Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***ELOISAT alkuviikosta (ma-ti)***

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko heijaa pikku-eemeliä uneen, joten vähän aikaa ehdin koneella piipahtaa..Mistä aloittaisi?

RYTMI: ei pitäisi valittaa, eemi syö puolen yön aikaan, seuraavaan kerran viiden kuuden välillä ja sitten nukkuu taas reilu viis tuntia.Päivisin syötän neljän tunnin välein koska paino nousee niiiiiin hitaasti...:( Tänään oli jo neuvolassa sentään syntymäpaino ylitetty nippanappa (16vrkn ikäisenä). Laiheliiniksi poikaa sanovat kun pituutta kuitenkin on 53,5 cm... Mutta minkäs sille voi, syö tissistä ja sitten tarjoon aina pullosta vielä päälle, siltä varalta että tissit muka jaksaisi tyhjiksi syödä, maitoa tulee niin paljon, että on jo puoli litraa pakkasessakin:) Ei juurikaan puklaile, mutta kakkaa kyllä..ainakin sen5 satsia päivässä..

VÄSYMYS: Väsyttää! siitäkin huolimatta että yöt sujuu mukavasti, ja rankaksi koen sen, että kokoajan olen hälytysvalmiudessa, vaikkei tarvitsisikaan, ukko hoitaa vauvaa myös, ja hyvin hoitaakin.

Mutta rankkaa siis, vaikka toki ihanaakin, ja poika on niin kaunis, niin suloinen, ettei voi ymmärtää..

Nyt nukkumaan, yritän huomenna taas ehtiä häiriköimään.

kerutus ja eemeli 16vrk

Vierailija
22/41 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän piti lähtee aamulla ajelee miun vahnemmille, mutta tuolla tuo vauva vielä vaan nukkuu. Piti sit taas yöllä valvoo yli 3 tuntia. Sai kamalat mahavaivat kun mies antoi eilen 60ml korviketta minun poissaollessa.... eli tää ei sit pääse minnekään jos ei ole saanu pumpattuu riittävästi maitoa kaappiin... :( ja meillä kun oli suunnitelmissa lähtee marraskuussa miehen kanssa sinne eteläsuomeen reissuun, taitaa jäädä vaan haaveeksi.

Minnuu alko vähän hymyilyttämään kun KERUTUS kertoi että pitää päivällä syöttää vauva 4h välein painonnousun takia, hih millonhan meillä tyttö ois syömättä 4 tuntiin, yleensä 4 tunnin aikana ollaan syöty se 4 kertaa :).. Eikä tuo painonnousu silti ole mitenkään päätähuimaavaa, ilmeisesti miun maito on jälleen semmosta lirua vaan. Ja kateellisena luen tuota teidän maidontuotantoa... mie en siis tosiaan pääse oikeen minnekään lähtee kun maitoo ei tule pakkaseen asti. Esikoisen vauva-aikana sänky aina lainehti maidosta jne, nyt ei...

ERIALLE tsemppiä sinne vauvan ongelmien kanssa.. Kyllä teitä nyt koetellaan ihan urakalla... eikös se refluksi ole sitä kun kaikki ruoka tulee suunnilleen heti ulos mitä on saatu sisään??? Onko sille mitään tehtävissä?

Tää muuten keksi miten meidän vauva viihtyy ees hetken yksin, eli täytyy vaan ottaa vaippa pois ja antaa sen nakuilla ni johan viihtyy... :)

Muuta kommentoitavaa ei hän muista. KIITOS kaikille relatippa juttuun vastanneille!

Ja onnittelut vauvautuneille!

hanneli ja natikka

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaseen taas..:) yö meni hyvin vaavi nukkui 2-3h pätkiä ja on saanu levättyä. tyttö tykkää tankkailla päivä/ilta aikaan ja nukkuikin illalla 4h putkeen :O menin sitten viekkuun pötköilee. yöllä söin tissin/herätys ja nukahti heti omaan sänkyyn. pikkasen itellä alkerta hellänä siitä synnytyksestä,mut parempaan päin.kävelkin sujuu tuohon mannille.

vaavi on niiiiin ihana,on ihana välillä katella vaan kuinka pieni toinen on :)

eilen soitin neuvolaan ja se hoitaja tulee kotikäynnille,samalla aattelin puhuu tosta synnytyksestä,että kuin ne anto sen mennä noin..miks ei leikannu tai jotain,mulle ei jääny muuta hyvää kun kätilöt oli ihanii,jakso kannustaa vaikka itestä tuntuu et kuolee..:S

noh,nyt äkkii syömään ennen ku avaan taas tissibaarin :D

onnittelut lopuille elokuisille,onko VILLASTA kuulunu mitään??????

jaksut kaikille,moi :)

k.h.p ja möhnänen 6 pvää

Vierailija
24/41 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva olisi lueskella tarkemin pinoja, mutta Muumit valtaa pian ruudun:)

Aika moni on jo kastejuhlan pitänyt. Meillä piti olla 16pv, mutta papiile tuli este ja siirtyi viikolla. Nyt meille ja yhdelle kumille tuli este niin siirtyi taas viikolla eteenpäin eli 30.9. Ollaan juuri 2kk rajoilla. Nimi on vielä hukassa ja pari kummiakin on kysymättä. On tämä vaikeaa neljännen kohdalla saati jos lapsia olisi enemmän tai itse sen vaikeaksi tekee kun miettii niin perusteellisesti. Tärkeitä asioita kuitenkin...

Meillä arki menee erinomaisesti, ei minkäänlaisia ongelmia. Hyvä niin. Yöt nukutaan ja melkein päivätkin. Maitoa tulee riittävästi - tai hiukan liikaakin.

Tänään olisi tarkoitus jatkaa entisöinti harrastusta kansalaisopistossa, joten isi pääsee kokeilemaan organisointi taitojaan neljän lapsen kanssa:) Yhden kerran on kokeiltu että kumitissi kelpaa, joten pitäisi pärjätä kun pumppaan pulloon maitoa lähtiessä. Olen siis poissa puoli kuudesta yhdeksään, joten iltatoimetkin pitäsi hoitaa...

Kiva tulla kotiin kun kaikki nukkuu tai ainakin ovat syöneet iltapalan ja käyneet iltapesulla. Minä voin sitten lukea ja antaa iltapusut....

Kretukka

Vierailija
25/41 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello onkin jo luvattoman paljon...olen pyykännyt koko aamun, kun kolmonen laatoitti mukavasti sänkyynsä...Ukkelin vatsa oli aivan sekaisin eilen ja kun sitten aamuyöstä annoin juotavaa, tuli kaikki hienosti kiertäen ylös. Vimpula tissitteli onneksi taas kaksi kertaa yöllä ja nelkkukin nukkui hyvin. Mies makaa pää kainalossa sängyssä, sillä on flunssa:) ja kuten tiedämme miehet tekevät liki kuolemaa, kun saavat flunssan...Tuo makasi eilisen koko päivän ja odotti varmaan jotain päänsilitystä, kun on kerran NIIN kipeä,pah! Ei paljon herunut myötätuntoa...

Kävelin eilen kaikkien pikku-ukkojen kanssa kaupunkiin aamulla ja olo oli ihan kuin voittajalla, kun reissu sujui loistavasti. Kummasti sitä arki rullaa ,ihan kuin lapsia olisi aina ollut viisi.

Vauvakuumeesta oli juttua...Minulla on ikuinen vauvakuume, mutta nyt olen pakon edessä...ei enää lapsia...oma terveys ei kenties kestä uutta raskautta. Se on minulle kova pala, mutta kaikki hyvä päättyy aikanaan. Nyt on opittava nauttimaan kasvavista lapsista ja kohdattava kohta esikon piakkoin alkavan murrosiän mukanaan tuomia haasteita. Kenties opin nauttimaan lisääntyvästä omasta ajasta ja keksin itselleni uusia haasteita...Työelämä kutsuu vasta kolmen vuoden kuluttua. Nyt aioin kuitenkin nauttia täysillä kuopuksen vauva-ajasta ja puuhastelusta kotona pikku-ukkojen kanssa. Elämä on tällä hetkellä niin ihanaa!

Nyt lähden " potilaskierrokselle" ja palaan taas myöhemmin lukemaan kuulumisianne. Voikaahan hyvin!

Opemamma ja Vimpula 2vkoa 1pvä

Vierailija
26/41 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää on tyhjänä tänä aamuna. Ei oikein leikkaa mitä tässä pitäs tehä.

