Tämäkö on tasa-arvoa?
Tulin yöllä töistä kotiin. Ensimmäisenä piti alkaa pesemään pyykkiä, sitten laittamaan tiskit koneeseen ja keittiö siistiksi. Sen jälkeen muun huushollin järjestely ja siivous. Miksi tämä kaikki jää miehen tehtäväksi? Vaimo opiskelee ja minä käyn töissä. Onko tämä nyt sitä tasa-arvoa? En jaksa enään kauan tätä.
Kommentit (18)
Aijaa luin hieman huonosti ensin. Siis sinäkö teetkin kaiken? No tuo on jo kyllä aika reilua, mutta ei kyllä tasa-arvoista lainkaan.
Vaimonko kaiken sitten pitäisi tehdä?
Sitä paitsi, olisit jättänyt huomiseen siivoamisen. En minä ainakaan siivoaisi yövuoron jälkeen yhtään mitään. Ei se kämpän siisteys nyt niin tärkeää ole.
Kuka hullu pesee yöllä pyykkiä tai yleensäkään siivoaa??
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 05:25"]Kuka hullu pesee yöllä pyykkiä tai yleensäkään siivoaa??
[/quote]
Minä siivoan yöllä. Kun tulet töistä kotiin ja kaaos tulee jo ulko-ovella vastaan, niin ei ole muuta vaihtoehtoa kuin siivoaminen. Itse en ainakaan pysty alkaa nukkumaan, jos kämppä ei ole järjestyksessä. Aikaa kuitenkin on vähän, kun joudun lähtemään jo seuraavana iltana taas töihin.
Ap sun pitää vaan höllätä omua standardejasi. Ei yöllä tartte siivota, on ihan hullua jos ei voi nukkua kun astiat eivät ole tiskikoneessa. Suoraan sanottuna ei kannata tehdä lapsia jos ei siedä epäjärjestystä. Luovu marttyyri-asenteestasi. Sama neuvo on annett monta kertaa naisille tällä palstalla.
Kuulostaa hyvältä. Miesten työtkin ovat nykyisin fyysisesti heille kevyitä kotitöitä. Minulla menee aika täällä kotona päivystäessä. Päivystäesäni yritän harrastaa samalla, mutta eihän se täysin onnistu! Miehellä on palkkatyö ja omia harrastusiltoja ja jos haluaa jatkaa samalla tavalla, hoitakoon osan kotitöistäkin! Tarpeeksi raskasta minulle olla lasten saatavilla 24 tuntia vuorokaudesta! Yrittäkää miehet sisäistää tämä. Ja en saanut kokkiakaan aviopuolisoksi! Mies siivotkoon kokkailun jälkiä, kun minä loihdin ateriat vastoin omia kiinnostuksen kohteitani. Syöminenhän on tylsää, mutta kasvaville lapsille välttämätöntä ja ei voi antaa vain eineksiä!
Samaa paskaa meillä, akka vaan istuu jonkun ruudun ääressä ja kämppä on kuin pommin jäljilyä. Kun nuorinkin täyttää 18v niin minä häivyn.
Jollet sä ole kotona kuin nukkumassa, niin miksi ihmeessä siivoat senkin ajan?
Keskustelkaa. Jos sinä vapaaehtoisesti kuitenkin teet nämä asiat, niin eipä välttämättä tule toiselle mieleen että hän niihin sitten koskisi.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 04:48"]
Saman verran tekemistä molemmille? On se opiskelukin rankkaa ja käy töistä, että ei se nyt niinkään mene, että opiskelevan pitäisi kaikki tehdä. Keskustelkaa asiallisesti ja jakakaa ne työt siten, että kummallekin sellaiset jotka ovat hieman mieluisempia toiselle, jos löytyy. Voihan sitä välillä sitten vuorotellakin, jos tuntuu että joskus on niin väsynyt ettei jaksa.
[/quote]
Opiskelu ei ole työtä. Opiskelu pitää tehdä työn ohessa. Turha selittää että ei voi kun itse ole kouluttautunut monta koulutusta täysipäiväisenb työn ohessa. Myös kaksi korkeakoulututkintoa
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:42"]
Kuulostaa hyvältä. Miesten työtkin ovat nykyisin fyysisesti heille kevyitä kotitöitä. Minulla menee aika täällä kotona päivystäessä. Päivystäesäni yritän harrastaa samalla, mutta eihän se täysin onnistu! Miehellä on palkkatyö ja omia harrastusiltoja ja jos haluaa jatkaa samalla tavalla, hoitakoon osan kotitöistäkin! Tarpeeksi raskasta minulle olla lasten saatavilla 24 tuntia vuorokaudesta! Yrittäkää miehet sisäistää tämä. Ja en saanut kokkiakaan aviopuolisoksi! Mies siivotkoon kokkailun jälkiä, kun minä loihdin ateriat vastoin omia kiinnostuksen kohteitani. Syöminenhän on tylsää, mutta kasvaville lapsille välttämätöntä ja ei voi antaa vain eineksiä!
[/quote]
Älä vertaa kotona nyhjäämistä työssä olemiseen
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 05:25"]
Kuka hullu pesee yöllä pyykkiä tai yleensäkään siivoaa??
[/quote]
Teepä yli 12 tunnin työpäivää ja opiskele yhtäaikaa. Itselläni on tästä kokemusta opiskeluajalta, ja tosiaan tiskit tiskattiin joko aamukahdelta tai ei ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 13:46"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 04:48"]
Saman verran tekemistä molemmille? On se opiskelukin rankkaa ja käy töistä, että ei se nyt niinkään mene, että opiskelevan pitäisi kaikki tehdä. Keskustelkaa asiallisesti ja jakakaa ne työt siten, että kummallekin sellaiset jotka ovat hieman mieluisempia toiselle, jos löytyy. Voihan sitä välillä sitten vuorotellakin, jos tuntuu että joskus on niin väsynyt ettei jaksa.
[/quote]
Opiskelu ei ole työtä. Opiskelu pitää tehdä työn ohessa. Turha selittää että ei voi kun itse ole kouluttautunut monta koulutusta täysipäiväisenb työn ohessa. Myös kaksi korkeakoulututkintoa
[/quote]
No oli "työtä" tai ei, niin monesti se on rankempaa kuin oikea työ! Olihan noita töiden tekijöitä minunkin opiskeluaikoina. Mukava oli heidän kanssa tehdä projekteja sun muita kun periaatteessa kaikki työ teettettiin muilla kun itse oltiin töissä se aika kun muut olivat koulussa.
Ny vässykkä herkee poraamasta mammapalstalla ja laita akkas pihalle tai kuriin. Noloa lukea tollasta ruikuttamista. Aikanen mies!
Ootko sä ap vähän neuroottinen? Tosin en nyt ihan käsittänyt millanen kaaos siellä oli, mutta tiskit ja pyykit, nehän on ihan normaalia. Siis että joskus pyykkiä on pyykkikorissa ja kahvikuppeja muutama jäänyt pöydälle.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 14:37"]Ootko sä ap vähän neuroottinen? Tosin en nyt ihan käsittänyt millanen kaaos siellä oli, mutta tiskit ja pyykit, nehän on ihan normaalia. Siis että joskus pyykkiä on pyykkikorissa ja kahvikuppeja muutama jäänyt pöydälle.
[/quote]
Voihan se tietenkin sitä olla. Haluan, että lapsilla on puhtaat vaatteet yllä kouluun lähtiessä ja lapset saavat syödä aamupalan puhtaista astioista. Ei minua häiritse, jos lelut on levällään lattialla. Ne joutaa laittaa myöhemmin järjestykseen. Nyt vain on kysymys näistä tärkeimmistä asioista.