Luin eilen tuota Travis Scottin keikka ketjua ja mielen valtasi pelko pahuuden olemassa olosta
En ole pitkään aikaan tuntenut tätä tunnetta minkä outo paha tunne aiheuttaa. Minut on kasvatettu lestadiolaisuuteen, jo pienenä minulle on kerrottu tulimerestä ja paholaisesta joka vaanii nurkan takana. Kiroilemalla kutsuu paholaista luokseen jne. Erosin vuosia sitten lestadiolaisuudesta enkä ole uskonut sen kummemmin jumalaan kuin paholaiseenkaan.
Silti tuollaiset jutut kuin travisin keikat joissa joku paha oli monen mielestä läsnä, ja ne videot keikasta karmii selkäpiitä juuri sellaisen pahan tunnelman vuoksi, saa miettimään onko olemassa sittenkin jotain suurempaa mitä ei voi selittää. Vai onko nämä mun pahat tunteet vain peruja juuri lapsuuden pelotteluista.
Mielenkiinnolla keskustelisin aiheesta. Pidetään ketju asiallisena jotta ei poistu.
Kommentit (91)
Olen itse ollut keikalla jossa meinasi syntyä samanlainen tilanne. Esiintyjä keskytti esiintymisensä ja käski kaikkia astumaan yhden askeleen taaksepäin, jotta lavan edessä puristuksiin joutuneet eivät loukkaantuisi. Hän siis näki, mitä siinä lavan edessä oli tapahtumassa. Travis Scott joko ei nähnyt, tai ei välittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ollut keikalla jossa meinasi syntyä samanlainen tilanne. Esiintyjä keskytti esiintymisensä ja käski kaikkia astumaan yhden askeleen taaksepäin, jotta lavan edessä puristuksiin joutuneet eivät loukkaantuisi. Hän siis näki, mitä siinä lavan edessä oli tapahtumassa. Travis Scott joko ei nähnyt, tai ei välittänyt.
Näin eilen klipin jossa kuollutta poikaa kannetaan yleisön seasta pois ja Travis laulaa yeeeeeeeaa samalla. Siinä videossa oli juuri semmoinen uhrimenojen tuntu niinkuin keikasta on puhuttu. Että saat ananpalvontaa olisi ollut.
Sun pitäisi varmaan käydä terapiassa tai ottaa yhteyttä Uskonnon uhrit-yhdistykseen. Ei sun ajatukset mitään normaaleja ole.
Mullekin tuli tosi paha olo kun Travis näki tilanteen mutta ei välittänyt. Miksi?! Hän olisi voinut estää kuolemia jos olisi keskeyttänyt keikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin eilen klipin jossa kuollutta poikaa kannetaan yleisön seasta pois ja Travis laulaa yeeeeeeeaa samalla. Siinä videossa oli juuri semmoinen uhrimenojen tuntu niinkuin keikasta on puhuttu. Että saat ananpalvontaa olisi ollut.
Tuttuni oli Pearl Jamin konsertissa Roskildessa vuonna 2000. Siellä kuoli useita ihmisiä ihmisten tunkiessa kohti lavaa ja etummaisten joutuessa valtavan ihmismassan puristuksiin. Eddie Vedder oli kuulemma purskahtanut itkuun, kun hän kuuli tapahtuneesta.
Pearl Jam julkaisi samana yönä tällaisen viestin:
“This is so painful . . . . I think we are waiting for someone to wake us and say it was just a horrible nightmare . . . . And there are absolutely no words to express our anguish in regard to the parents and loved ones of these precious lives that were lost. We have not yet been told what actually occurred, but it seemed random and sickeningly quick . . . it doesn’t make sense. When you agree to play a festival of this size and reputation, it is impossible to imagine such a heart-wrenching scenario. Our lives will never be the same, but we know that is nothing compared to the grief of the families and friends of those involved. It is so tragic . . . there are no words.
“Devastated, Pearl Jam.”
Vierailija kirjoitti:
Saisko niitä videolinkkejä. 7
Ei niitä kannata katsoa.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4375278/kardashianin-kirous-sai-viimeis…
Tässä linkki ketjuu mitä luin.
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa. Samanlainen kauhistuttava tunne tuli kun näin noin 12vuotiaana Indiana Jones leffsn, missä uhrattiin ihmisiä Kali Jumalalle. Näin monta viikkoa painajaisia ja pelkään edelleen sitä leffaa. Siinä on se sama pahuuden tunne mikä mut valtasi eilen.
En ole nähnyt tuota leffaa, mutta kuulostaa aika harhaanjohtavalta sillä Kali on hindujumala ja hindulaisuuten ei todellakaan kuulu mitkään ihmisuhrit ja hindulaisuudessa Kali on nimenomaan se jumala joka suojelee viattomia ihmisiä pahalta...
Vierailija kirjoitti:
Mullekin tuli tosi paha olo kun Travis näki tilanteen mutta ei välittänyt. Miksi?! Hän olisi voinut estää kuolemia jos olisi keskeyttänyt keikan.
Tässä ABC:n uutispätkässä sanotaan, että ainoastaan executive producer ja festival director saavat pysäyttää shown
Paljon tuntuu olevan sitä pahuutta ihan siellä kirkon sisällä. Kirkko tappoi noitavainoissa 40 000 - 50 000 ihmistä, joukossa myös noin 40 lasta. Sitten nämä katolisen kirkon pedofiilitapaukset sun muut.
Olen kokenut semmoisen läsnäolon jota voisi kutsua pahuudeksi. Se ei edustanut niinkään aktiivista pahantekoa vaan oli eräänlainen täysin persoonaton "kylmä silmä" joka näkee kaiken ja tekee samalla kaikesta näkemästään totaalisen merkityksetöntä. Sielun musta aukko. Myöhemmin maalasin paperille kuvia pikimustasta ikkunasta jota reunusti verenpunainen kehys. Enää en onneksi tuota läsnäoloa ole tuntenut.
Olen ymmärtänyt että Travis nimenomaan on lietsonut yleisön paskaa käytöstä keikoillaan ja että tämä oli vain ajan kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Paljon tuntuu olevan sitä pahuutta ihan siellä kirkon sisällä. Kirkko tappoi noitavainoissa 40 000 - 50 000 ihmistä, joukossa myös noin 40 lasta. Sitten nämä katolisen kirkon pedofiilitapaukset sun muut.
Pahuutta (ja hyvyyttä) on kaikkialla missä on ihmisiä.
Eihän kukaan pääse enää laulajaksi tai näyttelijäksi ellei liity illui Hin. Kattokaa Antti Tuisku ja Erika Vikmanin lavasteita.
Ap, sinua on aivopesty. Ajatuksesi eivät ole normaaleja vaan kuulostavat aika huolestuttavilta. Kannattaa tutustua Uskontojen uhrit materiaaleihin, vertaistukeen ja ehkä mennä terapiaan.
Kaikkea hyvää sinulle!
Mulla on jonkin verran psyykkisiä kykyjä ja on ollut useita ns. yliluonnollisia kokemuksia erilaisten entiteettien kanssa, joten uskon kyllä siihen että emme ole maailmassa yksin. En tosin uskon taivaaseen ja helvettiin vaan sielunkulkuun.
Oli erikoista että kuolonuhrit uutisoitiin tukehtuneen väenpaljouteen. Itse olen nähnyt muutamia videoita, missä tyyppejä hätäelvytetään melko väljän ihmiskasan keskellä. Ja yhdessä videossa poika vain tipahtaa kesken tanssin ja siinäkin on tilaa ympärillä, eikä mitään rutistumista.
10 sydänpysähdystä yhdellä keikalla on aika paljon ja erikoinen uutisoiminen ihmetyttää vieläkin enemmän.
No kyllä se on ihan normaalia minusta välillä kokea juuri tuota tunnetta pahuuden olemassaolosta. Itsellekin sattunut monta kertaa ihmisten pahimpiin tekoihin törmätessä. Kai oleellista on ettei siihen tunteeseen jää vellomaan pitkäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa. Samanlainen kauhistuttava tunne tuli kun näin noin 12vuotiaana Indiana Jones leffsn, missä uhrattiin ihmisiä Kali Jumalalle. Näin monta viikkoa painajaisia ja pelkään edelleen sitä leffaa. Siinä on se sama pahuuden tunne mikä mut valtasi eilen.
En ole nähnyt tuota leffaa, mutta kuulostaa aika harhaanjohtavalta sillä Kali on hindujumala ja hindulaisuuten ei todellakaan kuulu mitkään ihmisuhrit ja hindulaisuudessa Kali on nimenomaan se jumala joka suojelee viattomia ihmisiä pahalta...
Kyllä Kalille on aikanaan annettu myös ihmisuhreja. Ja kun on Intia kyseessä, niin ei voi yhtään tietää mitä tänäkin päivänä tapahtuu.
t. Uskonnon opettaja