Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko juotte alkoholia viikon aikana?

Vierailija
20.11.2021 |

Vaimon mukaan juon liikaa olutta, kun juon sikspäkin perjantaina ja toisen lauantaina. Työviikon aikana kuluu iltaisin yhteensä pari tölkkiä. Onko tämä muka liiallista käyttöä?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo.

Vierailija
22/59 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaks kertaa vuodessa tulee juotua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kalja haisee pahalle ja sitä röyhtäilyä ja lipittelyä on ällöä katsella. Itse en ole juonut pariin vuoteen, enkä kaipaa.

Vierailija
24/59 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin tuollaisen puolison joka laskee juomat ja hallitsee toisen elämää. Mun syömisiin ja juomisiin ei aleta puuttumaan jos itse maksan ne. Kunniotan puolisoani ja itsemääräämisoikeutta niin etten ala laskemaan juomia. Meillä ei sellaisesta stressata kun raha asiat pysyy hallinnassa niin ettei vaikuta talouteen. 

Vierailija
25/59 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 pullo viiniä menee viikossa keskimäärin, ehkä päälle pari drinkkiä jos käyn ravintolassa.

Vierailija
26/59 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman viinitonkan, olen vähentynyt tissuttelua paljon vuosien saatossa.

Vierailija
27/59 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1 pullo viiniä menee viikossa keskimäärin, ehkä päälle pari drinkkiä jos käyn ravintolassa.

Mulla menee litra viiniä viikonloppuna (yhteensä), juon pe ja la.

Vierailija
28/59 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkena en juo yhtään yleensä, ehkä kerran pari puolessa vuodessa ostan viinipullon ja juon sen illassa parissa ruokailun yhteydessä. viikonlopuksi ostan silloin tällöin ison siiderin tai lonkeron tai pari olutta. Alkoholinkäyttöni on hyvin maltillista ja usein siihen liittyy jonkunlainen erikoistilanne tai juhla. Jouluna juon viiniä ruoan kanssa ja uutena vuotena myös kuohuvaa. Baarissa en ole käynyt korona-aikaan ollenkaan mutta siellä voi joskus ottaa enemmän kuten 2-3  olutta. pidän alkon käytöstäni ja olen hyvin onnellinen siitä, ettei minulla ole siihen vääränlaista riippuvuutta!

Vierailija
29/59 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin 0,7 litran leijona ja 10 tölkkiä kaljaa. Siitä on muodostunut semmonen tapa. Välillä ystäväni tulevat ja juomme yhdessä. Puliakka olen. 

Vierailija
30/59 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo. Kyllästyin.

Liikun sen ajan mikä juomisesta ja siihen valmistautumisesta ja sen jälkimainingeista jäi, tai katson dekkareita tai teen muuta.

Kun läheisesi kertoo huolensa, niin sen voisi ottaa tosissaan.

Vierailija
31/59 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholia ota noin kerran kuussa pari lasia. Humalahakuisesti menee pari kertaa vuodessa, jos on pikkujoulut ja jokin kesäjuhla. Saunaankin otan wichyä. Ei enää palaudu työviikon jälkeen kuin nuorena niin pitää olla selvinpäin viikonloppu.

Vierailija
32/59 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka näitä laskee? aina joskus jonkun kaljatölkin saatan illalla juoda, jos on sopivaa naposteltavaa sen kanssa. ja viikonloppuna yleensä viinipullo tyhjennetään perjantaina ja lauantaina

Vierailija
33/59 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa. Hermomyrkkyä. Luepa mitä kaikkea se tuhoaa, pikkuhiljaa.

Vierailija
34/59 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon ehkä kerran kahdessa kuussa yhden saunaoluen tai lonkeron. Ei vaan maistu enää, nuorempana join kuin sieni. Ihanaa kun ei tarvitse enää kärsiä krapulasta. N41

Vierailija
35/59 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sekä perjantai että lauantai menee kaljoitellessa, sen lisäksi juot vielä viikollakin.. En katselisi tuollaista ollenkaan.

Vierailija
36/59 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättäisin tuollaisen puolison joka laskee juomat ja hallitsee toisen elämää. Mun syömisiin ja juomisiin ei aleta puuttumaan jos itse maksan ne. Kunniotan puolisoani ja itsemääräämisoikeutta niin etten ala laskemaan juomia. Meillä ei sellaisesta stressata kun raha asiat pysyy hallinnassa niin ettei vaikuta talouteen. 

Se jatkuva juopottelu tuppaa vaikuttamaan koko perheeseen negatiivisella tavalla, joten ymmärrän ettei kukaan normaali jaksa katsella ihmistä joka jatkuvasti juo alkoholia.

Vierailija
37/59 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo edes kerran kuussa.

Mielestäni viikottain juominen ei ole normaalia, vaikka moni vetääkin perjantaiperseet. Joku perjantaipullo nyt menettelee, mutta jos ilman ei voi olla, on jollain tapaa alkoholiongelmainen.

Vierailija
38/59 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

yht. n. 2-3 annosta. Onhan tuo sinun määräsi ehkä vähän riskimäärä, vaikkei vielä välttämättä ongelmaa ole. Mutta riskit sen tulemiseen ja määrien kasvuun on.

Vierailija
39/59 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikkei useampi kaljapäkki viikossa vaikuttaisi talouteen, se vaikuttaa kyllä muuhun elämään. 

Juoppojen kannattaa olla toisten juoppojen kanssa, muiden kanssa parisuhteet on tuomittu epäonnistumaan. Älkääkä pliis hankkiko lapsia jos alkoholi on noin tärkeää.

Vierailija
40/59 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sekä perjantai että lauantai menee kaljoitellessa, sen lisäksi juot vielä viikollakin.. En katselisi tuollaista ollenkaan.

Ei kuusi kaljaa aikuisella miehellä vielä aiheuta känniä, ja ne voi olla aika äkkiä juotu, ei siis todellakaan koko päivää ota =)