Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

##SYYSkeijujen maanantai##

11.09.2006 |

Onnea Porenn pienestä tytöstä!! :) Taas aamu alkoi vauvauutisin, kuinkahan moni muukin tänään kertoo oman uutisensa viikonlopulta? Jäämme innokkaana odottelemaan! :)

Manta ja Onni 37+3

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette usko, miten helpottava oli lääkärin " tuomio" mennä kotiin oottelemaan. Minua jännitti niin paljon, että maha oli aivan sekaisin ja tuskan hikeä pukkasi ootellessa. Ultraamassa kun oli vielä kaksi kätilöä, toinen harjoitteli ja toinen opasti. Kesti ja kesti..

No siis, vauvan paino oli 4-4,2kg, tosin lääkäri sanoi, että pyöreä pää voi antaa myös isohkon koon. Mahan päältä tuntui nippa nappa 4-kiloselta. Alakerrassa kaulaa 2cm jäljellä, pehmeetä, mutta kiinni. Kypsymistä kuitenkin tapahtunut viime kopeloinnista. Samalla pyöräytteli lantion kokoa ja hyvin mahtuu vauva tulemaan. Nyt juiliikin, jos mahollista, vielä kovempaa tuonne alas. Saa nähä, aiheuttaako tuo kovempi kopelointi mitään alapäässä.

Joka tapauksessa, jos mennään samalla kaavalla kuin ennenkin ja menee 10pv yli, voisi kuitenkin todeta, että viimeistään ensi viikolla meille syntyy vauva :)

-piias- rv 40

Vierailija
22/43 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä njoammila onkin saanut ison neidin ;) Mulla kans th sano, että jos 40viikkoa tulee täyteen niin varmaan 4kiloinen vauva tulee. Ja se 40 tulee täyteen huomenna.. On alkanutkin nyt hirvittää, miten isoksi vauva kasvaa. Tampereellahan yliaikaiskontrolliin pääsee vasta kun raskausviikkoja 42. Th kyllä viimeks lupas, että kun huom lähettää lähetteen niin kirjoittaa siihen, että vauva ison tuntuinen ja ultran mukaan la oli jo 7.9.

Mulla muuten kans th ei ole koskaan tässä eikä ed raskaudessa tutkinut alapäätä, mutta nyt on sellainen sijainen, joka lupasi, että jos haluan voi huom alapäätä sorkkia, jos se jotain auttais. Onkin tosi kiva tietää, onko siellä mitään edistystä tapahtunut. Mulla supistuksia on, joskus niin, että tuskahiki nousee otsalle, mutta siihen ne sitten jää.

Multa on pari ihmistä kans kysellyt, että joko? Ihan hyvälle sen kyselyn otan, vielä.. ;) Jossain vaiheessa esikosta se ainakin kyllä alkoi ärsyttämään, kun alkoi jo tuntua, että mussa on jotain vikaa, kun en saa vauvaa syntymään.. Lopulta syntyi viikoilla 41+2.

Vauvauutisia odotellen ja toiv pian oman uutiseni mukaan tuoden stenval 39+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vauva senkun viihtyy asumuksessaan... On nämä kyllä uskomattomia nämä viimeiset viikot, tuntuu ettei muuta teekään kuin miettii omaa oloaan.

Onnea hirmusti kaikille vauvansa jo saaneille! Täytyyhän meidänkin vuoro olla joskus, eikö vain? Täällä ei varmaan kohta ole ketään kirjoittelemassa enää...

Meillä terkka katsoi viime neuvolakäynnillä kohdunsuun tilanteen ja täällä on muutenkin tosi pätevää henkilökuntaa. Ultrauksetkin terkat tekee pääsäätöisesti. Niin oli siellä kohdunsuulla tosiaan tapahtunut, mutta ei tarpeeksi eli kanavaa oli 0,5 senttiä jäljellä, sisäsuu 2-3 senttiä auki ja pehmeä.

