Täytyykö neuvolan tädille kertoa jos
antaa vauvalle välillä korviketta? Meillä huomenna eka neuvola, vaiva 2 viikkoinen ja oon antanut pari kertaa korviketta.
Kommentit (15)
Ei se hei mikään rikos ole!!!! Olet varmaan lukenut liikaa tiettyjä " korvike on myrkkyä vauvalle" -tyylisiä juttuja.
Ei neuvolassa olla imetysfanaatikkoja. Korvikkeen antaminen vauvalle on ihan normaalia. Jos olisin neuvolantäti, ihmettelisin enemmän sellaista äitiä, joka salailee noin tavallista asiaa.
Mutta parasta sekä itsellesi että lapsellesi on olla rehellinen neuvolassa. Neuvola ei tosiaan ole mikään av-palsta, jossa kaikkeen imetykseen liittyvään suhtaudutaan elämän ja kuoleman kysymyksinä. Siellä toimii koulutettuja henkilöitä, jotka osaavat suhtautua jopa vauvojen ruokintaan asiallisesti, tai ainakin heidän pitäisi osata, jos eivät osaa, tee valitus. Et ole tehnyt mitään väärää tai häpeällistä, jota pitäisi salata. Kerrot vain asiat niin kuin ne ovat ja saat siten parhaat ohjeet ja neuvot jatkoon.
En vain ymmärrä miksi et kertoisi.
siellä jauhaa eikä siellä tosiaan ole pakko edes käydä. Itse asiassa onkin taas jäänyt käymättä, hups.
muuten voit saada ihan vääränlaisia neuvoja ruokintaa ajatellen
Mutta jos nyt kerran vaivaudut menemään, niin miksi et asiasta mainitsisi. Luuletko että sua siellä moralisoidaan. Ei neuvola oo mikään av-palsta. Pääset varmasti yhtenä kappaleena kotiin, vaikka oletkin tehnyt " häpeällisen imetysrikoksen" .
Eihän se todellakaan rikos ole eikä minua ainakaan neuvolassa ole siitä syyllistetty! Outoa ettei voisi kertoa...
Vaiva... Semmosiahan ne vauvat nykyäideille taitaa olla...
Mulla ei imetyksestä tullu yhtään mitään, eikä mua syyllistetty neuvolassa missään vaiheessa. Jos siihen suuntaan vihjaavat, niin voithan sanoa, että lopetetaan tämä aihe heti tähän tai sinä et tule lapsinesi enää nälvittäväksi.
Mulla tosin oli rakenteellinen vika, minkä takia imetys ei onnistunut eli en siinä mielessä ollut potentiaalinen imetysfanaatikkojen vihan kohde.
D-vit. sama määrä täys- ja osittain imetyksellä ainoastaan eri jos kokonaan korvikkeilla :O) ja jokainenhan sen osaa lukea niistä ohjeista kun ostaa sitä D-vitamiinia.
Päätä itse mitä teet, kerrot tai et niin on sama.
Meillä huomenna eka neuvola, vaiva 2 viikkoinen ja...
" riittääkö maito?" " juu, riittää, riittää" eli siis valehtelisin, niin aivan varmasti viiden minuutin päästä mokaisin ja paljastuisin valehtelijaksi.
Siksi nykyään pysynkin totuudessa ;)
Noloa jos valehtelee tällaisessa asiassa.
Pääasia on että vauva (vaiva) saa ruokaa vatsansa täyteen.
Neuvolassa halutaan lapsesi parasta. Kun kerrot rehellisesti asoista saat parasta tukea sieltä.