Muistan vielä kun tv:ssä oli kolme kanavaa
Mikroaaltouuni tuli meille ja se oli sitten kummallinen uutuuskapistus. Hintarallista ostettiin erivärisiä kumilenkkejä ja niitä piti olla ranteessa monta.
Muistan myös edelleen kavereiden puhelinnumerot ulkoa kun niitä sai aina olla veivaamassa puhelimella.
Kommentit (57)
Muistan kun pirtissä oli vain yksi pärepihti.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 07:52"]
Mä muistan, kun oli kaksi, joista toisessa ajoittaista lumisadetta.
[/quote]
Ja toiselta kanavalta tuli ainakin Iltasatu ja Bonanza :)
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 06:51"][quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 06:48"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 23:13"]Muistan kun meillä näkyi vain yksi kanava. [/quote] Sama tääällä. Se mikä tässä muistossa on erityisesti jäänyt mieleen, että jo silloin tuli aamu-uutiset ja jotain muutakin ohjelmaa. Sitten aamu-tv katosi ja tuli takaisin vasta vuosikymmeniä myöhemmin. Välillä epäilyttää, että onko tämä muistikuva edes oikein... Onko muilla vastaavaa muistoa? Ohjelma-aikojen ulkopuolella tuli testikuvaa.
[/quote]
Minä en muista aamu-uutisia. Meillä näkyi vain yksi kanava, mutta silloin oli jo kaksi kanavaa. Se oli joissain televisioissa, ettei ollut kuin yksi kanava. Tämä muisto on 60-70-lukujen vaihteesta.
[/quote]
Mun muistikuva aamu-uutisista on 60 -luvun alusta, ehkä vuodelta 1960.
Oliks nelonen aluksi joku PTV? Meillä katottiin Kettua lauantaisin saunan jälkeen ja tykkäsin ysärillä Onnenpyörästä ja siitä Ruutu- tietovisasta. Voi sitä ihnettä kun veli osti rippirahoillaan huoneeseensa telkun jossa oli kaukosäädin. Äitin kanssa aina makoiltiin sen sängyllä ja vaihdettiin kanavia kun se ei ollut kotona.
Muistan kun luolan suuaukolta näkyi lumisadetta.
[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 08:08"]Muistan kun luolan suuaukolta näkyi lumisadetta.
[/quote]
Mä muistan kun raahasit minut tukasta luolaan ja silmissä näkyi vain tähtiä.
Muistan kun piti kysyä isältä lupa, että saako soittaa kaverille. Kauaa ei saanut puhua, koska se oli kallista.
Televisiossa ei ollut kaukosäädintä, mutta toisaalta ei niitä kahta kanavaa tarvinnut räppäillä koko aikaa. Kaikki katsoivat samoja ohjelmia, joista sitten juteltiin koulussa seuraavana päivänä.
Muistan kun saatiin koulussa kotitehtävä 90-luvun vaihteessa, jossa piti kirjoittaa siitä mitä todella vanhoja tavaroita kotoa löytyy (ts. Antiikkia.) Meikäläinen kirjoitti että televisio, koska meidän telkkarissa kanavat piti vielä käydä vaihtamassa nappia painamalla.
Ja ohjelmat loppui varmaan klo 22 iltaisin. Muistan kun oli vain 2 kanavaa :)
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 21:24"]Mulla oli omassa huoneessa pikkuinen tv, mustavalkoinen. Siinä oli kaksi vääntönappia päällekkäin, toisesta väännettiin ääntä ja toisesta se väännettiin päälle/ pois ja kanavat.
[/quote]
Mullakin :D muistan kun keskisuomessa asuvat serkkuni olivat niin haltioissaan kun tuli käymään täällä "etelässä". Siellä toimi 4:stä kanavasta vain 1-3.
Mä muistan Nelonen tuli, ooh telkkarissa on nyt 4 kanavaa! :D
Jollain lailla mulla on ikävä noita "askeettisia pula-aikoja" jollaisena meidän lapset meidän lapsuutta pitää, internet ja kolkyt telkkarikanavaa on ihan kivaa, mutta kaikki oli jotenkin niin simppeliä silloin, sellaista kaipaan.
Muistan, kun telkkarissa oli vaan 2 kanavaa ja nekin mustavalkoisia.
Uutistenlukijana Heikki Kahila. Kuuluttajana Teija Sopanen. Mustavalkoisen tv:n antenneja joutui kääntämään suunnan mukaan. Testikuva ja maikkarin alkuperäinen pöllö.
Muistan ajan, jolloin Suomessa ei ollut yhtään televisiolaitetta eikä yhtään televisiokanavaa.
Muistan, kun radiossa oli vain yleisohjelma ja rinnakkaisohjelma ja sit ruotsinkielinen vielä. Ei muuta.
Muistan kun saimme ensimmäisen kerran kolmosen näkymään. Voi sitä riemua kun pitkän säätämisen jälkeen saimme huonolaatuisen kohinakuvan näkymään :D
Muistan kun meillä näkyi vain yksi kanava.
Mä muistan et kun nelonen tuli, niin aluksi kanavalla näytettiin vain elokuvia, joka ilta klo 19. Muistanko oikein :D
Mä muistan, kun oli kaksi, joista toisessa ajoittaista lumisadetta.