Suppailuja on taas ollut enemmän ja vähemmän. Aamuyöstä piti taas jo valvoa, ja miettiä et josko nämä tästä pahenee, mutta yllättäen loppuivat kokonaan =). Mieskin on jo menettänyt toivonsa, että tämä kirppu haluiais koskaan syntyä.

No mutta omia olotiloja taidan lähtä tunnusteleen.

T. Heann rv 40

Vierailija
24/43 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikasta monella näemmä tänään tai huomenna tuo laskettuaika, jännää kyllä, kun vastahan me plussattiin ja toisaalta nyt jo tahtoisi äkkiä tuon masukin jo luopuvan yksiöstään..:)

Täälläkin jo hiukan esiintynyt tuota kyselyä,että jokos jokos ja koskas se nyt taas olikaan se sinun la...plaah..

meilläkään ei ole terkka ronkkinut paikkoja/tarkistanut tilannetta alakerrassa..sen tekee vaan tosiaan lääkäri sen kolmisen kertaa, ja oma vika aika meni jo, eikä ollu mitään uutisia :(

Viikon kahden päästä ois kivaa kn pääsis ultraan tai jonnekin joka kattoisi uudemman kerran tuon tilanteen..

Väki tosiaan täällä vähenee..no itsellänikään ei oo kyllä mitään kerrottavaa kun ei kuulu omaan napaan juuri mitään...onneksi tuo pukama näköjään parani ihan itsekseen päivässä, huokaus..kun aamu alko niin nihkeesti asian suhteen...

Mä oon varmaan sit yksin tääl kirjoittelemassa parin viikon päästä ja tukalaa olotilaani manailemassa :)) kyl mä uskon et tässä jo viikon sisään on meistä todella monella jo se oma nyytti kainalossa ja kotona ja loput ovat sitä sairaalassa noutamassa :)

Aika kiva ilma pihalla(Ilmoja pidellyt...tosiaan kun ei oo mitään asiaa :)

Menen tästä kirjan pariin ja odottelen miestä kotio, josko saisi auton ja huristelisi sillä kauppaan ja apteekkiin ja postiin...oikeen päivän kohokohta!Pääsee kauppaan...heh...

terkuin, maria ja onski 37 plus 3......

Vierailija
25/43 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kuulun lokamasuihin, mutta ajattelin vaivata teitä kysymyksellä, joka on aiheuttanut minulle hieman synnytyspelkoa.

Toinen lapsi tulossa, esikko 1v 7kk. Esikoinen painoi syntyessään 3540 ja oli 49cm pitkä. Nyt tämä toinen on arvioitu (rv 35+3 lääkärissä) jo 3,2kilon painoiseksi ultralla, tänään th arvioi masun päältä rv 37, että painaisi 3,4kg.

Itseä hieman jännittää, miten iso vauva on tulossa, vaikka arvio laskettuna aikana olisi 4,2kg, ennemmin synnyttyään vähemmän. Ja välttämättä ei kuulemma kasva sitä 200g/vkossa, voi kasvaa 150g/vko ja jäädä alle 4 kilon. Lantio kuulemma erinomainen eli mahtuisi tulemaan vaikka olisi 4,5 kiloa.

Silti minua ruvennut vähän pelottamaan. Millaisia arvioita teillä on annettu näillä viikoilla ja miten arviot ovat pitäneet paikkaansa?

Kiitos jos joku jaksaa vastata ja anteeksi että tungin tällä tavoin palstallenne.

nazu lokakuisista, la 2.10.

Vierailija
26/43 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nazu: Aika hyvin on minulla ainakin pitäneet koko arviot paikkansa. Esikoinen arvioitiin 3,5 kiloiseksi ja oli 30g tätä vajaa kun syntyi. Toinen arvioitiin pienemmäksi, noin 3 kiloiseksi ja olikin 200g yli =D

Nyt arvioitiin että tällä hetkellä olisi jo 3,5 kg ja jos saa kasvaa sinne 40+ viikolle, niin olisi n.4 kg:nen. Saa nähdä kuinka tämä pitää paikkansa.

