Mietteitä "apua vähävaraisille"
Autan (tai ainakin yritän haluta auttaa) ihmisiä muutamassa "autetaan"-ryhmässä fb:ssä.
On muutama asia, joka ihmettelen ja niihin jatkuvasti törmää.
-vaikka luottotiedot on mennyt ja on mm ulosotossakin, yritetään ottaa lisää korkeakorkoista lainaa.
-yleensä ihmisillä on paljon lemmikkejä. Ymmärrän toki, että eläimet on pitkäikäsiä ja elämäntilanne on ollut parempi kun lemmikki on ehkä otettu, mutta tämä ei todellakaan ole usein tapaus.
-yleensä lapsia on useita. Ja usein huomaa, että lapsia tehdään vaikka elämäntilanne on tosi haastava. Eli on työttömyyttä, puuteellinen koulutus, puolison sairautta, paha rahatilanne yms, mutta kuitenkin sit on sylivauva.
Ihanaa, että rakkausta riittää, mutta yleensä se elämäntilanne menee jopa vielä haasteellisemmaksi.
-on kallis vuokra-asunto.
-eletään ja asutaan yli varojen. On autoa, Nexflixiä yms.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Hei kaikille vähävaraisille lapsiperheille, somessa on nyt avunsaajien kirjoituksia, on joku Facebook ryhmä jolta saa apua. Ylläpitäjä tuo kotiin asti rahaa, ruokaa ja makselee laskuja, näin on muutama vähävarainen perhe päässyt lomamatkalle mm kylpylään ja aurinkoon. Voiko tämän uskoa todeksi? Ja onko tietoa mikä ihmeen ryhmä on näin auttava?
Apuna ry?
No moi!
Mä olen lapseton, autoton, eläimetön, netflixiä jne muuta palvelujakaan en omaa.
Lapsia tuskin tulee ikinä, koska olen maho.
Kelpaanko autettavaksi?
Vierailija kirjoitti:
Hei kaikille vähävaraisille lapsiperheille, somessa on nyt avunsaajien kirjoituksia, on joku Facebook ryhmä jolta saa apua. Ylläpitäjä tuo kotiin asti rahaa, ruokaa ja makselee laskuja, näin on muutama vähävarainen perhe päässyt lomamatkalle mm kylpylään ja aurinkoon. Voiko tämän uskoa todeksi? Ja onko tietoa mikä ihmeen ryhmä on näin auttava?
Tuskinpa vaan.
Yksityisille vähävaraisille on ihan virallisia tahoja, joilta voi anoa tuettuja lomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa vaan.
Yksityisille vähävaraisille on ihan virallisia tahoja, joilta voi anoa tuettuja lomia.
Suomi24 sivuilla on kirjoituksia ja myös vauva sivuilla, on joku auttava facebook ryhmä, mä luin niitä kanssa
Juuri ihmettelin kun eräs yh äiti pyysi avustuksia kun heidän talonsa oli palanut, ihan kamalaa toki, kissat olivat kuolleet.. mutta nyt valitti ettei ole rahaa ostaa UUSILLE kissoille ruokaa?? Otti siis uudet lemmikit ennenkuin oli saanut uutta asuntoa hankittua?
Vierailija kirjoitti:
No moi!
Mä olen lapseton, autoton, eläimetön, netflixiä jne muuta palvelujakaan en omaa.
Lapsia tuskin tulee ikinä, koska olen maho.Kelpaanko autettavaksi?
Tuskinpa kelpaat. Kyllä ap varmaan keksii sinustakin jotain, jolla voi syyllistää. Empatiaa tai apua hänellä ei ole tarjolla.
Eikö tuolla ole jo se yksi ketju jossa voit mussuttaa samoista asioista?! Saman jankkaamista.. Köyhillä lapsia ja eläimiä, hyihyi. Ylipainoiset saaneet muutaman päivän olla rauhassa vaikka kyllähän vähävaraisen äidin paino läyhättiin kyseisessä ketjussa.
Jos tuo ketju jo tympii niin haulla varmasti löytyy joku jouluapu-ketju jossa vähävaraisia mollataan.
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni ei ole järjestö vaan joku yksityinen ryhmä
Oisko AKV eli Autetaan kun voidaan?
Olisiko vähävaraisille apua tai apua suurella sydämellä koko suomi fb ryhmät?
Tuolla on keskustelua ja vikalla sivulla lukee että toi rahaa kotiin asti
https://www.vauva.fi/keskustelu/4485250/mielipiteita-somefacen-auttamis…
Miksi Netflix nousee aina näissä keskusteluissa esiin? Sehän on nimenomaan halpa tapa katsoa elokuvia ja sarjoja - halvin kuukausimaksu maksaa vähemmän kuin yksittäinen leffalippu, ja sillä voi koko perhe katsoa leffoja ja sarjoja niin paljon kuin haluaa, eikä ole pakko pitää sitä jatkuvasti, vaan voi välillä katkaista sen ja ottaa sitten taas uudestaan. Jos nelihenkinen perhe katsoisi yhdessä vaikka vain kaksi elokuvaa, olisi katsomiskerran hinta henkilöä kohden vain n. euron - elokuvateatterissa vastaava lysti koko perheeltä maksaisi 80 eur, eli kymmenkertaisesti Netflixin hinnan.
Itse nimenomaan suosittelisin halvaksi viihdykkeeksi jotain Netflixiä - kuukausi tai kaksi muutaman kerran vuodessa ei paljon maksa yhteensä, mutta siitä saa paljon iloa, ja vaikka köyhänä useinkaan ei voi olla aallonharjalla, niin ainakin voi katsoa uutuussarjat ja osallistua niistä käytyyn keskusteluun.
Jossain joku kirjoitti että oli saanut rahaa yms kotiin tuotuna facebook ryhmä apua käsi sydämellä koko suomi, oli kai maksaneet vuokrarästit myös. Ja perhe oli päässyt lomalle.
Hienoa jos näin hyvin jeesataan vähävaraisia.