Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistan vielä kun tv:ssä oli kolme kanavaa

Vierailija
10.02.2015 |

Mikroaaltouuni tuli meille ja se oli sitten kummallinen uutuuskapistus. Hintarallista ostettiin erivärisiä kumilenkkejä ja niitä piti olla ranteessa monta.

Muistan myös edelleen kavereiden puhelinnumerot ulkoa kun niitä sai aina olla veivaamassa puhelimella.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan kun oli vain kaksi. Maikkarin ohjelmia lähetettiin sekä ykkösellä että kakkosella. Ja oli aina testikuva. Ja se maikkarin pöllö, joka lensi pois.. Ja usein kuvaruutuun tuli " hetkinen" ja sit odoteltiin ohjelman jatkumista...

Vierailija
2/57 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 21:21"]

Mä muistan kun oli vain kaksi. Maikkarin ohjelmia lähetettiin sekä ykkösellä että kakkosella. Ja oli aina testikuva. Ja se maikkarin pöllö, joka lensi pois.. Ja usein kuvaruutuun tuli " hetkinen" ja sit odoteltiin ohjelman jatkumista...

[/quote]

Ja kuuluttaja kertoi aina mikä seuraava ohjelma on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli omassa huoneessa pikkuinen tv, mustavalkoinen. Siinä oli kaksi vääntönappia päällekkäin, toisesta väännettiin ääntä ja toisesta se väännettiin päälle/ pois ja kanavat.

Vierailija
4/57 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 14:30"]

Kolmoneeeeen- koko illan ilo!

Ai se oli hienoo kun saatiin kolmonen viritettyä eka kerran ja päästiin kattoon batmania ja star trekkiä.

[/quote]

Se vanha Batman-sarja (olisiko ollut 60-luvulta),missä Batmanilla oli trikooasu,ja pahikset oli lähinnä hellyyttäviä oli ihana.Samoin Ihmemies McGyver ja Ritari Ässä.Miksi nykyään ei osata enää tehdä hyviä ohjelmia,pelkkää tositv:tä ja aivottomia sarjoja?! 

Vierailija
5/57 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan 1960-luvun lopulla, kun meidän telkkariin saattiin toinen kanava, Tv2 näkyviin. Se vaati sellaisen lisämötikän, jonka asentaja laittoi sinne kuvaputkien luokse taakse. Siinä oli vain se ongelma, että se meni helposti rikki ukkosella, ja sitten taas piti odottaa korjaajaa. 

Vierailija
6/57 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan kun tuli Kiss FM. Siellä soi (sen muutaman tunnin päivästä kun lähetystä tuli) ne kymmenen biisiä :D onneks saivat hankittua muutaman levyn lopulta lisää.

Vierailija
7/57 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syntynyt -90 ja ihan ensimmäisiä muistoja on, kun pelkäsin sitä sinistä mtv-pöllöä! :D Konttasin sohvan taakse piiloon :'D Oi ja Hugo-peikko, 90-luvun interaktiivisuutta! Ja muistan kun Nelonen alkoi näkyä, se oli ihmeellistä :P Pikku Kakkonenkin oli omassa lapsuudessa järkevä, opettava ohjelma, toisin kuin nykyään... Lässytilässytilää-äänellä puhutaan ja ne ohjelmatkin vaikuttaa huonoilta.

Tuntuu hassulta, että on ehtinyt elää vielä aikaa, jolloin oli vain 2 tv-kanavaa ja Neuvostoliitto.

Vierailija
8/57 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 21:23"]

[/quote]

Kertoi myös juurta jaksaen, mitä siinä tapahtuu.

Näkikö kukaan muu Tutteli Hammermannin Apocalypse Now-kuulutusta livenä? Selvitti minuuttikaupalla kuinka "demokratia voitti Vietnamissa." Legendaarinen saarna.

Vierailija
9/57 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 15:04"]

Oon syntynyt -90 ja ihan ensimmäisiä muistoja on, kun pelkäsin sitä sinistä mtv-pöllöä! :D Konttasin sohvan taakse piiloon :'D Oi ja Hugo-peikko, 90-luvun interaktiivisuutta! Ja muistan kun Nelonen alkoi näkyä, se oli ihmeellistä :P Pikku Kakkonenkin oli omassa lapsuudessa järkevä, opettava ohjelma, toisin kuin nykyään... Lässytilässytilää-äänellä puhutaan ja ne ohjelmatkin vaikuttaa huonoilta.

