Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harvat hiukset, päänahka loistaa edestä katsottuna :(

Vierailija
20.11.2021 |

Nainen olen, nuorehko. Aina ollut ohut/harva hiuslaatu ja en tarkalleen tiedä milloin tämä päänahan kuultaminen on tullut. En tiedä onko ollut aina vai hiljalleen edennyt.
Tuskin on mitään hormonaalista ongelmaa, kun olen normaalipainoinen ja kuukautiset tulee ajallaan normaaleina ym.
Ruokavaliossani ei hirveästi korjaamisen varaa ole, syön terveellisesti mutta en halua mennä äärimmäisyyksiin.
Olisikohan mitään tehtävissä, ettei ainakaan harveneminen pahenisi? Pesen hiukset joka toinen päivä ja sen ainakin tiedän, että useasti pesua suositellaan hiustenlähtöön.
No, kertokaa kokemuksia, vinkkejä ym. aiheesta. Kiitos.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useasti pesua suositellaan sen takia, että siinä HIEROTAAN päänahkaa. Jolloin verenkierto vilkastuu ja hiukset saa paremmin ravinteita. Itse hiusten pesemisellä ei siis ole vaikutusta asiaan.

No totta kai pesen päänahan, siellähän se rasva majailee. Ei nyt ihan noin näsäviisaaksi tarvitse heittäytyä vaikka kova pätemisen tarve olisikin. Et varmastikaan ole ainoa aikuinen ihminen, joka osaa hiuksensa pestä. Niin, hiustenpesusta on tapana puhua, ei niinkään päänahanpesusta. Ap

Niin ja tosiaan mistään verenkierron vilkastumisesta ja ravinteista ei ole kysymys pesussa, vaan päänahan mikrobimäärän alhaisena pitämisestä joka vähentää hiusten irtoamista. :) ap

Vierailija
22/76 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut ohuet hiukset paksuksi näillä keinoin:

silikonittomat shampoo ja hoitsikka

hellävarainen käsittely, ei hankausta, ei kuumalaitteita(rautoja käyttävillä usein ohenee) ei edes fööniä

tarpeeksi rasvaa ruokavaliossa(kasvi, ei eläin)

mahdollisimman kasvipitoinen ruokavalio, eläintuotteet vähäksi

Olisiko ihotautilääkärillä käynti mitään? Ja verikokeet, kilpirauhasongelmat heijastuu monesti hiuksiin, hemoglobiini, d-vitamiini

Minä olin kalju pari vuotta sitten syövän vuoksi, nyt kasvattelen pitkiksi. Ei ollut yhtään kivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulispa tosiaan peruukit muotiin niin kuin barokki-aikaan :/

Vierailija
24/76 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Vessan peilissä pääkallon muoto näkyy ihan selvästi hiusten läpi kun valo tulee ylhäältä. Sinänsä ponnari tuntuu kyllä ihan samanlaiselta kuin ennenkin, ei ainakaan ratkaisevasti ohentuneelta. Eli en tiedä onko tämä ollut aina ja huomasin sen vain vasta nyt.

Ostin jo apteekista täälläkin mainitun Rogainen, mutta olen empinyt sen aloittamista sillä luin monesta paikkaa että sen aloittaminen aiheuttaa alkuun hiustenlähdön lisääntymistä joksikin aikaa ennen kuin hiukset alkavat kasvaa taas. En tiedä pystynkö ottamaan vastaan nyt hiusten ohenemista, varsinkin etuhiuksiin minulla ei jäisi mitään jäljelle. Lisäksi muutama tuon kokenut kertoi, että tuuheneminen ei kuitenkaan toiminut toivotulla tavalla, eli käsittääkseni kyseisellä aineella voi viedä tilanteen ojasta allikkoon.

Vierailija
25/76 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useasti pesua suositellaan sen takia, että siinä HIEROTAAN päänahkaa. Jolloin verenkierto vilkastuu ja hiukset saa paremmin ravinteita. Itse hiusten pesemisellä ei siis ole vaikutusta asiaan.

