Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö aikuisopiskelija juhli valmistumistaan, ikinä..?

Vierailija
09.02.2015 |

Tuttava valmistui ammattiin 44-vuotiaana, mutta ei aio pitää valmistujaisjuhlia. Joo siis tajuan, että mikään pakko ei ole, eikä kaikki halua juhlia järjestää. Mutta jos on ihmisen ensimmäinen valmistuminen, evö...

Viemme hänelle sitten vaikka kukkasia valmistumisen kunniaksi, minusta se on kuitenkin hieno homma perheen ja työn ohessa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei ole tutkintoa pystynyt suorittamaan ennenkuin 44-v niin aika onnetonta on. Ammattiin valmistuminen nyt ei muutenkaan ole mitenkään suuri juhlanaihe koska siihen pystyy kaikki.

Vierailija
2/12 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

44-vuotiaan valmistumisjuhlat kuulostaa typeriltä, jos vielä on kyse 2. asteen tutkinnosta. En minäkään juhlisi, ainakaan samalla tavalla koko suvun juhlia niinkuin nuorilla on tapana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 18:19"]

44-vuotiaan valmistumisjuhlat kuulostaa typeriltä, jos vielä on kyse 2. asteen tutkinnosta. En minäkään juhlisi, ainakaan samalla tavalla koko suvun juhlia niinkuin nuorilla on tapana.

[/quote]Samaa mieltä. Tulee mieleen että tuo 44 v on joku kehari.

Vierailija
4/12 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juhlin päälle nelikymppisenä, kun valmistuin ammattikorkeakoulusta. Oli mulla toinen tutkinto jo sitä ennen ja sen saamistakin aikanaan juhlin.

Vierailija
5/12 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin tulen juhlimaan maisteriksi valmistumista railakkaasti,vaikka oon 45 v. Ei ole kyllä eka tutkinto. Juhlimisen aiheita on muutenkin niin vähän, miksei saisi juhlia valmistumistaan?

Vierailija
6/12 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 18:22"]

Mä ainakin tulen juhlimaan maisteriksi valmistumista railakkaasti,vaikka oon 45 v. Ei ole kyllä eka tutkinto. Juhlimisen aiheita on muutenkin niin vähän, miksei saisi juhlia valmistumistaan?

[/quote]Useimmat valmistuu kyllä maisteriksi n. 25-vuotiaina. Miksi ole viivyttänyt opintojasi noin pitkään?

Vierailija
7/12 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 42-vuotias tohtorintutkinnon aikoj sitten suoritanut ainen ja jos mä nyt valmistuisin johonkin toisen asteen tutkintoon uudelle uralle, niin varmasti juhlisin oikein kunnolla. Jos jollakulla olis mielestään varaa nauraa sille, thän ekisi vain itsensä naurettavaksi ja arvostelukyvyttömyytensä tiettäväksi.

sellainen asia kuitenkin on aikuisopiskelijoiden kohalaotettava huomioon,että toisin kuin teinit, aikuist maksavat itse omat juhlansa. Siksi he usein haluavat juhlia vain pienemmän ja valikoidumman joukon voimin kuin teinit, joiden juhlat maksaa isä ja juhlien vieraat usein valitsee äiti.

Vierailija
8/12 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole viivyttänyt,olin parikymmentä vuotta töissä välissä. Kolmessa vuodessa tutkinnon suorittaminen ei ole viivyttelyä mielestäni.

Vierailija
9/12 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valmistunut neljään eri ammattiin, kahdelta eri alalta. Toisen tein työn ohella ja sain stipendin. Juhlin millään tavon vasta viimeistä, sitäkin vain siten, että menimme perheen kanssa syömään ja vein lapsuudenkotiini kakun sekä keitin siellä kahvit. Eli ihan oman lähipiirin kanssa, edes miehen sukulaiset eivät päässeet osalliseksi. Viisikymppiseni juhlin samalla tavalla kuin tämän viimeisen valmistumisen. Nykyään nuoret tuntuvat juhlivan 30-v ja 40-v päiviä, mutta tuttavapiiristäni yksikään ei ole pitänyt 50-v juhlia ainakaan niin isoina, että olisin päässyt mukaan, enkä minäkään siis heille. 

Vierailija
10/12 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 18:24"]

[/quote]Useimmat valmistuu kyllä maisteriksi n. 25-vuotiaina. Miksi ole viivyttänyt opintojasi noin pitkään?

[/quote]

Mä valmistun maisteriksi yli 4-kymppisenä, mutta mulla on takana jo useampi tutkinto sekä yli 15 vuotta työkokemusta asiantuntija-ja esimiestehtävistä.. En ole viivyttänyt opintojani, mutta halusin päivittää tietojani. Ei aikuisopiskelussa ole kyse siitä, että roikutaan yliopistossa kirjoilla yli 20 vuotta vaan monet ovat tehneet uraa jo ennen opintojaan ja niiden aikanakin.

Ohis

Vierailija
11/12 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 lisää, että mulla on siis vanhan ajan opistotutkinto kahdelta alalta ja kummankin olen täydentänyt amk-tutkinnoksi, kumpikaan ei ole ihan suoraan samalle linjalle, mutta läheltä liippaa. Yliopistoon vielä tekisi mieli, mutta asuinpaikkakunnan lähellä ei ole sitä alaa, mitä tarvitsisin. 

Vierailija
12/12 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 18:24"]

[/quote]

Nykymaailmassa on opiskeltava omatoimisesti lisää jos haluaa pysyä kehityksessä mukana. Ei minun 80-luvun ekalla tutkinnollani tee nykyään yhtään mitään, vaikka silloin se oli edistyksellinen ja erittäin arvostettu. 10+12. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme