmoitus, kun kuopus jo melkein 2,5v ja meikäläisellä ei vielä mitään hajua että koska lähtis töihin tai oikeastaan kouluun.
NEGA muuten tuli taas. Ärsyttää koska olin jo varma että TÄNÄ aamuna se haamu paukahtaa. Tein eilen selkeän haamun ovistestillä :-P jostain luin että niillä vois raskaus ehkä näkyäkin. Mut en kyl luota tohon.
Ärsyttää vaan tuo nega!!! Pöh!