No, tämä ihana pikku mies on valveilla joten sen nuuskimiseen voi tietenkin käyttää aikaa. Sitähän sitä voisi tehdä aamua iltaa jos ei olisi

muita velvotteita. On ne vauvat niiiiin älyttömän ihania. En kyllä halua vielä myöntää vauvakuumetta, nautin nyt tästä, mutta kyllä se sieltä meillekin löytää kunhan vaapukka vähän kasvaa. Meillähän on vielä vintti autiona talossa joten sinne tarvitaan asukkaita! Joku siellä mietti miten kolme lasta

mahtuisi kahteen kamariin. Meillä nukkuu tällä hetkellä kolme tyttöä samassa suuressa kamarissa ja yksi huone on kokonaan tyhjänä. Tietty se on kuulemma poikien kamari. JOspa ne nämä pikku miehet sit tänne muuttais kunhan vähän varttuvat.

Olipa niin tutunkuuloista puuhapetellä se miesten sairastelu. Jos nyt taas kerran niitä meidän ihania miehiä parjataan niin se on kyllä totta että pienimmästä vaivasta ollaan pää kainalossa. Ja auta armias kun ittestä tuntuu että on kuoleman kielissä niin samalla lailla on arki pyöritettävä ja lapset täällä kotona hoidettava. Meillä kun ei ole oikeutta sairaslomiin. Kotiäidit on ihmepakkauksia!!

Ens viikolla pääsee meidänkin mies puntariin neuvolaan. Ehkä nyt lähennellään jo neljää kiloa, on posket sen verran pyöristyneet ja kaulapoimut lisääntyneet. Alkaakin taas oikea neuvolarumba kun kaikki tytöt ovat syntyneet syksyllä, nyt vauva ja sattuu vielä isoveikankin puolitoistavuotis neuvola. Sinne johonkin väliin vielä oma jälkitarkastus.

Saa tie kuralla hypätä neuvolassa.

Mut nyt alkaa sellanen tappelu että tarvitaan erotuomaria ja tiukkaa sellaista! HUH HUH!

Rauhaisat päivänjatkot muille...

iuiu ja kiukkuinen katras

Vierailija
27/41 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hih hih.. kylläpäs nauratti opemamma kun kerroit miehestäsi. näinhän se menee. ystäväni totesi joskus että kyllä ne miehet ovat putkiaivoisia.

minäkin tässä haikeudella ajattelen että jokohan tämä vauva on viimeinen... minä kyllä toivoisin vielä ainakin yhtä mutta mies taitaa olla vakaasti sitä mieltä että näin on hyvä. vauvakuume taitaa olla minullakin ikuinen...

Poika on kyllä aivan ihana nyytti ja kaikkien silmäterä. anoppikin aina ihmettelee pojan nähdessään että kuinka hän voi olla noin tyytyväinen.

nyt hän on kaksi yötä nukkunut siten että mennyt yhdeksältä nukkumaan ja herännyt seuraavaksi aamukuudelta syömään. ja siitä vielä jatkanut kahdeksaan unia.

onnea teipille pienestä nyytistä! uusille tervetuloa mukaan palstailemaan

nyt pyykkejä laittamaan narulle...

mukavaa päivänjatkoa kaikille!

myry ja Eetu

Vierailija
28/41 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

NUKKUMISESTA: Mä en uskalla kelloja katsella öisin, joten en itse asiassa edes tiedä, paljonko nukun öisin. Varmaan sellaiset puoli tuntia kerralla. Aamulla aina väsyttää ja päänsärkyä, mutta kahvin voimalla mennään. Päiväunia en ole nukkunut ollenkaan, kun puuhaa riittää liiaksi. Vauvat on kyllä silleen kilttejä, että öisin vaan syövät, mutta eri aikaan aina. Noh, voiton puolellahan tässä ollaan esikoisen yöitkuihin verrattuna.

KAUPUNGILLA KÄVELY: Tällä hetkellä täysin mahdoton yhtälö, jos esikoinen mukana. Ei osaa seistä seisomalaudalla, eikä suostu istumaan kaksosten vaunujen päällä. Eli käytännössä en ulkoile kaksosten kanssa juurikaan.

RISTIÄISET: Me pidämme nimiäiset uudessa kodissamme, jahka pääsemme muuttamaan. Nimet vauvoillamme jo ovat olleet synnäriltä asti.

