Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö ketään muuta mm. tämän palstan pk-keskeisyys?

Vierailija
10.09.2006 |

Niin hurjan monet olettavat, että kaikki asuvat pk-seudulla ja vastaavat/antavat neuvoja sitten sen mukaan!

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta ihan luonnollinen juttu. Kun siellä pk-seudulla on niin paljon ihmisiä niin tietytsi moni täälläkin kirjoittavista on ssieltä suunnalta.

Vierailija
2/30 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin se toinen.

Harmi jos se " Jumbo" sana siinä jotain häiritsi.

*) Jos kysessä sunnuntaina aloitettu ketju S-bonuskortista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kannattaa kyllä mainita mistä päin kyselee. Kaikki tietysti vastaavat omalta kannaltaan, turha siitä on hernettä nenään ottaa. Ja ei pääkaupunkiseutulaiset sillä kehua yritä että täällä on laajat valikoimat, kerran eräs kysyjä otti herneen nenään kun sanoin että meidän lähikaupan lihatiskiltä saa sitä ja sitä, hän kun asui jossain ääreispienessä maalaispitäjässä jossa ei oltu lihatiskiä nähtykkään, niin mistä minä olisin sen voinut tietää kun hän ei sitä viestissään ilmaissut?? Vastasin vain omalta kannaltani, kuten oletan kaikkien täällä tekevän.

Vierailija
4/30 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

38, olen itse asunut vähän aikaa Oulussa ja Rovaniemellä joten tiedän kyllä. Minun mielestäni kyllä Oulun Stockka kattaa aika ison alueen Suomessa tai siis alue, josta käydään shoppailemassa siellä. Koska välimatkat ovat pitkiä ja jos haluaa käydä Hulluilla Päivillä niin on vain kuljettava pidempi matka esim Ivalosta Ouluun, kuin Helsingin Kampista keskustan Stockaan.

Jos asuisin siellä Ivalossa, niin kyllä minä olisin todella tyytyväinen, että Oulussa on Stockmann. Ymmärtäisin, ettei se välttämättä kannata siellä Ivalossa ja on lyhempi matka Ouluun, kuin Helsinkiin.

Vaikka minä asun pk-seudulla, niin tiedän, ettei täältä saa huippumerkkejä (Manoloa, Vuittonia, Hermestä, Chanelia, Dioria, Guccia jne), vaan ne löytyy taas toisista maista ja suuremmista kaupungeista kuin Helsinki.

Kuopiolaiset ystävät lähtevät Haaparannan Ikeaan, koska a) eivät ole ajaneet koskaan pk-seudulla (pelkäävät ruuhkaa ja isoa liikennettä) b) heistä mukavaa käydä uudessa paikassa ja vähän toisessa suunnassa kuin Espoon/Vantaan Ikeat (tarkoitus heillä ostaa sohvaa yms isompaa, johon tarvii oman auton). Ovat valmiita tekemään jotain sen eteen, että saavat haluamansa.

Vierailija
5/30 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä ollut ihan hauskoja ketjuja, joissa joku on miettinyt esimerkiksi jonkun tavaran hankintaa ja minkä hintaista on ja heti tulee kymmenen vastausta kuinka Ikeassa maksaa sitä tai tätä ja sieltä kannattaa hakea. Ehkä kannattaakin, jos asuu pääkaupunkiseudulla tai Torniossa, mutta muuten on vähän hiljaisempaa siinä suhteessa. Toki on ymmärrettävää, että pääkaupunkiseudulla asuu paljon ihmisiä ja vaikka me muualla asuvat enemmistönä olemmekin, se ei tällaisissa paikoissa ole niin näkyvää, koska on melko turha vastata esimerkiksi jonkin vaatemerkin saatavuutta koskevaan kysymykseen Tampereen tai Kuopion tiedoilla. On sitä paitsi melko varmaa, että jos kysyjä ei vaivaudu paikkakuntaa mainitsemaan, hän tarkoittaa pääkaupunkiseutua. Me muualla asuvat ymmärrämme, että maailma on laaja ja avara kehä 3:n ulkopuolellakin.

Toisaalta laajempihan täällä ihmisten maailmankuva on kuin minulla aikanaan, joten ei voi valittaa. Minun maailmankaikkeuteni kun joskus mahtui kehä 1:n sisään eikä sitäkään aluetta ihan kokonaan kattanut ;) Mutta vanhetessaan sitä onneksi viisastuu.

Vierailija
6/30 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: Ulkomamma :)

Vierailija
7/30 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ulkosuomalainen

Vierailija
8/30 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ala lähetellä niitä maaseutuaiheisia viestejä...... :D

Vierailija
9/30 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi Suomi on sen verta pieni maa, että esim Oulusta pääsee Helsinkiin esim 39e lentsikkalipulla, eikä kestä sataa tuntia :)

Vierailija
10/30 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai mites olisi Ivalon K-kaupan valikoima?

Vierailija
11/30 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi pk-seudulle kuin pakon edessä. Mutta onhan se kiva, kun joku kysyy esim. mistä voi ostaa sitä tai tätä niin monet vastaa että Stockalta saa...

ap

Vierailija
12/30 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tässä ole kyse AP:n alemmuudentunnosta. Pääkaupunkiseudulla asuu aika paljon ihmisiä. Se on mysö mediassa esillä. Ei voida olettaa, että kaikki kykenisivät keskustelemaan samalla innolla Halikon kunnantalon arkkitehtuurista.

Kyllä täällä käsittääkseni aika usein on sivuttu muitakin suuria kaupunkeja, ja vähintään kerran illassa joku unnuttaja huhuilee ONKO TÄÄLLÄ KETÄÄN JÄMSÄSTÄ, ikään kuin tärkein ihmisiä yhdistävä tekijä on maantieteellinen sijainti.

Itse asiassa tämän Internetin idea on, että samanmieliset voivat keskustella ja viestiä, vaikka eivät asuisikaan samalla kylällä.

Vierailija
13/30 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockmann on Helsingin lisäksi Espoossa, Turussa, Tampereella ja Oulussa. Mun mielestä siinä on aika joka puolella Suomee, paitsi Idässä.

Vierailija
14/30 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voisit esimerkiksi googlettaa " name it" , ja katsoa nettisivuilta jälleenmyyjät. Näin minä teen, niin ei tarvitse täällä urputtaa vastauksista.

Vierailija
15/30 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä Turussa, Tampereella ja Oulussakin. Mä taidan olla kans sitä mieltä, että ongelma taitaa olla siellä ap:n suunnassa.

t. Etelä-Savon mamma

Vierailija
16/30 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta opetellaanko vaikka maantietoa ensin ja aloitetaan kotimaasta.

Vierailija
17/30 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä täällä käsittääkseni aika usein on sivuttu muitakin suuria kaupunkeja, ja vähintään kerran illassa joku unnuttaja huhuilee ONKO TÄÄLLÄ KETÄÄN JÄMSÄSTÄ, ikään kuin tärkein ihmisiä yhdistävä tekijä on maantieteellinen sijainti.

Vierailija
18/30 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Name It on myynnissä niin Riihimäellä, Jyväskylässä kuin Turussakin. Ja paljon muualla. Miksi meidän tulisi googlettaa puolestasi? Jokainen vastaa tuollaiseen kysymykseen sen kaupan, jonka tietää.

Vierailija
19/30 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

shoppailemaan. En minä voi määrätä, että nyt Nivalaan pitää perustaa jätti Stockmann. Minusta on ainakin hienoa, että Ouluunkin saatiin jokunen vuosi sitten Stockmann.

Vierailija
20/30 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme