Koiran omistajat!!!!! G:Mikä rotu mulle?
-keskikokoinen/iso
-turkki helppo hoitoinen
-lapsirakas (perheessä 1-ja 6-vuotiaat lapset)
-nauttii lenkityksestä ja perheen kanssa puuhailusta, metsässä samoilusta, pilkkimisestä, ehkä uimisestakin
-koulutettuna tottelevainen
-lenkitystä arkipäivisin n. 2h, mahdollisuus rakentaa pihaan lisäksi tarha.
-okt, paljon tilaa
Ehdottakaahan jotain! (paria rotua on jo mietitty, mutta mitään ei ole päätetty)
Kommentit (33)
Mielettömän mukava rotu, ihmiset ei vaan yleensä tunne tätä.
Jostain syystä mies ei ole rotuun tykästynyt?!? mies tykkäisi enemmän julman kauniista rodusta, mulle ulkonäöllä ei niinkään väliä, tosin vinttikoira on mielestäni " pahoinvoivan" näköinen, ja jotkut terrierit (pitkänokkaiset) eivät muuten vaan miellytä silmää, vaikkei se pääkriteeri toki ole.
Minulla kokemusta aiemmin ajokoirista, miehellä ollut jemtlannin pystykorva.
erittäin sydämmellisiä, pitävät paljon lapsista, yleensä helppo kouluttaa, tykkäävät uimisestä erittäin paljon, samoin kaikenlaisten tavaroiden noutamisesta ja kantamisesta. Turkki vaatii jonkun verran hoitoa. Trimmaamista ja harjaamista, mutta ei älyttömästi.
liian paljon näkee äijiä rotikoiden, dogo argentiinojen ja typättyjen dobbereiden hihnan päässä.
Ameliini:
Jostain syystä mies ei ole rotuun tykästynyt?!? mies tykkäisi enemmän julman kauniista rodusta, mulle ulkonäöllä ei niinkään väliä, tosin vinttikoira on mielestäni " pahoinvoivan" näköinen, ja jotkut terrierit (pitkänokkaiset) eivät muuten vaan miellytä silmää, vaikkei se pääkriteeri toki ole.Minulla kokemusta aiemmin ajokoirista, miehellä ollut jemtlannin pystykorva.
Vierailija:
-Onko teillä ollut koiria aiemmin? -molemmilla lapsuuden kodissa koiria
-Mitä rotuja olette harkinneet?- labbis, kultsu, staffi, rotikka, mastiffi
-Oletteko tutustuneet eri rotuihin (muutenkin kuin koirakirjojen kautta)? -noutajia lähipiirissä ja yksi staffi
-Millaisia harrastuksia olette ajatelleet ja millaisia taipumuksia toivotte koirassa olevan? Mitä taas ette halua koiraltanne?-harrastukset: lähinnä lenkkiseuraksi ja kaveriksi metsään, mökille, kalaan, toko voisi kiinnostaa kyllä!
-Kuka lenkityksestä/koulutuksesta vastaa? Mistä saatte opetusta?-lenkityksestä vastaisi molemmat vanhemmat
-Osaavatko lapset käyttäytyä oikein koirien kanssa?-vaikea sanoa, koska tämä olisi perheen ensimmäinen koira, vieraitten koirien kanssa kaikki sujunut ok. koiran kiusaamista EMME salli.-keskikokoinen/iso MÄÄRITTELE MITÄ TARKOITAT NÄILLÄ -ei puudelia
-turkki helppo hoitoinen TARKOITTAA MITÄ?-ei trimmattavaa tai tosi pitkäkarvaista
-lapsirakas (perheessä 1-ja 6-vuotiaat lapset) RIIPPUU TÄYSIN LUONTEESTA JA KOULUTUKSESTA SEKÄ KAIKKEIN ENITEN LASTEN KÄYTTÄYTYMISESTÄ
-koulutettuna tottelevainen KAIKKI KOIRAT OVAT OIKEIN KOULUTETTUINA TOTTELEVAISIA
-lenkitystä arkipäivisin n. 2h, mahdollisuus rakentaa pihaan lisäksi tarha. TARKOITTAAKO LENKITYS AKTIIVISTA REIPASTA KÄVELY/JUOKSULENKKIÄ VAI OLESKELUA PIHALLA/TARHASSA? TARKOITTAAKO LENKKEILY SAMAA MYÖS 5 JA 10 VUODEN PÄÄSTÄ?-2h tarkoittaisi reipasta kävelyä/hölkkää/juoksua, lisäksi voisi rakentaa sen tarhan jos koira tykkäisi siellä hyvällä säällä olla.Ja en tarkoita olla ilkeä näillä, mutta harrastusten puolesta olen oppinut varomaan koiranottajia jotka ottavat koiran väärin perustein, varsinkin lapsiperheeseen. (Ja en tarkoita että sinä olisit sellainen, haluan vaan varmistaa!!!)
-en epäillytkään sitä, koiraa on harkittu jo vuosia ja se tulisi täysipäiseksi perheemme jäseneksi:)
-labbis ja kultsu " helppoutensa" takia sopisi minulle paremmin kuin hyvin...Onko kuitenkin niin, että kaikki nämä " julmankauniit" rodut on hankalampia? Eli mies on vain ympäripuhuttava? (minulle ei sinänsä ole väliä miltä koira näyttää, kunhan on lapsirakas, eikä arvaamaton)
NÖFFI
BERNI
Dalmis
Espanjanmastiffi
Staffi
Buldoggi
Tanskandoggi
Todella fiksuja, kilttejä koiria :). Jaksavat touhuta lasten kanssa. helppo kouluttaa. Tarvii vaan aika paljon tekemistä...
Meillä oli niitä, kun olin lapsi :)! Kulkivat aina mukana, eivät koskaan karanneet. Tuntui, että " ymmärtävät puhetta" .
Kaunis koira! Itse ottaisin sellaisen, jos asuisin omakotitalossa, missä tarpeeksi pihaa. Kerrostaloon en ota...
Löytyy K:n kohdalta:koirarodun valinta :)
http: //www. interrogatum. com/cgi-bin/fun/kvalinta. pl
monta mukavaa rotua. Ja jos ei käy näyttelyissä, niin turkin voi ihan ajella sopivasti itsekin.
Newfounlandinkoira rakastaa myös uimista. Mutta melkein kaikki koirat rakastaa uimista. Eikä oikeastaan millekään koiralle riitä pelkkä lenkitys, kyllä ne tahtoo paikan laumassa, selvän johtajan, aivojumppaa ja tehtäviä, siihen ne on jalostettu. Muuten ne turhautuu ja tulee käytösongelmia.
Tuli mieleen myös partacollie, jolla tosin turkki tuottaa tuskaa mutta lapsirakas koira. Tuttuni ajoi keväisin turkin aina koneella lyhyeksi, kun eivät olleet näyttelyihmisiä.
En ymmärrä, miksi koiran varta vasten pitäisi olla pelottavan näköinen??? Outo mies sulla.
Kiertäkää palveluskoirat kaukaa, koska nämä vaatii todella paljon aikaa ja valmiutta harrastaa.
kiintyy perheeseensä, on lapsirakas, hyvä vahti, joka paikassa mukana, helppo kouluttaa, ja vielä pelottavan näköinen!
-Onko teillä ollut koiria aiemmin?
-Mitä rotuja olette harkinneet?
-Oletteko tutustuneet eri rotuihin (muutenkin kuin koirakirjojen kautta)?
-Millaisia harrastuksia olette ajatelleet ja millaisia taipumuksia toivotte koirassa olevan? Mitä taas ette halua koiraltanne?
-Kuka lenkityksestä/koulutuksesta vastaa? Mistä saatte opetusta?
-Osaavatko lapset käyttäytyä oikein koirien kanssa?
-keskikokoinen/iso MÄÄRITTELE MITÄ TARKOITAT NÄILLÄ
-turkki helppo hoitoinen TARKOITTAA MITÄ?
-lapsirakas (perheessä 1-ja 6-vuotiaat lapset) RIIPPUU TÄYSIN LUONTEESTA JA KOULUTUKSESTA SEKÄ KAIKKEIN ENITEN LASTEN KÄYTTÄYTYMISESTÄ
-koulutettuna tottelevainen KAIKKI KOIRAT OVAT OIKEIN KOULUTETTUINA TOTTELEVAISIA
-lenkitystä arkipäivisin n. 2h, mahdollisuus rakentaa pihaan lisäksi tarha. TARKOITTAAKO LENKITYS AKTIIVISTA REIPASTA KÄVELY/JUOKSULENKKIÄ VAI OLESKELUA PIHALLA/TARHASSA? TARKOITTAAKO LENKKEILY SAMAA MYÖS 5 JA 10 VUODEN PÄÄSTÄ?
Ja en tarkoita olla ilkeä näillä, mutta harrastusten puolesta olen oppinut varomaan koiranottajia jotka ottavat koiran väärin perustein, varsinkin lapsiperheeseen. (Ja en tarkoita että sinä olisit sellainen, haluan vaan varmistaa!!!)