VAUVAKUUME: Mulla iski vauvakuume jo synnytyksen jälkeen, ihan niinkuin viimeksikin. Odotusta vaan en jaksaisi enää ikin, synnytyksiä voisin hoitaa 10 lisää (ilokaasu on niin mun juttu, nam)

Hienosti näyttää eloisilla menevän, kiva homma!

Ja tapaamista odottelen innolla.

Vierailija
29/41 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pubu, Jamssa ja Neeuska: Kiitos teille noista jälkivuotokommenteista. Nyt on taas vähenemään päiv, mutta ehdin tosiaan hiukan säikähtää.

k.h.p:lle vielä SUUUREN SUURET onnittelut, kun en ole kirjoittamaan hetkeen päässyt. Aika kokemus tuo teikäläisen synnytys ja hyvä sitä on mielestäni jonkun kanssa käydä läpi. Esikoisesta jäi hyvät fiilikset, kun moni kätilö ja ommellut lääkäri kävivät luonani ja kyselivät tuntemuksia. Kakkosesta ei kyllä kukaan pyytämättä tullut, mutta ehkäpä nyt olin sitten konkari vaikka ihan erilaistahan tuo sektio on.

Meillä neiti nukkuu jo kolmatta tuntia ja poikakin kävi päikkäreille. Päivisin neiti nukkuu siis pidemmiän pätkän jossakin välissä (nyt usein pojan kanssa samaan aikaan) ja saa itsekin levätyä. Viime yönä, kun ei tytöllä oikein ollut hyvä olla ja vain kainalo kelpasi ja siinä jäi omat unet vähiin, kun toinen ähki vaan.

Juu, maitoa täällä riittää aika nippanappa. Tai siis 20-30ml korvikettakin uppoaa päivässä, kun alkaa iltaisin olla tuo meikäläisen maitobaari iiiihan tyhjä ja neiti selkeasti kaipaa lisää. Voi kun pärjäisikin omillaan, mutta täytyy myöntää, että helpompaa se on kuin pojan kanssa. Vaikka maitoa ei paljoa tule, tyttö jaksaa nätisti olla rinnalla eikä raivoa siinä.

nyt käyn ripustamassa pyykit, kun ei tosiaan ole vieläkään sitä kuivausrumpua. Esitteet ne täällä nenän edessä lojuu ja rahatkin on varattu, mutta päätöstä en ole vielä tehnyt, että millainen hommata. Tarvetta näköjään on, kun sitä pyykkiä tulee kestojenkin takia jo ihan kohtuupaljon.

Hyviä vointeja ja ihania vauvahymyjä ;)

Air, tyttö 2vko+ ja poika 12/04

Vierailija
30/41 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin nukuin reilun puoli tuntia ja kyllä teki hyvää:)

Meillä yöt on alkaneet menemään melko saman kaavan mukaan; Vaavi alkaa yöunille siinä seitsemän-puol kaheksan maissa, on tosi itkunen ja levoton ennen unille alkamista, rintarepussa sen yleensä saan nukutettua kun olen liikkeessä ja taputtelen pyllylle. Sitten siirrän varovasti sängylle ja nukkuukin yleensä hyvin tonne kymmeneen-puol yhteentoista (itse olen niihin aikoihin mennyt vaavin viereen nukkumaan kun en jaksa enää kauempaa valvoa)jolloin syö ja jatkaa unia. Seuraava herätys on siinä puol kaksi-kaksi, syö ja vaihdetaan vaipat taas syö ja kitisee koska ei saa unta. Sitten vähän kanniskelua ja höpöttelyä, taas tissiä (tähän hereilläoloon menee yleensä aikaa semmoset tunnista kahteen tuntia) sitten vihdoin nukahdetaan ja herätään puol kuuden-kuuden maissa. Tissiä ja monesti saa vaipan vaihtaa taas kun ei rauhoitu. Kakkaahan siellä yleensä sitten onkin, ainakin vähän. Kello onkin sitten jo puol seitsemän ja jos vauva ei näytä merkkejä nukkumisesta, keitän itselleni kahvit. Ei olisi enää järkevää nukahtaa hetkeksi, nimittäin tyttö heräilee aamuun seitsemän pintaan. Että hieman kateellisena lueskelen joidenkin öitä kun vauvat syövät neljän tunnin välein tai harvemmin ja jatkavat saman tien uniaan...No, minä vetelen sitten päiväunet jos vaan vauva sattuu nukkumaan tytön päikkäreitten aikaan.