No totta kai pesen päänahan, siellähän se rasva majailee. Ei nyt ihan noin näsäviisaaksi tarvitse heittäytyä vaikka kova pätemisen tarve olisikin. Et varmastikaan ole ainoa aikuinen ihminen, joka osaa hiuksensa pestä. Niin, hiustenpesusta on tapana puhua, ei niinkään päänahanpesusta. Ap

Niin ja tosiaan mistään verenkierron vilkastumisesta ja ravinteista ei ole kysymys pesussa, vaan päänahan mikrobimäärän alhaisena pitämisestä joka vähentää hiusten irtoamista. :) ap

Minulla alkoi kasvaa hurjasti uutta hiusta, kun säännöllisesti tein tämän: pää alaspäin, sormiin esim. kookosöljyä, ja päänahkaa hierotaan muutama minuutti. Vilkastutti verenkiertoa ja uutta hiusta alkoi pukkaamaan.

Vierailija
26/76 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin samaistua. Itse nyt 28v nainen, hiustenlähtö alkoi 19-vuotiaana ilman mitään sen kummempaa syytä ja jatkuu edelleen. Tilanne ei ole viime vuosina onneksi pahentunut, muttei yhtään parantunutkaan, eli tukka on todella ohut ja päänahka vilkkuu vaikka miten asettelisi tukan. Uusia hiuksia kasvaa, mutta jatkuvan hiustenlähdön vuoksi hiukset eivät pääse tuuhentumaan. Nuorena minulla oli aika paksut hiukset eikä niitä tuntunut juuri lähtevän, suvussa ei myöskään tietääkseni kaljuuntumista ole ainakaan naisilla. Olen kokeillut ties mitkä erikoisshampoot, rogainen, spironolaktoni-nesteenpoistolääkkeen, terveelliset elämäntavat, vitmiinipillerit jne, ei vaikutusta. Enää en jaksa edes välittää, on vain elettävä harvahiuksisena kun kokeilemattomia hoitokeinoja ei oikein ole ja useampi lääkärikin on hiuksiani katsonut. Mieluummin keskittyy vaikka sitten meikkiin ja kivoihin vaatteisiin, kun hiukset nyt ovat mitä ovat.

Vierailija
27/76 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä vesikin kuivattaa päänahkaa niin pesemisestä ja kastelemisesta on vain haittaa. Kokeile sitä ettet käytä mitään pesuaineita, kemikaaleja ja kerran viikossa pelkällä vedellä huuhteleminen riittäisi jos ei ole mikään rasvaletti. 

Minulla estrogeenin väheneminen aiheutti kaljuuntumista nelikymppisenä esivaihdevuodet niin että kun aloin vähän hän liian myöhään viiskymppisenä syömään estrogeenia oireiden tullessa pahoiksi niitä niin hiukset kasvoivat normaaleiksi.

Vierailija
28/76 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että kaipasit ihan konkreettisia neuvoja asiaan. Muista silti, että ne ihan oikeasti on VAIN ja ainoastaan hiukset.

Vierailija
29/76 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjatta58 kirjoitti:

Onkohan enää myynnissä suomalaisen Redkenin Cerafill retaliate sampoota ja hoitoainetta? Se auttaa ainakin keski-ikäisten naisten hiusten ohenemiseen.

Lukolla ainakin näytti olevan, siis netistä kun tilaa.

Vierailija
30/76 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marjatta58 kirjoitti:

Onkohan enää myynnissä suomalaisen Redkenin Cerafill retaliate sampoota ja hoitoainetta? Se auttaa ainakin keski-ikäisten naisten hiusten ohenemiseen.

Lukolla ainakin näytti olevan, siis netistä kun tilaa.

Lyko ei luko.

Vierailija
31/76 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudanpuutekin aiheuttaa hiustenlähtöä, verikokeissa ferritiini.

Kilpirauhasongelmat vievät hiukset päästä.

Vierailija
32/76 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän koirien biotiinia, on kohtuuhintaista. Sama määrä biotiinia.

Vierailija
33/76 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamalla kaverilla, jotka värjäyttävät/värjäävät usein valkoiseksi tai hyvin tummaksi paistaa päänahka läpi.

Vierailija
34/76 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä vesikin kuivattaa päänahkaa niin pesemisestä ja kastelemisesta on vain haittaa. Kokeile sitä ettet käytä mitään pesuaineita, kemikaaleja ja kerran viikossa pelkällä vedellä huuhteleminen riittäisi jos ei ole mikään rasvaletti. 

Minulla estrogeenin väheneminen aiheutti kaljuuntumista nelikymppisenä esivaihdevuodet niin että kun aloin vähän hän liian myöhään viiskymppisenä syömään estrogeenia oireiden tullessa pahoiksi niitä niin hiukset kasvoivat normaaleiksi.

Urbaanilegenda. ”Allergia- ja astmaliitto: Vesi kostuttaa, ei kuivata ihoa”.

Vierailija
35/76 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostettu leikkaus, otsahiukset, pesun jälkeen fööni tyviboostilla ja rullat jos pitää olla laitettu, muulloin vain kiinni taakse.

Raitoja tai väri jos on kovin liukas hius.

Kollageenia ja monipuolinen vitamiini- hivenaine.

Vierailija
36/76 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten kaljuuntuminen on yhtä yleistä kuin miestenkin. Tätä ei moni tiedä. Naisilla se vaan tapahtuu eri tavalla, hiusten harvenemisena. Miehillä se vain tapahtuu selkeämmin pälvikaljuuntumisena. Eli ei sulla välttämättä ole mitään vikaa ruokavaliossa tai muussakaan. On ihan normaalia, että nainen kaljuuntuu. Katso vanhoja mummoja, kaikilla päänahka paistaa vaikka hiuksia on paljon.

Itsekin olen huomannut iän myötä tätä kaljuuntumista. En ole koskaan ollutkaan vahvahiuksinen ja minulla on ollut aina pitkät hiukset, mutta on jäätävää huomata, että alan nähdä kiiltävän päänahkani vuosi vuodelta enemmän. Joskus 80-luvulla oli vielä muotia sellaiset tupeeratut lyhyet hiukset, jolla tätä ominaisuutta kätevästi peiteltiin. Mutta ei oikein nykyään mee läpi joku tupeerattu pörröpää-tyyli. Nykyajan vaatimus on pitkät vahvat hiukset. Se ei monille naisille ole mahdollista ilman jotain lisäkkeitä. Ja se vaatii paljon rahaa. 

Vierailija
37/76 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hei. Älä sitten usko, että päänahan hieronnalla ei ole mitään vaikutusta. Oma on tappiosi. Suosittelen kuitenkin kokeilemaan päänahan hierontaa.

Vierailija
38/76 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkään biotiinin tai muun ravintolisän syöminen tuo mitään hyötyä (haittaa kyllä mm. maksalle), jos kyseisestä ravintoaineesta ei ole pulaa.

Vierailija
39/76 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vinkki feikata on, että jos on vaikka tummat hiukset niin laittaa päänahkaan hiusten sekaan jotain tummaa ainetta. 

Amerikassa miehet käyttävät tätä. Esim. kenkälankkia käytetään, mutta löytyy kai niitä järkevämpiäkin aineita. 

Tämä ei siis hiustenlähtöön vaikuta, mutta auttaa vähän peittämään. Päänahka kun on ihan vitivalkoinen niillä joilla on hiukset, joten se näkyy sieltä erittäin helposti. 

Vierailija
40/76 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostettu leikkaus, otsahiukset, pesun jälkeen fööni tyviboostilla ja rullat jos pitää olla laitettu, muulloin vain kiinni taakse.

Raitoja tai väri jos on kovin liukas hius.

Kollageenia ja monipuolinen vitamiini- hivenaine.

Otsahiukset on vähän traaginen neuvo... Itse leikkasin otsatukan ja kauhistuin tajutessani että siihen pitää ottaa aivan valtavasti hiuksia jotta se näyttäisi miltään. Nyt se otsatukka lähtee jo päälaen keskeltä ja siltikin se näyttää harvalta. :'D