Laihduttaminen olisi oikeasti HELPPOA jos..
..ette ajattelisi sitä hemmetin ruokaa joka päivä! Kun mietitte ruokaa tai naposteltavaa, antaa kroppa helposti signaalin "kyllä tässä nälkä jo rupesikin olemaan" ja näin ollen on jo jääkaapin ovi auki. Kun ihminen tuntee nälkää, kroppa ottaa heti ja välittömästi varavarastosta. Nälkä on vain hyväksi! Ehkä näläntunne on lievästi "inhottava" mutta ei se yleensä satu eikä ole vaaraksi! Mitä useammin tuntee nälkää, alkaa se vatsalaukkukin kutistumaan. Eikä ihmisen oikeasti tarvitse mätötä (aikuisen) 5 ateriaa napaansa päivässä. Ei me mitään kasvavassa iässä olevia kakaroita olla!
Mun motto on edelleen: "Älä elä syödäksesi! Syö elääksesi!"
Esittäkää olevanne "kiireisiä" älkääkä hengatko keittiössä tai lähellä jääkaappianne yhtään turhaa sekuntia!
Nämä pienet säännöt auttavat minua tiputtamaan painoa.
Kaupassa katsoin mitä iltapalaksi: Katsoin nuggetteja ja mitä lie hodareita olikin tarjolla kun nälkä jysähti näin ehtoolla ja moiset pikasafkat olis kelvannu.. Otin raakasti kanasalaattipaketin käteen ja vertasin kalorimäärät. Päätös oli valmis. Ja huomen aamulla herään jälleen tyytyväisenä! :)
Pienemmät määrät sapuskaa suuhun ja se vähempi kalorinen!
Toivottavasti joku lisäkseni ajattelee että tämän pitäisi ihan oikeastikin olla helppoa...
Ps. Yli 30 vuotiaiden on turha alkaa rehkimään näissä ikävuosissa enää liikunnalla. Se ei oikeasti auta kuin piristämään ehkä mieltä - se on vain se mitä suuhunsa laittaa. Syö vähän ja huomaat miten voit kutsua itseäsi pieniruokaiseksi painosi alettua tippumaan.
Ei laihduttaminen ole vaikeaa.
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 01:15"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 01:09"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 01:08"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 00:44"] Yksi vinkki on toki sekin, että kun on kutsuttu kylään jossa tiedät pöydällä seisovan piirakkaa tms muuta hyvää... ;) Jätät kotona raakasti syömättä ja menet nälkäisenä paikalle. Saat ottaa hyvillä mielin sen piirakan palan ja mitä haluat, kylässä kun ei kehtaa alkaa ahmimaan nälkäänsä! Ja vol'a! Vatsasi onkin tuota pikaa sopivan tuntuinen, nälkäkin tipotiessään kun hitaasti jutellessa olet herkutellut. Eikä tarvitse näinkään kieltäytyä kylässä.. [/quote] sekopäistä hommaa [/quote]Ei muuten ole. Taidat olla oikein ahmatti joka kohta julistaa valehdellen täällä itsensä hoikaksi tai normaalin kokoiseksi :D
[/quote]
Tarkoitin sitä, että voihan sitä syödä normaalisti ja kylässä syö sitten vaikka sen piirakkapalan. Ja painoindeksin mukaan olen kyllä normaalipainoinen, mutta tavoitteena on silti pudottaa painoa. Sen aijon tehdä lisäämällä liikuntaa, koska nyt on tullut taukoa kipeänä olemisen vuoksi. Suosittelen tätä keinoa muillekin, eikä sekopäistä ruuan ja kalorien kyttäämistä.