( . ): ei mitään uutta, supistelutkin ovat rauhoittuneet. iltaa kohden vain lisääntyvää juilimista eli siis menkkamaista jomotusta, mutta siitä se taas rauhoittuu kun nukkumaan pääsee... Viikko enää laskettuun aikaan! Hui, miten se aika oikein rientää! Tällä viikolla olisi kaikkea ohjelmassa, niin toivonkin ettei tällä viikolla vielä syntyisi =D

Lonkat on alkaneet paukkua todenteolla täälläkin ja alapäätä kirveltää kävellessä, ei kiva! Tuntuu kuin vatsa olisi paukahtanut TOSI isoksi ihan parissa päivässä ja samalla valahtanut kunnolla alas.

Toisaalta vatsa on kovalla ja kuitenkin pikkareihin tulee tuhnua :( yök. ja samana päivänä voi tulla iso hätä hyvinkin liukkaasti ja taas hetken päästä joutuu naama punaisena pusertamaan tuotokset. (olipa taas puheenaihe, mutta tämä vaivaa itseäni tällä hetkellä aika tavalla)

Vielä lopuksi PALJON ONNEA OMAN NYYTTINSÄ SAANEILLE!!!! perästä tullaan hitaasti, mutta varmasti ;D eipä masuun ole tainnut jäädä vielä kukaan ;)

*tiitiäinen 38+6 (39+1)

Vierailija
27/43 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan tämä keijujen joukkopoksahdusviikko?

KOKOARVIOsta. Minä olen saanut neuvolassa (pyydettyäni) kokoarvion vain käsikopelolla masun päältä ja 4-kiloista (40+0) on 2 eri kopeloijaa veikannut. Nyt vaan tuo 40+viikko alkaa loppua, joten tulokas taitaa olla jo siirtynyt ylempiin painoluokkiin... Jos päädyn ya-kontrolliin, tulen kyllä pyytämään vähän tarkempaa arviota siitä millainen köriläs mahassa on ennen kuin ryhdytään mihinkään toimenpiteisiin! Olisi kiva tietää vähän enemmän, mutta toisaalta tieto isosta vauvasta lisännee etukäteistuskaa... Lääkärineuvolassa rv37 en saanut minkäänlaista arviota vauvan koosta, tai oikein mistään muustakaan. Kyllä neuvolalääkärit ovat vähän " käsi sisään - käsi ulos ja seuraava" -meininkiä, ei jää aikaa muodostaa kysymyksiä lääkärille jos ei ole miettinyt etukäteen.

Muuta nyt ei sitten kuulukaan, odottamista ja aste asteelta rapistuvaa oloa. Olen koettanut viime päivät kävellä ja liikkua muutenkin, jotta vauva valuisi alas, alas kohti uloskäyntiä mutta se rassu taitaa olla niin iso että käytettävissä oleva tila on täynnä joka suuntaan. No, alapäätä vihloo jospa se kertoisi edistymisestä.

Vierailija
28/43 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastailen galluppiisi...

esikoinen arvioitiin ultralla 36+4 2,6kg ja 39+3 2,9-3,1 painoiseksi, syntyi 40+2 painaen 2970g eli piti loistavasti paikkaansa.

toinen arvioitiin 34+6 2,3-2,5 kg painavaksi ja sanottiin että hiukan suurempi kuin esikoinen. Poika syntyikin 40+4 3070g painoisena.

Tämä kolmas on arvioitu 37+1 2,6-2,9 painoiseksi ja ennustettu kaikkein suurimmaksi meidän vauvoista, mutta tuskin kuulema 3,5kg menee rikki.

Toivottavasti näen pian kuinka ennuste toteutui...

JA onnea Sanniina, njoammil, porenn...en millään jaksa muistaa joko onnittelin kuonokasta ja oliko vielä joitakuita muita joita en ole onnitellut, onnea kaikille!! Perästä tullaan, joskin tuskastuttavan hitaasti.

