Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Kevättoiveiden uusi viikko***

10.09.2006 |

Aloitetaan nyt vähän aikaisessa uuden viikon pino, kun edellinen on jo pitkä ja kauaksi pudonnut... Tässä kuitenkin linkki siihen vanhaan, niin ettei tarvitse etsiskellä. http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8204302&p=4&mpage=4&tmode…

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sais vielä ton pakkauksen. Ihania ne kaikki potkarit ja bodyt. Mä oon ihan sekasin. Laskin et marraskuun alusta meikäläinen voi laittaa tilauksen meneen. Tosin se taitaa riippua siitä miten sattuu neuvola oleen vai? Ei olis pitäny kattoo nyt ei millään malttais odottaa... Kauanko siinä menee et se tulee? Ettekös te kandi, tikru, minks ja maria80 sen ala kohta saamaan? Se on ihanaa purkaa sitä ja miettiä et kohta on näillekin käyttäjä :)

Mahassa tuntu outo pulpahdus kun tossa fiilistelin olisko ollu jotain todellista vai vaan ilmaa...

Josko nyt malttais keskittyä kouluhommiin... :)

Vierailija
22/28 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerirasituksesta: mulla oli ihan hilkulla joudunko siihen vai en, koska ei tiedetty raskautta edeltänyttä painoa. Mä en ikinä käy puntarilla, joten eka punnitus oli neuvolassa rv 8. Sen mukaan BMI 27 pintaan, joten jouduin sen takia sokerirasitukseen. Hilkulla se oli sen takia, että tiesin lihonneeni ainakin nelisen kiloa ihan siinä raskauden alussa, kun koko ajan nukutti ja oli nälkä (= vaan söin ja nukuin). Eikä tosiaan ollut pahoinvointia, eli kaikki syöty pysyi sisässä :) Eli välttis en olisi joutunut rasitukseen, jos olisin tiennyt raskautta edeltäneen painon.

Toivottavasti sulla Tikru menee yhtä helposti ja nopeasti rasitus kuin mullakin meni!

SurullinenSiili, missä teidän häät pidetään? Onko kirkkohäät, ja missäs sitten jatkobileet? Vierasmäärästä on ollut aikaisemminkin puhetta, mutten muista enää. Eli valotapas vähän teidän hääjärjestelyjä! :)

Citymarketin jutuista vielä: mun mies on tosiaan kohta kolmatta vuotta siellä vapaa-ajan osastolla töissä, eli aina siltä kyselen, mikä on oikeasti hyvä tarjous ja mikä " ihan paska" . Ja saadaan myös henkkarialennus sieltä, eli usein tulee tehtyä löytöjä. Kyllä ne monet myyjät ostaa sieltä itselleenkin vauvankamoja, eli ei ne ihan huonoja ole.

Pitää tännekin hehkuttaa: mies kuuli tänään korva mahaa vasten Muhkun sydänäänet! Verrattiin vielä mun pulssiin, oli varmasti nopeampi. Hauskaa kun mieskin pääsee noin konkreettisesti mukaan raskauteen, kun on jotain mitä se tuntee/kuulee mutta mä en :)

Me lähdetään tänään Tukholman risteilylle, eli palstailen sitten torstai-iltana seuraavan kerran...

Kandi & muhku 25+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kandivaihe: Masukuvasta päätellen sä näytät ihan selkeästi odottavalta äidiltä, mukava kuva ;) Kiva varmaan, kun on voinu jo pitemmän aikaa rehellisesti esitellä masuaan - mulla täällä on normaalit vaatteet päällä vielä vähän sellanen profiili, että tarkkasilmänen korkeintaan voi tiirailla, että onks toi lihonnu, vai miks sillä on alavatsa turvonnu... Vielä vastausta opiskelugalluppiin: Ne on mulla kokonaan päätöksessään, mutta niin tuoreessa muistissa, että sympatioita luennoilla istumiseen riittää. Ite teen istumatyötä, joten täytyy varmaan tulevaisuudessa muistaa pitää aina jotain kävelytaukoja.

tigger: Joo, Tampereen laitamilta minä olen. Ai Tappara-Ilves peli oli sillon!! No ilmankos ne kauheet ruuhkat, olisihan se pitäny arvata! Kyselit myös häistä; mulla tosiaan ne meni ohi tänä kesänä. Ihanat juhlat, mutta mukavaa toisaalta, että järjestelyt on ohi ja muistot jäljellä :)

surullinensiili: Ootko tyytyväinen muuten hääpukuun, kun se on loppusilausta vaille nyt valmis? Ja tärkeintähän sulla varmaan oli se vyötärötila ;) Kyllä susta tulee pitkä ja komea morsian. Komea siksi, että mullekin sanottiin häissä komeasta morsiamesta - ihmettelin vähän noin maskuliinisen adjektiivin valintaa, mutta ehkä se on yleistä sanoa noin...??

Vihlonnasta: Hyvin pieniä yksittäisiä vihlontoja tuntuu täälläkin joskus. Ei kuitenkaan mitään suurta ja ihmeellistä kipua.

Karvoista: Mullakin on mahan pinnalla hentoa, onneksi vaaleaa nukkaa, jota ei oo ennen ollu. Mutta ärsyttävää on se, että ei mulla sentään ennen kauheesti reisissä karvat kasvanu; nyt on jotain karvoja tököttämässä sielläkin, ja vielä tummia, yhhyh :( Höylä käyttöön ihan ihme paikkoihin!

ON: Sen tutkimuksen mukanaan tuoma ylimääräinen ultra oli juuri ja siellä oli kaikki niin normaalisti, ettei mitään ylimääräistä huolta pikkusen suhteen ole tullu. Liikkui tällä kertaa vähemmän kuin np-ultrassa, mutta kun syke pamppaa ja kerran se siellä lopuksi kääntyikin kunnolla, niin eiköhän sillä hyvin mee.

Pohtikaa vaan lisää sitä sitteriasiaa; täälläkin on kävässy mielessä, että kuinka tarpeellinen se oikein on, jos hankkii turvakaukalon, jossa voi vaavia kanniskella, ja joka sopii autoon myös. Kaukalossahan se voi sitten kotonakin köllötellä...?

Söpösimmu, rv 15+5

Vierailija
24/28 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelusta: Mun opinnot tosiaan päättyivät viime huhtikuussa. Samoihin aikoihin aloin kirjotteleen tänne. Ihan heti en uudestaan lähtis lukemaan, mutta mistä sitä tietää jossei töitä löydä.

SuSi: Huomenna saan vihdoin postiin vanhempainraha-anomuksen. Eli siitä sit aletaan odottaa äippäpakkausta! Mäkin oon käyny Kelan sivuilla ihastelemassa sitä pakkausta. Miten muuten, saatko sä jo ensi vuoden mallin vai saman minkä me? Milloin ne sen vaihtaa? Sitterin voi varmaan ostaa mistä vaan, kun ei edes tiedä onko sellaiselle käyttöä. Mä ostin huutonetistä vitosella. Ihan ok, vaik näkeehän tosta et on käytetty. Mut tosiaan epäilen ettei sille niin ole käyttöä joten en viittiny 40euroa laittaa, mikä ois uutena ollu halvin.

Kandi: Aika hurjalta kuulostaa, et sykkeet kuulee mahan päältä.. Huh! Voi olla meillä vielä pitkä matka siihen. Riippuu ehkä vauvan asennostakin, onko just mahaa vasten vai miten. Mäkin voisin laittaa tänne masukuvani.. en kyllä taida saada sitä nettiin mitenkään. Hmm...

Kandi ja Tikru: Vai sokerirasitus. Kuulostaa ei niin kivalta. Mä sain sen vältettyä, kun tiesin raskautta edeltävän painoni.

Mulla tuntuu ettei maha taas ole kauheesti kasvanut. Ei taida mikään hugemassu tullakaan, riippuuhan tuo täysin omasta ruumiinrakenteesta ym. Sf-mittakin meni alakäyrillä viime neuvolakäynnillä. Tosin vauvan ikäkin on -4vrk LA:sta.

Ootteko muuten huomanneet olevanne immuuneja flunssalle ym. tavan pöpöille? Mun ympärillä kaikki sairastelee ja nyt on mies sairaslomalla, kuumetta oli aamulla 38. Ja jos mä säästyn edelleen kaikelta niin kyllä se on tän raskauden ansiota. On tullut reissattua ympäri suomea ja jos joka puolel on vähän viel eri flunssat niin kyllä on testattu että raskaus suojaa! Kyl mä normaalisti sairastun, jos läheiset ympärillä on flunssassa. Mut eipä haittaa!

Minki 25+1

Vierailija
25/28 |
20.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä tikru ja kandi vaikeuksia istua? Mulla tuntuu että kohtu painaa jo sisuskaluja (kylkiluita ja mahaa?) kun on jotain ihme kipuja. Yhtään ei pysty enää lösöttään istuessa vaan pitää olla selkä suorana tai nojata taakse. Huomaa kävellessäkin, että lähtee vaistomaisesti kallistuun taakse kuten isomahaiset odottajat konsanaan... Ja yöllä on inhottavaa kääntyillä kun sattuu joka puolelle asentoa vaihtaessa. Rintoihin ja eripuolille vatsaa. Ei vaan kohtua vaan kylkiä ym. En osaa selittää. Ja onko teillä yön jäliltä ku nousette seisoon ni maha " tönössä" ? Eli litteä ihan alhaalta ja kaikki pakkautunu toho navan kohdille ja vähän sen alle. Ilmeisesti vauva valahtaa yöllä kun on pitkään makuulla kohdun " kattoon" . Pysyy siel ni kauan ku käyn vessassa. Sit sattuu vähän mahaan ja tuntee ku vauva valahtaa takas paikoilleen lantioon ja alavatsa palautuu normaaliksi pömpöksi. Hassu littana häviää. Tuo on toistunut nyt joka aamu.

Eipä muuta :) Lähden tästä varovaiseen jumppaan.

Minki 25+2

Vierailija
26/28 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän jänskää kandi et mies voi kuulla sikiön sydänäänet! Eikös niitä entisaikaan kuunneltu sellasella torvella mahan läpi, joten ei kai ihme et kuuluu kun korvan painaa mahaan. Te alatte oleen jo niin pitkällä että vaikka vauveli päättäiskin jo tulla maailmaan niin sillä olis jo jonkinmoiset mahdollisuudet selviytyä. Kyllä aika menee nopeesti justhan sitä vasta jänskäiltiin et kellä tärppää :)

Minks: Mä oon huomannu vähän vastaavaa ilmiöö vaikka viikkoja on niin paljon vähemmän. Mä en vauvan liikkumista tunne mut huomaan ihan selvästi et aamulla on kohtu paljon ylempänä kun taas illalla se on ihan lantiokuopassa. Kai sullakin alkaa vauvelilla oleen painoa sen verran että pystyssä painuu alemmas ja yöllä pääsee tasaantuun sisuskalut :) Tiedättekö muuten yhtään minkä painoisia vauvelit on nyt?

Me käytiin eilen siinä ylimääräisessä ultrassa ja painoa sikiöllä sen mukaan 153g. Olis kiva tietää miten oikein lasketaan mahan läpi... Pikkuinen voi hyvin ja oli tutkijan mittauksia varten huonossa asennossa :) Eikä muutenkaan malttanut yhtään pysyä paikallaan, mitähän siitäkin pitäis päätellä... :) Onneks se tehtiin mahan päältä se sisäkautta ronkkiminen on erittäin epämiellyttävää.

Mä kiersin eilen kolme tuntia kaupungilla ja hankin hääjuttuja. Meillä on siis 60 hengen häät ja täällä Tampereella Hatanpään kartanossa. Se on sellainen vanha nätti rakennus joka toimii museona. Muuten kiva paikka mut ei ole sellaista yhtä isoa tilaa mikä hankaloittaa ohjelman järjestämistä. Tanssisali on yläkerrassa. Budjetti on pieni ehkä hintaa häille tulee kaikkiaan 3000¿ josta suurin osa menee ruokiin. Etsin eilen kenkiä ja tajusin että valkoisia kenkiä ei juuri tähän aikaan vuodesta saa, onneksi löysin kuitenkin nätit, korkoa on kyllä varmaan 6cm et saa nähdä kuinka pysyn pystyssä ja ettei mies jää liian lyhyeks :) Ostin sellasen kakunkoristeen jossa nainen raahaa miestä :) Siinä voi sit sukulaiset päätellä et viekö alttarille vai juhlista kotiin :) KAikkee pientä askartelua olis vielä, karkit, ohjelmat, paikkakortit. Mutta mä tykkään yksinkertaisesta joten ei tuu oleen mitään hirveen haastavia juttuja ja onneks mies tykkää (ainakin pakon edessä...) osallistua. Pukuun olen enemmän kuin tyytyväinen, siitä tuli just sellanen kun halusin. Se on olkaimeton tyköistuva ylhäältä, A-linjainen ei mikään hirveen leveä ja vyötäröllä on sellaiset koriste laskokset. Ei mitään hörhelöitä eikä rimpsuja, ihan mun näkönen. En olis uskonu et osaan niin hyvän tehdä... :) Enää puuttuu mieheltä paita ja kraka ja sit on kaikki hankinnat tehty. Mä vihaan kaupungilla kiertelyä kun on sata asiaa hankittavana ja yhdestä kaupasta ei saa kun yhden. Me ei olla kauheen tarkkoja noista jutuista siis ei mitään " näin on just tehtävä tai häät on pilalla" -meininkiä joten ei oo juuri stressiä häistä. Olisko hyviä ehdotuksia auton takalasiin tekstiks, mies ei millään haluais luopua " Naitu koko suvun edessä" tekstistä... :)

surullinensiili 16+3

Vierailija
27/28 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai joko aloitetaan uutta pinoa?

Vierailija
28/28 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tälläkertaa onnistuis paremmin kun viimeks...