Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työttömänä tehdä työtä, josta ei saa palkkaa?

Vierailija
20.11.2021 |

Jos on kuitenkin työmarkkinoiden käytettävissä? Esimerkkinä vaikkapa seuraava: teen kuuden kuukauden projektin könttäpalkalla, eli maksu tulee vasta kun projekti on valmis. Kaksi kuukautta tuon projektin kestosta olen työtön, muun ajan muussa työssä tai en työkkärin listoilla muuten. Jos palkanmaksu ei ajoitu työttömyysajalle, haittaako jos teen myös silloin projektia?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse koin, että en tehnyt mitään väärää, kun valmistelin aikoinani yritystäni. Sitten kun tein perustamisilmoituksen, ilmoitin etten enää ole työtön. En saanut starttirahaa, joten tämä oli ainoa ratkaisu. Pari kuukautta siinä alussa olin vielä ilman tuloja. Homma on jo vanhentunut ja nykyään ei yritystänikään enää ole, siirryin palkkatyöhön. 

Eiks ole pikkasen eri asia kuin tehdä toiselle yritykselle työtä ja saada korvaus vasta jälkikäteen.

Vierailija
22/23 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse koin, että en tehnyt mitään väärää, kun valmistelin aikoinani yritystäni. Sitten kun tein perustamisilmoituksen, ilmoitin etten enää ole työtön. En saanut starttirahaa, joten tämä oli ainoa ratkaisu. Pari kuukautta siinä alussa olin vielä ilman tuloja. Homma on jo vanhentunut ja nykyään ei yritystänikään enää ole, siirryin palkkatyöhön. 

Eiks ole pikkasen eri asia kuin tehdä toiselle yritykselle työtä ja saada korvaus vasta jälkikäteen.

Tuo yrittäjä yritti kai sanoa tehneensä samaa. Eli työtä, josta laskutti vasta, kun sai yrityksensä pystyyn. Työ oli kuitenkin tehty jo työttömänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
20.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhan olisikin kun eläisi 11kk vuodesta tuilla ja yhtenä kuukautena jättää tuet hakematta ja nostaa vuoden tilin kerralla

Nostaakohan Joulupukki työttömyyskorvausta 11 kuukautta vuodesta? Sesonkihommaa se on hänelläkin. 

Ei saa tehdä edes palkatonta talkootyötä, jos se työ on senlaatuista "vapaaehtoistyötä", että siihen kuuluisi palkata joku. 

Yksiselitteisen vastauksen tietää jokainen, joka on kirjoittanut työtön-työtön-työtön 20 kertaa kuukaudessa. Jos ei voi kirjoittaa työtön, ei ole oikeutta saada työttömyyskorvasta. Sillä ei ole mitään merkitystä, vaikka saisi palkan vasta ensi kesänä

Mitenkö kukaan saa tietää, että on tehnyt töitä? No jos vaikka joku kateellinen ilmoittaa. Toiseksi kenenkään ei kannata tehdä pimeitä töitä, kun vakuutukset eivät ole voimassa. Verottajallakin saattaa olla jotain sanomista, jos palkka tulee vain yhden kuukauden aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme