Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Restonomiksi vai ei

Vierailija
09.02.2015 |

Onko tuo koulutus yhtä tyhjän kanssa?Näin olen lukenut ja että kyseinen koulutus on ollut täysin turha,ja että restonolit työskentelevät rivi kokkeina tai tarjoilijoina.
Olen kokki ja nyt on mielessä jatkokoulutus ja työ on nykyään tuota rivi kokkina tuöskentelyä,en näe mitään järkeä siinä että opiskelisin restonomiksi ja tekisin edelleen samaa työtä kuin nyt.Toiveissa olisi joku pvä toimia esim esimiestehtävissä ruokapalvelu puolella.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan vain vastata omasta puolestani, ja olen restonomi matkailun liikkeenjohdon puolelta (ravintola-alalla en ole eläissäni ollut töissä).

Minulle jatkokoulutuksesta oli iso hyöty urakehityksen kannalta, ja muutenkin aikuisena oli mukavaa jatkaa opintoja. Mutta ilman kattavaa aikaisempaa työkokemusta (mikä sinulta ilmeisesti kuitenkin löytyy) ei jatkokouluttautumisesta ole iloa.

Vierailija
2/3 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se koulutus ei takaa yhtään parempaa työpaikkaa. Sanoisin että kokkina sulla on ihan yhtä suuret mahdollisuudet yletä ravintolakokin kuin restonominkin tutkinnolla. Sen sijaan jos mietit oman ravintolan/toiminimen perustamista ja oikeasti haluat oppia myös niitä ravintolan liikkeenjohtoon ja esimiestyöhön liittyviä asioita, voi restonomin koulutuksessa olla jotain järkeäkin. Koulu on sinänsä diipadaapaa, että sieltä voi valmistua tekemättä juurikaan töitä. Tutkinto itsessään ei siis kerro sinusta yhtään mitään.

t. Restonomi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa ammattikorkeakouluissa hehkutetaan, et se nimenomaan on ravintola-alan esimieskoulutus, ts. et sitä työllistyisi esimiesasemaan. Kuinka todennäköistä se on, ainakaan heti valmistumisen jälkeen?