Mitä Eurojackpotin jakaminen kertoo minusta?
Kun voitan 40 miljoonaa ensi perjantaina Eurojackpotista, jaan sen tasan omien vanhempieni, mieheni vanhempien, omien sisarusteni ja miehen sisarusten kesken. Kullekin perhekunnalle tulee näin 2,5 miljoonaa euroa. Kummallakin on aika monta sisarusta.
40 miljoonaa on naurettavan suuri summa itsellä pidettäväksi. Mutta se, että voisin tehdä koko lähisuvun miljonääreiksi, tuntuu paljon upeammalta kuin ne 40 miljoonaa omalla pankkitilillä. 2,5 miljoonalla eurolla jokainen läheinen voi kuitenkin saavuttaa hyvin suurella todennäköisyydellä kaikki unelmansa.
Kommentit (28)
Ihan kiva mutta omille lapsillekin (tai tuleville) kannattaisi myös varata jonkin verran. Kuulostat epäitsekkäältä ja kiltiltä.
Siitä jää heille "vain" reilu miljoona per nenu, mutta kyllähän sekin on paljon rahaa. Kiitos ap:lle myös siitä, että kantaa kortensa kekoon myös valtiontalouden kannalta :)
Ei mene lahjaveroa, jos tekee porukan, jonka voi tehdä vielä jälkikäteen.
Ap:lle ei ole mitään kommentoitavaa.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:11"]
Onnea lahjaverojen kanssa sitten :)
[/quote]
Paitsi että olen ymmärtänyt, että Veikkauksessa voi tehdä porukkasopimuksen myös voiton jälkeen. Tällöin rahat tulevat suoraan voittajien tilille ilman mitään lahjaveroja.
ap
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:14"]
Siitä jää heille "vain" reilu miljoona per nenu, mutta kyllähän sekin on paljon rahaa. Kiitos ap:lle myös siitä, että kantaa kortensa kekoon myös valtiontalouden kannalta :)
[/quote]
Ei siitä mee mitään lahjaveroja, jos on porukkasopimus. Näinhän usein tehdäänkin. Usein joku iso voitto paljastuukin myöhemmin "porukaksi", vaikkei sitä voittohetkellä ollut olemassakaan.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:14"]
Ihan kiva mutta omille lapsillekin (tai tuleville) kannattaisi myös varata jonkin verran. Kuulostat epäitsekkäältä ja kiltiltä.
[/quote]
Kyllä mä luulen, että siitä 2,5 miljoonasta jää ihan hyvin vielä lastenkin käyttöön.
ap
Noin mäkin tekisin, mutta antaisin kyllä myös kavereille enkä vain sukulaisille.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:15"]
[/quote]
Paitsi että olen ymmärtänyt, että Veikkauksessa voi tehdä porukkasopimuksen myös voiton jälkeen. Tällöin rahat tulevat suoraan voittajien tilille ilman mitään lahjaveroja.
ap
[/quote]
Noin iso porukka on aika hankala jälkikäteen uskottavasti tehdä, miksi et tekisi jo etukäteen :)
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:18"]
Noin mäkin tekisin, mutta antaisin kyllä myös kavereille enkä vain sukulaisille.
[/quote]
Meillä vaan näitä sukulaisia on niin hirveä määrä, että rajaisin siitä syystä lähipiiriin. Kertoisin kolmelle parhaimmalle kaverilleni voitosta ja pääsisivät he varmasti nauttimaan ilmaisista lomamatkoista ja kaikenlaisista shoppailureissuista kanssani, vaikken suoraa rahaa jakelisikaan.
ap
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:19"]
[/quote]
ap
[/quote]
Noin iso porukka on aika hankala jälkikäteen uskottavasti tehdä, miksi et tekisi jo etukäteen :)
[/quote]
Ai muuten hyvä idea. Jos saisi kaikilta nimikirjoitukset etukäteen paperille, voiton sattuessa voisi vain lisätä päivämäärän. Tai siis nythän se 40 miljoonaa kolahtaa perjantaina, mutta jos jostain kumman syystä se nyt ei onnistuisikaan :D
ap
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote]
Uskottavaa tai ei niin täysin laillista. Ei puutu veikkaus tai verottaja mitenkään.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:23"]
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote]
Uskottavaa tai ei niin täysin laillista. Ei puutu veikkaus tai verottaja mitenkään.
[/quote]
Onko ihan oikeasti? Eli jos minä olen ainut meidän koko perheestä (siis vanhemmat, sisarukset), joka lottoan ja voitan päävoiton, voin tehdä jälkikäteen porukkasopimuksen? Siis vaikka muut eivät ole mitenkään osallistuneet rahallisesti oikeasti lottoamiseen?
Voiko potin jakaa muuten kuin tasan? Eli vaikka minulle puolet ja toisen puolen jakaa isä, äiti, kaksi siskoa ja yksi veli keskenään tasan?
Ei tuo kerro sinusta muuta kuin että pidät omasta ja miehesi perheestä ?
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:29"]
[/quote]
Onko ihan oikeasti? Eli jos minä olen ainut meidän koko perheestä (siis vanhemmat, sisarukset), joka lottoan ja voitan päävoiton, voin tehdä jälkikäteen porukkasopimuksen? Siis vaikka muut eivät ole mitenkään osallistuneet rahallisesti oikeasti lottoamiseen?
Voiko potin jakaa muuten kuin tasan? Eli vaikka minulle puolet ja toisen puolen jakaa isä, äiti, kaksi siskoa ja yksi veli keskenään tasan?
[/quote]
Niin siis onko tuo mahdollista, tietääkö joku?
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:36"]
Ei tuo kerro sinusta muuta kuin että pidät omasta ja miehesi perheestä ?
[/quote]
Kerroin tästä yhdelle puolitutulle ja se ei voinut millään käsittää, miksi tekisin jotain näin hölmöä. Piti minua ihan typeränä, kun jakelisin omia ansaittuja rahojani muille. Sanoi, että korkeintaan voisi 40 miljoonastaan maksaa lähipiirille jonkun rantaloman, mutta muut rahat pitäisi visusti itsellään.
Tästä tämä vain tuli mieleen. Aloin miettiä, olenko jotenkin nössö tai typerä, jos tekisin tällaisen tempun.
ap
Älä sitten hirveästi pety, kun JOS et voittanutkaan.
Minä pitäisin kyllä rahat itse, mutta ilahtuisin kyllä, jos olisin lähisukulaisesi.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:37"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:29"]
[/quote]
[/quote]
Niin siis onko tuo mahdollista, tietääkö joku?
[/quote]
Voi jakaa muutenkin kuin tasan. Puhutaan osuuksista. Sinä voit ottaa 2/10 osaa, miehesi 5/10 osaa, äitisi 1/10 osaa ja isäsi 1/10 osaa ja loput tasan lapsille, jokaiselle 1/10 osaa.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:23"]
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Noh, ei se tämäkään asia ihan niin mene, kuin Anna-Leena Härkösen kirjassa, että Veikkauksesta neuvotaan... Se on aikamoinen prosessi sitouttaa noin suuri porukka pävämäärävilppiin ja muutenkin hankalaa.