Päivälläkään ei syöttövälit ole kovin pitkiä, maksimissaan kolme tuntia, yleisemmin lähempänä kahta tuntia. Ehkä johtuu vauvan suurehkosta koosta kun tarvitsee useammin ruokaa. Viime kotikäynnillä paino oli melkein viisi kiloa, saa nähdä paljonko on torstaina kun on neuvola.

vauvakuumeesta: Ajateltiin että meille riittäisi nämä lapset eikä enää lapsia (mulla edellisestä liitosta poika 13 v, meidän yhteiset lapset tyttö ensi kuussa 2 v.ja tämä poitsu) enkä mitään ihmeellistä vauvakuumetta ole vielä ainakaan tuntenut, mutta vähän kaiholla ajattelen kyllä kun katson poitsua, että niin lyhyt aika enää tätä vauva-aikaa ja jos ei sitten enää uusia vauvoja saa syliinsä... Mutta lohduttaudun sillä, että onhan joskus mahdollista nauttia omien lasten lapsista vauvana ja saa vielä olla se hemmotteleva mummo joka saa lapsista ne parhaat palat nauttia;)eli ei kasvatusvastuuta sitten.

Tosiaan miehen kanssa vietetty yhteinen aika käynyt erittäin vähäiseksi, kun tyttö menee nukkumaan yhdeksältä illalla ja itse kymmeneltä jo valmista kalua kanssa. Eli tunti sohvalla miehen kainalossa per päivä on meidän parisuhteen hoitoa nykyään;) On me synnytyksen jälkeen muutaman kerran sekstailtukin, lähinnä viikonloppuna päikkäreitten aikaan ja alapää tuntuu olevan suhtkoht kuosissaan meikäläisellä:D

Nyt mies on seuraavat kolme päivää työreissussa ja saan pärjätä lasten kanssa keskenään. Vähän jänskättää miten pärjätään...Täytyy keksiä jotain menoa päiviksi, ettei aika tunnu niin pitkältä.

Mutta nyt tyttö tuntuu heräilevän, eikun ruuan lämmitykseen!!

Emppusimppu ja simppu 3 vkoa ja 5 pvää

Vierailija
31/41 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä äidillä on aika kumma olo, kun yö menikin hyvin hyvin poikkeuksellisesti kahdella syötöllä! Klo 21.30 nukkumaan ja syötöt kahdelta ja neljältä. Muutoinhan meillä onkin valvottu tämä kolme viikkoa enemmän ja vähemmän.

Poika kasvaa ihan kamalaa tahtia ja vaikuttaakin kooltaan ikäistään aika lailla isommalta. Tissillä viihtyisi vähän väliä, erityisesti iltaisin. Eilen annoinkin sitten niin paljon maitoa, kun ikinä halusi ja vielä tuttelia 50ml, niin johan nukuttiin. Joku raja tuolla syömiselläkin silti kai pitäisi olla, koska vauva alkaa tosissaan olla jo nyt aika tankki :) Vauvat muka tietää rajansa syömisen suhteen.. Ei meidän ;-) Tyttö (4v) oli silti samanlainen, mutta kylläpä tuo on hoikistunut, kun on tullut ikää lisää. Nykyisin ei sitten olekaan koskaan nälkä.

Mukavaa päivää kaikille!

Pate ja poika 3vko

Vierailija
32/41 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teipille vaaleanpunaiset onnittelut!

Opemammalle jaksamisia sairastuvalle. Meillä myös mies on huono sairastamaan. Tavallinen flunssa jonka minä sairastan kertaantuu ainakin kymmenellä kun mies sen saa. On se onni, että miehet on säästetty kaikilta " naisten vaivoilta" . Ajatelkaapa joka kuukausi hirveä kitinä ja vaivojen valittaminen ;)

Uusille tervetuloa! Aina tänne lisää mahtuu.

