Söisitkö ruokaa, jonka on kokannut HIV-positiivinen?
Vaikka HIV-virus ei tartu niin, voisitko syödä esim ravintolassa aterian, jonka tiedät HIV-positiivisen valmistaneen?
Kommentit (45)
Hiv-pos on ihan paljain kätösin minulle tehnyt leipää ja muuta ruokaa. Olen suudellutkin häntä ja harrastanut seksiä ilman kondomia. Kyse siis miehestäni ja olen itse nega. Lääkitys on kunnossa, eikä hiv tartu. Pari lastakin tehtiin. Ei se hiv tartu vaikka menisit samalla pöntölle positiivisen jälkeen.. Tiedottomille: hiv tarttuu vain alku ja aids-vaiheessa.
Mitenköhän se HIV siihen vaikuttaa? Kai ne HIV-positiivisetkin osaa pihvin paistaa.
En söisi myöskään ruman, lihavan, vammaisen ja köyhän tekemää. Hiv:stä puhumattakaan ! Joku taso nyt !
En kyllä menisi. Jos tietäisin, että tietyn ravintolan kokilla on HIV niin kyllä valitsisin toisen ravintolan. Tiedän kyllä, että se ei oikeastaan mitenkään minuun voisi tarttua mutta silti en menisi. Telkkarissa kun näkee kuinka nämä julkkiskokitkin lipovat sormiaan ruokaa laittaessa. Hyh. Ja sitten tietysti kuvittelisin, että se HIV kokkikin lipoo niitä sormiaan....
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 21:57"]En söisi, karkuun lähtisin!
[/quote]
Sinultahan tullaan kysymään kenet haluaisit kokiksi ja samalla luetellaan kokkien mahdolliset sairaudet.
Söisin. Ja ottaisin vielä lisääkin! Miksi en söisi?
Tottakai söisin. Kuten totesitkin, niin ei se niin tartu. Tottakai olisin sitten taas varovaisempi jos olisi oikea tarttumisen riski olemassa: esim HIV positiivinen hoitaja ja mulla avohaavoja...
Söisin ja itkisin! Elämä vilisisi silmieni edestä.
Kiittäisin ruuasta ja menisin oksentamaan ja rukoilisin jumalaa ettei hivi olisi tarttunut.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 21:52"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 21:48"] No en helvetissä. En menis edes samaan ravintolaan missä sellainen henkilö olisi.. [/quote] Luuletko että tiedät varmasti missä EI ole sellaista kokkia töissä:D?. [/quote] Minun keittiössä ei ole hiv tyyppejä näkynyt..
[/quote]
No hyvä, eipä sinun sieltä keittiöstäsi kannata poistuakaan. Ulkopuolella on niiiiin vaarallista :D
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:08"]Söisin ja itkisin! Elämä vilisisi silmieni edestä.
Kiittäisin ruuasta ja menisin oksentamaan ja rukoilisin jumalaa ettei hivi olisi tarttunut.
[/quote]
Ei hiton alapeukuttaja, eikö sarkasmi ole tuttua? (en ole kirjoittaja)
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 22:13"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 21:52"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 21:48"] No en helvetissä. En menis edes samaan ravintolaan missä sellainen henkilö olisi.. [/quote] Luuletko että tiedät varmasti missä EI ole sellaista kokkia töissä:D?. [/quote] Minun keittiössä ei ole hiv tyyppejä näkynyt..
[/quote]
No hyvä, eipä sinun sieltä keittiöstäsi kannata poistuakaan. Ulkopuolella on niiiiin vaarallista :D
[/quote]
Totta.
Söisin vain keitetyt, grillatut tai paistetut ruuat. Sen sijaan tuoreen, käsin pilkotun salaatin jättäisin ehkä sivuun.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 21:45"]Vaikka HIV-virus ei tartu niin, voisitko syödä esim ravintolassa aterian, jonka tiedät HIV-positiivisen valmistaneen?
[/quote]
Varmaan olen syönytkin.
Kuulkaas ebola-kokin tai hepatiittikokin ruokaa kannattaa paljon tarkemmin varoa. Leprakokista tai ruttokokista puhumattakaan!
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 21:50"]
Juu voisin. Eihän se hiv tartu ihokontaktista tai edes syljen välityksellä. Monethan ei sitä ajattele, että loppujen lopuksi hiv tarttuu erittäin huonosti.
[/quote]
Keittiöissä on tavallista, että siellä leikataan veitsellä sormeen. Ei siis ole mahdoton ajatus, että kokin tuoretta verta on salaatin tms. "kastikkeessa".
Voisitteko syödä kokkia jolla HIV?
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 21:57"]En söisi, karkuun lähtisin!
[/quote]ja nopeasti