Luin eilen tuota Travis Scottin keikka ketjua ja mielen valtasi pelko pahuuden olemassa olosta
En ole pitkään aikaan tuntenut tätä tunnetta minkä outo paha tunne aiheuttaa. Minut on kasvatettu lestadiolaisuuteen, jo pienenä minulle on kerrottu tulimerestä ja paholaisesta joka vaanii nurkan takana. Kiroilemalla kutsuu paholaista luokseen jne. Erosin vuosia sitten lestadiolaisuudesta enkä ole uskonut sen kummemmin jumalaan kuin paholaiseenkaan.
Silti tuollaiset jutut kuin travisin keikat joissa joku paha oli monen mielestä läsnä, ja ne videot keikasta karmii selkäpiitä juuri sellaisen pahan tunnelman vuoksi, saa miettimään onko olemassa sittenkin jotain suurempaa mitä ei voi selittää. Vai onko nämä mun pahat tunteet vain peruja juuri lapsuuden pelotteluista.
Mielenkiinnolla keskustelisin aiheesta. Pidetään ketju asiallisena jotta ei poistu.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa. Samanlainen kauhistuttava tunne tuli kun näin noin 12vuotiaana Indiana Jones leffsn, missä uhrattiin ihmisiä Kali Jumalalle. Näin monta viikkoa painajaisia ja pelkään edelleen sitä leffaa. Siinä on se sama pahuuden tunne mikä mut valtasi eilen.
En ole nähnyt tuota leffaa, mutta kuulostaa aika harhaanjohtavalta sillä Kali on hindujumala ja hindulaisuuten ei todellakaan kuulu mitkään ihmisuhrit ja hindulaisuudessa Kali on nimenomaan se jumala joka suojelee viattomia ihmisiä pahalta...
Häh? Kyllä todellakin kuuluu ja on kuulunut vahvasti alusta asti. Tässä uutinen 2000-luvun intialaisesta kultista jossa uhrataan LAPSIA Kalille, Kali on maalattu kivialttariin pitkä kieli roikkuen. Kali on KUOLEMAN, tuhon jumala. Kuuluisammakin teoksessa kieli irvokkaasti ulkona, toisessa kädessä pitelee kiinni hiuksista kaulasta katkaistua päätä ja toisessa puukko.
https://www.google.com/amp/s/amp.theguardian.com/world/2006/mar/05/indi…
'Human sacrifices have been made in this region since time immemorial,' says Prashant, a tantrik who runs a small 'practice' from his concrete shell of a home on the outskirts of Bulandshahr. 'People come to me with all sorts of ailments. I recommend simply pujas and very rarely animal sacrifices.'
Ei ehkä kannattaisi vetää johtopäätöksiä kokonaisesta uskonnosta joidenkin epämääräisten kulttien perusteella. Suurin osa hinduista on ihan tavallisia ihmisiä ja vieläpä kasvissyöjiä, eläinuhrit eivät kuulu normaaliin valtavirran hindulaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Konsertti oli suunniteltu ja naamioitu uhrirituaali Moolok demonille. Kaikki elementit olivat siellä. Ihmisiin myös piikitettiin jotain että jäisivät jalkoihin tungoksessa. Eli tappaminen oli täysin suunniteltua.
Travis Scott ja muut superstarat eivät olisi koskaan päässeet kiinni maineeseen ja mammonaan jos eivät olisi suostuneet näihin viihdeteollisuutta pyörittävien kabbalistien leikkeihin.
Te demoneita joka puolella näkevät ihmiset olette kyllä ihan oma omituinen kulttinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa. Samanlainen kauhistuttava tunne tuli kun näin noin 12vuotiaana Indiana Jones leffsn, missä uhrattiin ihmisiä Kali Jumalalle. Näin monta viikkoa painajaisia ja pelkään edelleen sitä leffaa. Siinä on se sama pahuuden tunne mikä mut valtasi eilen.
En ole nähnyt tuota leffaa, mutta kuulostaa aika harhaanjohtavalta sillä Kali on hindujumala ja hindulaisuuten ei todellakaan kuulu mitkään ihmisuhrit ja hindulaisuudessa Kali on nimenomaan se jumala joka suojelee viattomia ihmisiä pahalta...
Kyllä Kalille on aikanaan annettu myös ihmisuhreja. Ja kun on Intia kyseessä, niin ei voi yhtään tietää mitä tänäkin päivänä tapahtuu.
t. Uskonnon opettaja
No, kristinuskossa Jumala uhrasi ainoan poikansa, ja katseli kun tämä naulittiin ristille. Ehtoollisella Suomenkin kirkoissa nautitaan edelleen symbolisesti Jeesuksen ruumis ja veri.
Vanhassa testamentissa uhrataan eläimiä Jumalalle. Iisak olisi uhrannut Jumalalle oman poikansakin. Kyllä näitä verisiä juttuja löytyy monien uskontojen ja kulttuurien historiasta.
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti nyky-yhteiskunnassa on niin turvallista, että helposti sitä oppii pelottomaksi. Uskoo, ettei mitään pahaa voi tapahtua, koska kyllä järjestävä taho huolehtii ja valvoo. Siksipä ihmiset eivät kuuntele itsesuojeluvaistoaan, kun vaikkapa jossakin keikalla tunnelma alkaa tiivistyä ja eikä tunnu enää hyvältä - sitä ajattelee, että tämä kuuluu asiaan, eikä tässä nyt mitään voi käydä.
Tällaisiin onnettomuuksiin perehtyneet asiantuntijat neuvovat poistumaan heti mahdollisuuden tullessa, jos tilanne käy millään tavalla ahdistavaksi ja esim. jos fyysisesti tuntee, että jokaisesta neljästä ilmansuunnasta joku koskee.
Olin itsekin nuorena tyttönä monesti keikoilla, joissa aikuiset miehet tulivat väkisellä puskemaan ja väkivalloin ahtautumaan päälle, nauraen ja huutaen korvaan että ei ole pikkutyttöjen paikka tämä! Tuo Linkin Park -video ihan todella pisti itkemään, koska tuollaista huolenpitoa en keikoilla ole oikeasti koskaan nähnyt.
Ajassa 47.04 Kendall ja Janelle näyttävät useita klippejä artisteista jotka ovat keskeyttäneet shownsa taatakseen faniensa turvallisuuden.
Täyttä puppua ettei Travis olisi voinut myös keskeyttää esiintymistään.
Muutenkin hyvä keskustelu aiheesta jos haluaa koko videon katsoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Konsertti oli suunniteltu ja naamioitu uhrirituaali Moolok demonille. Kaikki elementit olivat siellä. Ihmisiin myös piikitettiin jotain että jäisivät jalkoihin tungoksessa. Eli tappaminen oli täysin suunniteltua.
Travis Scott ja muut superstarat eivät olisi koskaan päässeet kiinni maineeseen ja mammonaan jos eivät olisi suostuneet näihin viihdeteollisuutta pyörittävien kabbalistien leikkeihin.
Te demoneita joka puolella näkevät ihmiset olette kyllä ihan oma omituinen kulttinne.
Olen eri kirjoittaja enkä näe tai usko demoneihin. Mutta se on faktaa että Travis Scott käyttää tuotannossaan, mainoksissaan, musiikkivideoissan jne okkultistisia ja demonisia symboleita. Ei niihin tarvitse uskoa, mutta jos Travis itse uskoo, sehän on se pointti. Jos hänelle nämä asiat ovat totta ja hän käyttää niitä saadakseen enemmän rahaa ja valtaa, nuorten fanien kustannuksella. Tuosta konsertista ja sen mainosjulisteista voi luetella heti lukuisia symboleja joilla viitataan näihin pimeisiin juttuihin, ihan hänen esiintymisasustaan lähtien.
