Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luuletteko, että joutuu vielä selittelemään muutamaa vanhaa "aukkoa" CV:ssä, jos viimeisimmässä työssä on ollut 5 vuotta putkeen?

Vierailija
20.11.2021 |

Aukot eivät siis ole mitään dramaattisia, esim. sellainen, että irtisanouduin itse ja meni jonkin aikaa, että löytyi uusi.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellisyys on tärkeä ominaisuus. Koetut sairaudet, elämän vaikeudet yms ovat elettyä elämää ja niistä saa kokemusta, viisautta ja voimaa.

Ei minua haastattelijana haittaa nämä.

Se haittaa että joku ei kerro, peittelee tai sanoo ettei tarvitse kertoa. Se herättää epäilyksiä että mistä oikein kyse. Kenties jostain sellaisesta mistä haastateltava tietää että jos kertoisi, ei palkattaisi.

Mitä järkeä hakea jotain työtä, johon eivät rahkeet riitä? Jos tietää olevansa tuurijuoppo niin ei kannata hankkiutua töihin, jossa voi tulla soitto vapaa-aikana jne. Tosin vapaa-aikana saa kyllä olla humalassa ja monet käyvät avoimesti after workeilla muutenkin.

Vierailija
22/34 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse täytin cv:n ns. aukot  laittamalla vaan jotain työpaikkaan viittaavaa. Esimerkiksi että työskentelin kaupassa kyseisellä ajalla, vaikka todellisuudessa en. Kukaan niitä ei muista cv:n työpaikoista erota, koska muut paikat paitsi viimeisin on merkitty samoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elit sijoituksilla ja opiskelit itsenäisesti?

Vierailija
24/34 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä mitenkään tarvitse selittää, ei ne kuulut haastattelijalle mitenkään.

Vierailija
25/34 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellisyys on tärkeä ominaisuus. Koetut sairaudet, elämän vaikeudet yms ovat elettyä elämää ja niistä saa kokemusta, viisautta ja voimaa.

Ei minua haastattelijana haittaa nämä.

Se haittaa että joku ei kerro, peittelee tai sanoo ettei tarvitse kertoa. Se herättää epäilyksiä että mistä oikein kyse. Kenties jostain sellaisesta mistä haastateltava tietää että jos kertoisi, ei palkattaisi.

Eikö sinulle missään koulussa opetettu koskaan PILKKUJEN käyttöä? Hirveän vaikea lukea tuollaista tekstiä.

Vierailija
26/34 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys ihan kaikille: miksi ihmisellä ei saisi olla aukkokohtia työelämässään ?

Vierailija
27/34 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys ihan kaikille: miksi ihmisellä ei saisi olla aukkokohtia työelämässään ?

Koska vain täydelliset 9 L:n työntekijät kelpaavat työnantajille.

Vierailija
28/34 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos töitä varten tarvitaan turvaselvitus (koskee useampaa alaa ja työtehtävää kuin äkkiseltään uskoisikaan), niin siinä puututaan kaikkiin aukkoihin viimeisen kymmenen vuoden aikana.

Vierailija
29/34 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajille kelpaa vain täydelliset robotti-ihmiset. Tavallinen ihminen vikoineen ei kelpaa. Taidan ottaa itseni hengiltä, niin loppuupahan työnantajille selittely. Olen umpisurkea i h m i s p a s k a.

Vierailija
30/34 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on työhaastattelu, ei kuulustelu. Jos se alkaa tuntua kuulustelulta, olet pestautumassa h***ettiin, älä ota paikkaa vastaan, työyhteisö tai vähintään yksi siellä on täyshullu.

Vierailija
31/34 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos töitä varten tarvitaan turvaselvitus (koskee useampaa alaa ja työtehtävää kuin äkkiseltään uskoisikaan), niin siinä puututaan kaikkiin aukkoihin viimeisen kymmenen vuoden aikana.

Höpö höpö. Työ- ja koulutushistoria kyllä kysytään, mutta jos ei ole mitään, niin mitä sitten. Ei siihen mitenkään "puututa".

Vierailija
32/34 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhaastattelu ei ole mikään kuulustelu. Minä yleensä pyydän hakijaa kertomaan itsestään ja seuraan samalla hänen hakemustaan ja cv:tä. Voihan siellä olla aukkoja, joku opiskelee, joku hoitaa lapsia kotona, pitää huolta sairaasta äidistään, joku rakentaa omakotitaloa. Jollakulla vaan ei ole juuri silloin ollut töitä.

Kannattaa muistella mitä teki silloin kun cv:ssä on aukko ja kertoa totuus kysyttäessä. Olen totuuden kannalla siksi, että lähes mikään ei ole niin kurjaa kuin jäädä valheesta kiinni sitten joskus myöhemmin kun ei muistakaan mitä sanoi.

Onnea haastatteluun!

Vierailija
33/34 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että lit kotirouvana ja ei rahan tarvetta ollut.

Vierailija
34/34 |
21.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä osoittaa huonoa rekrytoijaa, jos alkaa kysellä aukkojen perään. Jokaisella on joku syy siihen. Miksi siitä tarvitsisi kertoa. Pääasia, että pyrkii työelämään takaisin. Tarjotkaa lyhyttä määräaikaisuutta alkuun, jos pelottaa...

On ikävä joutua kertomaan ikävistä asioista:

- sain lapsen, joka kuoli kätkytkuoleman

- olin vakavasti masentunut huonon suhteen jälkeen

- irtisanouduin uupumuksen vuoksi töistä ja minulla todettiin syöpä

- lähipiirissäni 5 henkeä kuoli, olin masentunut ja elin perinnön turvin

-voitin lotossa

- olin epämääräisesti uupunut

- sairastuin pitkäaikaissaurauteen

- lomailin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan