Miksei suomen kielessä ole vastinetta "I used to be..."
Vai onko? Siis juuri tuo used to be- rakenne, en keksi sille yhtäkään järkevää suomennosta?
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 17:48"]Olin ennen...
[/quote]
no kuulostaa aivan kauhealta:D sisältö ehkä hieman vastaava mutta kuulostaa vaan tyhmältä ja vaikealta:D
I used to ski a lot.
Hiihdin aiemmin paljon.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 17:49"]Minulla oli tapana...
2
[/quote]
No tämä voisi olla vähän kuin!
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 17:48"]hups, tarkoitin siis used to- rakenne, tuo be lipsahti jostain tuohon aloitusviestiinkin
[/quote]
I am used to whining.
Olen tottunut valittamiseen.
Tai miksei suomen kielessä ole futuuria?
Onhan sille vastine eli on tehnyt tai ollut jotain aiemmin.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 17:51"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 17:48"]hups, tarkoitin siis used to- rakenne, tuo be lipsahti jostain tuohon aloitusviestiinkin
[/quote]
I am used to whining.
Olen tottunut valittamiseen.
[/quote]
You can just shut the fuck up:)))
Meilläpä on Oulussa. Ruukata. Esim. Mää ruukasin juua palio maitua/se ruukasi olla hoikka
Onhan futuurikin, miten niin? Esim. Teen sen ensi viikolla jne..
Ruukasin tehdä sitä ja tätä ja tota... :D
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 17:52"]Onhan futuurikin, miten niin? Esim. Teen sen ensi viikolla jne..
[/quote]
Esim. jos sanoo te kirjoitatte, niin ei tiedä mitä tarkoittaa. Toki voisi lisätä te tulette kirjoittamaan
Bruukasin tehdä jotain. Tosin tääkin ruotsin kielestä. Tätä itse käytän. Tre.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 17:54"]Bruukasin tehdä jotain. Tosin tääkin ruotsin kielestä. Tätä itse käytän. Tre.
[/quote]
Bruukata on kans lähellä, mutta melko slangia on juu
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 17:54"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 17:52"]Onhan futuurikin, miten niin? Esim. Teen sen ensi viikolla jne..
[/quote]
Esim. jos sanoo te kirjoitatte, niin ei tiedä mitä tarkoittaa. Toki voisi lisätä te tulette kirjoittamaan
[/quote]
Konteksti selventää. En ole ikinä kuullut, että asia olisi aiheuttanut epäselvyyksiä.
hups, tarkoitin siis used to- rakenne, tuo be lipsahti jostain tuohon aloitusviestiinkin