Lääkärin epäasiallinen kirjaus?
Eli jouduin aikoinaan hakemaan terapiaa ja yksi niistä syistä oli se että jouduin yhden miehen vainon kohteeksi joka teki pahoja asioita ja jota kohtaan sain aikoinaan lähestymiskiellon.
Lääkäri, mies, joka teki lähetettä, on kirjannut kantaan "Potilas kokee tulleensa vainotuksi."
Jälkeenpäin vasta huomasin. Tuostahan voi saada todella väärän kuvan asiasta jonka pystyy kirjallisesti esim todistamaan, kyse ei ole kokemuksesta vaan Faktasta.
Minulle on sanottu että tuon korjaaminen vaatii todella paljon työtä. Mitä mieltä?
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Koska lääkäri ei voi itse todeta vaivaa / vikaa, ei hän voi sellaista kirjoittaa. Siksi hän kirjoittaa potilaan kertoman. Eli potilas kertoo tulleensa vainotuksi.
Lääkäri kirjoitti ihan oikein, miksi tästä edes väitetään muuta, pitäisikö lässyttää jotain muuta, mielestäni, lääketiede on periaatteessa exakti tiede. Mielipiteet ja ajatukset eivät kuulu faktaan! Muuta ei lääkäri voi kirjoittaa kuin tuon asiakkaan kertomuksen. Lääkäri voi todeta vainoamista tai vastaavaa.
Koska lääkäri ei kirjoittanut, että potilas kertoo tulleensa vainotuksi. Jos olisi, ei olisikaan ongelmaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska lääkäri ei voi itse todeta vaivaa / vikaa, ei hän voi sellaista kirjoittaa. Siksi hän kirjoittaa potilaan kertoman. Eli potilas kertoo tulleensa vainotuksi.
Lääkäri kirjoitti ihan oikein, miksi tästä edes väitetään muuta, pitäisikö lässyttää jotain muuta, mielestäni, lääketiede on periaatteessa exakti tiede. Mielipiteet ja ajatukset eivät kuulu faktaan! Muuta ei lääkäri voi kirjoittaa kuin tuon asiakkaan kertomuksen. Lääkäri voi todeta vainoamista tai vastaavaa.
Koska lääkäri ei kirjoittanut, että potilas kertoo tulleensa vainotuksi. Jos olisi, ei olisikaan ongelmaa
Onko ihmisten äidinkielen osaaminen rappeutunut näin alhaiselle tasolle? Minä koen tämän kehityksen huolestuttavana.
Lääkäritkin ovat vain ihmisiä. Ovatko ne tosiaan niin huippuälykkäitä. Voi olla että kympin tytöt ja pojat lukiossa pääsevät lääkikseen ja sitten kun huomaavatkin miten raadollista se lääkärin työ loppujen lopuksi on niin tekevät itsemurhia, näitä muuten lääkäreissä tapahtuu paljon mutta siitähän ei tietenkään puhuta kun on olevinaan niin glorifioitu ammatti.
Itse jouduin aikoinaan jonkun psykiatrisen mies-sairaanhoitajan kuulusteluun alkoholin käytöstä. Tämä mies oli kirjoittanut, että potilas on huolitellun näköinen eikä haise viinalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ihmisten äidinkielen osaaminen rappeutunut näin alhaiselle tasolle? Minä koen tämän kehityksen huolestuttavana.
Onhan se kyllä huolestuttavaa, jos ei ymmärretä verbien kokea ja kertoa eroa.
Helpoimmalla pääsee kun ei kirjaa yhtään mitään. Kukaan ei voi väittää että on asiat väärin sairauskertomuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri kirjaa potilaan kokemia tuntemuksia, eikä ole tuomari.
Kaikken tehokkainta on ajatella että lääkäri on poliisi ja tuomari samalla ja tuomiosta ei voi valittaa, ja kirjaukset seuraavat kuolemaan asti. Eli yhtään mitään ei kannata kertoa terveydenhuollossa miettimättä mitä se voi aiheuttaa. Itse en ainakaan koskaan kerro koko totuutta lääkärille koska se aiheuttaa vain ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos lääkäri sinne kirjottelisi taivahan totuutena, että esimies Pikkarainen on vainonnut ap:ta.
Vainoaisi pian oikeusjuttu lääkäriä.
Mutta vaikka mitä oikeus toteaisi niin lääkärin ei tarvitse korjata kirjauksia, lääkäri on jumala, ja vain hän hallitsee Kantaan emenviä kirjauksia.
Tuo OLISI paha, jos elettäisiin aikaa 20 vuotta sitten. Silloin vainoaminen tapahtui lähinnä mielikuvituksessa tai psykoosissa. Nykyään ei enää ole näin. Joku voi vielä elää lapsenuskossa, mutta kukaan ei kohottele kulmia eikä naureskele vainoamiselle enää muutaman vuoden päästä.
Valitettavasti näin. Se koituu sinun eduksesi. :)
Vierailija kirjoitti:
Helpoimmalla pääsee kun ei kirjaa yhtään mitään. Kukaan ei voi väittää että on asiat väärin sairauskertomuksessa.
Pakko on kirjaukset tehdä
Mitäpä jos lääkäri sinne kirjottelisi taivahan totuutena, että esimies Pikkarainen on vainonnut ap:ta.
Vainoaisi pian oikeusjuttu lääkäriä.