Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin lukion jälkeen ?

Vierailija
11.02.2015 |

Hei :)

Olen abi ja mietin minne sitä hakisi.

Minua kiinnostaisi etenkin kovasti estenomin tutkinto. Se on valitettavasti aika vaikeapääsyinen, pisterajat on olleet aika korkeat useana vuonna, tosin minulla on ihan hyvät lähtöpisteet tähän mennessä, mulla on fysiikasta L, kemiasta C (epäonnistuin ihan kauheasti kokeessa ja koetan korottaa nyt keväällä) ja enkusta C. Keväällä vielä (pitkän) matikan koe, äikkä ja toi kemian korotus. Noista on kans odotettavissa ihan hyviä arvosanoja, kurssiarvosanat on sekä äikässä että matikasaa pyörinyt 8-10 välillä, joskin äikkä on vaatinut paljon töitä, matikka ei niinkään joten en ehkä odota M parempaa äikästä. En siis voi missään tapauksessa ihan varma sisäänpääsystä, pisterajat kun on ollut niinkin korkeat kun 70-80 pistettä. (Sadasta)Työpaikkoja olisi kosmetiikkaliikkeissä.

Kakkosvaihtoehtona olen miettinyt kemiaa yliopistolla mutta siellä taitaa työllisyys olla vähän sitä sun tuota, sekä ympäristötekniikkaa ja energiatekniikkaa. Mikään noista ei valitettavsti liity kosmetiikkaan, vaikka voisinkin kaikkia opiskella ihan mielelläni. Silti unelma-alani olisi jokin kosmetiikkateollisuuteen liittyvä.

Onko muuta kauneusalaan liittyvää kolmannen asteen tutkintoa minne voisin hakea kakkosvaihtoehtona :) ? En ole kuullut muista kun tuosta estenomista eikä opokaan tiennyt. :/

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä tarvi varavaihtoehtoja jos vaan panostat tuohon estenomiin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla