Mä olen laihtunut 12 kg - jos onnistuu minulta, onnistuu sinulta
Se on vaan se päätös, joka pitää tehdä. Päätöksessä on helppo pysyä, kunhan sen on ensin tehnyt. Tsemppiä kaikille laihduttajille ja laihtumista haluaville!
53v N
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa esimerkkejä aikajanasta ja keinoista. "Hitaasti" ei sano mulle mitään.
4 vuotta. Välillä pitkiä jaksoja että paino pysynyt samassa. Sitten taas muutaman kilon tiputus jne.
Veikkaan kyllä että laihdun vielä kun nyt taas on paino ollut laskusuunnassa. Pudotettavaa siis vielä on muutama kilo niin sitten normipainissa. Tämäkin riittäisi mutta en valita jos vielä vähän tippuu.
T: se 25 kiloa laihtunut
Söin tavallista kotiruokaa. Ruokavat keitot on hyviä laihdutusruokia. Kilo kuussa on hyvä tahti . Ei tule mieletöntä nälkää. Näin meni 30 kg -ja on pysynyt. Teen kävelylenkkejä ja lihasharjoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittakaa esimerkkejä aikajanasta ja keinoista. "Hitaasti" ei sano mulle mitään.
4 vuotta. Välillä pitkiä jaksoja että paino pysynyt samassa. Sitten taas muutaman kilon tiputus jne.
Veikkaan kyllä että laihdun vielä kun nyt taas on paino ollut laskusuunnassa. Pudotettavaa siis vielä on muutama kilo niin sitten normipainissa. Tämäkin riittäisi mutta en valita jos vielä vähän tippuu.T: se 25 kiloa laihtunut
Niin ja en siis ole ollut millään dieetillä varsinaisesti. Syön kaikkea mutta kohtuudella. Kermat ja voit olen jättänyt nyt pois ja sen jälkeen on paino taas pudonnut kuin itsestään.
Herkuttelu minimiin. Olen silti ostanut suklaatakin. Useimmiten pienen patukan vaan. Tai lakun tms pienen jutun.
Niin ja pätkäpaastolla olen ollut. Tajusin vasta vuosi sitten että noudatan sitä pätkäpaastoa kun luin siitä lehdestä. Se sopii itselleni. Tämäkään ei ole kuitenkaan kiveen hakattu eli välillä en sitä noudata jos se ei ole mahdollista.
Hyvin rennolla otteella siis.
Painon pudottamisessahan ei ole kyse mistään muusta kuin siitä, että ohjaa mielihalunsa pois sokerista. Sokeri ja hiilarit on oikeasti se mikä lihottaa, turvottaa ja heilauttelee verensokeria (ja matalista sokereista seuraa pakkoahmimista). Jotkut pitää kynsin hampain kiinni niistä kymmenestä leipäpalasta, jotka muka kuuluu ruokavalioon. Ei ne kuulu, kuitua saa muualtakin. Leipää tai pullaa voi syödä, mutta ei montaa palaa päivässä.
Mulle juuri tämä hiilareiden rajoittaminen oli se oivallus, jolla sain nyt vuoden aikana painon putoamaan noin viisi kiloa nälkää näkemättä, kaiken aikaa urheilua ja reippailua jaksavana. Päivittäin syön ehkä yhden viipaleen ruisleipää, hyvää patonkia tai korppua. Jos pullaa on tarjolla, otan sen palan. Juoksupäivinä voin syödä hiilareita enemmänkin, mutta keskimäärin ne jää jonnekin 50-80 grammaan/päivä. Näin mun täytyy mennä loppu elämäni, ja mikäs siinä jos tällä tavoin paino ei nouse.
Ennen lapsia (eli noin 20 vuotta sitten) painoin 57 kg, olin lihaksikas, BMI noin 20,7. Nyt paino pysyy 59 kg:ssa, lihaksia kasvattelen hissukseen salilla, BMI 21.4.
Mä laihdutin kesäksi 5kg. Onnistuu hyvin normaalipainossakin. :D
Talvella painan 63kg ja kesällä 58kg (olen 169cm pitkä)
Lihon aina talvella ihan vain siksi, koska syön liikaa.
kalorien laskeminen ja kävelylenkkien pidentäminen toimii itsellä.
Nämä "jos kerran minä niin kyllä sinäkin" -jutut ovat ärsyttäviä. Kyllä laihtuminen ja mikä tahansa muu asia voi olla monelle muulle vielä hankalampaa.
Päivitys ap:lta: nyt kiloja on hävinnyt 21 kiloa. En olisi ikinä elokuun alussa uskonut, että kykenen tähän.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Päivitys ap:lta: nyt kiloja on hävinnyt 21 kiloa. En olisi ikinä elokuun alussa uskonut, että kykenen tähän.
Ap.
Mikä on muuttunut siihen hankalaan alkuun verrattuna?
No mitkä ohjeet sen päätöksen takana on? Miksi et kerro miten tarkalleen laihduit ja missä ajassa.
Minä olen laihtunut elokuusta asti noin 23 kiloa, paino nyt satasen pinnassa. Syön vähähiilihydraattista ruokaa mutta järki päässä eli en pyri mihinkään 20g/päivä. Liikun sen verran kuin hyvältä tuntuu, sitä enemmän mitä enemmän paino laskee. Nälkää ei tarvitse nähdä ja olen löytänyt ne tuotteet joilla voin herkutella. Ei ole ikävä vehnäleipää, sipsejä tai karkkia. :)
Olen jättänyt pois kaiken, mitä ei ole pakko syödä. Syön aamulla puuron, lounaaksi salaatin, välipalaksi hedelmän ja pähkinöitä. Kahvia kerman kanssa, iltapalaksi mitä vaan terveellistä. Kun tein päätöksen, se on pitänyt.
Ap.
Söitkö hiilareita ja millaisia?