Voiko mies olla toimistosihteerinä?
Kommentit (34)
Olen ollut toimistosihteerinä ja olen tietääkseni mies. Nykyään en enää noihin töihin pääse, koska vaikka osaan kyllä kaiken mitä siinä hommassa vaaditaan niin minulta puuttuu korkeakoulutus, jota ilman ei enää sihteerinkään paikoille pääse - ainakaan mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos pomokin on homo
Multa ei kyllä kysytty seksuaalista suuntautumista haastiksessa.
Ehkä se näkyi ihan päällepäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos pomokin on homo
Multa ei kyllä kysytty seksuaalista suuntautumista haastiksessa.
Ehkä se näkyi ihan päällepäin.
Ei näy. Kaikki ovat erehtyneet.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut toimistosihteerinä ja olen tietääkseni mies. Nykyään en enää noihin töihin pääse, koska vaikka osaan kyllä kaiken mitä siinä hommassa vaaditaan niin minulta puuttuu korkeakoulutus, jota ilman ei enää sihteerinkään paikoille pääse - ainakaan mies.
Jaa, itselläni ei ole edes alan koulutusta ja silti pääsin. Palkanlaskenta, avustava kirjanpito ja muut toimistotehtävät. Koulutus on amis. -nuori mies
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi, tietenkin.
Onhan Suomessa suuri osa miehiä valtiosihteereinäkin.
Ja kansanedustajien ja ministerien avustajina.
Ei kai se nyt ammattinimike ketään pahenna.
Valtionhallinnossa on useita nimikkeitä joissa yksi osa on sihteeri ja he ovat usein pääsääntöisesti miehiä.
On taas älyvapaata porukkaa linjoilla, ellei tuon vertaa tiedetä aivan yhteiskunnan perusasioista.
Ja lisäksi on vielä kunnansihteeri ja kaupunginsihteeri ja niissäkin on erittäin paljon miehiä.
Noi mitä luettelit, on vähän eri asioita kuin toimistosihteeri...
Olen mies ja olen ollut toimistosihteerinä. Sanon nyt ihan rehellisesti, että ei se titteli oikein mairitellut. Olen enemmän kuin tyytyväinen, kun työkokemuksen myötä olen saanut haasteellisempia työtehtäviä ja tittelikin on vaihtunut.
Vierailija kirjoitti:
miksi mies ei voisi toimia koulusihteerinä, toimistosihteerinä, ym?
Sellainen hoikka ja nätti nuori trans sihteerikkö sopii ammattiin hyvin.
Tottakai. Miehethän on parempia ottamaan suihin.
Isäni teki miltei koko työuransa yliopistollisen sairaalan toimistosihteerinä. Viimeiset kymmenen vuotta suoraan tutkivan ylilääkärin alaisena ns. Oikeana kätenä kovalla palkalla. Jäi eläkkeelle kaksi vuotta sitten.
Eli todistettavasti voi.
Vierailija kirjoitti:
Isäni teki miltei koko työuransa yliopistollisen sairaalan toimistosihteerinä. Viimeiset kymmenen vuotta suoraan tutkivan ylilääkärin alaisena ns. Oikeana kätenä kovalla palkalla. Jäi eläkkeelle kaksi vuotta sitten.
Eli todistettavasti voi.
Veikkaan, että ylilääkäri oli mies.
Mies sihteeriksi? Oletko tosissasi? Ei edes elokuvissa tapahdu moista. Se on naisten hommaa!!
Ei millään voi. Tulee näppylöitä ranteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies ja olen ollut toimistosihteerinä. Sanon nyt ihan rehellisesti, että ei se titteli oikein mairitellut. Olen enemmän kuin tyytyväinen, kun työkokemuksen myötä olen saanut haasteellisempia työtehtäviä ja tittelikin on vaihtunut.
Ymmärrän, en kehtaisi kyllä miehenä kertoa ammattiani kenellekään. Naisvaltaisempaa työtä tuskin on. Sairaanhoitajinakin on miehiä enemmän ja sitä hommaa sentään yhteiskunnassa arvostetaan, vaikka tienaavatkin huonommin kuin sihteerit.
Minä olen yleissihteeri! ^.^ -nuori mies