Minjuska 40+0

Vierailija
29/43 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niille jotka ovat jo kotiutuneet vauvan kanssa! Luen täältä kuulumisia ja kerron miehelle montako vauvaa on minäkin päivänä syntynyt, niin saa vähän vahvistusta mies. Mies haluaisi jo kovasti vauvan ulos ja isyysloman käyntiin! Olisi pitänyt varmaan muutama kuukausi sitten perusteellisemmin kertoa että la ei yleensä osu ihan kohdilleen...

Vierailija
30/43 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille vauvan saaneille!

Täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena,vaikka eilen ensimmäistä kertaa olikin jo säännöllisiä supistuksia illalla.Mies oli vielä yövuorossa ja jännitinkin että kuinkahan tuo kotiin ehtii jos lähtö tulee...No yöllä supistuksia tuli muutama napakka ja aamulla oli hivenen pettynyt olo...en päässyt siis vieläkään hakemaan meille vauvaa.

Eiliset supistukset sai aikaan 3 S:ää...Eli kokeilimme kaikkia samana päivänä ja ainakin meillä auttoi saamaan noi säännölliset supistukset aikaiseksi!!

Mutta nyt pitää mennä loihtimaan ruokaa tuolle nälkäiselle laumalle,ja lupasin että illalla pelaillaan lautapelejä ja käydään katsastamassa olisiko puolukat jo tuossa metsikössä kypsiä!Jospa saisi iltapalaksi tuoreista puolukoista vispipuuron!

Supistuksia odotellen malttamaton Unelias rv 39+3

Vierailija
31/43 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiva kuulla että monet on saaneet jo nyyttinsä ulos. Mulla tässä on vähän väliä supistuksia, jotkut tosi tujujakin, mutta eipähän vielä oo pienokainen ulos ängennyt. Kivuliaampia supistuksia on tullut jo rv36 asti ja nyt sentään mennään jo 39+2. Kuiteskin menee yliaikaiseksi mun tuurilla...

Hemoglobiini on tippunut tosi alas. Huomaan sen omasta olostani. Viimeyönä nukuin 15h!! Enkä meinannut edes herätä sen jälkeen ellei mieheni olisi mua nostanut, laittanut teen ja rautatabletin viereen.. Viimeksi hemoglobiini oli 103, mut nyt tuntuu että se olis jotain 80->.. Ei hyvä.. :(

Vierailija
32/43 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon Onnea kaikille uusille vauvan saaneille keijuille!!

Supistusrikasta viikkoa kaikille vielä jakautumattomille, kivastihan noita vauvoja on jo tullut, toivotaan että tahti kiihtyy.

t. Ruusunen ja nuppunen

Vierailija
33/43 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään Kättärin kontrollista (niinkun olen jo kertonutkin). Kohdun kaulan kanava (vai mikä se on?) oli hävinnyt kokonaan. Kohdun suu oli pari senttiä auki. Lääkärin mielestä ei ollut enää 3 cm auki (eri lääkäri teki tutkimuksen viimeksi)... hmm?? Mutta lääkäri olikin sellainen iso miehen rötkäle jolla oli isommat sormetkin. En meinannut saada selvää mitä puhui, kun mumisi koko ajan ja olin väsynyt ja nuhassa, niin en kuullut kunnolla. Teki tutkimuksen aika kovakouraisesti. Tutkimuksen jälkeen kun soitin miehelle ja istuuduin alas, niin alkoi alaselkää särkeä, mutta se hävisi kyllä.

Soitin neuvolaan vielä, kun oli puhetta, että varataanko vielä uusi aika vai ei. Terkkari sanoi, että voi syntyä tämän viikon aikana. Mutta la:han minulla on nyt lauantaina. No, katsotaan nyt. Kunhan saisi tämän flunssan ensin pois. On aika kamala olo. :-/

Sellaista tänään....

