synnytin 2 vk sitten, nyt kroppa ihan löysä!
Koska saa alkaa jumppaamaan? Kiloja ei jäänyt mutta nyt olen laiha läski enkä jaksa edes seistä suorassa. Reidet kutistuneet ja takamus hävinnyt olemattomiin. Imetys kuihduttaa minut :( olisi pitänyt tankata enemmän raskaana ollessa. Nyt tuli pelkkää nestettä jotka katosi synnytyksen aikana. Liikuin kyllä mutta lihakset hävisi silti.
Kommentit (12)
On tosi inhottavaa kun ei pysty seisomaan ryhdissä! Kuinkahan nopeasti vatsalihakset kuoroutuvat takaisin yhteen?
Suosittelen belly bindingia! Niin sain omat vatsalihakset taas paikoilleen. Noin kuukausi synnytyksen jälkeen aloitin youtube-videoiden avulla vähän jumppaamaan kotona ja 3kk synnytyksestä kävin ekaa kertaa pumpissa. Kyllä se oma vartalo sieltä löllön alta löytyy!
Mulla oli ekan raskauden jälkeen vatsa ihan löysä ja ruttunen. Kyljellään ollessa se roikku patjalla. Kyllä se siitä palautu. En kyllä enää muista missä ajassa joten tästä nyt ei ollu mitään apua.
Belly bindingin ilosanomaa tlin minäkin levittämään. Kokeilkaa, hankkikaa, kannattaa ehdottomasti!
Naisen elimistö valmistautuu synnytykseen ja muodostaa jotakin hormonia minkä nimeä on muista. Se kuitenkin pehmentää siteitä ja luita, joten on varmaan ihan normaalia, että synnytyksen jälkeen keho tuntuu veltolta. Anna nyt kehon rauhassa palautua tai älä ainakaan revi asiasta mitään stressiä. Keskity vauvaan ja lepoon.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 12:05"]
Belly bindingin ilosanomaa tlin minäkin levittämään. Kokeilkaa, hankkikaa, kannattaa ehdottomasti!
[/quote]
http://www.mutsiavautuu.com/2014/08/belly-binding-auta-kroppaasi.html
http://www.babyjoy.fi/palvelut/mother-roaster/
Treenamisen kanssa kannattaa tosiaan olla varovainen, veljen vaimolla laskeutui virtsarako pahasti kun ei malttanut jättää juoksutreenejä sikseen, samoin on vaara että jos lantiopohjanlihakset ovat vielä löysät ja aloitat vatsalihastreenin niin virtsarakon- ja kohdunlaskeumat eivät le harvinaisia. Jälkitarkastukseen saakka ainakin kannattaa pysyä kävelyssä ja kvyessä jumpassa.. onneksi nyt on niin ihana ilma että voi jo vauvankin kanssa lähteä ulos :)
Älä menetä toivoasi. Mulla tuli ensimmäisessä raskaudessa 15 kiloa. Imetin ja aloitin vaunulenkit pian kotiutumisen jälkeen. Jälkitarkastuksessa 2 kk synnytyksestä masu oli pois, paino 1 kg vähemmän kuin ennen raskautta. Vatsanahka ja kroppa tuntui kuitenkin "löysältä" 4 kk synnytyksestä aloitin saliharjoittelun ja aerobicin, 1 v synnytyksestä olin timmimpi ja hoikempi kuin koskaan, BMI 18,5 & silti lihaksia.
Raskaushormonit löysyttävät ihan tarkoituksella kehoa, jotta lapsi tulisi sitten ulos helpommin. Kehosi palautuu ajan myötä ihan normaalistikin eläen. Jumppaaminen nopeuttaa toipumista, mutta ei tarvitse eikä kannatakaan rehkiä hullun lailla. Vähän kärsivällisyyttä nyt, saat kyllä oman kehosi takaisin, mutta kaksi viikkoa synnytyksestä ei siihen ihan riitä ja se on normaalia!
Pikku hiljaa alat liikkua...aloita vaikka reippaista vaunulenkeistä niin saat raitista ilmaa kaupan päälle.
Ja muista syödä terveellisesti ja tarpeeksi sillä ei niitä lihaksia tyhjästä tule varsinkin kun vauva imee sinut kuiviin. Ei ole kiva olla imetyksen jälkeen luu ja nahka.
Täytyypä kokeilla mahan tukemista! Tähän hätään saa käydä muotoilevat pikkarit. Ja tosiaan ongelma ei nyt ole ylipaino vaan armoton löysyys. Minulla on samanlainen vartalo kuin 60 v äidilläni. Ap
Jään kanssa odottelemaan vastauksia, kun itellä voi olla pian sama edessä...