Jussi 38 v. ei voi käyttää maskia
38-vuotias Jussi huomasi peilistä, että maskin käytön seurauksena hänen poskelleen oli jäänyt punainen rumannäköinen ihopainautuma, joka katosi vasta useamman minuutin jälkeen. Jussi ei voi enää käyttää maskia mennessään työmaalleen bussilla, jossa hän työskentelee kirvesmiehenä.
Jussi on saanut kohdata vihaista palautetta, kun hän kulkee kaupoissa ja julkisissa kulkuvälineissä, aina ilman maskia. Hän on huomannut, että on helpompi yskiä, kun hänellä on kurkku kipeänä ja hengitysvaikeuksia, kun hänellä ei ole maskia kasvoillaan. Töissä sitä on käytävä, eikä siinä pienet flunssat pidättele, jotta saa velat maksettua ja perheen elätettyä.
Kommentit (37)
Miksei Jussi hanki pleksistä tehtyä visiiriä? On pitkäikäinen suoja.
Vk 50v en käytä maskia. En kulje lauman mukana.
Onneks nuo maskit on järjestään niin jumalattoman isoja mun pikku naamaan, että voi huoletta pitää, kun jää ilmarakoa tarpeeksi. Paniikkihäiriön takia en pystyisi koskaan pitämään sellaista tyköistuvaa maskia...
Jussi ei voi käytttää maskia
koska hänellä on pää täynnä p*skia
Jaa-a... Siellä työmaalla viimeistään joutuu kuonokopan laittamaan kun Tenho 50v. hioo betoniliimaa lattiavalun pinnasta että saadaan laatta kuivaksi ennen laminaatin asennusta...
Ja visiiriä ei voi käyttää koska...?
Vierailija kirjoitti:
Onneks nuo maskit on järjestään niin jumalattoman isoja mun pikku naamaan, että voi huoletta pitää, kun jää ilmarakoa tarpeeksi. Paniikkihäiriön takia en pystyisi koskaan pitämään sellaista tyköistuvaa maskia...
Minulla sama. Kesti kauan ennen kuin pystyin pitämään ilman paniikkia. Toivottavasti ei ikinä tarvitse käyttää sitä FFP2-maskia. Sehän on nyt joissain maissa pakollinen. En ymmärrä mitä teen jos sitä aletaan vaatia Suomessakin esim. ruokakaupoissa :-(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä töitä kirvesmiehellä on bussissa?
Luetun ymmärtämisessä vaikeuksia. Oli kyse työmatkasta.
Itselläsi (kuten tuon tekstin kirjoittajallakin) on vaikeuksia suomen kieliopin kanssa. Nukuit ne tunnit, kun opetettiin korrelaatteja?
Mt potilaiden on vaikea käyttää maskia kun voi ahdistaa
Voi Jussiparkaa. Itse hoitajana käytän ff2- maskia 9h päivässä. Otan osaa Jussin ongelmaan.
Otan osaa Jussi. Itse koronapotilaita hoitavana käytän ff- 3 suojainta 8- 12 h päivässä. En koe painaumien haittaavan elämääni. Anteeksi, en olekaan kirvesmies.😌
Missään tutkimuksissa ei ole k -taudille todettu olevan hyötyä maskin käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Missään tutkimuksissa ei ole k -taudille todettu olevan hyötyä maskin käytöstä.
Voisitte kyseenalaistaa nää ihmetapanne.
Lenkillä maskiin hengittäen ,kun voi hengittää happea? Mitä järkeä?
Vierailija kirjoitti:
Miksei Jussi hanki pleksistä tehtyä visiiriä? On pitkäikäinen suoja.
Mikä suoja ,mihin?
kyseenalaistakaa mikä on järkevää ja asianmukaista käytöstä ja tarpeellista.
Maski pahentaa aknea yms ihosairauksia. Tetrasykliini ja isoretanoli ovat melkoisia lääkkeitä joilla aknea hillitään. Toivottavasti tämä on pian ohi ja maskeista voidaan luopua lopullisesti. Painaumajäljet eivät kyllä paljoa haittaisi.