T.Rose74 rv 39+2

Vierailija
34/43 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa pitkästä aikaa, kirjottelen vähän kuulumisia kun en hetkeen ole käynyt pinoutumassa, vaikkakin moneen otteeseen käyn teidän kuulumisia päivässä lukemassa =)

no mutta täällä kasassa on rv 37+3 (vasta), pieniä supistuksia joka päivä on mutta ei vielä mitään kipeitä, tokihan sitä jo toivoisi että voisi kohta jo synnyttämään lähteä..

ROSE: kun luin sun kommenttis kättärireissusta oli ihan sen takia pakko pinoutua (luin sen myös miehelle) koska sattuipa niin että me käytiin synnytys-tapa arviossa perjantaina kättärillä ja ainakin kirjotukses perusteella meillä oli sama lääkäri..

siis mulle piti tehdä perusteellinen synnytys-tapa arvio ja viimeinen lääkäri tutkimus siellä, mutta loppujen lopuksi soitin neuvolaan ja pyysin päästä viimeiselle lääkärin tutkimukselle sinne koska itse elämäänsä kyllästynyt lääkäri ei sitten muuta kättärillä tehnyt kuin ultran, eli käteen jäi reissusta vain että lapsi on n. 3kg ja lapsivettä normaalisti, muuten vaan örisi omiaan koko lääkäri, eikä siltä mitään viittiny alkaa kyseleen ku näytti ihan siltä et hyökkää kimppuun jos suun avaan. ja kehtas viel ivallisesti kysyy et minkä takia olin tullu sinne..arg..lähetteessä selkeesti luki että arvio pitää tehdä koska mulle tehtiin iso leikkaus lonkkaan raskauden alussa (ei siis tiedetty viel et olin paksuna) piti siis selvittää voinko normaalisti synnyttää vai pitääkö leikata..

sori kauhee valitus virsi, mutta rupes todella ärsyttään koko lääkäri..

miehellekkin sanoin et olivat varmaan löytäneet sen " lekurin" jostain hesan lähiöstä ja palkanneet paremman puutteessa =)

mutta PALJON ONNEA JO VAUVAN SAANEILLE!!!

täällä tullaan perästä..

(sain siis neuvola lääkärin keski-viikoksi, onnex)

rottahilarius 37+3

Vierailija
35/43 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaina syntyi meille uljas pikkuprinssi 3770g, 49cm. Synnytys kesti 1h 55min ja oli helppo. Suppareilla alkoi ja spinaalin myötä en tuntenut ponnistusvaiheessa lainkaan kipua. Alkusupistukset tuntui kiitettävästi. Päästiin kotiin jo puoliltapäivin tänään, vaikka poitsu oli alle 2vrk:n ikäinen vielä. Pikkuinen syö hyvin rintaa ja maitoa tulee tosi kiitettävästi jo nyt. Tuntuu et en olisi synnyttänytkään :)

Tsempit kaikille masukkaille ja suuret onnittelut jo synnyttäneille =)

-frodo, taaperotyttö kohta 2vee ja poitsu 2vrk-

Vierailija
36/43 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma, että synnytys sujui noin hyvin. Ei voi kuin itsellekin toivoa mahdollisimman onnistunutta synnytystä...

Vierailija
37/43 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosti sellaiselta synnytykseltä, minkä minäkin haluaisin :)

stenval 39+6

Vierailija
38/43 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania vauvauutisia satelee taas tiheään! Onnea POREANN, NJOAMMIL ja FRODO pikkuisistanne!

Itse olen puuhaiillut tänään kovasti, aamupäivällä jumpassa nuoremman kanssa, iltapäivällä lastenvaatekirppiksellä tekemässä viime hetken löytöjä ja illansuusta esikoisen jalkisharkat. Mukavasti kuluu aika nopeaan kun on paljon tekemistä, mutta iltapäivällä alkoi sitten oikea jalka vaivaamaan eli tuli siihen tunne, että menee jalka alta. Ihan kuin olisi joku hermo jumissa tai muuten lihas vaan vetää kipeäksi eikä tunnu pitävän minua pystyssä! Tosi pelottavaa, etenkin kun siellä jalkiskentän reunalla mietin, miten pääsen lasten kanssa kotiin jos jalat menee alta! Mies oli kokoustamassa illan eli ei olisi ehtinyt apuun tulla... soitella siinä sitten tuttuja läpi, että kuka tulee avuksi (olimme kuitenkin omalla autolla) Onko muilla ollut tälläistä? Kuuluukohan normaaliin odotukseen vai mitä tämä on, kohta könkkään varmaan kainalosauvoilla eteenpäin jo näiden kamalien liitoskipujen takia ja sitten jos toinen jalka ei vaan toimi...

Onneksi huomenna on neuvola, saa siellä puitua asiaa, että missä mennään.

ROSE paranemista flunssasta! Itselläni oli samanlaiset uutiset viime viikkoisesta lääkärikäynnistä, eli kohdunkaulankanava hävinnyt ja ulkosuus pehmeä&auki, lupaavasti jo supistelikin mutta täällä sitä vielä odotellaan. Toivottavasti sinulla etenee nopeammin, tosiaan flunssa voisi ensin helpottaa... tukkoisena ja kipeänä synnyttäminen ei varmastikaan ole mukava kokemus.

NELIKILOISIA vauvoja tuntuu olevan monelle tulossa, itse olen saannut myös veikkauksen että tämä kolmas olisi noin 4kg laskettuun aikaan. Sikäli olisin valmis synnyttämään aikaisemminkin, etten välttämätt kauhean isoa vauvaa halua puskea ulos, edelliset olleet 3500/3700g.

KOHDUNSUUN tilannetta ei meidänkään neuvolassa th tarkista, itselläni oli onneksi viimeinen lääkärineuvola vasta rv 37 eli melko viimehetken tietoa siellä sain. Tilanne siis edennyt hyvin kohdunsuulla ja toivottavasti viime viikon supistelut lisänneet aukeamista.

Nyt iski taas närästys, viime yönä oli sama inhottava vaiva riesana ja uni katkonaista Renniestä huolimatta!

Mayella ja Onni 37+5

Vierailija
39/43 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin uuden keskustelunkin aiheesta, mutta kysyn vielä täälläkin eli tunnetteko vatsan lävitse vauvan jalat&kädet tarkasti?

Minua huolettaa, että onko lapsivettä liian vähän (kyselin viikko sitten nla-lääkäriltä lapsiveden määrästä ja jäin miettimään kun tokaisi että " ... eikä liian vähän kun vauvan jäsenet eivät tunnu tämän selkeämmin lävitse..." ) ja minä kun itse kotona selälläni maatessa tunnen jäsenet aiva selkästi, reittä, säärtä ja jalkaterää myöden! En muista että aikaisemmista olisi näin ollut ja nyt tietenkin alan huolestua... onko vauva ihan kuivillaa mahassani! Onneksi on huomenna se neuvola, mutta jos joku osaa jo nyt vastata omien tuntumusten mukaan niin olisi helpottava kuulla stressaanko turhasta...

Mayella rv 37

ps. kolme kipakkaa supistusta puolessa tunnissa! Rauhoittuvat varmaan kun käyn nukkumaan...

Vierailija
40/43 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä supistellut koko päivän silloin tällöin, ei mitenkään kamalan kovasti mutta kuitenkin. Melkoisen varmasti kuitenkii loppuvat kokonaan, kun meen nukkumaan. Huomenna olisi kyllä hyvä päivä poitsun syntyä, silloin kun on miun siskon, eli tulevan sylikummin synttäripäivä. Olisikin hieno synttärilahja, toinen kun siellä odottelee jo synnytystä ihan innoissaan.

Auts, taas supistaa. Taidan alkaa kohta kellottaa näitä. Puhelin käteen ja kattelee jotakii telkkarista! Hyvää yötä kaikille ja tsemppiä niille, ketkä tänä yönä lähtevät nyyttejänsä lunastamaan!

Niina ja pyöriäinen rv 39+3