Monet laulajat,artistit yms ovat myyneet sielunsa paholaiselle,eli ei mitään uutta,kun katsoi tarkasti havaitsee satanistisia merkkejä. Ne jotka haukkuu hörhöks todellisuudessa pelkää ja haluavat elää siinä omassa pumpuli hötössä ajatellen ettei mitään pahaa/yliluonnollista ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Monet laulajat,artistit yms ovat myyneet sielunsa paholaiselle,eli ei mitään uutta,kun katsoi tarkasti havaitsee satanistisia merkkejä. Ne jotka haukkuu hörhöks todellisuudessa pelkää ja haluavat elää siinä omassa pumpuli hötössä ajatellen ettei mitään pahaa/yliluonnollista ole olemassa.
Huoh...
Totta kai pahaa on olemassa. Pahoja asioita tapahtuu päivittäin.
Yliluonnollista siihen ei tarvita, eikä mitään yliluonnollista ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh...
Et sinä voi tietää onko vai eikö ole. Itsekään en usko yliluonnolliseen, mutta en voi totuutena julistaa ettei sitä ole. Koska voi olla ja minä vain en tiedä siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh...
Et sinä voi tietää onko vai eikö ole. Itsekään en usko yliluonnolliseen, mutta en voi totuutena julistaa ettei sitä ole. Koska voi olla ja minä vain en tiedä siitä.
Ja minä voin olla Jumala, joka tykkää silloin tällöin keskustella vauvapalstalla. Sinä et vain tiedä sitä.
Yhtä monta asiaa voi olla, mihin ihmisillä mielikuvitus riittää.
Minä tykkään kuitenkin elää todellisessa maailmassa, enkä epämääräisten uskomusten armoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh...
Ja minä voin olla Jumala, joka tykkää silloin tällöin keskustella vauvapalstalla. Sinä et vain tiedä sitä.
Yhtä monta asiaa voi olla, mihin ihmisillä mielikuvitus riittää.
Minä tykkään kuitenkin elää todellisessa maailmassa, enkä epämääräisten uskomusten armoilla.
Itse asiassa sinä oletkin jumala, joka tälla hetkellä kokee itseään ihmismuodossa. Me kaikki olemme.
AP, minä olen myös vl-perheestä (kuten useimmat kaverinikin), ja tuo Pirun pelkääminen istuu tiukassa joissakin.
Yksi kaveri sanoi, että uskon kieltämisen jälkeen meni monta vuotta että uskalsi nukkua valot kiinni, eikä enää pelännyt ”Pirua”.
Itse en pelkää helposti, ja minulle on aina ollut selvää, että henkimaailma on olemassa - niin hyvä kuin pahakin.
Joskus kun tunnen pahan läsnäolon ja haluan sen pois, niin kuuntelen siionin lauluja ja se auttaa.
Itse en usko mihinkään jumaliin sinänsä, vaan energiaan ja toimin fiiliksen mukaan.
Luin myös sitä Travis-ketjua, ja jouduin kuuntelemaan sinä iltana sitten siionin lauluja jotta saan unen :D
Niissä on mielestäni hyvä energia, kuten monessa muussakin hengellisessä musiikissa.
Vierailija kirjoitti:
AP, minä olen myös vl-perheestä (kuten useimmat kaverinikin), ja tuo Pirun pelkääminen istuu tiukassa joissakin.
Yksi kaveri sanoi, että uskon kieltämisen jälkeen meni monta vuotta että uskalsi nukkua valot kiinni, eikä enää pelännyt ”Pirua”.Itse en pelkää helposti, ja minulle on aina ollut selvää, että henkimaailma on olemassa - niin hyvä kuin pahakin.
Joskus kun tunnen pahan läsnäolon ja haluan sen pois, niin kuuntelen siionin lauluja ja se auttaa.Itse en usko mihinkään jumaliin sinänsä, vaan energiaan ja toimin fiiliksen mukaan.
