Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Kevättoiveiden uusi viikko***

10.09.2006 |

Aloitetaan nyt vähän aikaisessa uuden viikon pino, kun edellinen on jo pitkä ja kauaksi pudonnut... Tässä kuitenkin linkki siihen vanhaan, niin ettei tarvitse etsiskellä. http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8204302&p=4&mpage=4&tmode…

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt onkin ollut hiljainen viikonloppu, kun kukaan ei ole kirjoitellut...

Mulla alkoi juuri paasto huomista sokerirasitusta varten, enkä tietenkään yhtään ajatellut, ettei olisi kannattanut syödä mitään suolaista :/ Pakko ottaa hörppy vettä, jos alkaa kamalasti janottamaan.

Ja ikävää pyöräillä huomeaamuna 2km terveysasemalle, kun ei saa mitään ruokaa suuhunsa. Mä olen niin aamupalaihminen, että yleensä tankkaan suunnilleen lounaan kokoisen aamiaisen heti herättyäni :)

Selkä on niin kipeä, että sain saikkua töistä viideksi päiväksi. Menin oikeastaan pyytämään vain lauantaille saikkua, mutta lääkäri kirjoitti saman tien viideksi päiväksi, ja käski vielä tulla jatkamaan sitä, jos kivut jatkuvat. Ongelmana on työasento: kassalla ei voi kuin istua etukenossa, ja nimenomaan siinä asennossa selkä kipeytyy. Luennoilla sentään voi nojautua taaksepäin ja rentoutua, mutta kassalla se on mahdotonta jatkuvan asiakasvirran takia. Niin ja seisominen alkaa olla mahdotonta muuten kuin noin vartin pätkissä, kroppa (ja maha) väsyy niin nopeasti. Muuten mulla on ihan hyvä kunto eikä kipuja, mutta tää istuminen ei vaan sovi. Nytkin sattuu ihan kamalasti, kun olen ollut ehkä kolme varttia tässä koneen ääressä.

Voi kun teidän jumppajutut kuulosti ihanilta! Mäkin haluan! On vaan vähän pitkä matka kulkea Keravalta Tampereella jumpassa ;)

Minks, kerropas vielä, mitä merkkiä ja kokoa se sun vyö on, ja paljon maksoi... Alan vakavasti harkita sellaisen hankkimista, jos se vaikka helpottaisi kaikkiin kipuihin.

Kandi & muhku 24+3

p.s. taistelu raskausarpia vastaan on hävitty - nyt niitä on jo kolme tuossa alavatsassa... :(

Vierailija
2/28 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua. Selkäsäryt kuulostaa pahalle... Tämä Anitan vyö on aika kapea joten kun sen laittaa lantiolle niin tukee ihan alaselkää, en tiedä onko sitten paras mahdollinen tuki ylemmälle selälle. Mutta itse en voisi olla enää ilman vyötä. Helpottaa juuri seisomista ja kävelyä niin paljon. Suoraan sanottuna ilman vyötä kävely tuntuu pahalle.

Itse asiassa kun katsoin tota vyön myyntilaatikkoa, niin siinä kuvassa naisella vyö on ylempänä ku missä mä olen sen pitänyt. Eli luultavasti isommalla mahalla se kannattaakin pitää ylempänä ja siten enemmän selän päällä. Mulla taitaa olla noita lantiosärkyjä, koska paras apu tulee mulle kun vyö on lantiolla. Mutta anyway, kätevähän sitä on liikutella mihin tykkää.

Olen normaalisti kokoa 38/40 ja siten vyö on mulla S kokoa. Pyysin eka M koon (40/42), mutta sovitettaessa osoittautui isoksi, koska sen pitää olla napakka. Myyjä auttoi siis paljon ja vyötä kannattaa sovittaa ennen ostoa. Maksaa kuiteki 40e. Sen halvemmalla en ole Anitan vöitä nähnyt myytävän.

Minki 24+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kävin juuri tuossa keskustan alusvaateliikkeessä katsastamassa niitä vöitä, ja tuon Anitan vyön hinta oli tosiaan sen 41 euroa... En kuitenkaan vielä ostanut sitä, kun huusin juuri tänään huuto.netistä 15 eurolla (+pk:t) sellaisen Carriwellin tukivyön, ja täytyy ensin testata sitä. Se on kyllä kokoa L ja itse olen normaalisti M, joten en tiedä onko löysä... Toisaalta olen lantiosta sellainen suurehko M, joten jos tuo on vaikkapa tiukka L, niin voi sopiakin :) Testaamallahan nuo pitäisi ostaa, mutta ajattelin nyt päästä vähän halvemmalla näin aluksi.

Kandi 24+4

Vierailija
4/28 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis maksakaan vyöstä 15e vaan 12e, ja eihän se uutenakaan olen kuin 12,70e -13,40e; ostopaikasta riippuen. Toivottavasti on sopivan kokoinen!

Vierailija
5/28 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että tulee kans aiheelliseks hankkia toi vyö, selkä antaa jo nyt oireita mut toivottavasti huikea treenaus auttais :) Mistä niitä vöitä muuten saa? Ihan alusvaatteiden erikoisliikkeistä vai? Entäs noi lapsitarvike liikkeet vai mitä ne nyt on?

Kerroin tänään harjoittelupaikassa ja lupasi tehdä mulle ne hommat joita en raskauden takia voi tehdä (sisältää vaarallisia aineita). On se hassua kertoa tällaista asiaa jota ei periaatteessa millään voi todistaa. Mies kertoi töissä muutamalle eli siellä kyllä tietää kohta kaikki, se ei kans malta pitää suutaan kiinni!

Mä oon ihan höpsähtäny niihin kestovaippa juttuihin. Meinasin jo tilata kankaita ja kokeilla :) Mutta ehkä teen sen vasta kun saan sen hemmetin hääpuvun kasaan, on kyllä melko hyvällä mallilla ja muutenkin häät pois alta. Ai niin ja taitaa sitä kouluakin vielä vähän olla... :)

Harmi että matka tänne on sieltä keravalta vähän pitkä :( Ja pahus että sattuu torstaille ettet sinäkään Minks pääse. Täyty vaan joskus treffailla muissa merkeissä.

Kun kandi niistä raskausarvista puhuit niin oletko rasvannu massua tai oletteko muut rasvanneet? Missä vaiheessa se kannattaa alottaa? Mulla kutisee nyt jo välillä iho alavatsalta, mut vaikuttaa iho myös hirveen rasvaiselta.

surullinensiili 15+1 (argh enää reilu viis viikkoa häihin!!!)

Vierailija
6/28 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti vain ilmoittelen että hengissä ollaan! on vaan niin kuollut olo työpäivän jälkeen kun heräsin aamulla viideltä!

kandi: onhan siinä tosiaan vähän matkaa jumppaan treelle;) mut tervetuloa toki joku toinen kerta, vaikkapa kevättoiveiden treffeille *vink vink*:)

ss on hurahtanut kestovaippoihin. mä oon varmaan niin mukavuudenhaluinen että harkittisin noita sitten kun vaippoja tarvitaan vaan päikkäreillä yms...

juu, siinäpä ne päälimäiset.

ai niin, maitobaari on auennut! eli jotain tihuttelua alkanut silloin tällöin tulemaan...

tikru ja simppis 24+4

Vierailija
7/28 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomasin tuolta toisesta pinosta että teilläkin on gessleinin vaunut? meillä kans:) tai vielä en on varattuna tuolla muksutallissa, kovin tekis jo mieli käydä hakemassa ja alkaa tuupiskeleen ympäriinsä. meillä oli kans kriteerinä tuo pieneen autoon laitettavuus, meillä on fiat punto. molemmilla veljillä on gessleinit ollut, ja toisen vaunuilla testattiin. tosiaan kun kopan ottaa irti, niin menee meitin takakonttiin kaikkine renkaineen sillain kylkiasennossa.

onko teillä pehmeä vai kova koppa? meillä on pehmeä. valittiin tästä uudesta mallistosta, kun oli just sopivasti tullut ja oli ihan kivan näköiset. simppiksen sukupuolesta ei tietoo, mut vaunut on vaaleensiniset, kyllähän ne toki tytöllekin menee:)

mites muut? onko vaunut jo hankittu?

meillä tosiaan tuo gesslein kun oli tuttu merkki, koklasin kyllä briojakin mutteivät tuntuneet hyvältä käteen, oli liian korkeet mulle (oon 163cm)

tikru taas

Vierailija
8/28 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tigger; meillä on vielä tallella nuo kuopuksen emmaljungat, joten uusille vaunuille ei ole tarvetta. Tosin ostin gracon kaksosten rattaat (kun halvalla sain, 18 ¿ ;)), mutta tulevaisuus näyttää tuleeko niille todellista tarvetta, tuo nuorimmainen kun kävelee nykyään mieluummin kuin istuu kyydissä... Ehkäpä joillain pidemmillä lenkeillä..

ON: Täällä on aika heikko olo, henkeä ahdistaa ja pyörryttää. Täytynee ottaa ensi viikon neuvolassa puheeksi... Mutta kai se on pakko nyt mennä tuon pyykkivuoren kimppuun, kun olo on taas hetken parempi...

maria80 ja Patu-Alli rv 21+5

Vierailija
9/28 |
13.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tigger, kyselit vaunuista: me kärryteltiin sunnuntaina miehen työkaverilta ostetut Brion kombit kotiin :) Kyseessä on vuoden 2003 malli, sellainen tummansininen pohja ja sitten siinä on beige-punaisia ruutuja, ihan peruskuosi mielestäni. Hintaa 150 euroa, ja lukuunottamatta kahden nepparin puuttumista vaunut ovat tosi hyvässä kunnossa. Ja ne nepparitkin saa suutarilla korjautettua ihan pikkurahalla.

Pinnistä pitäisi ruveta katselemaan vähitellen. Se on vaan sellainen projekti, että jotenkin uuvuttaa jo valmiiksi. Haluaisin kuitenkin päästä ompelemaan pinnikseen suojia sun muita, joten kai se on vaan ruvettava tositoimiin...

Surullisellasiilillä häät tiedossa pian! Mikäs on massutilanne, kuinka paljon tarvitset tällä hetkellä mekkoon tilaa? Se on ihan siinä ja siinä, tapahtuuko kunnon pullahdus ennen vai jälkeen häitä :) Mulla tuli isompi pömppis vasta just joskus rv21 paikkeilla, mutta toisilla se on jo rv18 tosi iso.

Niin ja rasvailusta: mä muutenkin rasvailen tosi paljon, ja nyt raskausaikana olen kiinnittänyt erityistä huomiota massuun ja rintoihin. Eli aina suihkun jälkeen joko paksua perusvoidetta tai Weledan raskausajan hoitoöljyä pyörivin liikkein, ja kroppa ja mieli tykkää! Tosin ei se noita arpia pidä kokonaan poissa, kun nehän tulee syvemmällä olevaan kudokseen. Mutta tuo arpeilu oli odotettavissa, kun en normaalisti ikinä joudu venymään tuosta alavatsasta (lihotessa kilot tulevat sivuille ja " kurveihin" ).

Nyt pitää päästää mies koneelle, eli jatkan myöhemmin...

Kandi & muhku 24+6

Vierailija
10/28 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu ku tiggerillä, eli ei vain ole ollut voimia kirjoitella.

tigger: Me tosiaan tilattiin saksasta ne vaunut. Pitäisi tulla pehmeä kantokoppa, katotaan miten käy! Väriä ei saanut ihan sellaista ku olisin halunnu, mutta eipä tolla nyt niin väliä. Harmittaa ku en oo saanu vanhempainrahahakemusta vieläkään postiin. Olis niin kiva saada se äippäpakkaus pian, mutta ei kyllä ole toivoa vielä..

kandi: Pinnis oli meillä eka vauvanostos. Halvalla nähtiin yhes vauvatarvikeliikkeessä, 60e tai jotain ihan uudet hyvän näköiset. Ei haluttu laittaa hirmusesti rahaa johki sänkyyn. Meistä sillä ei ole niin väliä saako siitä nappia painamalla laidat alas vai ei. Kysyttiin mitä virkaa tollasella toiminnolla on, niin ei kuulema muuta ku jos on lyhyet vanhemmat niin auttaa vuoteen sijaamisessa. Siis aika turha meille ku pitkiä ollaan. Mainitsit, että teet itse pinnasängyn suojat. Kuinka ne tehdään? :) Olen aika käsi käsitöissä... Mutta halua on kyllä tehdä itse, jos vain aikaa ois jossain välis. Luulen vaan, että mulla menee hermo, ellei ole ohjeita, en osaa itse kuitenkaan säveltää mitään.

ss: Kiva, että on toinenkin kestovaippailuun hurahtanut :) Minä kanssa harva se päivä tiirailen huutonetistä kaikenlaista.. Meinaatko neuloa itse villahousut? Mä aattelin käydä ruskovillaa myyvässä kaupassa tampereella jahka ehdin. Oli joku miraakkeli, tiedätkö kaupan? Sieltä saa kuulema neuleohjeetkin. Sinäkö se kyselit rasvailusta? Minä kanssa rasvailen Weledan hoitoöljyllä 1-2krt päivässä massua ja rintoja. Sen lisäksi joudun käyttään päivittäin perusrasvoja, kun olen atoopikko. Vielä ei ole raskausarvista tietoa.

ON: Minulla on tyttötunne :) Mies edelleen luottaa että poika tulossa. Minä jo mietin nimeä tytölle. Katsotaan miten käy :) Tosi vilkas ja eläväinen vauva joka tapauksessa on. Huono tietty ensikertalaisena sanoa, kun ei ole mihin verrata, mutta kovia on potkut ja pyörimiset pitkin päivää. Eipä haittaa :)

Minki 24+3

Vierailija
11/28 |
14.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnisprojekti eteni tänään hieman: hain tuosta paikallisesta lastentavaraliikkeestä kahden eri sängyn esitteet, ja mies saa illalla valita, kumpi ostetaan. Toinen on sellainen " perusmalli" , pohjan saa kolmelle korkeudelle ja toisen päädyn alas, kokoa 120x60cm. Toinen olisi sellainen vähän isompi kooltaan, mutta siitä taas saisi lapselle sitten sängyn, kun se kasvaisi vähän isommaksi. Tuossakin säädeltävä pohjan korkeus, mutta ei sitä laskettavaa laitaa. Pinnis maksaisi jotain 170e ja tuo sängyksi muuntautuva 200e, joten hintaero ei ole suuri. Mies kallistunee sänkyversion puoleen, eli tilaa makkariin täytyy tehdä paljon.

Niin ja ne pinniksen suojat: ostin kangaskaupasta sellaista kangasta, missä on valmiina se vanukerros jo välissä, eli tarvitsee vaan leikata muotoonsa/kokoonsa ja ommella kanttinauhat reunoihin. Helppoa, vaikkei ompelemista harrastaisikaan! Niin ja kuosina on tietenkin jalkapallot & nappikset, kun molemmat futisfaneja ollaan :) Poika raukka, pienestä asti tyrkytetään jalkapalloa joka tuutista... (Mutta ihan sama homma olisi tytöllä, joten ainakaan ei liity sukupuolirooleihin mitenkään.)

Sain tänään postissa sen Carriwellin tukivyön, ja tuntuupas muuten hyvältä päällä! L-koko oli ihan sopiva, ja joustaahan tämä vielä runsaasti. Hyvä ostos siis - toivottavasti vähentää niitä selkäkipuja...

Ja vielä omanapaisen viestin päätteeksi neuvolakuulumisia:

mulla oli siis lääkärin tapaaminen tänään, ja saikkua jatkettiin tämän viikon loppuun. Ensi viikon lopulla yritän mennä töihin, katsotaan kuinka käy. Lääkäri vaan sanoi että voisi olla vaikea perustella Kelalle miksi jäisi kokonaan näin aikaisessa vaiheessa saikulle, eli kannattaa yrittää pitää " lepolomia" välissä, ja sitten taas tehdä töitä. Saikkua siis saan jatkossakin tarvittaessa, mutta vain pätkissä.

Sisätutkimuksessa kaikki ok, kohdunsuu kiinni, kiinteä ja 3cm pitkä. Muhkun sydänäänet 150 ja 160 väliin, ihan ok. Painoa tullut 800g kolmen viikon takaisesta mittauksesta, viikkonousu nyt n. 260g. Rr ok, hemppaa ei otettu. Hurjinta oli se, että sf-mitta oli 25cm, eli ihan yläkäyrälle! (Viikkoja 25+0 tai 24+5.) Mitta oli ekassakin mittauksessa yläkäyrällä, silloin 20cm, rv 20+6 tai 21+1. Saa nähdä miten kasvaa jatkossa?!

Kandi & muhku 25 tasan

Vierailija
12/28 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän flunssaa on täällä ollu, mutta se on selkenemään pain, joten pääsin eilen jumppaankin. Ja myöhästyin komeasti. Olisin muutenkin mennyt sinne nippanappa ajoissa, mutta mun ajoreitilläni oli tie aivan tukossa. Seistiin vaikka kuinka monissa liikennevaloissa ja teki jo mieli töötätä, että puskekaa läpi, mulla alkaa nyt mammajumppa! Täytyy ottaa ruuhkat huomioon tästä edes, niin parantaisin myöhästelyni, enkä surullisensiilinkään jumppausta keskeyttäisi tulevaisuudessa ;) Mutta oli aika kevyt kerta, joten sopi tällaiselle nuhanenälle.

Rasvauksesta: Täällä on alotettu rasvaukset kanssa. Ostin apteekista ihan perusvoidetta (muistaakseni Aqualan +), se oli myyjän suosittelema, pitää ihon kimmoisana. Jotenkin niin hävetti siellä apteekissa esittää asiansa myyjälle, kun siellä oli hiljaista ja vieraat ihmiset kuuli, että tarttisin voidetta raskausarpien ehkäisyyn¿ :( Vaikka eihän siinä mitään noloa pitäisi olla, mutta kun ei ole ulkovaatteista läpinäkyvää mahaakaan.. Mulla muuten on jotain repeymän näköisiä arpia lantiolla ja vähän reisien puolella; niitä tuli jo aiemmin joskus aikoinaan lihaskasvusta, myöhemmin ilmeisesti lihomisesta. Jos ne on niitä ns. raskausarpia, niin täytyypä kiireellä voidella aina mahakin kunnolla.

Neuvolasta: Oho, hemoglobiini oli laskenu 114:ta. Aikasemmin se oli hyvä, mut nyt tuli harppaus, joten pitäis syödä vähän ¿verisemmin¿ lähiaikoina. Johtuneeko flunssasta, en tiedä. Tai flunssa alhaisesta arvosta? Nyt saatiin neuvolankin laitteella sydänäänet kuulumaan, vaikka takana jossain kaukaa ne kaikuikin :)

S-simmu, rv 15+1

Vierailija
13/28 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niin väsynyt että kuljen ihan sumussa. Ei ehkä olis pitäny lupautua leipoon serkkupoikien synttäreille. Nyt on kahden sorttista pullaa, mokkapaloja ja jalkapallokakku tekeytymässä. Mä en osaa hillitä itteeni kun kerran pääsen vauhtiin... On se leipominen vaan mukavaa, vielä kun joku tulis ja siivois jäljet.

Söpösimmu: Mä olin eilen jumpassa niin poikki et teki vaan mieli maata siellä lattialla. Olis ehkä ollu fiksua jättää väliin ja ottaa välillä rennosti, mut ajattelin et piristää mieltä. Niin tekikin mut nyt vasta väsyttääkin. Kolme jumppaa viikossa on ehkä vähän liikaa.

Missä vaiheessa aloitte katseleen vaunuja? Mun tekis niin mieli mennä sinne testaileen niitä, mutta enhän mä kehtaa kun ei oo mahaa ja jos jotain sattuukin niin mitäs sitten. Kaupassa aina vilkuilen ihmisten vaunujen merkkejä, yllättävän kirjavaa, kaikki merkit ollu melkein edustettuina. Mistä sä Minks niin halvan pinnasängyn oot löytäny? Mä tuskailin kun kaikki oli yli satasen jotka mä näin. Niistä sängyn suojista, onkohan se vaan päätyyn tuleva riittävä vai onko se koko sängyn kiertävä parempi? Ikeasta sais niitäkin kohtuu hinnalla mut matka on vähän pitkä :( Olikos muilla kissoja jun mulla ja Minksillä? Tarttee sellanen kissasuojuskin hankkia. Kurjaa laittaa laps verkon sisään mut pakkohan se on. Meillä tarvii varmaan olla joku teräsverkko kun noi katit on niin vilkkaita... :)

Miten ne sen kohdunkaulan pituuden oikein mittaa? Mä jäin ihmetteleen sitä jo kun lääkäri kirjoitti sen korttiin. Täytyy taas hankkia kirjallisuutta.

Onko teillä ollut paikallisia kipuja alavatsalla aivastaessa/yskiessä/venyttäessä? Mulla on joku ihme kipu oikeella puolella ja olin ihan varma et nyt on jotain revenny. Voi tietty olla et ne kolme jumppaa on tosiaan liikaa ja siitä johtuvaa lihaskipua. Täytyy tarkkailla tilannetta. Onneks on ultra keskiviikkona niin näkee onko kaikki hyvin.

Niistä raskausarvista, eikös ne mahaan tulevat oo sit sellasia tummempia kun muu iho? Mulla on ainakin reidessä/takapuolessa sellaisia vaaleita viiruja siis vaaleampia kuin muu iho, mutta ne ei oo mitään verrattuna siihen mitä olen erään miehen vatsanahassa nähnyt. Mutta eikös nekin vaalene kun massu katoaa?

surullinensiili 15+4

Vierailija
14/28 |
15.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasvailu-gallup: oon aina ollut luvattoman kehno tuossa, kun ihon kaa ei suuria ongelmia oo ollut. eli niin on tupannut jäämään nytkin. vielä ei ainakaan arpiakaan oo iskenyt.

äippäpakkaus on tulossa. tänään katoin kelan sivuilta ja siellähän se näkyi. eli kahden viikon sisällä pitäis olla kotona.

pinniksestä. meidän pinnis makso kai 99 euroo ja ihan muksutallista löytyi. patja pitäis vielä kattoo, moni sanoo tuolla tammenterhoissa että ihan citarista tai prismasta kannattaa kattoo. tuo kandi sai pinnis-suojus-projektin kuullostaan helpolta, pitäisköhän kokeilla munkin:)

kandi se saikkuilee. taidan ite katsella tuonne lääkäriin asti... jos silloin valittelis. kun eo tosiaan hirveesti nappaa tuo. ei oikein mitään osaa tehdä kun aattelee vaan et pari kuukautta enää. ja sit kyl tuo massu alkaa oleen tiellä kyykistellessä jne, eli siivouksissa en pahemmin oo mukana.

söpösimmu: asutkos sinäkin tampereen suunnalla? raskausajan dementiä nääs... kun mäkin eilen nyrkkeilyyn mennessä jouduin kahteen ruuhkaan. motarilta asti rantatie jumissa, kun ihmiset ryysi hakametsään tappara-ilvestä kattoon. ja sit paluu matkalla eri reitti, mut hyhkyn kohdalla vaan toinen kaista käytössä ja siinä sitä sitten taas oltiin...

SuSi: me käytiin kattoon vaunuja eka kerta joskus viikon 20 paikkeilla. tosin meillä oli helppo kun tiedettiin mistä hankitaan ja minkä merkkiset, eli lähinnä kuoseja käytiin kattelees... myös noi alavatsakivut aivastuksen jälkeen kuulostaa ikävän tutuilta. eli tosi inhaa kun aivastaa ihan vatsalihaksia myöten ja sit tuntuu et no nyt mä aivastin koko kohdun irti.:P

onkos muille ilmestynyt vielä sitä hormoniviivaa? mulla ei näy. maitobaari sen sijaan on toimintaansa starttaamass, oon huomannut muutamana aamuna yökkäristä.

mut eipä meille tänne sen kummempaa, rauhallista. simppiskin tuntuu olevan vähän iisimmässä vaiheessa. tai sit vaan oon niin vauhdikas töissä etten liikkeitä huomaa ja kotona taas röhnään ja silloin saa kaverikin rauhottua... kyllä se kuitenkin aika ajoin merkkiä itestään antaa:)

tikru ja simppis tasan 25

Vierailija
15/28 |
16.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alavatsakivuista oli juttua: tuttuja täälläkin, tosin onneksi nyt vähentymään päin. Jossain rv 10-20 välillä oli paljonkin, ja välillä sattui tosi ilkeästikin. Onneksi ne ovat niin yleisiä, etten edes panikoinut - niistä kärsii varmaan jokaikinen aivasteleva/yskivä odottaja.

Saikkua tosiaan vielä torstaihin asti. Nyt alkaa jo tehdä mieli töihin, kun tuntuu niin hullulta tällainen lepäily muuten terveenä. Tai siis, onhan tää ihanaa kun luentojen jälkeen voi vaan tulla kotiin, mutta omatunto painaa kyllä... Yritän nyt tehdä ainakin kaksi seuraavaa viikkoa töitä (riippumatta mikä on olo), ennen kuin haen uudestaan saikkua - jos vielä sattuu. Voihan olla, että selkäkivut vaan liittyvät näihin viikkoihin ja nopeaan mahan kasvuun...

Niin muuten, mulla olisi tuollainen mahakuva netissä: http://i89.photobucket.com/albums/k211/emmakko/maha250004.jpg

Se on illalla otettu, jolloin maha pömpöttää varmaan kaksinkertaisena aamukokoonsa verrattuna :)

Puhuttiinko me aiemmin karvan kasvamisesta mahaan? Mulla alkaa olla sellaista hienoista untuvaa täynnä koko pömppis, ja sen lisäksi hormoniviivan paikalla kasvaa tummempaa karvaa. Itse linea negra on jo hennosti näkyvissä ihan alhaalta rintojen alle asti, mutta se on niin hentoinen, ettei varmaan ulkopuolisille pahemmin näy. Miehen kanssa sille vaan naureskellaan.

Ketkäs täällä nyt opiskelevat päätoimisesti? Onko muita kuin allekirjoittanut? Miten jaksatte istua luennoilla pitkää (?) päivää, vai onko opiskelu vapaamuotoisempaa? Mulla on 2-6h luentoja neljänä päivänä viikossa, ja kahden luennon jälkeen tekee jo tiukkaa istumisen suhteen. Myöskin haukotuksia pääsee luvattoman paljon, vaikka olisi kuinka mielenkiintoinen aihe...

Kandi & muhku 25+2

Vierailija
16/28 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tuo sinun massusi kandi!! Mä kyllä toivon että omani odottaisi vielä sen viisi viikkoa :) Nyt on hääpukukin helman pituuden säätöä vaille valmis ja mahan kohdalla on onneksi sen verran joustoa/väljää että vähän saa massu kasvaa ilman että täytyy korjailla. Mä oon huomannu ton saman karva ongelman. Mä jo luulin muuttuvani eläimeks kun tuntuu et karvaa puskee joka paikkaan. Toi karva vana mahassa on kyllä inhottava, mä en tykkää yhtään. Varsinkin navasta ylöspäin on tosi hämäävää et kasvaa karvaa. Kai se on sitäkin kun oli ennen pillerit ja nehän hillitsee karvan kasvua niin tuntuu nyt ihan hillittömältä tää karvaisuus. Onneksi se karva on tosiaan sellaista pehmoista vaaleaa karvaa eikä mitään tummaa.

Toivotaan siis että noi mahan vihlaisut on ihan normaaleja. Onneksi ylihuomenna on ultra ja näkee onko kaikki hyvin. Toivottavasti lakkaisivat viimeistään sen 20 viikon jälkeen tosin sit varmaan tulee muita juttuja... Mulla maha pömpöttää iltaisin mutta kohtu tuntuu paremmin aamulla selällään maaten, aika hassua. Voi kun sitä alkais jo pian tuntee liikkeitä, mulla myllertää niin paljon ilmaa mahassa että ei toivookaan et tuntis jotain pikku pulpahduksia kohdun puolelta :) Onko teillä muuten istukka ollut millä puolella? Sillä vaan ajattelin et eikös se vaikuta liikkeiden tuntemiseen kans. Mulla on vasemmalla puolella mut en kyllä tiedä miten päin pikku kaveri siellä on, olis kiva tietää niin vois vähän arvioida et tuntuuko mahdollisesti aikaisemmin vai myöhemmin. Mut kai se on vaan kärsivällisesti odotettava.

Ei siis ihan vielä kannata mennä vaunuja katseleen. Sit kun massu näkyy selvästi niin sit mä kyllä meen vähän fiilisteleen :) Mä oon kans kattonu et cittarista saa muutenkin aika hyvin kaikkia vauva tarvikkeita. Onkohan se cittarin pinnasänky laadukas? Siellä olis ollu mammuttimarkkinoilla sellanen tripptrapp tuolin kopio 59¿, pikkusen kyllä teki mieli ostaa, oon kuullu et sellasesta ei laps pääse nouseen. Onko teillä jo turvakaukalo ja sitteri? Onko sitteri kuinka tarpeellinen ja onko niissäkin jotain hyviä ja huonoja merkejä? Uskaltaakohan esim. turvakaukaloa ostaa citymarketista vai onko parempi mennä vauvatavaraliikkeeseen josta saa asiantuntevaa palvelua? Jälkimmäinen on varmaan fiksumpi vaihtoehto. Voi vitsi kun pääsiskin jo osteleen kaikkia ihania vauva tavaroita.

Ai niin vielä siitä opiskelusta. Mä olen täyspäiväinen opiskelija tosin nyt olen harjoittelussa, joten jatkuvaa istumista ei tule. Mulla alkaa päättötyöseminaarit raskausviikolla 21 ja se kyllä huolettaa et kuinka jaksaa istua kun luokkakaverilla oli vaikeuksia jo viikolla 15... Mutta kun tekee istuminen tiukkaa voi lähtee vessaan, koska kaikki ymmärtää et raskaana olevaa pissattaa koko ajan :) Kaverilla oli tyyny jonka päällä istui, mutta on kyllä mun mielestä vähän hankalaa.

surullinensiili 16+0!!!

Vierailija
17/28 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinensiili, mietit noita vauvan tavaroiden ostoja. Mun mielestä sittarin voi ostaa melkein mistä vaan, koska siinä ei ole sen suurempia turvallisuusriskejä. Mun pikkuveljellä oli 8 vuotta sitten ihan sellainen metallilangasta taivuteltu kehikko, jossa oli kangas pingotettuna :) (Siis kylläkin kaupasta ostettu.) Eihän ne vauvat sitä jaksa edes pahemmin heilutella, koska sehän on vaan pikkuisia varten.

Sen sijaan turvakaukalon ostoa kannattaa ehkä miettiä tarkemminkin, varsinkin jos se on jatkuvassa käytössä. Me saadaan ostettua turvis miehen työkaverilta tosi halvalla, sekin on ilmeisesti ostanut sen vanhana. Mutta meillähän ei ole autoa, eli sitä turvakaukaloa tarvitaan vaan 3-6 krt vuodessa mummolan reissuilla (ja vaan miehen vanhempien luona, koska mun vanhemmillakaan ei ole autoa :)).

Muhku alkaa olla jo niin iso poika, että mahan läpi tunnistaa, missä se milloinkin on. Aina jossain kohdalla on sellainen kovempi kohouma, liekö sitten selkä, pylly vai pää. Toi mun maha on muutenkin niin huvittavan näköinen, koska se leviää myös sivuille päin. Varsinkin selällään maatessa se on kuin paisunut, kimmoisa pullataikina :) Ei siis mikään pieni ja kompakti " poikamaha" , vaan oikein kunnon pömppö!

Kandi & muhku 25+4 (vitsi että viikot kuluu nopeasti - vihdoin!)

Vierailija
18/28 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sittarin = sitterin. Meni " sittari" -Citymarket ja sitteri vähän sekaisin ;)

Vierailija
19/28 |
18.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kandi: eikös sulla ollut kans jo sokerirasitus? mulla on huomenaamulla:P nyt on paasto käynnissä. mäkin huomaan noita kovia juttuja massussa aina silloin tällöin. siis mulla ovat tuossa niinku ylämasussa. karvankasvua en oo huomannue, enkä kyllä sitä " poika-viivaakaan" :( massu kyllä ei hirveesti oo levinnyt, tai sit ei vaan huomaa sitä mun muutenkn niin kapeasta vyötäröstä. eli siis josko ois poikamasu, tai sit mulla vaan on niin hyvässä kuosissa nuo vatsalihakset (HAHAHAHAHAHAH!!!!)

opiskelun oon jättänyt jo reilut kolme vuotta sitten. jossain vaiheessa tekis mieli lähtee psykaa lukeen, mut saa nyt sit nähdä...

SuSi elääkin jänniä aikoja kun häät lähestyy... kuinkas monella tuo jo ohi? meillä tuli kesällä vuosi täyteen häistä. kyllä mä kans uskaltaisin sittarista noita tarvikkeita hankkia. sitteri tosin saatiin kavereilta ja kaukalokin ostettiin niiltä. on kai ollut nyt kahdella vauvalla, ja tulee kyllä meillä oleen käytössä aika tiiviisti. mut ei tuo kaukalo kyllä oo kun vissiin vuoden tai max kaks vanha. kun nuokin kaverit keltä se ostettiin niin heidän muksulle tuo pienin kaukalo tuli pieneks puolen vuoden iässä. sit varmaan kun tulee sellanen pitkäikäisempi aiheelliseksi, niin ostetaan ihan oma kaupasta.

tikru ja simppis 25+3

Vierailija
20/28 |
19.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mä odotan sitä että äippäloma alkais (ei onneks enää kun varmaan neljäkuukautta...) sais herätä tämmöseen aikaan ja vaan pötkötellä jos siltä tuntuu. Nyt on vapaa viikko harjoittelusta, menee tosin kouluhommien tekoon ja häävalmlisteluihin, mutta saapa tosiaan heittää pitkäkseen jos siltä rupee tuntuun. Täytyykin heti urkkia kelan sivuilta minkälaisia vaatteita siellä äitiyspakkauksessa on. Kuinka usein se uusitaan? Me saadaan varmaan vielä kaikki samanlaiset. Tavaroista yleensä, meillä on tuttuja joilla olis kaikkia tavaroita, mutta kun ei tiedä onko tulossa lisää lapsia lähiaikoina niin tekee kysymisenkin vähän vaikeeks ettei aseta toisia hankalaan tilanteeseen. Kuinka tarpeellinen se sitteri on? Osaisko maria80 kertoo? Vaunut ja turvakaukalo kyllä ainakinostetaan vauvatavaraliikkeestä.

Kyllä ne sun vatsalihakset tikru on vaan niin hyvässä kunnossa luota siihen! :) Minkätakia te muuten kandi ja tikru ootte sokerirasitukseen joutunu/päässy?

Miten teillä on vanhemmat sopeutunu ajatukseen nyt kun alkaa konkretisoituun homma tosissaan? Meidän äiti kun ei varmaan vieläkään usko kun ei mitään näy.

Hassua elää tällaista kaksoiselämää, kun kaikki ei vielä tiedä raskaudesta esim. kaverit. Tyhmää pitää yllä kuvaa et kaikki on niin kun ennen, mut en kuitenkaan halua paljastaa koska suhtautuminen muuttuu samantien. Tää on niin ihana pitää salaisuutena että ei viitti vielä kertoa :)

surullinensiili 16+1