eilen illalla lupasin miehelle, että minä nousen esikoisen kanssa aamulla ylös (vauva nukkuukin aamusta pidempään). Yö oli meillä repaleinen. esikoinen meenas aloittaa aamunsa jo neljältä mutta onneksi rauhoittui nukkumaan. Tyttökin tankattuaan ja ähistyään hetken nukahti aamusta uudelleen. Seuraavan kerran kun vilkaisin kelloani niin se olikin jo 8.30! Meillä ei esikoinen ole aikoihin nukkunut näin pitkään. Noh pidin lupaukseni ja nousin ylös lasten kanssa, eikä tehnyt yhtään vaikeaa ;)

Eilen oli neuvola. Annilta puuttuu vielä 100g syntymäpainosta eli nyt hän painaa 4135g ja pituutta on 53.5cm. meillä tyttö on alkanut ajoittain pulauttamaan todella runsaasti. Terkan mielestä syöttövälejä pitäisi pidentää. ihmetyttää tuollainen neuvo kun syntymäpaino on vielä saavuttamatta. kaikki on muuten ok ja seuraavan kerran meillä onkin sitten neuvola 6 vikon päästä.

vauvakuumetta ilmassa?? Tällä hetkellä olen varma ettei tämä tyttö voi jäädä meidän viimeiseksi. Joten kin mulla on sellainen olo että olen kolmen lapsen äiti. Mies ei ole ottanut mitään kantaa asiaan mutta toisaalta ei ole kieltänytkään. meille tuo kolmonen olisi haaveissa vasta parin vuoden päästä koska sektio-haava vaatii aikaa parantua. Tietenkin mieli voi muuttua ja jossain vaiheessa kaksi lasta voikin olla se meidä juttu.

Nyt neiti vaatii ruokaa :)

pubu ja Anni 2viikko (jo)

Vierailija
33/41 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä on ihan voittajan fiilis!!!! Jesjesjes! Toivottavasti tätä kestää...

Kävimme eilen siellä polilla näytillä ja tilannnehan on nyt sitten, että pojalla ei ole mahaportin ahtaumaa!! hyvähyvä. Mutta refluksi tod.näk on, mutta nyt sekin on hieman helpottanut kiitos Gavisconin! Ei sitä uskoisi, että noille pikkusille juotetaan samaa, kun muillekin eläväisille.

hannelille: kiitos myötäelämisestä! Toivottavasti pikkuneiti pidentää hieman noita syöttövälejäteillä.:) refluksi on tässä tapauksessa toiselta nimeltään maidon takaisin virtaus. Eli juu ylös tulee, mikä alas menee...

Viime yö oli hassu: poika heräsi kerran ja jaksoi juoda 20 ml maitoa, mie kyllä hänelle sanoin, että kannattiko tuon takia, taisi reppana vaan vanhasta muistista nousta. Eli katsotaan miten ensiyö *kädet kyynärpäitä myören ristissä*

E&J

Vierailija
34/41 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
35/41 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vaan tämä elämä niin hektistä, että ei ole koneelle ehtinyt. isommat pojat pitää kiireisenä touhuillaan ja maija-tyttö on historian huonounisin tyttö eli kädet on varattu häntä varten suurimman osan päivää. neiti siis valvoo päivät, ottaa muutamat puolen tunnin unet, mutta luojan kiitos nukkuu öisin ihan hyvin.

olen hämmästyksekseni nauttinut suunnattomasti tästä kotielämästä. vauvasta sitä nauttii ilman muuta, mutta että olen onnistunut pitämään hermoni kurissa myös vanhempien lasten kanssa ja nauttinut siitä, että he ovat kotona.

kaikki siis hyvin täällä. tyttö kasvaa ja ristiäisetkin olivat jo. nyt vaan lunta odotellaan - pojat kyselevät asian perään lähes päivittäin. ei auta selittää, että ensiksi pitää elää syksy loppuun.

mutta onnittelut puolestani kaikille elokuisille. kuinka ihanaa, että lapset ovat syntyneet. yritän roikkua täällä edes kerran viikkoon, aikaa vain ei tunnu ruoanlaitolta, pyykiltä ja lapsilta riittävän mihinkään muuhun.

nautinnollista vauva-syksyä kaikille.

niin ja käykäähän allekirjoittamassa vetoomus kuusamon synnärin säilyttämiseksi netissä, osoite http://www.adressit.com/risto. on se väärin, jos se meiltä viedään. huomaa, että armaat päättäjämme ovat pääsääntoisesti miehiä ja heidän vaimonsa lapsentekoiän ohittaneita.

Vierailija
36/41 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huooh...heräsin just tyttöjen kans päikkäreiltä. Yö oli enempi ja vähempi risainen. Esikoinen sairastuin kuin taikaiskusta illalla nukkumaanmennessä flunssaan. Nenä vuotaa kuin niagara ja yskittää niin että heikompaa hirvittää. Ja siis eilen päivällä ei ollut mitään viitteitä flunssasta, kävi uimakerhossakin alkuillasta eikä kotiin tullessakaan vielä ollut mitään.

No, viikonloppuna ulkoili isin kanssa vesisateessa (oltiin isoilla synttäreillä) ilman hattua ja käsineitä. " kun sillon vaan tihkutti vettä" ...juu kyllähän sitä saa sateella ulkoilla, sen takia on hommattu ekaa kertaa vettä pitävät varusteet, mutta tosiaan niitä olisi ihan hyvä käyttääkin myös! Kun huomasin puutteet niin eihän sitä likkaa saanut sisälle enää lämmittelemään vaan hattu päähän ja hanskat käteen ja takaisin. Toivotaan että Martta säästyisi moiselta jälleen kerran. Kuukausi sitten Ainolla oli flunssa kun tultiin vauvan kanssa kotiin.

Mulla oli silmä yön kipeä (sain tipat siihen eilen, mutta nyt vasta alkaa kipu hellittää) ja Marttakin kailotti moneen otteeseen isolla äänellä. Vatsaa sillä vääntää niin maan julmetusti, kakkaa taikka pierua koittaa punnata vaan oikeen mitään ei tule. Meillä jäi viikonlopun kiireitten takia antamatta 2krt rela-tipat ja sen kyllä huomaa! Heti itkettää eikä kakka huilaa ja pieruja ei tule yhtään. En kertakaikkiaan muistanut kun hommaa oli niin paljon.

SEKSISTÄ: Joko teillä kaikilla on vuoto loppunut jotka seksiä harrastatte? Mulle nimenomaan terotettiin synnärillä että sitten vasta kun vuoto on loppunut ja mielellään vasta sitten kun jälkitarkastus on tehty. No, eipä tässä kyllä ois aikaakaan mihinkään. Edes miehen viereen en oo ehtinyt kunnolla makoileen. Esikoinen huutaa öisin isiä kaveriksi (on nyt ollut levoton ja viime yönä tuon flunssan takia itkuinenkin) ja mies nukkuu siellä. Viikonloppuna nukuttiin siskonpetissä mummolassa niin että lapset oli reunoissa ja me keskellä, mutta oltiin niin poikki ettei kertakaikkiaan jaksanu edes kainaloon kömpiä. Meillä ei siis kahdenkeskistä aikaa jää juurikaan illalla jos meinaa että mä jaksan aamulla nousta lasten kans uuteen päivään. Mies kun lähtee töihin yleensä aina ennen kuin me herätään eikä mekään edes hirmu pitkään nukuta kun noustaan yleensä viim. klo 7.

VAUVAKUUME: Eipä ole kuumetta kummallakaan vielä. Oltiin päätetty että nää kaksi riittää. Tai kun on vuosia kärsitty lapsettomuudesta ja sitten saatu nämä kaksi ihanaista tyttöä niin ollaan ajateltu että pitää olla kiitollinen siitä mitä on jo saatu. Tosin nyt kun toinen raskaus meni suht hyvin ja pitkälle niin tuntuu että ei kai nää tässä vielä ole. Mutta tää reilu 2½ vuoden ikäero tuntuu hyvältä. Eikä tosiaan itsellä ole sananvaltaa millon tulee... esikoisen saamiseen meni 5v. ja kakkosen saamiseen 2½v. Ehkäpä tässä ois paikallaan muutaman vuoden opiskelu ym. tauko ja nautitaan nyt näitten kahden kasvun ja kehityksen seuraamisesta. Mutta ei sanota ei koskaan;)

Yöt meillä menee vaihtelevasti. En katso kelloa monelta tyttö syö tms. Toisinaan syö vaan pari kertaa ja toisinaan useemmin. En ole aamulla tietoinen että montako syöttöä on ollut yön aikana. Päivisin tyttö nukkuu selkeesti pitempiä pätkiä, vaunuissakin saattaa posotella viidettä tuntia. Yöllä ei kyllä semmosia pätkiä nuku enää...aiemmin söi kerran yössä. Ei hällä varmaan nälkä ois mutta herkästi annan tissiä kun alkaa kiljahteleen. Saattais olla seurustelutuulella, mutta minä en öisin jutustele:) Yöt on nukkumista, ei kukkumista varten. Ainon kanssa saatettiin noustakin valvomaan ja telkkua katsomaan, mutta Martta saa tyytyä katselemaan omikseen jos aikoo valvoa yöllä. Kukaan ei jaksa olla seurana. No, siinä se mun vieressä nukkuu ekasta syötöstä eli katelkoon sitten mun naamaa.

TILDAMARIA: Kiva lukea tiedän kuulumisia! Ja adressi on allekirjoitettu ja laitettu eteenpäin. Tärkeän asian puolesta ollaan liikkeellä!

Meillä on kämppä kuin pommin jäliltä. En kertakaikkiaan ole jaksanut alkaa siivoamaan. Leluja enimmäkseen ja piirustuvälineet on Ainolla unohtunu tuohon lattialle. Ja kuulemma sitten kun isi tulee niin aletaan rakentaan maja! Noo, siivotaan sitten illasta romut pois olkkarista.

Delfine ja tytöt 12/03 ja 08/06

Jaa, ei näköjään sivut oikeen pelaa. Olin kirjautuneena (eihän muuten tänne voi edes kirjoittaa) ja kun lähetin niin ilmotti että " olemme ottaneet käyttöön rekisteröinnin jne" ... eikös se ole jo vanha juttu? Sitten pitikin kirjautua uudelleen. Outoa.

Vierailija
37/41 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelinki jo, että minne nyt kun ei ole enää masuvauvaa :) Täällähän olikin jo pino valmiina :)

[b]Relatipoista[/b], niitä meillä ei ole käytössä, mutta d-vitamiinin annan pikkulusikasta, johon olen laittanut äm:a.

Täällä oli aikamoiset kitinäillat, kuunes tajusin antaa tuttia. Sai masuvaivoja jatkuvasta tissittelystä iltaisin... Ei syönyt vaan imuutti vaan ja valutti maitoa rinnuksille. Ilmavaivatkin loppuivat. Nla:ssa sanottiin, että ei iltaisin mitään 20 min. välein syöntiä vaan väh.tunti väliä, että saa vauvan masu levätä ja mieluummin 3 h, jos on syönyt kunnolla.

Yksi rintatulehduskin on jo sairastettu....

Mites muilla? Onko nimi jo päätetty?

Lauris ja Oscar 3 vko 3 pv

Vierailija
38/41 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa on mennyt ihan ohi, että teillä oli pikkusesta huolta! Hienoa, että ei ollut ahtaaumaa ja tuo refluksi menee onneksi tod.näk. ohi kun vauva kasvaa.

Vierailija
39/41 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos osanotosta :) Tää meijän pikkunen kun nyt sattuupi oleen tommonen spessutyyppi, että teettää kaikenlaista :) Ei auta tässä kyydissä, kun pidellä laidoista kiinni, ettei putua. Niin se vaan on.

Juu, refluksi hellittää ajan kanssa, siitä kiitos! Täytynee toivoa, että isommilta murheilta vältyttäisiin, nämä on pientä :D

e

Vierailija
40/41 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään meinattiin mennä vauvan kanssa elokuviin mutta se olikin loppuunmyyty niin muuten vaan sitten hengailtiin keskustassa. Ei olisi uskonut, että voisi 200 äitiä ja vauvaa siellä olla ;) Tai ainakin jostain muistaakseni luin, että niin monta mahtuisi sinne. Yritin katsella jotain kivaa mekkoa vauvalle kastetilaisuuden kahviosioon, mutta en ihan mieleistä vielä löytänyt.

Tosi kivasti tytön kanssa voi olla liikkeessä, koska nukkuu superhyvin kun ollaan jossain liikkeellä vaunujen kanssa. Nyt ei sitten nukukkaan vaan itkee masuaan. Toisaalta hyvä, että on nyt hereillä kun muuten sitä yöllä valvotaan.

Tutti voisikin olla ihan jees ja vähintään tunnin syöttövälit. Pitääkin vaikka huomenna kokeilla, koska ilmavaivat on taas pahat.

Pia ja tyttö