Luin myös sitä Travis-ketjua, ja jouduin kuuntelemaan sinä iltana sitten siionin lauluja jotta saan unen :D
Niissä on mielestäni hyvä energia, kuten monessa muussakin hengellisessä musiikissa.
Uskontojen uhrien tuki ry voisi auttaa myös sinua.
Kultin koukut ovat edelleen syvällä sinussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi kaveri sanoi, että uskon kieltämisen jälkeen meni monta vuotta että uskalsi nukkua valot kiinni, eikä enää pelännyt ”Pirua”.Itse en pelkää helposti, ja minulle on aina ollut selvää, että henkimaailma on olemassa - niin hyvä kuin pahakin.
Joskus kun tunnen pahan läsnäolon ja haluan sen pois, niin kuuntelen siionin lauluja ja se auttaa.Itse en usko mihinkään jumaliin sinänsä, vaan energiaan ja toimin fiiliksen mukaan.
Niissä on mielestäni hyvä energia, kuten monessa muussakin hengellisessä musiikissa.Uskontojen uhrien tuki ry voisi auttaa myös sinua.
En keksi yhtäkään syytä miksi menisin Uskontojen Uhrien tuki Ry:hyn. Ei ole tarvetta sellaiselle, eikä kiinnosta velloa uhriudessa.
Suurin osa ihmisistä on jollain tavalla aivopestyjä, ja kokemus pahan läsnäolosta on universaali tunne eikä liity mihinkään ”kulttiin”.
Syy miksi en halua keskustella julkisesti missään mihinkään vl-taustaan liittyvästä: ulkopuoliset tulevat luulemaan tietävänsä jotain.
Ette tiedä, joten olkaa hiljaa.
Siis mä kyllä uskon pahan läsnäoloon. Vaikken olis uskovainen, niin tietäisin silti että ainakin paha on olemassa.
Oon kokenu asioita, joita ei voi tieteellisesti selittää mitenkään ja joita en ole ollut yksin kokemassa vaan paikalla on ollut joku toinen henkilö myös.
Esimerkkinä tämä: nukuttiin poikaystävän kanssa samassa sängyssä, oltiin n. 2-kymppisiä. Oltiin ihan täydessä unessa, kunnes molemmat herättiin samassa sekunnissa siihen että musta varjo lensi meidän yli ja sanoi jotain (kuulosti kirosanalta). Jähmettyneenä paikoillaan molemmat tiedettiin että kumpikin oli hereillä.
Voin sanoa ettei se poikaystäväkään mikään herkkis ole, yhdessä katottiin paljon kauhuelokuvia ym aina että ei me niinkun noita asioita mitenkään erityisesti pelätty.
Muitakin vastaavia on. Parempi etten kerro enempää.
Tiedän ettei kaikki usko yliluonnollisiin asioihin koska eivät niitä ole kokeneet, mutta en osaa noita oikein tieteelläkään selittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niissä on mielestäni hyvä energia, kuten monessa muussakin hengellisessä musiikissa.Uskontojen uhrien tuki ry voisi auttaa myös sinua.
En keksi yhtäkään syytä miksi menisin Uskontojen Uhrien tuki Ry:hyn. Ei ole tarvetta sellaiselle, eikä kiinnosta velloa uhriudessa.
Suurin osa ihmisistä on jollain tavalla aivopestyjä, ja kokemus pahan läsnäolosta on universaali tunne eikä liity mihinkään ”kulttiin”.
Laittaisitko tieteellisiä lähteitä tähän universaaliin tunteeseen pahan läsnäolosta?
Sunnuntaiaamun krapulaa ei lasketa.
Vierailija kirjoitti:
Siis mä kyllä uskon pahan läsnäoloon. Vaikken olis uskovainen, niin tietäisin silti että ainakin paha on olemassa.
Oon kokenu asioita, joita ei voi tieteellisesti selittää mitenkään ja joita en ole ollut yksin kokemassa vaan paikalla on ollut joku toinen henkilö myös.
Esimerkkinä tämä: nukuttiin poikaystävän kanssa samassa sängyssä, oltiin n. 2-kymppisiä. Oltiin ihan täydessä unessa, kunnes molemmat herättiin samassa sekunnissa siihen että musta varjo lensi meidän yli ja sanoi jotain (kuulosti kirosanalta). Jähmettyneenä paikoillaan molemmat tiedettiin että kumpikin oli hereillä.
Voin sanoa ettei se poikaystäväkään mikään herkkis ole, yhdessä katottiin paljon kauhuelokuvia ym aina että ei me niinkun noita asioita mitenkään erityisesti pelätty.
Muitakin vastaavia on. Parempi etten kerro enempää.
Tiedän ettei kaikki usko yliluonnollisiin asioihin koska eivät niitä ole kokeneet, mutta en osaa noita oikein tieteelläkään selittää.
Tuohon nyt voi olla vaikka mikä ihan luonnollinen selitys:
- Toinen näki painajaista ja säpsähti hereille herättäen toisen omalla huudollaan. Painajaisen nähnyt kertoi toiselle mitä luuli juuri tapahtuneen ja toinen pelästyneenä ja unenpöpperössä uskoi kokeneensa saman.
- Yläkerrassa/ulkona/lähellä joku huusi jotain, koira haukahti, tai ilmavoimien hävittäjä jyrähti ylitse.
Kumpi tahansa on paljon uskottavampi kuin se että yliluonnollinen olento olisi lennellyt ihan vain teitä kiusatakseen ja haistatellut mennessään takaisin toiseen dimensioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laittaisitko tieteellisiä lähteitä tähän universaaliin tunteeseen pahan läsnäolosta?
Sunnuntaiaamun krapulaa ei lasketa.
En halua keskustella kanssasi enempää, asenteesi ylimielisine heittoineen ja kuvitelmasi siitä, että voisit tietää toisen ihmisen asioista paremmin kuin hän itse, kertoo ihan tarpeeksi.
Googlettele vaikka aihetta jos kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Oli erikoista että kuolonuhrit uutisoitiin tukehtuneen väenpaljouteen. Itse olen nähnyt muutamia videoita, missä tyyppejä hätäelvytetään melko väljän ihmiskasan keskellä. Ja yhdessä videossa poika vain tipahtaa kesken tanssin ja siinäkin on tilaa ympärillä, eikä mitään rutistumista.
10 sydänpysähdystä yhdellä keikalla on aika paljon ja erikoinen uutisoiminen ihmetyttää vieläkin enemmän.
Huu meet hieman teepussien annostus mennyt pieleen ja porukkaa tipahtaa festareilla.
Yleisesti nyky-yhteiskunnassa on niin turvallista, että helposti sitä oppii pelottomaksi. Uskoo, ettei mitään pahaa voi tapahtua, koska kyllä järjestävä taho huolehtii ja valvoo. Siksipä ihmiset eivät kuuntele itsesuojeluvaistoaan, kun vaikkapa jossakin keikalla tunnelma alkaa tiivistyä ja eikä tunnu enää hyvältä - sitä ajattelee, että tämä kuuluu asiaan, eikä tässä nyt mitään voi käydä.
Tällaisiin onnettomuuksiin perehtyneet asiantuntijat neuvovat poistumaan heti mahdollisuuden tullessa, jos tilanne käy millään tavalla ahdistavaksi ja esim. jos fyysisesti tuntee, että jokaisesta neljästä ilmansuunnasta joku koskee.
Olin itsekin nuorena tyttönä monesti keikoilla, joissa aikuiset miehet tulivat väkisellä puskemaan ja väkivalloin ahtautumaan päälle, nauraen ja huutaen korvaan että ei ole pikkutyttöjen paikka tämä! Tuo Linkin Park -video ihan todella pisti itkemään, koska tuollaista huolenpitoa en keikoilla ole oikeasti koskaan nähnyt.