[/quote]Lihavalle se piirakan pala todellakin on liikaa perusruoan päälle. Todellakin ylimääräinen haittalisä! Ja sitten siinä kohtaa ihmetyttää miten on lihava eikä paino putoa! Huoh
Siis miksi harrastaa jotain dieettejä? Tehkää elämäntaparemontti, joka on PYSYVÄ.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 01:17"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 01:13"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 01:08"]Laihduttaminen olisi helppoa, jos se tapahtuisi käytännössä samalla kaavalla kuin teoriassa. Laskennallisesti 7000kcal:n energiavaje tarkoittaa yhtä pudotettua kiloa. Mutta kun olet kuukauden ajan laskennallisella 700kcal:n päivittäisellä energiavajeella (eli 100g painonlaskua päivässä), eikä painosta lähde grammaakaan (vaikka laskennallisesti pitäisi pudota n. 3kg), niin kummasti tekee mieli heittää hanskat tiskiin. Joskus paino jumittaa parikin kuukautta putkeen, vaikka yrittäisi mitä, niin kyllä se heikentää motivaatiota. Ja ihan sama mitä kokeilee avuksi eli pienempiä kaloreita, isompia kaloreita, liikuntaa, liikkumattomuutta, makrojen kanssa kikkailua... Mikään ei auta jumitukseen. Ilman jumitusta laihdutus olisi ihan sairaan helppoa kun tietäisi varmasti, että 5 kuukauden kuluttua olen vaikkapa 15kg laihdempi. Kummasti jaksaisi tsempata. Ikävä kyllä se ei mene ihan niin. [/quote]En vaan tajua ihmisten jumitusjuttuja en. Miksi itselle ei käy niin?? Nyt kun laihdutan niin kyllä se paino vaan jatkaa tippumistaan taas kunnes olen normaalin kokoinen. Olen välillä siis tukevampi, taas hoikistuin näillä jutuillani kun haluan jne. Ja lihon kun annan itselleni siihen siis ihan luvan. Milloinkaan se ei käy väkisin. Kesäksi taas kiva kunnostautua! Ap
[/quote]
Jojoilu ei ole terveellistä ja aiheutta mm. lapsettomuutta
[/quote]minulla on monta lasta. Tuokaan juttu ei päde minuun.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 01:18"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 01:15"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 01:09"] [quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 01:08"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 00:44"] Yksi vinkki on toki sekin, että kun on kutsuttu kylään jossa tiedät pöydällä seisovan piirakkaa tms muuta hyvää... ;) Jätät kotona raakasti syömättä ja menet nälkäisenä paikalle. Saat ottaa hyvillä mielin sen piirakan palan ja mitä haluat, kylässä kun ei kehtaa alkaa ahmimaan nälkäänsä! Ja vol'a! Vatsasi onkin tuota pikaa sopivan tuntuinen, nälkäkin tipotiessään kun hitaasti jutellessa olet herkutellut. Eikä tarvitse näinkään kieltäytyä kylässä.. [/quote] sekopäistä hommaa [/quote]Ei muuten ole. Taidat olla oikein ahmatti joka kohta julistaa valehdellen täällä itsensä hoikaksi tai normaalin kokoiseksi :D [/quote] Tarkoitin sitä, että voihan sitä syödä normaalisti ja kylässä syö sitten vaikka sen piirakkapalan. Ja painoindeksin mukaan olen kyllä normaalipainoinen, mutta tavoitteena on silti pudottaa painoa. Sen aijon tehdä lisäämällä liikuntaa, koska nyt on tullut taukoa kipeänä olemisen vuoksi. Suosittelen tätä keinoa muillekin, eikä sekopäistä ruuan ja kalorien kyttäämistä. [/quote]Lihavalle se piirakan pala todellakin on liikaa perusruoan päälle. Todellakin ylimääräinen haittalisä! Ja sitten siinä kohtaa ihmetyttää miten on lihava eikä paino putoa! Huoh
[/quote]
Ei ole kun menet vaikka parin tunnin reippaalle lenkille.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 01:18"]Siis miksi harrastaa jotain dieettejä? Tehkää elämäntaparemontti, joka on PYSYVÄ.
[/quote]Tässä "dieetissä" kun saa syödä! Jestas..
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 01:19"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 01:18"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 01:15"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 01:09"] [quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 01:08"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 00:44"] Yksi vinkki on toki sekin, että kun on kutsuttu kylään jossa tiedät pöydällä seisovan piirakkaa tms muuta hyvää... ;) Jätät kotona raakasti syömättä ja menet nälkäisenä paikalle. Saat ottaa hyvillä mielin sen piirakan palan ja mitä haluat, kylässä kun ei kehtaa alkaa ahmimaan nälkäänsä! Ja vol'a! Vatsasi onkin tuota pikaa sopivan tuntuinen, nälkäkin tipotiessään kun hitaasti jutellessa olet herkutellut. Eikä tarvitse näinkään kieltäytyä kylässä.. [/quote] sekopäistä hommaa [/quote]Ei muuten ole. Taidat olla oikein ahmatti joka kohta julistaa valehdellen täällä itsensä hoikaksi tai normaalin kokoiseksi :D [/quote] Tarkoitin sitä, että voihan sitä syödä normaalisti ja kylässä syö sitten vaikka sen piirakkapalan. Ja painoindeksin mukaan olen kyllä normaalipainoinen, mutta tavoitteena on silti pudottaa painoa. Sen aijon tehdä lisäämällä liikuntaa, koska nyt on tullut taukoa kipeänä olemisen vuoksi. Suosittelen tätä keinoa muillekin, eikä sekopäistä ruuan ja kalorien kyttäämistä. [/quote]Lihavalle se piirakan pala todellakin on liikaa perusruoan päälle. Todellakin ylimääräinen haittalisä! Ja sitten siinä kohtaa ihmetyttää miten on lihava eikä paino putoa! Huoh
[/quote]
Ei ole kun menet vaikka parin tunnin reippaalle lenkille.
[/quote]Iäkkäillä lihavilla se ei tod auta eivätkä tee niin.
Juu antaapa olla. Voihan sitä laihduttaa vaikka lapamadoilla, sama kai se on sitten kunhan vaan paino putoaa. Yritin vain ohjeistaa miten tuosta hössöttämisestä pääsee eroon niin ettei tarvi enää koskaan laihduttaa, jojoilla ja voi elää elämänsäkin niin että olisi parempi olo. Mutta jos painon putoaminen on ainoa syy, tapahtui se sitten lihaksista tai läskistä niin what ever.
Sä ja sun lihaksisto ja läskistö. Kukaan ei ole puhunut syömättömyydestä ketjussa.
Aineenvaihdunnalla ei ole mitään tekemistä paskomisen kanssa. Älä ap neuvo asioissa joista et mitään tiedä.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 06:59"]Aineenvaihdunnalla ei ole mitään tekemistä paskomisen kanssa. Älä ap neuvo asioissa joista et mitään tiedä.
[/quote]
Itse asiassa on, mutta en löytänyt kohtaa, missä ap olisi viitannut asiaan. Luepa kilpirauhasen liikatoiminnan oireet. Siinä sairaudessa aineenvaihdunta kiihtyy ja energiankulutus kasvaa ja potilas ramppaa vessassa alvariinsa. Käänteisesti vajaatoiminnassa ummettaa ja juotu vesikin vain pöhöttää eikä tule läpi.
Laihtuminen on tosi helppoa useille. Painon pitäminen saavutetussa on se kriittisin vaihe ja jatkuu läpi elämän tai sitten pian huomaa kilojen palanneen.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 07:23"][quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 06:59"]Aineenvaihdunnalla ei ole mitään tekemistä paskomisen kanssa. Älä ap neuvo asioissa joista et mitään tiedä.
[/quote]
Itse asiassa on, mutta en löytänyt kohtaa, missä ap olisi viitannut asiaan. Luepa kilpirauhasen liikatoiminnan oireet. Siinä sairaudessa aineenvaihdunta kiihtyy ja energiankulutus kasvaa ja potilas ramppaa vessassa alvariinsa. Käänteisesti vajaatoiminnassa ummettaa ja juotu vesikin vain pöhöttää eikä tule läpi.
Laihtuminen on tosi helppoa useille. Painon pitäminen saavutetussa on se kriittisin vaihe ja jatkuu läpi elämän tai sitten pian huomaa kilojen palanneen.
[/quote]Kommentissa numero 13. Sairaudet ovat asia erikseen eikä se, että kilpirauhasen liikatoiminnassa vessakäynnit tiheytyy tarkoita että tiheästi vessassa käyvät ovat laihempia. Virtsaaminen tiheästi tosin yleensä on merkki nopeasta tai ainakin toimivasta aineenvaihdunnasta.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 01:13"]
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 01:08"]Laihduttaminen olisi helppoa, jos se tapahtuisi käytännössä samalla kaavalla kuin teoriassa. Laskennallisesti 7000kcal:n energiavaje tarkoittaa yhtä pudotettua kiloa. Mutta kun olet kuukauden ajan laskennallisella 700kcal:n päivittäisellä energiavajeella (eli 100g painonlaskua päivässä), eikä painosta lähde grammaakaan (vaikka laskennallisesti pitäisi pudota n. 3kg), niin kummasti tekee mieli heittää hanskat tiskiin. Joskus paino jumittaa parikin kuukautta putkeen, vaikka yrittäisi mitä, niin kyllä se heikentää motivaatiota. Ja ihan sama mitä kokeilee avuksi eli pienempiä kaloreita, isompia kaloreita, liikuntaa, liikkumattomuutta, makrojen kanssa kikkailua... Mikään ei auta jumitukseen. Ilman jumitusta laihdutus olisi ihan sairaan helppoa kun tietäisi varmasti, että 5 kuukauden kuluttua olen vaikkapa 15kg laihdempi. Kummasti jaksaisi tsempata. Ikävä kyllä se ei mene ihan niin. [/quote]En vaan tajua ihmisten jumitusjuttuja en. Miksi itselle ei käy niin?? Nyt kun laihdutan niin kyllä se paino vaan jatkaa tippumistaan taas kunnes olen normaalin kokoinen. Olen välillä siis tukevampi, taas hoikistuin näillä jutuillani kun haluan jne. Ja lihon kun annan itselleni siihen siis ihan luvan. Milloinkaan se ei käy väkisin. Kesäksi taas kiva kunnostautua! Ap
