Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Eurojackpotin jakaminen kertoo minusta?

Vierailija
10.02.2015 |

Kun voitan 40 miljoonaa ensi perjantaina Eurojackpotista, jaan sen tasan omien vanhempieni, mieheni vanhempien, omien sisarusteni ja miehen sisarusten kesken. Kullekin perhekunnalle tulee näin 2,5 miljoonaa euroa. Kummallakin on aika monta sisarusta.

40 miljoonaa on naurettavan suuri summa itsellä pidettäväksi. Mutta se, että voisin tehdä koko lähisuvun miljonääreiksi, tuntuu paljon upeammalta kuin ne 40 miljoonaa omalla pankkitilillä. 2,5 miljoonalla eurolla jokainen läheinen voi kuitenkin saavuttaa hyvin suurella todennäköisyydellä kaikki unelmansa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:37"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:29"]

Uskottavaa tai ei niin täysin laillista. Ei puutu veikkaus tai verottaja mitenkään.

[/quote]

Onko ihan oikeasti? Eli jos minä olen ainut meidän koko perheestä (siis vanhemmat, sisarukset), joka lottoan ja voitan päävoiton, voin tehdä jälkikäteen porukkasopimuksen? Siis vaikka muut eivät ole mitenkään osallistuneet rahallisesti oikeasti lottoamiseen?

Voiko potin jakaa muuten kuin tasan? Eli vaikka minulle puolet ja toisen puolen jakaa isä, äiti, kaksi siskoa ja yksi veli keskenään tasan?

[/quote]

Niin siis onko tuo mahdollista, tietääkö joku?

[/quote]

Porukkasopimuksella kaikille tulee yhtä suuri osuus, eli ei voi jakaa erisuuruisia summia.

Vierailija
22/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:45"]

Älä sitten hirveästi pety, kun JOS et voittanutkaan. 

[/quote]

No vähän kuitenkin :)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:15"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:11"]

Onnea lahjaverojen kanssa sitten :)

[/quote]

Paitsi että olen ymmärtänyt, että Veikkauksessa voi tehdä porukkasopimuksen myös voiton jälkeen. Tällöin rahat tulevat suoraan voittajien tilille ilman mitään lahjaveroja.

ap

[/quote]

Ei sitä enää siellä Veikkauksessa voi tehdä, pitää olla valmiina mentäessä voittoa lunastamaan.

Vierailija
24/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:23"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:19"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:15"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:11"]

Onnea lahjaverojen kanssa sitten :)

[/quote]

Paitsi että olen ymmärtänyt, että Veikkauksessa voi tehdä porukkasopimuksen myös voiton jälkeen. Tällöin rahat tulevat suoraan voittajien tilille ilman mitään lahjaveroja.

ap

[/quote]

Noin iso porukka on aika hankala jälkikäteen uskottavasti tehdä, miksi et tekisi jo etukäteen :)

[/quote]

Uskottavaa tai ei niin täysin laillista. Ei puutu veikkaus tai verottaja mitenkään.

[/quote]

Ei ole laillista väärentää sopimuksen allekirjoitusajankohtaa, mutta hankala sitä on toisaalta todistaakaan väärennetyksi. Toki verottaja puuttuu, jos joku todistaa väärennetyksi/voiton jälkeen laadituksi.

Vierailija
25/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:39"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:36"]

Ei tuo kerro sinusta muuta kuin että pidät omasta ja miehesi perheestä ? 

[/quote]

Kerroin tästä yhdelle puolitutulle ja se ei voinut millään käsittää, miksi tekisin jotain näin hölmöä. Piti minua ihan typeränä, kun jakelisin omia ansaittuja rahojani muille. Sanoi, että korkeintaan voisi 40 miljoonastaan maksaa lähipiirille jonkun rantaloman, mutta muut rahat pitäisi visusti itsellään.

Tästä tämä vain tuli mieleen. Aloin miettiä, olenko jotenkin nössö tai typerä, jos tekisin tällaisen tempun.

ap

[/quote]

Olet aika nössö sikäli, että kyselet muiden mielipiteitä päätöksistäsi.

Vierailija
26/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:50"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:37"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:29"]

[/quote]

Onko ihan oikeasti? Eli jos minä olen ainut meidän koko perheestä (siis vanhemmat, sisarukset), joka lottoan ja voitan päävoiton, voin tehdä jälkikäteen porukkasopimuksen? Siis vaikka muut eivät ole mitenkään osallistuneet rahallisesti oikeasti lottoamiseen?

Voiko potin jakaa muuten kuin tasan? Eli vaikka minulle puolet ja toisen puolen jakaa isä, äiti, kaksi siskoa ja yksi veli keskenään tasan?

[/quote]

Niin siis onko tuo mahdollista, tietääkö joku?

[/quote]

Porukkasopimuksella kaikille tulee yhtä suuri osuus, eli ei voi jakaa erisuuruisia summia.

[/quote]

Voihan laittaa erisuuruisia summia: https://www.veikkaus.fi/portal/external/porukkasopimus_suomi.pdf

Ihan selkeästi tuohon sopimukseen merkitään prosenttiosuus tai summa, jolla on pelattu.

Vierailija
27/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä just totesin, että tuosta 40 miljoonasta menisi heti ainakin 10 miljoonaa kunnon merenrantatonttiin PK-seudulla + rakennusoikeuden hankkimiseen siihen. Sillä jäljelläolevalla 30 miljoonalla ei mitään Hollywood-tason lukaalia pystytettäisi.

Tulin siihen tulokseen, että sijoittaisin ne fyrkat ja palailisin asiaan parinkymmenen lisämiljoonan jälkeen.

Vierailija
28/28 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, voitto on tulossa kyllä tänne päin! Mutta ehkä ens kerralla suaki onnistaa! :---)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi