Mikä tuoksu vie sinut lapsuuteen?
Minulla se on terva. Vietin lapsena kesiä mummolassa ja ukki aina tervasi aitan katon. Nykyään käytän tervashampoota ja tervasaunatuoksua nostalgian vuoksi.
Kommentit (67)
Suitsukken tuoksu,paistetun kalan,granattiomenan,sitrunan,teen,puhtan kodin tuoksu,vuohen tuoksu :))),kanelin tuoksu.
Linna-sampoo ja tuore pulla. Saunassa oli aina Linnaa ja äiti leipoi usein pullaa.
Tuoreen pullan tuoksu. Joulukuusen tuoksusta tulee lapsuuden joulut mieleen; meillä oli aina suuri ja tuuhea kuusi.
Ruisleipä, kielot, savisen ojan haju keväällä, ensimmäisen pakkasen tuoksu syysaamuna.
Vicks Vaporub vai mitä se onkaan, jota flunssaiselle lapselle hierotaan rintaan /selkään.
Kuorikatteen tuoksu <3 tulee mieleen ajat kun olin alle 4-vuotias ja asuttiin Pukinmäessä. Myös syksyn tuoksu on sellainen, tulee mieleen ensimmäiset koulupäivät aina kesän jälkeen :)
Minun oli pakko tilata kielo-hajuvettä hiljattain, muita tuoksuja on ollut tarjolla sentään säännöllisesti.
Joskus joku eläin tai purut voi tuoksua sellaiselle makealle. Se tuoksuu samalle kuin mun rottien häkki tuoksui lapsena.
Xylitol-hammastahna sekoittuneena mummon navettatakin lehmäntuoksuun.
Myöhemmältä ajalta kans alakoulun matikankirja.
"Kuivuneen vanhan" veren haju. Sitä joutui usein lapsena lattioilta kuuraamaan lauantai aamuisin. :(
Tervatut pölkyt junaraiteilla. Junnuna matkustin paljon junalla