Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kissa kaivaa roskiksia, repii sohvia,

Vierailija
09.02.2015 |

Kiikkuu keittiön pöydillä ja tiputtelee astioita. Mä olen ihan kypsä. On kannettu takaisin raapimispuulle, on annettu virikettä, huomiota, leikitetty jne. Mikään ei auta. Mä en ala katsomaan enää pitkään kun roskikset on lattioilla ja sohvat revitään piloille,
. Mitä mä teen ton kans? Ja ei ole perheen eka lemmikkikissa

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tyylillä taitaa av-mammat tehdä mukuloitakin. Lisää vaan vaikka edellisiäkän ei jakseta

Vierailija
62/70 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:37"]

Olen sitten jääräpäinen mutta toista lemmikkiä meille ei oteta. Mitä sitten kun sekäön ei auta? Otetaan kolmas?

[/quote]

Kissa parka. Kyllä se kaveri auttaisi. Turha kysellä neuvoja, jos ei niitä kuitenkaan halua ottaa vastaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:38"]

Samalla tyylillä taitaa av-mammat tehdä mukuloitakin. Lisää vaan vaikka edellisiäkän ei jakseta

[/quote]

Mikäs asiantuntija sä oikein olet? Kissa eroaa ihmislapsesta kyllä aika tavalla. 

Vierailija
64/70 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ulkokissana ennenkuin tuli teille? Ulkokissat ei enää välttämättä opi sisäkissaksi.

Vierailija
65/70 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pelkkä sisäkissa? Voitko ulkoiluttaa vaikka narussa?

Vierailija
66/70 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on koira, jonka huono käytös jäi pois kun otin lajitoverin. Teki kaikenlaista hölmöä yksinollessaan, mutta kaverin saatuaan lopetti hölmöilyn. Niistä on uskomattomasti iloa toisilleen, voisin kuvitella että kissoilla on sama juttu. Ehkä jotkut yksilöt ovat vielä enemmän kaverin perään niin kuin meidän koira. Voisin kuvitella , että koirieni mielestä kahden koiran pitäminen on fiksuin tekoni :)

Vierailija
67/70 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Itse "ongelmakissan" saaneena meinasi itselläkin hermot mennä. Feliway suihke on auttanut asiaan todella paljon ja kissakin on alkanut nauttia olostaan, leikkiikin kanssani enemmän, aiemmin ei kiinnostanut.

Ihan vain pointtina, kun moni tänne sanoi, että hankkii toisen kissan. Pitää ottaa myös huomioon, ettei kissat välttämättä tule toimeen! Omani sain siksi, että se ei siedä toisten kissojen seuraa ja suoraan sanottuna pelkää niitä. Vaatii olla talon ainoa kissa. Tarkoitan vain, että tämäkin pointti kannattaa ottaa huomioon ja miettiä, mitä tehdä, jos ottaakin sen toisen kissan ja ne eivät tulekaan toimeen.

Muutenhan se on ihan hyvä idea yleensä ja kissakin saa seuraa, mutta sinä ap vaikutat sellaiselta kissanomistajalta, ettei kannata toistakaan ottaa, kun ensimmäistäkään ei olisi pitänyt.

Lemmikkiä ottaessa pitää aina varautua ja miettiä jos jotain ongelmia tuleekin vastaan. Etenkin kissan omistajana täytyy tyytyä kohtaloonsa, että toisinaan uudessakin sohvassa on pari kynnen jälttä ja karvojakin pyörii kaikkialla, eikä kasvitkaan saa olla paikoillaan, kun seuraavana hetkenä löytyy lattialta :)

Mutta suosittelen ehdottomasti kokeilemaan feliway suihketta ja aktivoida kissaa. Jos kissanleluja ei ole, tavalliset palloja yms voi heitellä. Omani kanssa olen leikkinyt jopa maalipensselillä, tekee kai kivan äänen kun sitä hankaa lattiaan? Kokeile leikkiä kissan kanssa n. puoli tuntia päivässä ja jos oikein innostut, tee vaikka pahvilaatikoista sille torneja ja piiloutumispaikkoja.

Vierailija
68/70 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:32"]Miksi sä ap olet noin jääräpäinen ja itsekäs? Sulle on kissoista enemmän tietävät kertoneet mikä on paras apu ongelmaan mutta sä täystyrmäät idean etkä ollenkaan ajattele asiaa kissan kannalta? 
[/quote]
Jääräpäisiä ja itsekkäitä ne kissatkin ovat. En itsekään ottaisi toistakin kattia riehumaan.

Vierailija
69/70 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:50"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 20:32"]Miksi sä ap olet noin jääräpäinen ja itsekäs? Sulle on kissoista enemmän tietävät kertoneet mikä on paras apu ongelmaan mutta sä täystyrmäät idean etkä ollenkaan ajattele asiaa kissan kannalta?  [/quote] Jääräpäisiä ja itsekkäitä ne kissatkin ovat. En itsekään ottaisi toistakin kattia riehumaan.

[/quote]

No tämä pitäisi tietää jo ENNEN kuin ottaa kissaa. Jos ei sellaista lemmikkiä halua, niin ottaa sitten jonkin toisen lajin edustajan. 

Vierailija
70/70 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille eläinlääkäri sanoi että meidän pitäisi häiriökäyttäytyvälle kissalle hankkia uusi koti, jossa se saisi olla yksin. Kissat kun hänen mukaansa eivät ole seuraeläimiä ja harvoin haluavat katsella lajitoveria. Uskoako sitten kiukkuisia av-asiantuntijoita vai lääkäriä ..

Itsellä nyt foliota ovissa ja niihin ruiskittu hajuvettä. Raapiminen vähentyny. Sohva ehdittiin nylkeä niin pahasti, etten kehtaa edes kaatopaikalle viedä niin että joku näkee ..

Voisit ostaa ssscatin ja laittaa sen tiskipöydälle(?) ni lopettais kokonaan tassuttelun siellä eikä tiputtelis niitä astioita.

Ymmärrän sun hermojen menetyksen :)