Miten elämä ilman lapsia voi olla tyydyttävä?
Kommentit (26)
Miksi tästä asiasta täytyy vääntää peistä ylipäänsä? Ap voi vaikka lukea kirjallisuutta aiheesta, joka vastaa uskoakseni tyydyttävämmin/kokonaisvaltaisemmin AP:n kummasteluun kuin AV-palsta.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 22:24"]
Nykyisessä itsekeskeisessä maailmassa tätä ehkä pidetään halpana, mutta minusta on kaunista kun nainen tavallaan elää lastensa kautta (jos sellaisia on tullut tehtyä). Kun lapsi on onnellinen, äiti on onnellinen, kun lapsi kärsii, äiti kärsii jne. Liikuttavan kaunista. Mutta jos naisella ei ole lapsia, hän nauttii siitä ettei lapsi kärsi yhtään mistään. Sekin on vähintään yhtä kaunista. Itse olen lapseton nainen, ja minulla on lukuisia olemassa olemattomia lapsia ketä ei vaivaa kukaan eikä mikään. Minulla ei ole huolta heistä. Mutta voin sanoa, että kannan takuuvarmasti enemmän huolta heistä, jo tähän maailmaan syntyneistä, vähäosaisista lapsista kuin kestoverto biologisia lapsia omaava nainen, koska minulla on aikaa ja varaa heille. Äitiys ei ole vain biologiaa.
[/quote]
Näinpä. Miksi sen lapsen täytyy tulLa juuri MINUN OMASTA pillusta, ja omata MINUN geeniperimä ennen kuin sitä voi rakastaa, ja uhrata hänen vuokseen mitään!?!
Varsin hyvin. Ihminen voi keskittyä elämään itselleen ja muille läheisilleen. Voi keskittyä töihin, vapaa-aikaan, harrasteluun ja matkusteluun. Ja siihen että on aikaa itselleen ja muille.
Itse haluaisin kyllä lapsia, mutta en ymmärrä miksi lapset nyt olisivat ainoa asia, joka tekee elämästä tyydyttävää. Kyllä on hyvä muitakin asioita olla elämässä kuin lapsoset niin mahtavaa kuin vanhemmuus varmasti onkin.
Ihanko lapsettomuusko siihen itsekeskeisyyteen vaaditaan!! OHHOOH!! Aijaijai.. Kovat on kriteerit. Taidan olla ikuinen huomioneitsyt.
Moneskohan aloitus tää on taas samasta aiheesta? Jos ihminen on tosiaan noin yksinkertainen kuin AP, ei voi muuta kuin sääliä häntä.