Crocs.fi palautusohjeet?!
Tein tilauksen rekisteröitymättä ja nyt mietin mistä muka löydän palautus-linkin.
Toivomme, että Crocs-tuotteet miellyttävät sinua (mikäli tulet toisiin ajatuksiin, tässä on palautusohje).
1. Klikkaa palautuspyyntö-linkkiä sen sivuston alareunasta, jossa teit tilauksen.
2. Täytä tilausnumero (kahdeksan numeroa ja kolme kirjainta esim. 00012345CFI) ja laskutus sukunimi, kuten tilausvahvistuksellasi.
3. Siirry sivun oikeassa yläreunassa kohtaan ’Haluatko palauttaa tuotteen?’
4. Valitse tuotteet, jotka haluat palauttaa ja vahvista palautus.
5. Sinulle lähetetään sähköpostilla linkki palautusetikettiä varten sekä lisäohjeita.
Kommentit (39)
Suomenkieliset myyntisivut eivät tarkoita sitä, että Crocsilla olisi yhtäkään suomea puhuvaa henkilöä palkkalistoilla tällä hetkellä tai että asiakaspalvelu olisi suomeksi! Katsokaapa tarkemmin mitä siellä sanotaan...
Palautusten ongelmien kanssa painivia kehoitan kääntymään kuluttaja-asiamiehen puoleen, jotta Crocsin huijaukset loppuisivat! On ilmeisesti hyvä bisnes huijata kuluttajat maksamaan postimaksut (ei ole mainittu myyntiehdoissa -> ei kuulu kuluttajan maksaa) ja vielä pimittää palautusrahoja kuukausitolkulla...
Huh huh! Itse sain vihdoin taistelun ja Euroopan kuluttajakeskuksen avustuksella Crocsilta palautettujen kenkien ja postimaksujen hinnan takaisin! Huono puoli on, että huijaaminen voi kuulemma jatkua niin kauan kunnes riittävän moni ihminen tekee valituksen samasta asiasta.
Eli te, jotka maksoitte palautustenne postimaksut tai ette ole saaneet rahojanne takaisin: Kääntykää Euroopan kuluttajakeskuksen puoleen! Jotta Crocs ei pystyisi tekemään samaa enää muille!
Tämäkö kaikki minullakin on edessä, että saisin rahani takaisin :( ???
Olen nyt pariin otteeseen laittanut sähköpostia, ettei rahoja ole vieläkään takaisin tililläni. Ensi käskivät antaa 10 työpäivää aikaa, olen sen antanut, eikä rahoja ole vieläkään. Katsotaan mikä on seuraava vastaus heiltä...
Tehdäänkö tuonne Euroopan kuluttajakeskukseen valitus Crocsista suomeksi vai englanniksi? Ja miten se prosessi käytännössä menee?
Palautus maksoi minulle 9,30 euroa. Minulla on myös mustaa valkoisella, että Crocs myöntää virheensä ja ovat lupautuneet palautuksen kulutkin takaisin maksamaan...vaan eipä näy rahoja palautetuista tuotteista tai palautuskuluista.
Nostellaan taas. Ja tiedoksi muillekin, ettei Crocsilta kannata tilata mitään, jos ei ole varma, ettei tarvitse mitään palauttaa takaisin!
Olisi pitänyt etsiä täältä kokemuksia ennen kuin tilasin Crocsilta kengät vuoden alussa. Palautus olikin tosiaan maksullinen, vaikka sivusto mainosti sitä ilmaisena. Onneksi maksoin Paypalin kautta, joten sain postimaksun (7, 90€) heiltä takaisin. Mutta palautusrahoja jouduin Crocsilta tivaamaan erikseen, aivan kuten moni muukin täällä. Vastauksena tuli, että on ollut jotain järjestelmämuutoksia ja siksi kestänyt tavallista pidempään. Paska pulju, varokaa!
Tilasin kolmet kengät Crocsilta joulun aikaan joista palautin kahdet. Maksoin tilauksen verkkopankin kautta. Olen odottanut 95 euron palautusta tilille kohta 4kk.... Sähköpostia olen heille laittanut useaan otteeseen. Vastaavat kyllä heti ja pahoittelevat tilannetta ja lupaavat joka kerta, että asia hoidetaan. Sain vapaavalintaisen parin kenkiä heidän valikoimastaan hyvitykseksi odotuksesta ja ne saapuivat kyllä muutamassa päivässä, mutta rahoja eivät näköjään saa millään palautettua!!
[quote author="Vierailija" time="24.03.2015 klo 14:22"]
Tein tilauksen crocsin nettikaupasta 25.1.15, ja palautin yhdet kengät. Tilausta tehdessäni toimitusehdoissa ei ollut mainittu palautuksen olevan maksullista - yllätys tuli, kun tulostin palautuskuitin ja sen ohjeet. Asiakaspalvelu väitti suullisesti palautuksen olevan maksutonta. Lähiposti ei pystynyt kuitenkaan tekemään palautusta mihinkään, koska annetut koodit eivät ole postissa (tai muuallakaan Suomessa) luettavissa...
Nyt Crocsin englanninkielinen asiakaspalvelu keksii kaikenlaisia tekosyitä miksi palautuksen hyvitys tilille ei ole onnistunut (IBAN väärä, nimi ja IBAN ei yhteensopivia, IBAN väärän pituinen, hyvityksen prosessoinnissa ongelmia yms-) He aina sanovat, että odota muutama päivä, sitten saat rahasi -> Lopputulos: heistä ei kuulu mitään, mutta tiedustellessa tilannetta he keksivät uuden tekosyyn... Olen antanut oman tilinumeroni nyt 4 kertaa heille, ja se on tasan varmasti oikea... Rahoja olen odottanut jo yli kuukauden!
Kuluttaja-asiamies kehoitti juuri perimään rahat takaisin Euroopan kuluttajakeskuksen avulla. Eli älkää jääkö kuulemaan kaikkia tekosyitä läpi!!! Tehkää asiasta virallinen reklamaatio. JA JOS ET OLE VIELÄ TILANNUT, ÄLÄ TILAA Crocsilta mitään!!!
[/quote] Olen tilannut ennenkin ja juuri äsken tilasin uudelleen. Toivottavasti ei tarvi palautella mitään.
Siis, palautuskulut maksaa enemmän kuin lähetys? :/
Tein tilauksen crocsin nettikaupasta 25.1.15, ja palautin yhdet kengät. Tilausta tehdessäni toimitusehdoissa ei ollut mainittu palautuksen olevan maksullista - yllätys tuli, kun tulostin palautuskuitin ja sen ohjeet. Asiakaspalvelu väitti suullisesti palautuksen olevan maksutonta. Lähiposti ei pystynyt kuitenkaan tekemään palautusta mihinkään, koska annetut koodit eivät ole postissa (tai muuallakaan Suomessa) luettavissa...
Nyt Crocsin englanninkielinen asiakaspalvelu keksii kaikenlaisia tekosyitä miksi palautuksen hyvitys tilille ei ole onnistunut (IBAN väärä, nimi ja IBAN ei yhteensopivia, IBAN väärän pituinen, hyvityksen prosessoinnissa ongelmia yms-) He aina sanovat, että odota muutama päivä, sitten saat rahasi -> Lopputulos: heistä ei kuulu mitään, mutta tiedustellessa tilannetta he keksivät uuden tekosyyn... Olen antanut oman tilinumeroni nyt 4 kertaa heille, ja se on tasan varmasti oikea... Rahoja olen odottanut jo yli kuukauden!
Kuluttaja-asiamies kehoitti juuri perimään rahat takaisin Euroopan kuluttajakeskuksen avulla. Eli älkää jääkö kuulemaan kaikkia tekosyitä läpi!!! Tehkää asiasta virallinen reklamaatio. JA JOS ET OLE VIELÄ TILANNUT, ÄLÄ TILAA Crocsilta mitään!!!
Siis crocsillahan on myös suomalainen portaali. Itselläni ei ollut mitään ongelmia palautuksissa. Mistäköhän itäberliinin crocsista olet oikein tilannut?
http://www.crocs.fi/customer-service/cs-landing,fi_FI,pg.html
Voiko helpompaa enää olla? Jos ei osaa käyttää nettiä, on parempi punoa itse tuohivirsunsa.
Painiiko kukaan muu tällä hetkellä tämän ongelman kanssa? Onko rahoja saatu takaisin?
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 11:21"]
Tilasin kolmet kengät Crocsilta joulun aikaan joista palautin kahdet. Maksoin tilauksen verkkopankin kautta. Olen odottanut 95 euron palautusta tilille kohta 4kk.... Sähköpostia olen heille laittanut useaan otteeseen. Vastaavat kyllä heti ja pahoittelevat tilannetta ja lupaavat joka kerta, että asia hoidetaan. Sain vapaavalintaisen parin kenkiä heidän valikoimastaan hyvitykseksi odotuksesta ja ne saapuivat kyllä muutamassa päivässä, mutta rahoja eivät näköjään saa millään palautettua!!
[/quote]
Valitusta vaan Euroopan kuluttajakeskuksen kautta Crocsille. Sieltä kuluttajakeskuksen sivuilta löytyy lomake sitä varten. Tuskin rahoja tulee kukaan saamaan ilman sitä takaisin. Mulle tosin ei ole mitään kenkiä ehdotettu hyvitykseksi viivästymisestä, vain -20% alennusta jostain parista...en todellakaan lähtenyt tilaamaan!
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 23:56"]
Huh huh! Itse sain vihdoin taistelun ja Euroopan kuluttajakeskuksen avustuksella Crocsilta palautettujen kenkien ja postimaksujen hinnan takaisin! Huono puoli on, että huijaaminen voi kuulemma jatkua niin kauan kunnes riittävän moni ihminen tekee valituksen samasta asiasta.
Eli te, jotka maksoitte palautustenne postimaksut tai ette ole saaneet rahojanne takaisin: Kääntykää Euroopan kuluttajakeskuksen puoleen! Jotta Crocs ei pystyisi tekemään samaa enää muille!
[/quote]
Kauanko tässä prosessissa meni ja menikö se kivuttomasti? Sama edessä itsellä ilmeisestikin.
Paljonko palautusmaksu on teillä ollut?
Mietin tässä pitäiskö palauttaa yhdet kengät, kun olivat liian pienet. Harmittaa kun sivustolla nimenomaan ohjeistettiin tilaamaan yhtä numeroa pienemmät kengät kuin mitä normaalisti käyttää, ja olivat sitten liian pienet. Nyt en siis pysty vaihtamaan niitä pienempiin, vaan joudun maksamaan palautuksen itse ja tilaamaan uudet kengät uusilla postikuluilla?
Vierailija kirjoitti:
Mietin tässä pitäiskö palauttaa yhdet kengät, kun olivat liian pienet. Harmittaa kun sivustolla nimenomaan ohjeistettiin tilaamaan yhtä numeroa pienemmät kengät kuin mitä normaalisti käyttää, ja olivat sitten liian pienet. Nyt en siis pysty vaihtamaan niitä pienempiin, vaan joudun maksamaan palautuksen itse ja tilaamaan uudet kengät uusilla postikuluilla?
Siis suurempiin haluaisin vaihtaa, mutta on mahdotonta.
Niin ja koska teitte nämä palautukset, jotka on sujunut ongelmitta ja ilmaiseksi? Tässä tämän vuoden puolella / viime aikoina?