Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita, jotka EIVÄT halua omakotitaloa ollenkaan?

Vierailija
10.09.2006 |

En todellakaan aio koskaan ottaa asuntolainaa ja ostaa omaa taloa, mieluummin asun vuokralla. Haluan myös asua ulkomailla, joten ei olis mitään järkeä maksaa näillä koroilla ns. omaa pois kun summa vähintäänkin tuplaantuu (alkuperäisestä lainasta siis maksetaan paaaljon enemmän).

Onkos muita?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuinen vääntö tästä asiasta mieheni kanssa: hän haluaa asua omakotitalossa, itse olen taas ihan ehdottomasti kerrostalo- tai rivari-ihmisiä. Omistuasunnossa kyllä asumme.

Vierailija
2/22 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuli jo kokeiltua - huono idea. Rahaa paloi asumiseen aivan kauheasti ja vaikka olisihan meillä ollut siihenkin varaa, en halunnut käyttää niin valtavia summia asumiseen, kun en edes erityisemmin pitänyt siitä asumismuodosta muutenkaan. Myytiin pois ja muutto rivariin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää piha-enkä kotihommsita. Rivari on meille unelmakoti.

Vierailija
4/22 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin nyt asun omakotitalon puolikkaassa vuokralla ulkomailla ja olen asunut lapsuuteni omakotitalossa, mutta omakotitalon vaatima työmäärä hirvittää

rivarissa voisin toki asua, mutta en rinnasta omakotitaloa luontoon, metsä on ihan eri asia

mielestäni nykyään Suomessa rakennetaan ihan liian suuria taloja, en tiedä miksi niitä neliöitä pitää olla niin paljon

kolmihenkiselle perheelleni riittää hyvin kolmio

Vierailija
5/22 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivarissa tai paritalossa en voisi kuvitellakaan asuvani. Joutuu olemaan aivan liikaa tekemisissä naapureiden kanssa, ei kiitos.

Vierailija
6/22 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan rivitalossa, ja tää on ihan hyvä vaihtoehto. Piha on mutta ei liina suuri eikä pieni. Tykkään että on naapureita ja lapsilla pihakavereita.

Kerrostalossakin voisin asua ihan hyvin, mä vaan haluaisin sellaisen ison lasitetun parvekkeen.

Vierailija
7/22 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalossa asuakseen täytyy mielestäni olla puutarha- ja kodinhoitohenkinen, enkä ole sellainen. Mies on ulkomaalainen ja vietämme kaikki lomat poissa Suomesta, Keski-Euroopassa. Piha jäisi siis joka tapauksessa hunningolle. Meille paras vaihtoehto on nykyinen 120 m2 kerrostalokotimme, johon nelihenkinen perheemme mahtuu mainiosti.

Vierailija
8/22 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun ei ole, niin asun mieluummin isossa kerrostaloasunnossamme :)

Vierailija
9/22 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko elämäni asunut kerrostalossa enkä haluakaan omakotitaloon. Jo rahaa olisi paljon, ostaisin jonkun noin 130 neliön kerrostaloasunnon, jos vaan sellaisen löytäisin... no onhan niitä, vaikkei ihan joka talossa:)

Vierailija
10/22 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä siinä ok-talossa kaikkia oikein viehättää.

Mieluiten asun kaupungin keskustassa (tai lähistöllä) kerrostalossa. Mieluiten kauniissa jugend-tyylisessä.

Itseäni ärsyttää ok-taloissa se,että aina saa olla pihaa tai jotain nurkkaa värkkäämässä. Samoin se, että harvemmin keskustassa ok-taloja enemmälti on.

Eli jos saisin lottovoiton, ostaisin hienon vanhan ison huoneiston esim. Eirasta tai Krunikasta. Enpä kyllä nytkään asu kovin kaukana noista tantereista.

Vierailija
11/22 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(nyt olemme kerrostalokolmiossa ja laina melko pieni). Omakotitalossa ei kiehdo ylenmääräiset puutarhatyöt ja lumenluonti ja etenkin vanhemmissa okt:ssa on aina joku kohta rempattavana. No thanks.

Vierailija
12/22 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmoin ullakkohuoneistosta jossain ihanassa vanhassa keskustan liepeillä olevassa kerrostalossa. Mansardikatot ovat ihania! Vielä kun se talo olisi puistomaisessa ympäristössä niin avot! Neliöitä saisi olla jotain 100-120.

Vierailija
13/22 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuneet omakotitalossa (maaseudulla) eivät välttämättä viihdy kauan esim. kerros- tai rivitalossa. Sekä minä että mieheni olemme maaseudulla kasvaneita, ja jotenkin sitä kaipaa ympärilleen tilaa ja omaa pihamaata, peltoja, metsiä. Ehkä kaupungissa kasvaneille omakotitalo maalla voi olla vieras ajatus, jos ei ns. metsän keskellä ole tottunut elämään :)

Vierailija
14/22 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitaloa pitää kuitenkin hoitaa enemmän kuin osaketta, eikä miehellä pysy vasara eikä suti kädessä, ja mä vihaan puutarhan hoitoa. Eli ei ehkä ihan ole meidän juttu mikään okt.

Vierailija
15/22 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku alkoi kuitenkin tökkiä siinä, kun lopulta emme osanneetkaan kuvitella meitä omakotitalossa ja pihatöissä. Tulimme siis järkiimme ja vaihdoimme isompaan kerrostalo-osakkeeseen.

Vierailija
16/22 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

asuneet omakotitalossa (maaseudulla) eivät välttämättä viihdy kauan esim. kerros- tai rivitalossa. Sekä minä että mieheni olemme maaseudulla kasvaneita, ja jotenkin sitä kaipaa ympärilleen tilaa ja omaa pihamaata, peltoja, metsiä. Ehkä kaupungissa kasvaneille omakotitalo maalla voi olla vieras ajatus, jos ei ns. metsän keskellä ole tottunut elämään :)

ja olen asunut todella metsässä.. ihan juuri senkin takia haluan mieluummin asua vähän lähempänä kaupunkia ja kerrostalossa.

Vierailija
17/22 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu vuosi asumista riitti siinä,myytiin pois.

Liikaa tekemistä ja vastuuta ei aika eikä viitseliäisyys riitä

lisäksi todella YKSINÄINEN olo talossa kun ei naapurit tekemisissä keskenään.

Rivariasuminen meille paras ratkaisu

Vierailija
18/22 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungissa on ihanaa asua. Ja asuntolainaa kyllä löytyy - keskusta-asuminen ei ole ihan halpaa.

Vierailija
19/22 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli asunnon koko täytyisi tuplata. kun vain saisi jostain vielä sen 700.000 euroa.

Vierailija
20/22 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan hölmö yleistys, että jos on tottunut omakotitaloasumiseen, haluaa itselle omakotitalon. Pikemminkin niin, että me ollaan todella kyllästytty omakotitaloihin. Riittää, kun käydään molempien vanhemmilla kylässä... Meilläkin unelma-asunto on kaupunkiasunto -ja jos vaan olisi varaa, niin sellainen 100 neliötä lähellä keskustaa ja merta olisi unelmien täyttymys. Ei toki ihan ydinkeskustassa, vaan siten, että lapsille jää luontoa ympärille... sopivassa määrin ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän