Epilen, että äo:ni on noin 120. Mihin minusta on?
Kommentit (43)
Höperöt! Äo ei määrittele mihin ihmisestä on, vaan omat ponnistukset ja paljonko on valmis tekemään töistä menestyksensä eteen!
Tietty jos on äo esimerkiksi kehitysvamman takia erityisen alhainen, niin ei voi olettaa, että pystyisi omilla ponnisteluilla kompensoimaan sitä.
Jostain muistan lukeneeni lääkäreillä äo:n olevan keskimäärin tuota luokkaa, Suomessa yleisesti keskiarvon ollessa 97. Eiköhän sinusta siis sen puolesta ole moneksi.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 10:54"]
Jostain muistan lukeneeni lääkäreillä äo:n olevan keskimäärin tuota luokkaa, Suomessa yleisesti keskiarvon ollessa 97. Eiköhän sinusta siis sen puolesta ole moneksi.
[/quote]
97? Minä olen aina kuvitellut että keskiarvo on jossain 115, enkä ole sen tähden pitänyt omaa 123 kovin ihmeellisenä. ohis
Paljonkohan on hyvää keskitasoa? Minulla on mitattu psykiatrisessa hoidossa, ja psykologi totesi että "olisin päässyt pidemmällekin", vain ammattikoulu ei ilmeisesti vastannut kykyjäni.
Keskiarvo on 100. 120 on siis jo tosi hyvä. Joku 80 alkaa olla pienissä ongelmissa, mutta vielä ihan pärjäilee hänkin.
Käytitkö epilaattoria epilöimiseesi?
Vaikka olisit kuinka "älykäs", niin ei se sinusta viisasta tee.
Kirjoittelemaan av-palstalle sovit ihan hyvin.
Sama, Mensan oikeissa testeissä todettu. Johtajan töissä
Suomalaiset ovat tosi outoja tuon älykkyyshommelin kanssa. Suunnilleen kaikki luulevat olevansa jotain 130-150 tasoa. Eihän se voi olla totta. Jo vähän yli sadalla pärjää elämässä erittäin hyvin, eikä jotain yli 130 ole kuin pienellä osalla kansasta.
Ai niin, av:lla tietenkin....
Sinusta voisi olla vaikka epilaattoriksi :-)
138 ja makaan päivät murheen murtamana sängyssä
Epäilet, et siis luule. Jos EPÄILET että se on 120, niin paljonko se sitten on?
Omani on 129 ja olen kokoomuksen tuleva äänestäjä.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 11:08"]
Sama, Mensan oikeissa testeissä todettu. Johtajan töissä
[/quote] Nyt on korkea aika minunkin mennä, palikoidun tässä kovaa vauhtia!!!
ap
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 11:17"]
Epäilet, et siis luule. Jos EPÄILET että se on 120, niin paljonko se sitten on?
[/quote] En ole käynyt oikeissa mensan testeissä. Lahjakkuustestejä kyllä on tehty ja psykologin älykkyystesti (WAIS, joku), pisteitä ei antanut, mutta keskitasoa parempi kyllä.
Käyn tuossa mensan testissä.
ap
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 14:42"]
Höperöt! Äo ei määrittele mihin ihmisestä on, vaan omat ponnistukset ja paljonko on valmis tekemään töistä menestyksensä eteen!
[/quote]
Näin, mutta korkeammalla äo:lla on helpompi, ponnistuksia tarvitaan vähemmän. Toisaalta tämä voi olla sudenkuoppa. Kuinka lapseni oppii koskaan tekemään töitä menestyksen eteen, kun saa huitaisemalla hyviä numeroita koulussa? Muistityypilläkin on jonkun verran merkitystä, lapsellani on hyvä kuulomuisti, siksi ei joudu lukemaan (vaadin kyllä 20 min / koe, että oppii sitä työskentelyä). En tiedä kumpiko saisi palikka-testissä (mensan testi) paremman arvosanan. Itselläni on mielestäni enemmän käytännön/maalaisjärkeä eli loogista päättelykykyä. En tiedä sitten mittaako tuo mensan testi oikeasti pelkkää logiikkaa, kuten eräs väitti toisessa ketjussa. Jos mittaa, minun pitäisi saada melko hyvä tulos, olen nimittäin saanut siitä ammatinvalintapsykologin testissä 2 keskihajontaa yli lukiolaisten keskiarvon.
ap