Voiko siitä tulla onnellisemmaksi jos seuraa somessa ihmisiä joilla on asiat paljon huonommin?
Voiko kokea olevansa sittenkin ihan onnellinen jos vaikka seuraa jonkun syöpää tms. sairastavan videoita youtubessa?
Samalla logiikalla kuin jotkut kokee olevansa onnettomia seurattuaan onnellisempien elämää somessa.
Miten teillä menee tämä?
Kommentit (12)
Minulla oli tällainen ystävä, joka muisti aina vähän väliä hehkuttaa, miten hyvä olo tule3 seurassani, kun hänellä on siihen nähden asiathyvin (omasta mielestään, korostaen asioita jotka hänelle tärkeitä/ ei tärkeitä). Sanotaanko, etten ihan ymmärtätätä, vaikka toisaalta ymmärränkin. Yhtä lailla iloiseksi elämää saa, jos seuraa niiden Instagrammia, jotka tekevät jänniä, innostavia juttuja, elävätkiinnostavaa elämä
, ja ovat positiivisia, ainakin minulle. On hyvä ympäröidä itseään innostavilla ihmisillä, jotka tekevät kaikkea jännää, vaikka vain instassa. Mutta ok, tavallaan ymmärrän tuonkin, onhan silloin säästynyt joltain, ja tulee muistutus elämän hauraudesta tms
Kaikki keinot ovat sallittuja jos niistä ei ole haittaa muille ihmisille, eli antaa palaa vain. Itse en tuollaisesta saisi mitään tyydytystä.
En tiedä mistä löydän ihmisiä joilla menisi huonommin.
Minulle tulee parempi mieli vain sellaisten ihmisten epäonnea seuratessa, ketkä ovat olleet hyvissä asemissa ennen putoamistaan tonttiin.
Tulee paha olo sellaisista, ketkä jo lähtökohtaisesti ovat saaneet huonot kortit elämässä ja joita lyödään aina uudestaan ja uudestaan naamaan.
Tuollaisesta eli toisten huonosta onnesta nauttimisesta, jotta oma elämä ei tuntuisi niin pahalta, ihminen ei koskaan tule oppimaan mitään oikeaa asennetta käsitellä asioita. Kyllä joo, elämä on paskamaista välillä, talous voi olla kuralla, ihminen voi olla sairas, toinen on kauniimpi, pidetympi jne... Mutta toisten epäonnesta iloitseminen kertoo vain sen, että omassa päässä on muutakin ongelmaa kuin vain esim. köyhyyden/talousongelmien tai kroonisen sairauden oireiden aiheuttamat ongelmat. Pitää osata iloita siitä, mikä itellä on vielä hyvin (eli esim. katto pään päällä, molemmat jalat kantavat, hiukset on vielä päässä, on oikeita ystäviä/ystävä), jättää huonossa olossaan some vähemmälle, ettei pakkomielteenomaisesti vertaile itseään muihin, ja pitää yrittää askel askeleelta oppia vain hyväksymään sen hetkiset ongelmansa, olivat ne mitä tahansa, ja löytää jostain toisesta asiasta jotain hyvää.
En usko että siitä voi varsinaisesti tulla onnellisemmaksi, mutta toki se voi saada arvostamaan asioita jotka omassa elämässä on hyvin.
Mitä tulee videopäiväkirjoihin ja vlogeihin YouTubessa, katson itse paljon enemmän sellaisia, joissa ihmiset kertovat sairauksistaan tai muista vaikeuksistaan kuin sellaisia, joissa joku kertoo elämänsä onnellisista asioista kuten harrastuksista, matkoista, häiden suunnittelusta tms.
En voi sanoa, että nuo sairausvideot yms. saisivat minut arvostamaan oman elämäni hyviä asioita, koska osaan jo muutenkin olla kiitollinen niistä.
Katson niitä, koska ne ovat kiinnostavia. Niissä puhutaan suurista asioista, kuten elämän tarkoituksesta, kärsimyksestä, kuolemanjälkeisestä elämästä, uskosta, toivosta jne. pinnallisen hölynpölyn sijaan.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
En ainakaan itse. Tässä vaiheessa elämä on jo opettanut myötätuntoiseksi.
anoisin, että jos haluaa jalostaa itsensä kylmäksi ja tunteettomaksi kusipääksi, niin tuo on oikein hyvä keino siihen. Psykopaateiltahan tuo onnistuu ihan luonnostaan.
Tutkimusten mukaan onnettomimmat ihmiset on niitä jotka selaa somea muttei itse postaa tai kommentoi mihinkään.
En ehkä ole onnellinen toisen ongelmista, mutta kiitollinen kyllä, jos olen säästynyt itse vaikeuksilta. Toivon heille hyvää. Joskus säälinkin.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mistä löydän ihmisiä joilla menisi huonommin.
Tämähän se. Kokonaisvaltaisesti yhtä huonoa elämää eläviä ei montaa ole ja en usko heidän olevan somessa sitä esittelemässä. Kohdallani tämä ei siis onnistu vaikka haluaisinkin kokeilla.
Kai se on helpompaa arvostaa omaa elämää. Tosi moni silti unohtaa, että Suomessa on maailman tasolla ihmisillä korkea elintaso. Etenkin nuorilla aikuisilla. Useimmissa maissa asuisivat vanhemmillaan tai jossain pienessä huoneessa. Suomessa omassa kodissa.