[/quote]
Kivat sulle. Täällä yksi jolla melkein tippa linssissä aamuisen punnituksen jälkeen. Aloitin painopudotuksen jo pari viikkoa sitten mutta viime viikon maanantaina uskaltaudui vaa-alle, 61,2 kg. Mikä on tällä pituudella ylipainon rajalla. Nyt on takana viikko 1400 - 1500 kalorilla, iltaisin on ollut nälkä ja keho pukannut pyytämättä ja tilaamatta ketoosia, vaikka en ole yhtään vältellyt hiilareita. Viime yönä heräsin johonkin ihme palelukohtaukseen ja oli pakko syödä jotain, rupesin taas tarkenemaan sen jälkeen. Tänään ensimmäinen punnitus viikon jälkeen, paino 61,0 kg. Mahtavaa. Enää viisi viikkoa tätä niin olen saanut kilon pois.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 00:23"]
Yli 30 vuotiaiden on turha alkaa rehkimään näissä ikävuosissa enää liikunnalla. Se ei oikeasti auta kuin piristämään ehkä mieltä - se on vain se mitä suuhunsa laittaa. Syö vähän ja huomaat miten voit kutsua itseäsi pieniruokaiseksi painosi alettua tippumaan. Ei laihduttaminen ole vaikeaa.
[/quote]
Vaakaantuijottajat eivät harrasta kunnon liikuntaa, siinähän lihakset voivat kasvaa ja nehän painavat. Pääasiana on painon pudotus kitudieetillä, jolloin helposti jää tärkeitä ravintoaineitakin saamatta. Sitten väsyttää ja tekee mieli herkkuja. Kyllä sitä kunnon hikiliikuntaa kannattaa harrastaa yli viisikymppisenäkin. Terveellisten tapojen kylkiäisenä tulee se sopiva painokin, eikä kitudieettejä tarvita.
Mä jään odottamaan tulevaisuutta jossa saa syödä niin paljon kuin haluaa ja pillerit polttaa rasvan pois. Tehokkaat laihdutuspillerit on tulevaisuus.
Silloin laihduttaminen on helpompaa kun etenee pienin askelin ja ei ole liian ankara itselle. Monesti lopputulos on myös pysyvämpi kun sallii itselle joskus vähän herkkujakin eli sillä voi ennakoida hyvinkin ahmimiseen sortumista. Kaksi ensimmäistä viikkoa on vaikeinta, sen jälkeen on helpompaa jatkaa ja huomaa ,että tämähän on tosi helppoa. Kun ottaa liikunnan tueksi niin se vaan tehostaa laihtumista ja voitte vain kuvitella kuinka hyvä olo on.
4 viikkoa laihdutusta takana. Paino -4,5kg. Eka viikko lähti 2,5kg, toka ja kolmas viikko tuli 1kg takaisin. Ja nyt vikalla viikolla paino pudonnut 3kg. Koko ajan syönyt samalla tavalla kalorit laskien. Eihän tässä ole mitään järkeä oikeasti. Enkä todellakaan pidä kitudieettiä.
Vituttaa vaan niitten valmis salaattejen hinnat nimittäin söisin niitä mielelläni, mut ei oo varaa. Mulle oli helppoa laihduttaa 20 kg puolessa vuodessa enkä oikeastaan liikkunut, mut nyt rv25 on tullut 8 kg takaisin koska tullut herkuteltua, kun muita nautinto aineita ei voi raskaana käyttää ja kyllähän se raskaus muutenkin lihottaa
Kivaa olla huonokuntoinen luikku. Vanhana ei pääse enää sängystä ylös kun ei ole liikkunut ja syönyt on niin vähän että lihakset on menneet, mut on ainakin LAIHA. Onnee valitsemallanne tiellä. Tai sit voi vaan juosta (kivaa) ja syödä just mitä haluaa (kivaa sekin). Pari makkaraa vyötärölläkään ei ole ketään tappanut, kun kunto on hyvä.
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 01:13"]
[/quote]
Jojoilu ei ole terveellistä ja aiheutta mm. lapsettomuutta