Tuntuu hassulta, että on ehtinyt elää vielä aikaa, jolloin oli vain 2 tv-kanavaa ja Neuvostoliitto.

[/quote]

Tuosta nykypäivän pikku kakkosesta olen kyllä eri mieltä..

Vierailija
10/57 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 14:55"]

Mä muistan 1960-luvun lopulla, kun meidän telkkariin saattiin toinen kanava, Tv2 näkyviin. Se vaati sellaisen lisämötikän, jonka asentaja laittoi sinne kuvaputkien luokse taakse. Siinä oli vain se ongelma, että se meni helposti rikki ukkosella, ja sitten taas piti odottaa korjaajaa. 

[/quote]

Kotiin tuleva tv-korjaaja! Sellaista ylellisyyttä ei nykymaailma enää tarjoa. Raumalla miehen nimi oli Järvenpää, ja Järvenpäälle soitettiin, kun telkkarista putki paukahti ja se piti korvata uudella. Telkkarin takalevyn avaaminen ja sisuksen näkeminen oli pikkutytölle hurjan jännittävää. :D

Vierailija
11/57 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 15:04"]

Oon syntynyt -90 ja ihan ensimmäisiä muistoja on, kun pelkäsin sitä sinistä mtv-pöllöä! :D Konttasin sohvan taakse piiloon :'D

[/quote]

Vau, tätä samaa on siis tapahtunut monen sukupolven aikana. Minä olen syntynyt vuonna -65, ja pienenä en pelännyt ukkosta enkä pimeää vaan mainospöllöä. :D Tarkemmin sanoen niitä kahta, jotka lensivät ja sitten puun oksalla muuttivat muotoaan, toinen Maikkarin ohjelmien alkaessa saapui oksalle ja loppuessa toinen lensi oksalta pois. Mainoksista tykkäsin hirveästi, mutta äidin kertoman mukaan tiesin aina, milloin mainospöllö oli tulossa ja hyppäsin alas pienestä keltaisesta keinutuolistani ja kipitin keittiöön kunnes kuulin, milloin mainospöllön jingle oli loppunut ja palasin takaisin. Näin joskus 90-luvun alkupuolella jossain muisteluohjelmassa sellaisen oksalle lentävän pöllön, ja vieläkin sydänalassa muljahti ilkeästi, kun törmäsin siihen aivan yllättäen. Lapsuuden pelot vaanivat siis vielä aikuisenakin. :D

Vierailija
12/57 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 21:23"]

[/quote]

Kertoi myös juurta jaksaen, mitä siinä tapahtuu.

Näkikö kukaan muu Tutteli Hammermannin Apocalypse Now-kuulutusta livenä? Selvitti minuuttikaupalla kuinka "demokratia voitti Vietnamissa." Legendaarinen saarna.
[/quote]
Saikin sitten tempustaan potkut, olisi kuulemma pitänyt ymmärtää,että lähetys oli jo myöhässä:/

Vierailija
13/57 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ohjelmajuonnot ja mainokset tuli suorina.

Vierailija
14/57 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 23:04"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 21:24"]Mulla oli omassa huoneessa pikkuinen tv, mustavalkoinen. Siinä oli kaksi vääntönappia päällekkäin, toisesta väännettiin ääntä ja toisesta se väännettiin päälle/ pois ja kanavat. [/quote] Mullakin :D muistan kun keskisuomessa asuvat serkkuni olivat niin haltioissaan kun tuli käymään täällä "etelässä". Siellä toimi 4:stä kanavasta vain 1-3.

[/quote]

Mä ostin itselle oman matkatelkun omaan huoneeseen kesätyörahoillani. Sitten sai veljet tulla mun huoneeseen katsomaan televisiota, jos toisella tai kolmannella kanavalla oli jotain, mitä isä ja äiti halusivat katsoa. Nelonen ei tosiaan alussa näkynyt meillä päin ollenkaan ja aina uutisissa kerrottiin, kun sen näkyvyys alue laajeni. Mutta minäkin olen elänyt ajan, jolloin oli vain yleisradio ja mainostv:n ostama ohjelma-aika ylen kanavilta. Se oli iso uutinen, kun maikkari eriytyi omakseen. 

Vierailija
15/57 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 23:13"]Muistan kun meillä näkyi vain yksi kanava.
[/quote]

Sama tääällä.
Se mikä tässä muistossa on erityisesti jäänyt mieleen, että jo silloin tuli aamu-uutiset ja jotain muutakin ohjelmaa. Sitten aamu-tv katosi ja tuli takaisin vasta vuosikymmeniä myöhemmin.
Välillä epäilyttää, että onko tämä muistikuva edes oikein... Onko muilla vastaavaa muistoa?

Ohjelma-aikojen ulkopuolella tuli testikuvaa.

Vierailija
16/57 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 06:48"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 23:13"]Muistan kun meillä näkyi vain yksi kanava. [/quote] Sama tääällä. Se mikä tässä muistossa on erityisesti jäänyt mieleen, että jo silloin tuli aamu-uutiset ja jotain muutakin ohjelmaa. Sitten aamu-tv katosi ja tuli takaisin vasta vuosikymmeniä myöhemmin. Välillä epäilyttää, että onko tämä muistikuva edes oikein... Onko muilla vastaavaa muistoa? Ohjelma-aikojen ulkopuolella tuli testikuvaa.

[/quote]

Minä en muista aamu-uutisia. Meillä näkyi vain yksi kanava, mutta silloin oli jo kaksi kanavaa. Se oli joissain televisioissa, ettei ollut kuin yksi kanava. Tämä muisto on 60-70-lukujen vaihteesta. 

Vierailija
17/57 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 23:19"]Mun mielestä Nelonen on vieläkin vähän "uusi" kanava :D
[/quote]

Mulle myös. En ole oikein tottunut sitä katsomaan. Ne uutisetkin on jotenkin oudot. Ei sellaset oikeat uutiset...:)

Vierailija
18/57 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 01:27"]Mä olin lapsi 90-luvulla,olikohan silloin kolme vai neljä kanavaa?Ohjelmat ainakin oli parempia kuin nykyään.Ja tuntui että korvalappustereot ja videonauhuri oli ihan huipputeknologiaa! Kaipaan vanhoja,yksinkertaisempia aikoja :D
[/quote]

Mua kyllä ahdistaa nykypäivä. Ei voi edes tunniksi sammuttaa puhelinta, kun joku luulee että oot kuollu/siepattu. Toista se oli lankapuhelimien aikaan. Soitettiin ja jos se ei vastannu, niin seuraavana päivänä uudestaan...

Vierailija
19/57 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsin mobiili! Ainakin kaksi alapeukkua on multa vahingossa tulleita. Piti painaa yläpeukkua!!

Minäkin muistan kahden kanavan ajan. Eikä ohjelmia tullut kuin muutama tunti illassa. Muuten oli testikuva. Pikku kakkonen oli suuri tapahtuma. Nukkumatin unihiekkaa piti mennä piiloon tuolin taakse :)

Vierailija
20/57 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 23:10"]Mä muistan Nelonen tuli, ooh telkkarissa on nyt 4 kanavaa! :D

Jollain lailla mulla on ikävä noita "askeettisia pula-aikoja" jollaisena meidän lapset meidän lapsuutta pitää, internet ja kolkyt telkkarikanavaa on ihan kivaa, mutta kaikki oli jotenkin niin simppeliä silloin, sellaista kaipaan.
[/quote]

Sama täälä! Vaikka olenkin ysikyt luvun pula-aikojen lapsi, jolloin meillä ei ollut paljon mitään niin sitä kaipaan. Sai sitten leikkiä käpylehmillä ja hienointa oli kun sai tyhjän kasetin mihi äänittää lempiohjelmansa ja niitä sitten katsottiin jos ei leikitty pihalla. Se se vasta oli elämää. Olen niin kiitollinen että sain syntyä tuolloin jolloin tekniikka oli vasta murrosvaiheessa, ettei jokaisella ollut kännykkää tai edes teeveetä. Tuolloin milloin mentiin kaverille oven taakse kysymään että oliko kotona, kun hienoin matkakohde oli mummola kun sieltä sai aina nameja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän